איך צריך להראות תיק עבודות של מעצבים גרפיים או גרפיקאים?

עשרות טיפים איך למצוא עבודה במהירות בעיצוב גרפי? אם סיימתם לימודים בתחומי העיצוב גרפי או גרפיקה ממוחשבת מאמר זה בהחלט יכול לעזור לכם לדעת איך להציג את תיק העבודות שלכם. במידה ואתם מעצבים גרפיים או גרפיקאים טריים אתם בוודאי יודעים שכיום החשיבות לתעודה לא ממש חשובה לאף אחד, את זה אנחנו רואים במודעות דרושים שונות באתרים או ברשת החברתית בפייסבוק בכל מיני קבוצות של מודעות דרושים או משרות פרילנסרים, לאחר שצפינו במאות של הצעות עבודה אספנו לכם במאמר זה את כל הטיפים האפשריים שאפשר לקבל על הצגת תיק עבודות, אז כמו שאמרנו אף אחד לא בודק לכם תעודה, אז מה כן בודקים? את העבודות שעיצבתם, יתעניינו באיך אתם מעבירים מסרים עם התוכנות הגרפיות של חברת אדובי.
תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (1)

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (2)

כמה עבודות צריך להציג בתיק העבודות בעיצוב וגרפיקה דיגיטלית

קודם כל אין צורך להפציץ בעבודות עיצוב גרפי שעשיתם, לא צריך להראות שאתם שולטים בתוכנות צריך להראות שאתם יודעים בדיוק מהו סגנון גרפי ואיך להעביר את העיצובים שלכם בצורה מקצועית, אופן הצגת תיק העבודות חשוב ביותר, מומלץ לשלוח חוברת דיגיטלית מעוצבת בהם מוצגות כל העבודות שלכם, כמות העבודות שיהיו בתיק הדיגיטלי שלכם לא יעלה על 15 העבודות הכי טובות שלכם, מומלץ לסדר את העבודות לפי נושאים כגון: עבודות פרסומיות, מיתוג ויצירת תדמית לעסקים – עיצובי לוגו, איור ואילוסטרציה פרסומית, עבודות לא למטרות רווח כגון קהילות חלשות ועוד, תיק העבודות הוא הפנים שלכם, זה הפרופיל היחידי שקובע אם אתם תקבלו את העבודה או לא.

להלן דוגמה למה התעודה היום בתחום העיצוב גרפי לא חשובה

חברה שרוצה לדוגמה שתפרסמו להם באנר שיווקי לפייסבוק כדי לקדם להם פרסום למוצר חדש שלהם ברשת ירצו ממעצבים גרפיים דוגמאות שעשיתם פרסומות לפייסבוק, לא ממש מעניין אותם איפה למדתם ואם בכלל למדתם, כל שירצו זה לראות דוגמאות לעבודות שלכם שרצו בפייסבוק או בדף העסקי שלכם, יבדקו איך הצבעים עובדים ואם בכלל משדרים חיים בפייסבוק, העבודות שלכם במידה ויהיו מעניינות יקבלו תשומת לב, אין ספק שתצטרכו להפגין יצירתיות כדי למשוך תשומת לב, התעודה המקצועית שלכם לא תעזור לכם ממש במידה וצילמתם אותה ושמתם אותה בין העבודות שלכם, במידה וישבתם בלימודים ורק חיממתם את הכיסא יהיה לכם קשה להתברג בשוק העבודה.
תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (21)

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (4)

עיניין בתיק העבודות בעיצוב גרפי – לעבוד קשה בתקופת הלימודים ולהרוויח יפה אח”כ

לקוחות ומעסיקים רוצים עניין, גם אם אתם ביקשו ממכם לעצב הזמנה לחתונה לא ממש יעניין את הכלה הטרייה איפה למדתם, כל מה שהיא תרצה זה דוגמאות לעיצובי גרפיקה של הזמנות אלבומים או חתונה, במידה והתחברה אליכם היא תמשיך אתכם לעיצוב ההזמנה האישי שלה, היום מה שמדבר זה הטעם והריח, בדיוק כמו שאתם הולכים למסעדה לא ממש יעניין אתכם איפה השף למד, במידה והאוכל טעים אתם חוזרים במידה ולא טעים לא תחזרו שוב. עוד דוגמה נוספת זה עולם הצלמים שכל הזמן מחפשים ידיים עובדות לעיצובי האלבום הדיגיטלי, במידה ואהבו את מה ששלחתם להם להתרשמות יחזרו אליכם באין ספור עבודות שונות, פה ואוזן מאוד חזק בעולם זה, לקוח מביא לקוח וחבר שיש לו עוד חברים צלמים יביא את כל החברים שלו שתעצבו אלבומים דיגיטליים. לדעת לקלוע לעיצוב גרפי נכון נלמד במסגרת הלימודים, כל אחד יכול להצליח בעולם זה גם אם אין לו כישרון עיצובי מההתחלה, אף אחד לא נולד מעצב או גרפיקאית, כל החוקים נלמדים בתקופת הלימודים, כמו שאומרים עם האוכל בא התיאבון אותו דבר בעיצוב גרפי, לומדים אפקט מסוים ועושים את אותו אפקט בעשרות דוגמאות שונות.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (5)

קומופוזיציה בשימוש מעצבים

אחד הפרמטרים שכדאי להבליט בעיצוב גרפי שאתם מכינים זה קומופוזיציה נכונה, קומופוזיציה זה סידור אלמנטים גרפיים ביחס לאלמנטים גרפיים אחרים, אלמנט בגרפיקה ועיצוב לא יושב סתם בעיצוב, כל אלמנט חייב להתחבר לאלמנט אחר בצורה אורכית או רוחבית, אלמנטים תמיד ישבו וישפיעו על אלמנטים אחרים על ידי עיצוב של צבע והבלטה או בכל טכניקה אחרת, תצטרכו לקבוע את חוק השליש ושני השליש בעיצוב, חוק בעיצוב גרפי של שליש לרוב יהיה המסר ושני שליש יהיה העיצוב כדי לחזק את המסר בצורה חזקה וקולעת, אחת הסיבות שהיום עיצוב גרפי נקי יבוא יותר טוב בעיצוב בגלל שיש ארגון בעיצוב ואנשים צריכים בזמן קצר מאוד לקבל את המסר, ואם הגרפיקה עמוסה מאוד יהיה קשה להבין מהו המסר ומה בעצם מחזק את העיצוב, בעיצוב גרפי חשוב מאוד להבין את הרעיון ותמיד תשאלו את עצמכם לאחר סיום העבודה או בתכנון ראשוני את מה אתם מנסים בעצם להעביר ואיך זה הולך להיות הדבר הכי יפה שעשיתם, לא תמיד צריך להראות את כל האפקטים שלמדתם תמיד תשמרו על ניקיון בעבודה ולהשאיר טעם של עוד.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (6)

תורת הצבעים – הקונספט העיצובי

במסגרת לימודים בעיצוב או גרפיקה דיגיטלית תלמדו איך לקשר בין צבעים הרי כולנו יודעים שלכל צבע יש משמעות, ואם נשארתם עד כה במאמר הזה סימן שחסר לכם טיפים בעיצוב, עולם העיצוב גרפי משפיע על כל אחד בצורה אחרת, כל אדם שרואה מודעה או פרסומת מרגיש בצורה כזו או אחרת שונה, גם אם אתם תלכן לאכול במסעדה שמגישה אוכל חם תרצו שהמסעדה לא תהייה צבועה כולה בצבעים של כחול או תכלת כי זה משדר למוח שלנו אוטומטית על מקום קר, אותו הדבר בעיצוב גרפי, הצבעים שאיתם תבחרו את הקונספט העיצובי ישפיע גם פה, עליכם להחליט מלכתחילה איזה צבע לבחור ולמה כדאי לבחור צבע כזה או אחר, למי שלא יודע מה זה תורת הצבעים כדאי מאוד שישנן את זה בצורה מקצועית כי תצטרכו להסביר ללקוחות שלכם למה בחרתם בצבע כזה או אחר, מומלץ לפני בחירת הצבעים להתייעץ עם הלקוחות שלכם על הסגנון, לפני תהליך בחירת הצבעים ללוגו תלמדו על המוצר אותו אתם משווקים, לכו בקרו את המקום ולאחר מכן תוכלו לקבל החלטה איזה צבע לבחור ולמה, חשוב להבין מיהו קהל היעד שאתם הולכים לעצב עבורו, האם הקהילה היא בוגרת, האם זה קהילה תוססת שצריכה אקשן ופעילות עוד אין ספור גורמים, כל צבע והגוונים שלו עם שימוש נכון שלו יכול לעשות לכם עבודת עיצוב גרפי מדהימה.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (7)

בחירת אלמנטים גרפיים ושימוש נכון

איזה אובייקטים לשים בעיצוב גרפי ואיזה לא לשים, אחת השאלות שנשאלות כל הזמן, התשובה לכך לא יכולה להיות בצורה חדה, הכל תלוי במה אתם הולכים לעצב, היום מומלץ לעצב בקווים נקיים, אם הבסיס לעיצוב שלכם זה תמונות תוכלו תמיד לחשוב מהו הדבר הכי חשוב שכדאי להעביר ואיזה תמונה באמת צריכה לקבל את תשומת הלב, לדוגמה בכרטיסי ביקור נהוג לא לשים תמונות, אלה לשמור על קווים נקיים עם עיצוב וקטורי כמו שנעשה בתוכנת אילוסטרייטור, במידה ואתם מבצעים עיצוב פרסומי שכולל תמונות תהיו חייבים לבצע את זה בתוכנת פוטושופ, כל תוכנה יש לה יעוד אחר בעולם העיצוב גרפי. בחירת האלמנטים שיופיעו במודעה השיווקית שלכם צריכים להיות בהתאם לנושא שאתם מעצבים עבורו, אם אתם לא בטוחים אם זה נכון להניח את זה שם או לא נכון תמיד תשאלו את עצמכם כיצד האלמנט הזה יכול לשרת את המטרה שלשמה אתם מעצבים את העיצוב הזה, תמיד תוכלו לברר יותר ולחקור את קהל היעד שאתם מעצבים עבורו, ולראות גם מה מקובל בקהילה ומה אסור. זה לא בושה להתייעץ עם הלקוחות שלכם ולקבל יותר פרטים על העולם עבורו אתם מעצבים, מעצבים וגרפיקאים לא אמורים לשלוט בכל העולמות ולהבין כל נושא, חשוב כדי להתחבר לעיצוב הגרפי לעבוד מהבטן ולפי התחושות שלכם, ולא להניח עיצובים ואלמנטים על פי שיקולי דעת אישיים אלה אך ורק על פי מה שנהוג היום.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (8)

העברת מסרים שיווקיים או נסתרים לעין

כולנו יודעים שחלק מהצגת תיק העבודות עליכם להראות עד כמה אתם באמת מעצבים גרפיים יצירתיים, היצירתיות היא לא באה בתחכום העיצוב אלה באיך שאתם משלבים ומעבירים מסרים בגרפיקה למתבונן, היום בכל לוגו יש עיצוב מסוים שמאפשר לנו המתבוננים להבין מה רוצים להעביר לנו, בכל הלוגואים של חברות המובילות בשוק יש איזה אלמנט בלוגו או במיתוג שאתם עושים שאמור לדבר על מחזוריות, כוח או יציבות, לעתים אתם לא תראו את זה תחילה אבל בהתבוננות מספר פעמים בלוגו תוכלו להבין יותר איך זה עובד על המוח שלכם, אפשר לדבר על עולם המיתוג בלי סוף, אבל אם אתם מעבירים עבודות לדוגמה שעשיתם למישהו אחר שיעביר דעה תבדקו כל עבודה שלכם ותשאלו את עצמכם כמה מחשבה באמת הושקעה בעבודה הזאת שהיא ראויה לבחינה. במידה ואתם מבצעים עיצוב גרפי שכולל מיתוג עליכם לעבוד עם צבעים מיוחדים מספריות הצבעים של התוכנות הגרפיות ויש לציין את מספר הצבע של חברת פנטון על כך נרחיב בפסקה הבאה.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (9)

פנטונים בעיצוב – מיתוג גרפי למה זה חשוב

חברת פנטון הינה חברה שמשווקת צבעים מיוחדים להדפסה או למחשב על פי מספרים מסוימים וקבועים, בתהליכי מיתוג גרפי לעסקים חובה להשתמש בצבעים על פי מספר קטלוגי כדי לשמור על איחוד, מומלץ לרשום ליד הלוגו שעיצבתם את המספר צבע ואחוזים, הדבר יצביע על כך שמי שעיצב את הלוגו אכן מעצב גרפי או גרפיקאית מקצועית, אם לדוגמה ניקח את הלוגו של יוטיוב או גוגל נוכל לראות צבעים מלאים של חברת פנטון, ספריות הצבעים הללו נמצאות בכל התוכנות הגרפיות כגון: פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, ספריות אלו נוחות לשימוש ובחירת המספר שנעשה על ידי בחירה שרירותית או בחירה על פי מספר מסוים.
תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (19)

צבעי מחשב לעומת צבעי הדפסה מה מראים בתיק העבודות

אם אתם מכינים חוברת דיגיטלית שתוצג באינטרנט באינדיזיין או אם אתם שולחים פדפ לדוגמה במייל עליכם לציין ליד העבודה שלכם אם היא הולכת להדפסה או שזה עיצוב שנעשה לאינטרנט כגון לאתר או מודעת פייסבוק, צבעי העבודה לדפוס ולרשת הם שונים, פורמט הצבעים שונה, צבעי מחשב וצבעי פרוצס שונים וחשוב לדעת שאתם לא יכולים להגיש עבודות שהיו מיועדות להדפסה ובעצם מוצגות בצבעי מחשב. הדבר יראה על חוסר מקצועיות. עליכם לבדוק מה היעוד של קבצי העבודה ובהתאם לכך לעצב.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (11)

עיצוב של תיק העבודות הדיגיטלי

לאחר שקיבלתם את כל הטיפים הללו מה שנשאר לנו זה לדעת איך לעצב את העבודות, כלומר איך להניח את כל העבודות שנעשו בזמנים שונים כולם יחדיו, מה שמומלץ זה להכין את זה במספר עמודים, על עמוד יכיל עבודות שהיו קשורות לכל נושא, אם במידה ועשיתם ללקוח כרטיס ביקור וגם לוגו אז שזה יהיה בעמוד אחד, לא מומלץ להכניס לעמוד אחד מספר כרטיסי ביקור כי כל כרטיס לא יקבל את כל תשומת הלב שהוא צריך והוא יבלע עם כל הכרטיסים האחרים, עבודות שאתם חושבים שהם ראויות לקבל תשומת לב גדולה יותר פשוט תניחו אותם בעמוד אחד עם הצללה מתחת לעבודה כדי להביע את הרוך של העבודה, מומלץ לתת הסברים קלים על עצמכם במספר מילים בתחילת העמוד ולבצע דף פתיחה של תיק העבודות, תוכלו תמיד להכין תוכן עניינים של מספר עמודים שבו תרשמו את נושאי העיצוב כגון: ציור ואילוסטרציה, מיתוג ובניית תדמית לעסקים, עיצובי קטלוגים ועוד. כמובן שמאמר זה אמנם יותר מתאים למעצבים גרפיים אך בהחלט יכול לשרת קהלי יעד אחרים, הכי חשוב לא להפציץ בעומס של עבודות כי בדרך כלל זה שמתבונן העין שלא מפסיקה להתרגש אחרי עשר עבודות.
תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (20)

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (12)

איפה מציגים תיק עבודות בעיצוב

ברשת ישנם אין ספור אתרים שיאפשרו לכם להכניס את תיק העבודות שלכם, לרוב האתרים הללו מביאים לכם תבניות עיצוב מוכנות מראש וכל מה שנשאר לכם זה רק להכניס את העבודה, לפעמים העבודות יקבלו כיווץ והנפח שלהם ירד בגלל שהאתר לא מאפשר שזה יהיה באיכות גדולה, תקישו בגוגל אתרים להצגת תיקי עבודות. כמובן שאם יש ברשותכם אתר אינטרנט משלכם זה יראה הרבה יותר מכובד, תוכלו באתר שלכם לעצב את תיק העבודות עם נושאים שונים, אתר אינטרנט אישי תמיד מומלץ יותר ויראה שאתם גם שולטים בעולם האינטרנט. מאוד מומלץ שאם אתם מעלים עבודות שלכם לאתר אינטרנט לסגנן את זה על פי נושאים שונים ולא להכניס את כל העבודות שלכם תחת גלריה אחת, יש לבדוק שהתחביר והדקדוק שלכם באתר תקני ואין בו שגיאות כתיב.

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (15)

רענון לתיק עבודות

אם עברו מספר שנים ולא נגעתם בתוכנות הגרפיות או שאתם מרגישים שאתם לא מספיק מוכנים לקחת צעד אחד נוסף ולהגיש תיק עבודות עדיף שלא תגישו ותשבו עם קורסים מקצועיים להעשרת תיק העבודות שלכם מאשר לשלוח עבודות ולקבל תשובה שלילית שרק תוריד לכם את הביטחון העצמי. כל דבר אפשר ללמוד ואם יש לכם את הבסיס ואת האהבה לעולם העיצוב אל תתייאשו ותמשיכו להלחם עד שתקבלו את מה שאתם רוצים, עיצוב גרפי נחשב לאחד התחומים המכניסים ביותר מבחינה כלכלית שמאפשר לעבוד בצורה יצירתית מהבית או במקומות עבודה כמו משרדי פרסום ועוד. תמיד תוכלו לקחת קורס מקצועי בעיצוב או בגרפיקה ממוחשבת ולהשתפשף יותר בנקודות ובנושאים שאתם מרגישים חלשים יותר. במידה ואתם לוקחים קורס כזה עליכם לדאוג שאתם לא יושבים במסלולים של מתחילים אלה של מתקדמים כדי לרוץ מהר יותר לדברים שהם הכי חשובים לכם.

כמה מילים על עבודה בעיצוב גרפי – מה באמת כדאי לעבוד מהבית או להיות שכיר?

בתחום העיצוב גרפי יש אין ספור תחומים שכולם יכולים לעבוד בהם, כיום אם אתם רוצים לעבוד בתחום זה מהבית תוכלו ללא שום בעיה, תפרסמו את עצמכם בכל מיני פורומים וקבוצות בפייסבוק, מספיק לקוח אחד או שניים ומשם הפה ואוזן יעבוד בשבילכם אם אתם טובים, תמיד תוכלו לעבוד במשרדי פרסום, הבעיה שאם אתם הולכים לעבוד במקום ולהיות שכירים אז מומלץ שזה יהיה לתקופה קצרה כדי לתפוס ניסיון, ברשותנו קבוצה הכי גדולה ברשת קרוב ליום כתיבת מאמר זה 16000 חברים, הקבוצה בעיצוב גרפי כוללת ברובה חברות ולקוחות שכל יום מפרסמים עשרות עבודות, מומלץ לכם להתברג לקבוצה זו, ברשת יש אין ספור קהילות וקבוצות שיכולות לתת לכם מענה, תוכלו תמיד לפרסם בקבוצות שלאו דווקא מיועדות למעצבים גרפיים כגון קבוצות פרסום לתחומים כלליים. בהצלחה!
ציור ואילוסטרציה תיק עבודות עיצוב לדוגמה

תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות (16)תיק עבודות עיצוב גרפי דוגמאות

2017-09-02T10:05:28+00:00