איך ואיפה כדאי ללמוד עיצוב גרפי איפה לומדים חווית משתמש UI - UX

איך ואיפה כדאי ללמוד עיצוב גרפי? איפה לומדים חווית משתמש UI – UX?

עיצוב גרפי – כולנו שמענו את צמד המילים המעניין, אך לא באמת הבנו מה עומד מאחוריהן? עיצוב גרפי הינו למעשה עיצוב שנעשה בצורה חזותית באמצעות טקסט מודגש/המחשה של תמונה וכו’. כיום הגרפיקאים עובדים על תוכנות גרפיקה ממוחשבות מתקדמות ביותר ויכולים בעזרתן ובעזרת ניסיונם וכושר היצירתיות שלהם ליצור עיצוב גרפי מיוחד ומקורי מאוד – שזה בעצם תפקידם. ליתר דיוק, כשגרפיקאי מקבל לידיו פרויקט עיצובי כלשהו, יש עליו למעשה לבצע שני תפקידים מאוד חיוניים בתהליך הפקת מוצר והינם: לגרום לתוצר הסופי להיות יפה לעין הצרכן האידיאלי וכמו כן לדאוג להעביר מסר שיווקי נכון באמצעות העיצוב שעשה, כך שעבודת העיצוב הגרפי היא אבן היסוד בכל תהליך שיווקי שהוא.

איך ואיפה ניתן ללמוד עיצוב גרפי

עיצוב גרפי זהו תחום מאוד מפותח ומאוד מתפתח ועל כן הביקוש ללימוד מקצוע זה גדול מאוד בארץ ובכלל בעולם. כיום ניתן למצוא במדינת ישראל עשרות מוסדות לימוד הפזורים מצפון ועד דרום ומספקים לימודי עיצוב גרפי בדרך של קורס או בדרך של תואר ראשון בעיצוב, וכל אחד יכול לבחור את המסלול והדרך המועדפת והמתאימה לו.

חשוב לומר כי על מנת להשתלב בתחום עיצוב גרפי הכרחי ללמוד באחת מהדרכים את תחום העיצוב הגרפי מכיוון שמקומות עבודה מחפשים אנשי מקצוע מיומנים ובעלי הסמכה כלשהי.

  • קורס עיצוב גרפי – קורס עיצוב גרפי הינו קורס שאורך כ8 חודשים ובו מתבצעים שיעורים עיונים הכוללים הכרות ומבוא של העיצוב הגרפי ולימודים מעשיים שכוללים הכרת תוכנות גרפיקה מובילות והכלים בהם, טכניקות עיצוב גרפי שונות ועוד. עלות הקורס הינה כ-משתנה ותנאי הקבלה אינם נוקשים, כך שכמעט כל אחד יוכל להתקבל ולהיות חלק מעולם הנפלא של העיצוב הגרפי.
  • תואר ראשון עיצוב גרפי – תואר בעיצוב/עיצוב גרפי זהו למעשה תכנית לימודים בת 4 שנים שבה הסטודנטים מקבלים ידע רחב ביותר על עולם העיצוב הגרפי ובכלל על כל עולם העיצוב וכמו כן הינם מקבלים גם כלים רבים כדי שיוכלו להשתלב מיד לאחר התואר בעבודה נחשקת.

תנאי הקבלה לתואר ראשון בעיצוב גרפי הינם 12 שנות לימוד, תעודת בגרות מלאה ובה ממוצע ציונים גבוה, תיק עבודות, ראיון אישי ועוד תנאים המשתנים בין מוסד לימודים אחד למשנהו.

טיפים על לימודי קורס עיצוב גרפי

רוב רובם של תושבי ישראל גרים ממרחק רב מבתי ספר בעיצוב גרפי. אם אתה רוצה להמשיך לתואר בעיצוב גרפי ולגור במרכז המדינה, זה לא קטע מגן עדן שלכל אחד; אתה יכול פשוט ללמוד באינטרנט מהבית ולהישאר בנוחות של הבית שלך מבלי לעשות נסיעות נוספות. במאמר הבא, נדון כיצד אתה יכול לקחת קורס עיצוב גרפי מכל מקום בארץ על ידי נטילת קורסים מקוונים.

היכן תוכלו ללמוד קורס עיצוב גרפי מקוון מהנוחות של הבית שלכם?

מוסד סולו הוא מכללה ותיקה המחנכת כבר חמש עשרה שנה על הדרך ללימוד מקוון מהבית. המכללה הגיעה לתת חלופה חינוכית מעולה לסטודנטים שגרים רחוק מהמרכז, לאמהות עובדות שרוצות להשתפר וללמוד מקצוע חדש ולסטודנטים שגרים רחוק מהמרכז. כשלומדים אונליין מהבית, אפילו לא צריך לצאת מהבית. מרכז הלמידה ממוקם בתוך המחשב ונגיש דרך האינטרנט. כל שעליך לעשות הוא להתחבר לתוכנית המחברת, שתקשר אותך למדריך שלך (מורה פרטי) באמצעות שיתוף קול ומסך דרך תוכנת זום. זוהי אלטרנטיבה מעשית ונגישה לכל מי שרוצה ללמוד מבלי לחכות עד שיהיה לו זמן וכשרון.

למה ללמוד עיצוב גרפי במקום מקצוע אחר?

כשאתה הולך ללמוד תחום מסוים, אתה בדרך כלל עושה את זה משתי סיבות. הסיבה הראשונה היא שאנחנו צריכים ללמוד מקצוע שיעזור לנו למצוא עבודה, והסיבה השנייה היא שאנחנו רוצים ללמוד תחום שאנחנו מתלהבים ממנו. המעוניינים בעיצוב גרפי ישמחו לדעת כי למגזר יש כיום ביקוש גבוה וכן היצע גבוה בשוק העבודה. בעבר, עיצוב גרפי היה נעשה עם כלי עיצוב פרימיטיביים ביותר שהכילו גם עיצובים מצוירים ביד. עם ההתקדמות המהירה של הטכנולוגיה, הופקו תוכנות גרפיות מורכבות, ששינו את פני התחום והניעו אותו להפוך לאחד העיסוקים המבוקשים כיום. כל החברות הפועלות כיום זקוקות לשירותיו של מעצב גרפי. כאשר משרד רב תחומי מתחיל בהתחלה, הוא צריך לוגו על מנת להיות מוכר בשוק הצרכני, כרטיסי ביקור דיגיטליים שניתן לשלוח לצרכנים פוטנציאליים, פרסום ושיווק ברשתות חברתיות ויצירת אתר אינטרנט מעוצב. כל האלמנטים הללו מכונים מיתוג, והם נופלים בתחום של עסקי הגרפיקה הממוחשבת.

האם יש הבחנה בין אלה שלמדו עיצוב גרפי באוניברסיטה לבין אלה שלמדו בבית ספר פרטי מקוון מהבית?

לכן, בראש ובראשונה, חשוב להבין שיש הבחנה. סטודנטים שלומדים את הנושא ברמת האוניברסיטה לומדים במשך ארבע שנים, בעוד שסטודנטים מקוונים לומדים בערך 8 חודשים. השינוי היחיד במבנה הלימוד הוא במבואות מתולדות האמנות הנלמדות במסלול הארוך דהיינו מסלולים תיאורטיים מבוזבזים. לימודי הקורס מתרכזים במקום העבודה ומלמדים את הסטודנטים כל מה שהם צריכים לדעת כדי להיות מעצבים גרפיים. מי שרוצה ללמוד עיצוב גרפי בזמן קצר יכול להפיק תועלת מקורס אונליין.

מה לגבי ההסמכה? האם יש הבדל בתעודה בעיצוב גרפי שאתה מקבל?

תעודה המתקבלת מאוניברסיטה היא תעודת תואר ראשון. תקבל תעודה מהמכללה אם תסיים את הקורס. בעיצוב גרפי, לתעודה יש ​​פחות השפעה על הקבלה לעבודה. מה שחשוב בעצם הוא תיק העבודות שלך, המשמש ככרטיס הביקור של המעצב שלך. תיק העבודות הוא פשוט אתר דיגיטלי בו תוכלו למצוא את עבודות העיצוב הגרפי הגדולה והחשובה  ביותר שלכם. תוכלו למצוא מגוון יצירות בתוך התיק, כולל לוגואים רבים, עלוני קידום מכירות, שלטי חוצות, מודעות פרסומיות לקידום עסקים ועבודות רישום דיגיטליות. הרעיון הוא לחשוף את החברה שלך לחשיבה העיצובית שיצרת. כך המראיין או הלקוח יזהה אם אתה האדם המושלם בשבילו לעבוד אתו. אם אתה פועל כקבלן עצמאי בתחום, אותו דבר יקרה עם הלקוחות שלך.

האם כדאי לצפות להיות שכיר או עצמאי בסיום הקורס?

זו שאלה שצריך לענות עליה בעיקר על ידי הדמות שבך. מי שפחות קשור למסגרות, רוצה לנהל את הזמן שלו בעצמו, עם רוח יזמות ורוצה להשתתף במגוון דיסציפלינות בתחום וליהנות משיווק, יוכל להסתגל למשרד עצמאי בתחום. אם אתם נהנים ממסגרת, כמו פרק זמן מוגדר, ומעדיפים להתרכז בנושא אחד ולא להשתתף בשיווק ומכירות, בוודאי תתאים יותר לגיוס כשכיר לעבודה בתחום. בכל מקרה, חיוני להבין שגם כעצמאי וגם כשכיר בתחום, אתה עשוי להרוויח טוב מאוד, אם לא מעולה; אתה רק צריך לבחור את מה שהכי מתאים לך.

מה עלי לעשות אם ברצונך להירשם לקורס מקוון לעיצוב גרפי?

ראשית, צור קשר עם מכללת סולו והירשם לקורס לבחירתך. לאחר הרשמתך המכללה תיצור אתך קשר ותתקין את התוכנה שתלמד בקורס. כמו כן תינתן תוכנת חיבור כדי שתוכל לשתף ולשמוע מהמדריך. תזדקק למחשב, גישה לאינטרנט ואוזניות עם רמקול לכל קורס. זהו זה! למידה מקוונת מהבית היא פשוטה ונוחה, ואלה חלק מהיתרונות של הוראה מסוג זה. זו למידה מצוינת לכל מי שאין לו זמן וכסף ללכת, לכל מי שנהנה ללמוד בנוחות, לכל מי שמחפש למידה איכותית אחד על אחד ולכל מי שלא רוצה שעות של סגירה בית הספר כמו שקרה בתקופת הקורונה לאחרונה.

איך אני יכול להיות בטוח שהקורס איכותי ויכין אותי לשוק העבודה?

מכללת סולו מלמדת כבר חמש עשרה שנה, והיא תמיד לימדה באינטרנט מהבית. מדי שנה עוזבים מאות בוגרים את מקומות העבודה הישנים שלהם למעגל העבודה בעיצוב כתוצאה מטכניקת הלמידה של התכנית. במכללת סולו מבינים שכדי להפיק את המרב ממעצב גרפי שעוסק בתחום, יש לטפח שתי כישורים קריטיים. הראשון הוא טכני, והשני הוא חשיבה יצירתית שבאה לידי ביטוי בחשיבה עיצובית תוך כדי יצירת ויזואליות. גישת הלמידה במכללה היא כזו שמביאה את הלומד לנקודה שבה הוא מבין את התוכן ויכול ליישם אותם טכנית ואמנותית. כל שיעור מתחיל בבחינת שיעורי בית. בחינה כזו מאפשרת ללומד לקבל משוב ולשאול שאלות על תחומים שלא הבין. לאחר מכן, מתבצעת הדרכה קצרה על תת-פרק. מסע הלימוד הוא קצר כי קל יותר לקלוט ולעכל מידע. לאחר כל הוראה יתקיים תרגול עם המדריך, והתלמיד יקבל שיעורי בית בנושא. כתוצאה מכך, המידע נטמע עד לנקודת היישום ומתפתחת חשיבה יצירתית.

היכן עלי לחפש עבודה אם אני שכיר בתחום?

לא קשה למצוא תעסוקה בתחום הגרפיקה הממוחשבת. ישנם מספר אתרים המפרסמים פרסומות דרושים חיוניות גם במגזר זה. אם אתם מחפשים תפקידים חמים במגזר וגם בהייטק, הצטרפו לעמוד הפייסבוק של המכללה ללימודי עיצוב. זוהי הקבוצה המאוכלסת ביותר של מבוקשים בתחום. מדי יום מתפרסמים מאות מודעות דרושים בתחום זה. אתה יכול להצטרף למועדון בפייסבוק בזמן הלימודים או בסיום השכלתך. סטודנטים לעיצוב גרפי ישלטו בתוכנות גרפיות בתחילת הקורס ויוכלו לפתח עיצובים ברמה גבוהה ולמצוא עבודה במגזר לאחר כחודש. זה יתרון משמעותי להיות מסוגל להתחיל לעבוד בשטח עוד בלימודים.

לבסוף, אנשים המתגוררים בכל מקום וגם במרכז או באזורים מרוחקים במדינה אינם צריכים לעבור דירה כדי ללמוד. כיום, אתה יכול ללמוד עיצוב גרפי באינטרנט מהנוחות של הבית, מכל מקום בארץ או בעולם. מכללת סולו היא המוסד המוכר והוותיק ביותר ללימוד הנושא אונליין מהבית. בחמש עשרה השנים האחרונות מלמדת המכללה עיצוב רב תחומי ועיצוב להייטק והיא מתאימה את עצמה כל העת לשינויים בעסקי העיצוב. אם אתם מתעניינים עיצוב גרפי, אנא פנו אלינו מיד ונשמח לספק מידע נוסף.