מכללת סולו לימודי תעודה אונליין אחד על אחד עיצוב גרפי - גרפיקה ממוחשבת לימוד פרטי קורס אישי עם מורים פרטיים 03-6202111 דרך האינטרנט 

סולו עיצוב גרפימכללת סולו לימודי עיצוב גרפי, גרפיקה,

וידאו ארט וההבדל מקולנוע

דף הבית >> לימודי תעודה עיצוב גרפי >> עיצוב גרפי- פרוייקטים >> וידאו ארט וההבדל מקולנוע

דוגמאות משיעורי לימוד עיצוב גרפי - בניית אתרים - גרפיקה ממוחשבת אחד על אחד עם מורים פרטיים!

סרטון מדהים!! הטיפ השבועי בגרפיקה ועיצוב מחכה לכם בעמוד ממליצים עלינו כנסו...

שתפו את כולם :
הוסף למועדפיםשלח בטוויטרשתף בפייסבוק
צור קשר והזמן שיעור הדגמה חינם:

שם : טלפון : מייל :
 וידאו ארט וההבדל מקולנוע 

וידאו  ארט נקרא כך על שם קלטת הוידאו, פורמט שהיה נפוץ עד תחילת שנות התשעים. לאחר מכן נכנסו פורמטים דיגיטליים כגון DVD , דיסק קשיח, לפטופים למיניהם ודיסק און קי. למרות הדמיון וקשרי הגומלין, וידאו ארט אינו כמו סרט קולנוע. אחד ההבדלים העיקריים בין וידאו ארט לקולנוע הוא שוידאו ארט אינו תלוי בהכרח במוסכמות המגדירות קולנוע. בוידאו ארט אין לפעמים שחקנים או דיאלוגים ואף לא עלילה ברורה עם התחלה, אמצע וסוף מוגדרים. המוסכמות האלו בד"כ עוזרות לקטלג סרטים כשייכים לעולם הבידור בעוד וידאו ארט שייך לעולם האומנות. ההגדרות האלו חשובות בעיקר בשטחים "האפורים" של הקולנוע שבהם קשה יותר להגדיר, כגון בקולנוע הקצר או הנסיוני. אולי הדרך הפשוטה והישרה להבדיל בין קולנוע לוידאו ארט תהיה להגיד כי קולנוע נועד בעיקר לבדר בעוד שהוידאו ארט נועד למטרות שונות כגון בדיקת גבולות המדיום עצמו, שבירת גבולות ומוסכמות הפורמט ולמען האומנות עצמה.


ההסטוריה של הוידאו ארט

נהוג לחשוב שהוידאו ארט התחיל כשאומן הוידאו נאם ג'ון פייק צילם את האפיפיור בניו יורק 1965 במצלמת הסוני שלו, הנחשבת למצלמת הוידאו הניידת הראשונה. יש האומרים שהוידאו ארט נולד כאשר האומן הגרמני וולף ווסטל שילב בעבודתו משנת 1959 קטעים שהוקלטו מהטלויזיה. (עבודתו זו שייכת כיום לאוסף הגלריה הברלינאית). זו כנראה עבודת האומנות הראשונה שבה שולבו קטעי טלויזיה.

לפני המצאת הסוני פורטאפק (מצלמת הוידאו הניידת הראשונה), עבדו האומנים עם מצלמות הסרטה 8 או 16 מילימטר ולא היה באפשרותם לצפות בחומרים שצילמו מיידית. צילום במסרטות דרש פיתוח של הסרט וציוד הקרנה כדי לצפות בו. הנגישות הגבוהה של הפורמט החדש משכה אומנים רבים לבחור בה על פני הקולנוע בעיקר כאשר התפתחו לצידה גם טכנולוגיות עריכה לוידאו.

אומנים כגון פיטר קמפוס וג'ונאס התנסו בפורמט הוידאו החדש תוך שהם עורכים נסיונות בשיטת השידור. מיצג הוידאו הראשון שנעשה עם תשע טלויזיות, כלל חומרים משולבים מטלויזיה מסחרית, חומרי גלם שצולמו ונערכו מראש וחומרים שצולמו בשידור חי מהגלריה עצמה. עבודה זו נעשתה ע"י האומנים אירה שניידר ופרנק גי'לט. בעדין המודרני רווי הטכנולוגיה שלנו מיצג כזה נראה כמובן מאליו אבל בסוף שנות ה-60 אירוע כזה נחשב להישג טכנולוגי רב משמעות ופורץ דרך.

 

מאת: יפעת לבני

אומנית וידאו ארט, מעצבת גרפית ויוצרת סרטי תדמית ופרסומות

www.c-delight.net


 
קישורים מהירים ומומלצים לגלישה מהירה באתר של מכללת סולו עיצוב גרפי
מסלולי לימודי תעודה בתחום גרפיקה ועיצוב:
© כל הזכויות שמורות למכללת סולו עיצוב גרפי 03-6202111 גרוזנברג 26 ת"א 65811