עיצוב אפליקציות לימודים
אחד התחומים החזקים בעולם העיצוב גרפי הוא אפליקציות, נוכל לראות בשנים האחרונות גדילה בדרישה למעצבים גרפיים לענף ההייטק, אם בעבר בוגרים של לימודי גרפיקה ממוחשבת ועיצוב גרפי היו פונים אך ורק לעולם הדפוס נוכל לראות גם את הביקוש הרב שמגיע מחברות הייטק לעבודה משותפת עם מתכנתים, מתכנתים בתחום האפליקציות נותנים את השפה את תכנותית ואת כל מה שאנו צריכים כדי שהאפליקציה תעבוד מבחינת קוד ומעצבים גרפיים נותנים את השפה החזותית.
בכתבה נוכל לקבל פרטים רחבים על תוכנות לעיצוב אפליקציות ואיך בכלל מתחילים ללמוד את התחום הזה. נדבר כמובן על השכר בתחום ולמה כיום לניסיון של המעצבים גרפיים אין חשיבות בכלל לעבודה, מה שחשוב היום זה אך ורק תיק עבודות ולא תעודות כמו בעבר. אומנם המאמר מסביר יותר את התחום למעצבים גרפיים אך הכתבה מתאימה גם לכאלה שרוצים לקחת חלק ולהבין מה זה בכלל עיצוב אפליקציות והתוכנות שצריכים לעבוד איתם לקבלת יותר מידע.

דרישות קדם ללימודי עיצוב אפליקציות
נעשה לכם קצת סדר במה שצריך כדי להתחיל לעצב אפליקציות, התחום הזה מתאים לבוגרי מסלול לימודי עיצוב גרפי – הכשרה מקצועית מעצבים גרפיים, כדי לעצב אפליקציות עליכם לדעת תוכנות לגרפיקה ממוחשבת כגון, פוטושופ, אילוסטרייטור וגם תוכנת אינדיזיין, ידיעת השפה האנגלית זה חלק חשוב מדרישות הקדם בתחום, בגלל שהשימוש בתוכנות הוא באנגלית חובה לדעת אנגלית ברמה מאוד בסיסית, השפה העיצובית שמגיעים איתה מעצבים גרפיים עוזר מאוד בקריירת עיצוב אפליקציות.
המקצוע החדש שנולד חוויית המשתמש ועיצוב גורם למעצבים גרפים רבים להפסיק לעבוד בתחום עיצוב גרפי ולעבוד בחברות הייטק, נוכל לראות את המעבר המסיבי של מעצבים גרפיים שעוברים מפרינט לדיגיטל וכל זה בגלל אפשרויות הקידום האדירות שעולם ההייטק מציע, מדינת ישראל נחשבת לבירת ההיי-טק העולמית ומעצבים גרפיים ישראלים אחראים על מרבית האפליקציות המפורסמות בעולם.
- בגלל סיבות אלו נוצר מחסור בתחום הדפוס כדי לתת שירותי הדפסות ועיצוב לשוק הישראלי. המחסור נוגע בכולם עובדה שקיימת בתעשייה הישראלית הוא שהשכר בתחום העיצוב קפץ גבוה מאוד לעומת תקופת ההכשרה של מעצבים גרפיים, כיום כדי לבוא לעולם ההייטק ולעסוק בעיצוב אפליקציות נדרש לדעת את עולם עיצוב גרפי והכשרתו שלרוב לוקח שנה, הניסיון בתחום הוא לא משקל או פרמטר לקבלה לעבודה בתחום ההייטק מה שחשוב בתחום הזה שיש לכם תיק עבודות עיצוב גרפי ובניית אתרים באינטרנט. אז לסיכום ידע בשפה האנגלית ברמה סבירה ושליטה בעולם העיצוב תוך שמירה על החוקים בהחלט יכולים לתת לכם קרש קפיצה בתחום ההייטק.

מה לומדים – השפה העיצובית – כמה טוב שלמדתם עיצוב גרפי אתם אוטוטו בתחום הייטק
עולם ההייטק כבר לא שייך למתכנתים בלבד מה שהיה נהוג לחשוב בעבר, במסלול ההכשרה של עיצוב אפליקציות לומדים את כל החוקים שעולם האינטרנט דורש, החל משימוש בצבעים נכונים באפליקציה ושימוש באלמנטים גרפיים כדי להעביר את המסר בצורה ברורה לגולשים.
אין ספק שמעצבים גרפיים שלמדו את עולם העיצוב גרפי יוכלו להשתמש בכלים שקיבלו בתקופת הלימודים, השפה העיצובית הוא הדבר החשוב ביותר להצלחת האפליקציה בשוק כל אפליקציה אמורה להיות מינימליסטית ומעוצבת בצורה יוקרתית כדי לכבוש את לב הגולשים. משתמשי אפליקציות ואתרים יודעים מה הוא מותג וראו מספר אפליקציות בחייהם, במידה ולא נשמור על כל החוקים לעיצוב נכון לא נוכל לקדם את המכירות של האפליקציה, על האפליקציה להיות קלה, מהירה ומותאמת לטלפונים החכמים.
- איזון – בלימודים נלמד כיצד לאזן את האפליקציה לשימוש וניווט מהיר, נשתמש בצבעים שמותאמים לקהל היעד ונעצב עם אלמנטים גרפיים וקטורים לניווט האפליקציה, בלימודים תקבלו תרגילים רבים לעיצוב והתאמת מודלים מותאמים לאפליקציות עכשוויות כדי להעשיר את תיק העבודות, ככל שיהיה לכם נושאים רבים לתיק עבודות בתחומים שונים של אפליקציות תוכלו להתברג במהירות בתחום. כיום תוכלו ללמוד את התחום הזה אונליין דרך המכללה לעיצוב גרפי ללמוד לתעודה מקצועית וכל זה מהבית עם מורים שמחוברים ישירות למחשב, תוכלו עוד היום ליצור איתנו קשר ולקבל פרטים רחבים איך לומדים את התחום הזה אונליין
תוכנות לעיצוב אפליקציות
כמו שכולנו יודעים יש את השפה החזותית בעולם העיצוב אבל גם יש את התוכנות לגרפיקה ממוחשבת שהם כלי העבודה של המעצבים הגרפיים. תוכנה לעיצוב אפליקציות הנה אקס די XD שפותחה על ידי חברת אדובי, התוכנה מאכלסת אלמנטים גרפיים שעוצבו בתוכנת פוטושופ ואילוסטרייטור. בתוכנה נוכל לקשר בין אלמנטים ולסדר את כל סגנון העימוד של האפליקציה, נוכל לפתוח דפים רבים ולסגנן את האפליקציה לאחר התייעצות עם הלקוחות והמתכנתים מה הכי נכון לגולשים ולמשתמשים באפליקציה.
כמובן את כל השפה העיצובית מעצבים גרפיים יכתיבו החל מאיזה צבעים להשתמש ומה הכי נכון לשים בכל עמוד תוכנת אקס די XD היא תוכנה מאוד חשובה בתחום ההייטק היות ומעצבים גרפיים מפרטים למתכנתים איך הקוד הולך להיות ואיפה, תוכנה קלה מאוד לשימוש ודומה מאוד לתוכנת אילוסטרייטור. בענף ההיי-טק יש תוכנות רבות להכנת אפליקציות אבל בסופו של דבר תוכנת אקס די היא מתמחה בשכתוב סגנון העיצוב גרפי לפורמט של קוד, המתכנתים לוקחים את הפורמט של הקוד שהמעצבים עיצבו ומפרקים אותו לקודים רבים לבניית האפליקציה.
פיתוח אפליקציות – התהליך UI – User Interface
תהליך פיתוח האפליקציה מתחיל קודם כל בהבנת המוצר בתוכנת Adobe XD, מיהו קהל היעד שלנו וכיצד האפליקציה הולכת לשרת את הגולשים, תחילה נבין את דרישות החברה לאחר מכן אנחנו נתחיל בתכנון המפרט של האפליקציה לאחר האישור הסופי של התכנון נעביר את המפרט למתכנתים כדי לקבל את המגבלות של הדרישות שלנו, לפעמים מה שהלקוחות רוצים לעומת מה שהולך לצאת בחוץ בסופו של דבר הוא מאוד שונה.
המתכנתים תמיד יביאו לנו את המגבלות שלהם ולפי זה אנחנו צריכים להתאים את סגנון העיצוב ופיתוח הקוד. פיתוח אפליקציה מתחיל באיזה אלמנטים הולכים להיות שם, מה הם הדרישות של הלקוחות וכיצד לעשות אפליקציה בצורה שתהייה נוחה לגולשים, שימוש בצבעים נכונים ליצירת אלמנטים שישבו בתוך האפליקציה במשקלים מאוד נמוכים. אחד החוקים של גוגל ובכלל מנוע חיפוש זה שאתרי אינטרנט ואפליקציות ירוצו מהר מאוד בטלפונים החכמים של הגולשים, במידה והאפליקציה תזוז לאט והמעבר בניווט יהיה בצורה מאוד איטית חוויית הגלישה תיפגע מאוד. גולשים לא ממתינים לעמודים ובקצב מהיר של החיים עלינו להתאים את המהירות של האפליקציה לכלל המשתמשים בה.

תוכנת פוטושופ – תוכנת הדגל בעולם הייטק ועיצוב גרפי
תוכנת פוטושופ ידועה כתוכנה מניפולטיבית ביותר בעיצוב גרפי. התוכנה נלמדת במסלול מעצבים גרפיים כתוכנה הראשונה למסלול זה, כל האפליקציה מכילה אלמנטים גרפיים שבחלקם יש תמונות, פוטושופ ידועה תוכנה לעיצוב עיבוד תמונות ומתמחה במשקלים מאוד נמוכים, סגנון העיצוב יהיה בדיוק כמו שעושים עיצוב גרפי להדפסה אבל סגירת הקובץ תהיה במשקל מאוד נמוך, לתוכנה כלים רבים לעיבוד תמונה ולהכנת אפקטים בגרפיקה ממוחשבת.
התוכנה מסתנכרנת בצורה נהדרת עם תוכנת אילוסטרייטור ואפשר להעביר בקלות קבצים שעיצבנו לתוכנה טקסט ועוד, תוכנת פוטושופ שימושית מאוד בעולם עיצוב אתרים היות והיא מאפשרת לנו להוציא קבצי תמונה בשלל סוגים לאתרי אינטרנט ברגע שאנחנו מייצאים קובץ פוטושופ לאפליקציה או לאתר נדאג לסגור את זה בצורה כזאת שהאיכות בגרפיקה לא תיפגע, במהלך הלימודים תלמדו להכין את שלב התכנון ואת השלב הסופי בתוכנת הפוטושופ תוך שילוב של אלמנטים בתוכנת אילוסטרייטור לעתים תרגישו שאתם עובדים בסופו של דבר בתוכנה אחת פוטושופ ואילוסטרייטור השילוב ביניהם יאפשר לכם ליצור את העיצוב הסופי לא תמיד עובדים רק עם תוכנת עיצוב אחת בעיצוב אפליקציות לכן חשוב מאוד לדעת לקראת לימודי עיצוב אפליקציות את 2 התוכנות יחדיו בצורה מקצועית מאוד.
אילוסטרייטור הכנת אייקונים באפליקציה ובניית תרשים זרימה
תוכנת אילוסטרייטור היא תוכנת גרפיקה וקטורית שעובדת על יצירת מניפולציות על קווים וצורות, באמצעות התוכנה מעצבים גרפיים מעצבים לוגואים, עיטורים גרפיים ועוד שלל דברים נוספים אחרים בעיצוב אפליקציות. אילוסטרייטור משרתת את את המעצבים בהכנת אייקונים לאפליקציות במשקלים מאוד נמוכים וקטורים, גרפיקה וקטורית ידועה כגרפיקה איכותית מאוד שניתנת להגדלה והקטנה מבלי לפגוע באיכות הקובץ.
משקל הקבצים הוא מאוד נמוך ולכן היא שימושית מאוד בעיצוב אפליקציות, כמובן שהיא משרתת את עולם העיצוב רב תחומי כגון מעצבי אופנה, אדריכלים וכל מה שקשור לביצוע הדמיות דיגיטליות. באמצעות אילוסטרייטור נוכל לשלב גרפיקה שמגיעה מתוכנת הפוטושופ ולבצע את כל הדמיה הדיגיטלית של האפליקציה לפני שאנחנו מכניסים אותם לתוכנת XD. את כל הפריימים שהולכים להיות באפליקציה נשרטט אותם באילוסטרייטור ונבצע את ההדמיה עם חצים והסברים מפורטים כדי לשלוח ללקוחות שלנו את ההדמיה דיגיטלית לפני ביצוע עיצוב .קלות העבודה באילוסטרייטור מאפשר לנו לשרטט בחופש פעולה להדמיה מלאה לעיצוב הסופי לפני התכנות.

תוכנת XD – התוכנה שחברת אדובי פיתחה לעיצוב אפליקציות
תוכנת XD הינה תוכנה שפותחה על ידי חברת אדובי לעיצוב והכנת אפליקציות, התוכנה שימושית מאוד בחברות הייטק ומעצבים גרפיים מעצבים שם את כל סגנון האפליקציה, נוכל להכניס לתוכנת XD עיצובים שנעשו בפוטושופ או בתוכנת אילוסטרייטור, תוכנת XD מאפשרת פתיחת עמודים, סידור הקישורים באפליקציה ועוד פרמטרים נוספים, נוכל להגיש ללקוחות את סגנון האפליקציה ולהראות את כל המעברים בין העמודים ישירות בצורה של קישור לאחר סיום האפליקציה.
עיצוב האפליקציה יופיע בחברת אדובי בצורת "דמה" ודוגמה בלבד כדי לתת ללקוחות להתרשם מאיך שהאפליקציה הולכת להיות, לאחר אישור הסופי של תכנון האפליקציה נוכל להוציא פורמט מיוחד בו המתכנתים יוכלו לראות את כל הקודים של האפליקציה. תוכנת XD היא תוכנה נוחה בין המתכנתים למעצבים גרפיים ומדברים בסופו של דבר באותה הצורה. המעצבים מעצבים בצורה חופשית בתוכנה ומתכנתים יכול לקבל את הקוד בצורה נוחה, התוכנה מאפשרת עיצוב בסגנון של מסכים שונים החל מאייפון טאבלטים ועוד.

חווית המשתמש מה זה? מה ההבדלים בין חווית המשתמש לעיצוב משתמש UX- UI
חוויית המשתמש מדבר על נושאים רבים בתכנון והכנת האפליקציה החל מהבדלים בין עיצוב לאייפון או גלאקסי, הבנה של ממשקים שונים וכיצד בכלל להתחיל להתאים את הנוחות לנושא שאליו אנו מעצבים. הנגישות של המשתמשים בסמארטפון בהחלט יכול להשפיע על הסגנון העיצובי כל דבר צריך לקחת בחשבון וצריכים לחשוב במחשבה תחילה על המרחקים בין הכפתורים ועוד פרמטרים נוספים שצריכים לקחת בחשבון. עלינו להבין שבסופו של דבר הגולשים רוצים נוחות מרבית באפליקציה לשימוש. התכנון ומתן דגש לנוחות המשתמשים הוא תכנון מאוד חשוב בהצלחת הפרויקט החל מעיצוב שדות להטענת נתונים באפליקציה והתאמה לגולשים. עיצוב תפריטים בצורה נכונה תוך מתן דגש לאפליקציות שהם למכירה או לרכישה או לסגנונות אחרים כגון אפליקציה לקבלת מידע.
- פרמטרים נוספים – שאנחנו צריכים לקחת בחשבון זה איך האפליקציה משפיעה על התכנון העסקי האם האפליקציה למטרת רווח או למטרה אחרת, כיצד העמלות הולכות להיות ועוד תחומים אחרים. ההשפעה של העיצוב בתהליך העבודה מגדיר מלכתחילה איך הרכיבים בתוך האפליקציה הולכים להיות, נצטרך להתאים את חוויית המשתמש תוך ביצוע שרטוט טכני של כל החלקים שמתקשרים אחד לשני בשלב מאוחר או בשלב מוקדם, בעיצוב אפליקציה ככל שנתכנן נכון את דרישות האפליקציה נוכל למנוע תקלות בהמשך ולתמוך במשתמשים הרבים שיהיו במשך הזמן.
- באיפיון ממשק המשתמש על המעצבים UX- UI – להשתמש באלמנטים שמדברים על השפה הגרפית שמושכת את עיני הגולשים, החל מאנימציות מדהימות תוך שימוש באלמנטים גרפיים צבעוניים כדי לגרום לחוויה להיות מושכת ומעניינת, בסופו של דבר עלינו להתאים את סגנון העיצוב לנושא שאותו הולכים לעצב אם זה אפליקציה לדוגמה של חברת ביטוח לשמור על צבעים רשמיים לעומת אפליקציה שהולכת להיות משחקי מחשב לילדים. שימוש באלמנטים גרפיים נכונים תוך מתן דגש על שימוש בצבעים נכונים יוצר את ההצלחה הסופית של האפליקציה בקרב המשתמשים.
- עיצוב האפליקציה תוך מתן דגש על חוויית המשתמש – לעתים גורם לבלבול רב ומעצבים גרפיים ולקוחות רבים חושבים שזה אותו דבר, עלינו להתמקד באינטראקציה בין האפליקציה לבין הגולשים שהולכים לבקר באתר או באפליקציה, כלומר מה אנחנו רוצים להבהיר ולכוון באפליקציה בצורה מעמיקה וכיצד אנחנו גורמים למשתמשים להשתמש בצורה קלה יותר. כיום אנחנו בעולם שגולשים הם חסרי סבלנות באתר האינטרנט תוך 3 שניות עד שש שניות אנשים שופטים את האתר או את האפליקציה, גולשים רוצים את התשובות עכשיו ומיד לכן עלינו להחליט איך הדברים הולכים להיות בצורה נוחה ביותר כדי לגרום לאחוז הנטישה להיות מאוד נמוך לאפליקציה או לאתר האינטרנט. חווית המשתמש היא לא רק עיצוב אפליקציות נוכל לראות אתרי אינטרנט רבים ששוכרים מעצבי UX- UI כדי לגרום למכירות של האתר לגדול, המטרה בסופו של דבר היא לשפר את האחוז של שביעות הרצון של הגולש במידה והגולשים מרוצים מהאפליקציה או האתר הם יחזרו וימליצו עלינו מה שיגרום לגדילה באחוז המשתמשים ופופולריות.

עבודה בעיצוב גרפי ופיתוח האפליקציה מול הלקוחות – תכנון מכנה משותף מלכתחילה
עבודה עם דרישות של לקוחות צריכה להיות שפה משותפת, על המעצבים הגרפיים לנסות כמה שיותר לרצות את הלקוחות באפליקציה שהם רוצים אותה אבל בסופו של דבר זה זמן וזמן עולה כסף, עלינו לקבוע מלכתחילה איך הדברים הולכים להיות וכמה סקיצות אנחנו הולכים להגיש ללקוח, רק לאחר שהם מעבירים לנו את כל הנתונים לתכנון ומחליטים על הסקיצה הסופית רק אז נוכל להעביר את זה לפיתוח, כי ברגע שאנו מעבירים את זה לפיתוח אפליקציה למתכנתים זה בעצם כבר קובץ סגור.
תכנות הוא נושא מאוד יקר לכן עיצוב אפליקציות מתומחר לפי פרויקט ולא שכר שעתי, עלינו לקבוע מראש כמה דפים הולכים להיות כמה זה הולך לעלות לנו בתור מעצבים ולתת תמחור הולם, עלינו לקחת בחשבון בתמחור עיצוב האפליקציה כמה תוספות הולכות להיות בזמן החלטות, כמה סקיצות אנחנו הולכים להגיש ומה קורה בזמן תיקונים עלינו לדאוג להגביל את כל הנושאים האלה בכמויות ולא לתת חופש פעולה רב ללקוחות תוך עמידה בלוחות זמנים שנקבעים מראש בחוזה העבודה.
מחירון עיצוב אפליקציות
מחירון עיצוב אפליקציה בתוכנת XD תלוי במספר גורמים החל בכמה מפתחים אנחנו צריכים כדי להציג את האפליקציה וכמה שעות אנחנו הולכים לעבוד כדי להוציא לפועל את הסגנון עיצוב שלנו, לרוב עלינו לתמחר את זמן העבודה ב 300 ש"ח מינימום לשעה ולהוסיף למחירון את תקופת הפיתוח, מחיר עיצוב אפליקציה הכי בסיסי החל מ 20,000 שח כולל הפיתוח לפני מע"מ, במידה ויש לנו מעל 50 מסכים עלינו לקבוע את המחיר הכפול.
המחיר מושפע מהמון גורמים החל מסגנון העיצוב והכנת תרשימי הזרימה לגלישה בין המסכים והסברים מפורטים למתכנתים, האינטראקציה שיש לנו עם מתכנתים וכמה שעות אנחנו הולכים לעבוד כדי לבנות את חוויית המשתמש ועיצוב הממשק, לרוב פרויקטים בסגנון הזה דורש ממעצבי חווית המשתמש הכנת חוזה קדם עבודה בו עלינו לקבוע כמה סקיצות הלקוח הולך לקבל, כמה שעות פיתוח אנחנו הולכים לעשות ולקבוע זמנים קבועים לסיומה של האפליקציה.

שכר מעצבי UX- UI בענף ההייטק
במידה ואתם הולכים לעבוד בחברות הייטק דרישות השכר שאתם צריכים לבקש הוא 20 אלף שח נטו בחודש, נתון זה מתאים למעצבי חוויית משתמש ללא ניסיון, כדי להתקבל לחברות הייטק עליכם להציג תיק עבודות שביצעתם בתקופת הלימודים או בתקופת העבודה במידה ועבדתם בתור שכירים או עצמאיים.
תיק עבודות יכלול לא רק אפליקציות שעשיתם אלא עבודות לדוגמה מתקופת הלימודים והעבודה, בתור מעצבים גרפיים ככל שאתם צוברים יותר ניסיון השכר בעולם ההייטק יעלה היות ואתם כבר מנוסים בעבודה עם מפתחים ויודעים כיצד להריץ אפליקציות בצורה מהירה, מרבית המעצבים גרפים לאחר שנתיים בוחרים לעבוד בתחום זה כפרילנסרים עצמאיים מהבית או בסטודיו פרטי כדי לתת שירותי גרפיקה ועיצוב לאתרי אינטרנט ולא להיות מוגבלים בסגנון עבודה אחד.
שאלות ותשובות:
עיצוב ממשק משתמש (UI) הוא תהליך יצירת המראה החזותי והפונקציונליות של ממשק משתמש. זה מקיף הן את ההיבטים היצירתיים של עיצוב פריסה, טיפוגרפיה, צבעים ותמונות, כמו גם את ההטמעה הטכנית של אלמנטים אלה ביישום אינטרנט או נייד. UI UX היא החוויה הכוללת שיש למשתמש בעת אינטראקציה עם מוצר או שירות, והיא כוללת הכל מאופן הצגת התוכן ועד האם קל ללחוץ על הכפתורים.
מה זה UI UX?
ממשק משתמש (UI) הוא עיצוב חזותי של יישום תוכנה או אתר אינטרנט. זה נוגע לאופן שבו המשתמש מקיים אינטראקציה עם האפליקציה או האתר וכיצד הם מוצגים לו או לה. UI UX הוא העיצוב הכולל של ממשק משתמש, כולל הן את האלמנטים הגרפיים והן את האינטראקציות ביניהם. זה כולל גורמים כמו פריסה, טיפוגרפיה, ערכות צבעים, לחצנים ותפריטים וכו'.
מה ההבדל בין ממשק משתמש ל-UX?
ממשק משתמש (UI) הוא ההיבטים הגלויים של תוכנה או אתר אינטרנט, כגון הגרפיקה והפריסה. חווית משתמש (UX) היא האופן שבו משתמש מקיים אינטראקציה עם ממשק המשתמש, כולל כמה קל למצוא את מה שהוא מחפש ועד כמה החוויה מספקת. שניהם חשובים ביצירת ממשק משתמש יעיל וחווית משתמש.
לדוגמה, אם מישהו צריך לגלול ברשימות ארוכות של פריטים לפני שימצא את מה שהוא מחפש, זה עשוי להיחשב כבעיית ממשק משתמש. אם משתמש לא יכול למצוא את מה שהוא מחפש מיד, זה יכול להיחשב כבעיית UX. בכל מקרה, תיקון אחד מהם ישפר את השימושיות ואת שביעות הרצון הכללית מהמוצר.
גם ממשק המשתמש וגם ה-UX חשובים ביצירת ממשק משתמש יעיל או חווית משתמש.
מהם היתרונות של UI UX טוב?
ממשק משתמש (UI)UX הוא קבוצה של עקרונות ונהלי עיצוב שעוזרים ליצור ממשק יעיל וקל לשימוש. UI UX טוב עוזר למשתמשים להשיג את המטרות שלהם במהירות ובקלות, תוך הפחתת תסכול ובזבוז. הנה כמה מהיתרונות של ממשק משתמש UX טוב:
1. זה משפר את מעורבות המשתמש ושימור. ממשק משתמש מעוצב היטב יכול להשאיר את המשתמשים מעורבים במוצר שלך זמן רב יותר, ולהוביל ליותר מכירות ונאמנות לקוחות. בנוסף, ממשק משתמש מעוצב היטב יכול לחסוך למשתמשים זמן על ידי ביצוע משימות קלות יותר.
2. זה מפחית שגיאות משתמש. ממשק משתמש מעוצב היטב קל להבנה ולשימוש, מה שמפחית את הסיכוי שמשתמשים יעשו טעויות. זה מקטין את כמות הזמן שהם מבלים במוצר שלך, מה שמוביל בתורו להגדלת הרווחים עבורך.
3. זה גורם למוצר שלך להיראות יותר מקצועי ואטרקטיבי.
איך אתה יכול לשפר את ה-UI UX שלך?
UI UX הוא העיצוב והפריסה החזותית של אפליקציה או אתר אינטרנט. זה יכול להקיף הכל מהמראה והתחושה הכלליים של מוצר ועד לאופן שבו אלמנטים ספציפיים מסודרים על המסך. ישנם היבטים רבים ושונים של UI UX שניתן לשפר, אך הנה שלושה תחומים עיקריים להתמקד בהם: סמלי ממשק משתמש, מיקום כפתורים וניווט בתפריט.
סמלי ממשק משתמש צריכים להיות ניתנים לזיהוי בקלות ומושכים חזותית. יש למקם אותם גם במיקום הגיוני כך שהם יהיו בהישג יד כאשר משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האפליקציה או האתר. מיקום הכפתורים צריך להיות גם אסטרטגי; לדוגמה, לחצנים המבצעים משימות חיוניות צריכים להיות ממוקמים בסמוך לראש הדף, כך שיהיה קל למצוא אותם. הניווט בתפריט צריך להיות קל להבנה ולשימוש, כאשר כל פריט בתפריט ממוקם במיקום הגיוני.
אילו מגמות מתרחשות בעיצוב UI UX?
מגמות עיצוב UI UX מתפתחות כל הזמן, לכן חשוב להישאר מעודכן בטכניקות העדכניות ביותר. כמה מהמגמות הפופולריות ביותר בעיצוב UI UX כוללות: שימוש בשפה טבעית כדי לתקשר את צרכי המשתמש, עיצוב עבור מכשירים מרובים ושילוב אלמנטים אינטראקטיביים בעיצובים. כל הטכניקות הללו עוזרות להפוך את חוויות המשתמשים אינטואיטיביות ומספקות יותר.
איך אתה חוקר את צרכי המשתמש שלך?
צרכי המשתמש הם הבסיס לעיצוב מוצלח. כאשר יש לך הבנה ברורה של צרכי המשתמשים שלך, אתה יכול ליצור חווית משתמש יעילה ומספקת. כדי לחקור את צרכי המשתמש, תחילה עליך לזהות את קהל היעד שלך. ניתן לעשות זאת באמצעות סקרים, ראיונות או קבוצות מיקוד. ברגע שאתה יודע מי הם המשתמשים שלך, חשוב להבין את הצרכים והרצונות שלהם. אתה יכול לעשות זאת על ידי ביצוע סקרים או ראיונות עם קהל היעד שלך. ברגע שאתה מבין מה הם רוצים, חשוב לעצב עבור הצרכים האלה. על ידי עיצוב עבור צורך ספציפי של משתמש, אתה מבטיח שהמשתמשים שלך יהיו מרוצים מהמוצר הסופי.
ממשק משתמש לעומת UX: מה ההבדל?
חווית משתמש (UX) היא תהליך שעוזר להבטיח את שביעות הרצון הכללית של המשתמשים בעת אינטראקציה עם מוצרים או שירותים. ממשק משתמש (UI) הוא הצגה פיזית או וירטואלית של מערכת למשתמשים. ניתן להשתמש בשני המונחים לסירוגין, אך יש כמה הבחנות עיקריות שכדאי לשים לב אליהן.
כשאנחנו מדברים על UX, אנחנו מתייחסים לכל החוויה שיש למשתמש בזמן השימוש במוצר או שירות – מאיך שהוא נראה ומרגיש ועד כמה קל למצוא את מה שהוא מחפש. UI, בינתיים, מתייחס רק למראה ולתחושה של ממשק המוצר. לדוגמה, אם אתה פותח אפליקציה בטלפון שלך ויש לה עיצוב חלק ומודרני, זה ייחשב כחלק ממשק המשתמש. אבל אם האפליקציה נראית מיושנת ויש לה גרפיקה מתוארכת, זה ייחשב כחלק מה-UX.
מהו עיצוב ממשק משתמש?
עיצוב ממשק משתמש (UI) הוא תהליך של יצירת מראה ותחושה עבור ממשק המשתמש של יישום תוכנת מחשוב או אתר אינטרנט. עיצוב ממשק משתמש כולל אינטראקציה עם משתמשים, הבנת הצרכים והמטרות שלהם ופיתוח מערכת ויזואלית העונה על צרכים אלה. זה כולל גם איסוף משוב משתמשים כדי לעזור לשפר את העיצוב.
ממשק משתמש מעוצב היטב יכול לעשות הבדל באופן האינטראקציה של המשתמשים עם יישום מחשב או אתר אינטרנט. ממשקים מעוצבים בצורה גרועה יכולים להקשות על המשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים, להקשות על הניווט באפליקציה או באתר ולהגביר את רמות התסכול. בנוסף, ממשקים מעוצבים בצורה גרועה יכולים לגרום למשתמשים לנטוש אפליקציה או אתר כליל.
ישנם גורמים רבים ושונים המעורבים בעיצוב ממשק משתמש. היבט חשוב אחד הוא הבנת המטרות והצרכים של המשתמש.
מהו עיצוב חווית משתמש?
עיצוב חווית משתמש הוא תהליך של עיצוב חוויה עבור משתמש, כלומר עיצוב לאופן שבו אנשים מקיימים אינטראקציה עם המוצר. זה מקיף הכל מהממשק הפיזי ועד לאינטראקציות שיש למשתמשים עם תוכן. מעצבי חווית משתמש עובדים עם חברי צוות אחרים כדי ליצור מוצר קל לשימוש ועונה על הצרכים של המשתמשים שלו.
מה עושים מעצבי UX?
מעצבי חווית משתמש (UX) עובדים על פרויקטים המשפרים את השימושיות והנגישות של מוצר או שירות. הם עשויים להתמקד ביצירת ממשק משתמש שהוא גם אינטואיטיבי וגם מרתק, או שהם עשויים לעזור להגדיר מוצר כך שיהיה שמיש יותר עבור משתמשים ספציפיים. מעצבי UX לעתים קרובות משתפים פעולה עם מהנדסים ואנשי מקצוע אחרים בעיצוב כדי ליצור מוצר סופי.
איך ממשק משתמש ו-UX עובדים יחד?
כאשר מעצבים ממשק משתמש או חווית משתמש, חשוב לשקול כיצד זה יעבוד יחד עם החוויה הכוללת של המשתמש. דוגמה טובה לכך היא בעת עיצוב אתר אינטרנט. ממשק המשתמש של האתר צריך להיות קל להבנה ולשימוש, תוך מתן המידע הדרוש למשתמש. בנוסף, ה-UX צריך להיות מעוצב כך שמשתמשים יוכלו לנווט באתר בקלות ולמצוא את מה שהם מחפשים. יחד, שני האלמנטים הללו יוצרים שלם מלוכד שעוזר לאנשים ליצור אינטראקציה עם התוכן באתר.
הקשר בין ממשק משתמש ו-UX
ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX) הם שניים מההיבטים החשובים ביותר ביצירת ממשק משתמש טוב. יש להתחשב בהם מתחילת תהליך העיצוב על מנת ליצור חוויה יעילה ומספקת למשתמש. UI ו-UX אחראים לוודא שהמוצר הסופי קל לשימוש, הבנה וניווט.
יש הרבה הצלבה בין עיצוב ממשק משתמש ו-UX, אבל יש גם כמה הבדלים עיקריים. מעצבי ממשק משתמש מתמקדים איך דברים נראים ומרגישים על המסך, בעוד שמעצבי UX שמים לב לאופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם המוצר. על מנת ליצור ממשק משתמש יעיל, חשוב להבין מה המשתמשים רוצים וצריכים ממוצר. מעצבי UX צריכים גם לקחת בחשבון מכשירים שונים, כולל מכשירים ניידים, מחשבים ואפילו טלוויזיות חכמות.
כיצד UI משפיע על UX
עיצוב ממשק משתמש (UI) הוא חלק קריטי בחוויית משתמש (UX). ממשקי משתמש מעוצבים בצורה גרועה עלולים לפגוע משמעותית בשימושיות ובהנאה של מוצר או אתר אינטרנט. עם זאת, לעיצוב ממשק משתמש טוב יכול להיות גם השפעה חיובית על UX.
ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון ממשק משתמש. המטרה היא ליצור ממשק אינטואיטיבי וקל לשימוש העונה על צרכי המשתמשים. גורמים המשפיעים על עיצוב ממשק המשתמש כוללים: קהל היעד, סוג המוצר או האתר, הפריסה ופלטת הצבעים.
עיצוב ממשק משתמש טוב יכול להיות קשה אבל חשוב לחברות להתמקד בשביעות רצון המשתמשים. ממשק משתמש מעוצב היטב יכול לשפר את חווית המשתמש על ידי הפיכת משימות לקלות ומהנות יותר. בסופו של דבר, עיצוב ממשק משתמש טוב משפר את נאמנות הלקוחות ומוביל להגדלת המכירות.
כיצד UX משפיע על ממשק המשתמש
חווית משתמש (UX) היא מכלול האינטראקציות המודעת והלא מודע בין אנשים ומוצרים דיגיטליים. עיצוב UX הוא תהליך של יצירת חווית משתמש טובה על ידי איזון בין הצרכים של המשתמשים לבין האילוצים המוטלים על ידי הטכנולוגיה, העיצוב והמטרות העסקיות. UX טוב מביא לחוויית משתמש מהנה שעוזרת לאנשים להשיג את מטרותיהם. UX לקוי יכול לתסכל משתמשים, לגרום להם לנטוש מוצר, או אפילו להוביל לתביעה משפטית.
UX משפיע על ממשק המשתמש בשתי דרכים: ראשית, הוא משפיע על האופן שבו משתמשים מוצאים ומשתמשים בתכונות. שנית, זה משפיע על איך המשתמשים מרגישים לגבי השימוש במוצר. המטרה של UX טוב היא לוודא שהעיצוב הכולל עונה על צרכי המשתמשים ועדיין לאפשר להם להשיג את מטרותיהם.
אחת הדרכים הנפוצות שבה UX גרוע יכול להשפיע על חוויית המשתמש היא על ידי גרימת בלבול או תסכול.
חשיבות האיזון בין ממשק משתמש ו-UX
כאשר מעצבים ממשק משתמש, חשוב ליצור איזון בין ממשק המשתמש לחוויית המשתמש. מיקוד רב מדי בממשק המשתמש עלול להוביל לעיצוב לא מאוזן או מכוער, בעוד שלזנחת חווית המשתמש עלולה להיות השלכות שליליות כמו תסכול משתמשים או מניעת ביצוע משימות. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת איזון שני ההיבטים הללו של העיצוב, אך כמה שיקולים מרכזיים כוללים הבטחה שהפריסה קלה להבנה ולשימוש, שהלחצנים והסמלים מגיבים ומושכים חזותית, ושכל האלמנטים עובדים יחד בצורה חלקה. על ידי התחשבות בגורמים אלו, מעצבים יכולים ליצור ממשק שגם נראה טוב וגם עובד טוב עבור משתמש הקצה.
כיצד להשיג איזון טוב של ממשק משתמש ו-UX
כשמדובר בממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX), חשוב למצוא איזון טוב. מעט מדי ממשק משתמש יכול לגרום למוצר להרגיש עמוס ולא מאורגן, בעוד שיותר מדי יכול להציף את המשתמשים עם יותר מדי אפשרויות. ממשק משתמש ו-UX טובים צריכים להיות קלים לשימוש, ובכל זאת לספק את התכונות והמידע הדרושים למשתמשים. להלן מספר טיפים להשגת איזון זה:
1. שמרו על העיצוב פשוט. יותר מדי לחצנים, סמלים ותפריטים עלולים להקשות על השימוש במוצר. נסו להתמקד במשימה שלפניכם ולא בפרטים מיותרים.
2. השתמש בתוויות טקסט ברורות עבור לחצנים, סמלים ותפריטים. לא כולם מכירים את הטרמינולוגיה של המחשב, לכן כדאי שיהיו תוויות המובנות בקלות.
3. ודא שכל התוכן קריא בכל זוויות הצפייה.
להלן היבטים מרכזיים של UI UX:
חווית משתמש (UX) היא חלק קריטי ביצירת מוצר מוצלח. זהו תהליך של עיצוב ממשק המשתמש והפיכתו לאינטואיטיבי עבור המשתמשים לניווט. אסטרטגיית UX מבוצעת היטב יכולה לעשות הבדל עצום בהצלחה או כישלון של מוצר.
ישנם גורמים רבים המשתתפים ביצירת אסטרטגיית UX יעילה, אך הנה כמה היבטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון:
1. מחקר משתמשים חיוני כדי להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם המוצר שלך ואיזה אתגרים הם מתמודדים. זה כרוך בשיחה עם אנשים אמיתיים ועריכת קבוצות מיקוד או סקרים כדי לאסוף את המשוב שלהם. אתה יכול גם להשתמש בכלים כמו ראיונות עם לקוחות או מפות חום כדי לקבל מושג על האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם המוצר שלך.
2. עיצוב חזותי הוא מרכיב מרכזי נוסף ב-UX.
טיפים לשיפור ממשק המשתמש וה-UX שלך
ממשק משתמש (UI) וחווית משתמש (UX) הם שני היבטים קריטיים בעיצוב אתרים. חשוב להבטיח שלמשתמשים שלך תהיה חוויה חיובית בעת אינטראקציה עם האתר, האפליקציה או נוכחות מקוונת אחרת שלך. הנה כמה טיפים לשיפור ממשק המשתמש וה-UX שלך:
1. שמור על העיצוב שלך פשוט. ממשק משתמש מורכב יכול להיות קשה למשתמשים להבין ולנווט, מה שיוביל לתסכול. היצמד לכמה לחצני מפתח או קישורים, וודא שקל לזהות אותם ולהגיע אליהם.
2. השתמש בטיפוגרפיה ביעילות. גופן תפריט או פסקה מעוצב היטב יכול לעזור למשוך את המשתמש פנימה, בעוד שכותרות וטקסט חשוב אחר צריכים להיות מוגדרים בגודל גופן קריא. הימנע משימוש ביותר מדי גופנים או צבעים, מכיוון שזה רק יסבך את העניינים עבור המשתמשים.
3. נסה עיצובי פריסה שונים.
ממשק משתמש (UI) הוא החלק הגלוי של התוכנה שעמו משתמש משתמש באינטראקציה. זה כולל הכל מהאלמנטים הגרפיים על המסך ועד לתפריטים וללחצנים שמשתמשים יכולים ללחוץ עליהם. חווית משתמש (UX) היא התחושה הכוללת של השימוש במוצר, כולל כמה קל להשתמש בו, אילו תכונות זמינות, וכמה נוח המשתמשים מרגישים להשתמש בו. המטרה של ממשק משתמש ו-UX היא לוודא שלמשתמשים תהיה חוויה מהנה בזמן השימוש במוצר, בין אם הם משתמשים בפעם הראשונה או מנוסים.