בפוטושופ אפשר הכל והיום נדבר על מדריך הצללה למתקדמים – אפקטים על טקסטים ושכפולים
מחפשים מדריך בפוטושופ להכנת אפקטים מעוצבים גרפיקה? רוצים לדעת איך לעשות הצללות במספר דקות בודדות? אתם במקום הנכון הכנו במיוחד בשבילכם 2 שיעורים חינם ביוטיוב שמתאימים גם למתחילים וגם למתקדמים בתוכנת הפוטושופ שיראה לכם איך אפשר במספר דקות להכין הצללה על ידי שימוש במספר מקשים בודדים ועל-ידי קיצורים בתוכנת פוטושופ. המדריכים מוסברים בשפה העברית זה מתאים לכל אחד שרוצה לקחת חלק בעולם העיצוב הגרפי. כל מה שאתם צריכים בשיעור לדוגמה חינם זה לפתוח מסמך בתוכנת הפוטושופ ולכתוב כל כיתוב שרק תרצו. לאחר מכן תצטרכו להשתמש בשני מקשים ועל כך תוכלו לקרוא בפסקאות הבאות. בעמוד תוכלו לראות 2 סגנונות שונים לגמרי ושימוש באותה טכניקה בעיצוב גרפי, המטרה להראות לכם כיצד מעצבים גרפיים חושבים ומפתחים את היצירתיות על ידי ניסוי וטעייה הסוד בעיצוב גרפי הוא התרגול והניסיונות השונים. צפייה מהנה 🙂
רוצים לצפות בעוד סרטונים ואפקטים בתוכנת הפוטושופ?
במידה ואתם רוצים לראות עוד סרטוני פוטושופ אתם מוזמנים לבקר בעמוד קורס פוטושופ לדוגמא חינם בו מוצגים מאות שיעורי הסבר על יכולותיה המדהימים של תוכנת אדובי בשימוש מעצבי גרפיקה מקצועיים. בעמוד מוצגים לא רק סרטונים על איך עושים אפקטים בפוטושופ וכיצד מפעילים את התוכנה אלה מסבירים על אופן החשיבה של מעצבים גרפיים בזמן העבודה. מעצבים גרפיים המטרה שלהם זה לפתח קשר ישיר בין הצופים של המודעות לבין אלה שאמורים להניע לפעולה לקידום מכירות עסקים או כל פעולה שיווקית אחרת. פוטושופ נחשבת לתוכנה מניפולטיבית מאוד ומאפשרת על ידי שימוש בפקודות שונות להוציא כל עיצוב שרק תרצו כמו לדוגמה לקחת כל תמונה משעממת ולהפוך אותה לדרמטית ומוכרת עבור בעלי העסקים. בשיעורים תוכלו לראות את החשיבה והיצירתיות שלה מעצבים גרפיים כיצד עובדים עם שימוש בנקודות עיצוב שונות ובצורה מהירה מאוד.
הסרטון הכנת הצללות לטקסטים וכל המהלכים שעבדנו עליהם מפורטים בפסקאות הבאות
שכפול צורות עם מקש ALT וחצים בפוטושופ
כמובן שמה שראיתם בסרטון אפשר להפוך את זה לדוגמאות שונות ולאו דווקא להשתמש בנתונים המוצגים בסרטון הזה. השתמשנו עם חיצים בתוכנה ותוך כדי לחץ על מקש הALT. פקודה זו מאפשרת בפוטושופ לקחת את האלמנט הגרפי ולשכפל אותו לכל כיוון שהחץ מופיע. שימוש בחצים במקלדת ושכפולים היא טכניקה טובה לניפוח גרפיקה ולמתן תחושה תלת מימדית בפוטושופ. שני מקשים פשוטים אלה אפשר להגיע איתם לאין ספור דוגמאות בעיצוב כדי להעביר את המסר בעיצוב בצורה הנכונה.
יצירתיות בעיצוב גרפי הוא לא רק ידיעת תוכנות גרפיות אלה המטרה היא להבין מה אתם רוצים להעביר בעיצוב וכיצד אתם מניעים לפעולה את הצופים. אפקטים אלה מתאימים למודעות מכירתיות שרצות ברשתות החברתיות או לכל סגנון עיצוב פלייר כזה או אחר. לרוב תגדילו את המסר במודעה לממדים גדולים והאפקט של ההצללה יהיה על רקעים בהירים כדי לתת את תחושת העומק ושימוש לתחושה תלת מימדית.
יצירת הרקע בשיעור תוך שימוש בפקודת ריכוך גבולות
בסרטון מוצגים טכניקות לקיבוץ של השכבות והשלכה של כל השכבות בפוטושופ לשיכבה 1 המטרה הורדת משקל של קובץ העבודה ומתן חופש פעולה ביצירת הזווית בשקופית לאחר מכן נתנו דוגמה של ירידת בהירות ומתן תחושה של עומק. בעיצוב גרפי אחד החוקים למתן תחושה של עומק זה להשתמש באותו גוון הצבע שהוביל אותנו בעיצוב. אומנם בסרטון השתמשנו בפונט מאוד דק אבל כדי לתת את התחושה אמיתית עליכם להשתמש בפונט עבה יותר שיעביר את העומק והתחושה תלת-מימדית בצורה יותר נכונה.
סיבוב הגרפיקה בשיעור פוטושופ
לא תוכלו לעשות את האפקט הזה באותו סגנון שהצגנו אם לא תסובבו את הגרפיקה תחילה. מה שעשינו שכפלנו את תיבת הטקסט לאחר מכן הבאנו את פקודת סיבוב ונתנו את הערך 45° לאחר מכן ביצענו את פקודת החצים ושכפול תוך כדי ובחרנו את כל הגרפיקה כדי להפוך את כל השכבות לקבוצה. כדי שהגרפיקה תחזור ותהיה הצללה נתנו ערך שלילי וסידרנו את ההצללה שתשב בצורה תואמת לכיתוב העליון. לאחר מכן קיבצנו את הכל והפכנו את כל ההצללות לשכבה אחת כדי לתת מתן שקופית. סיבוב הגרפיקה נעשה על ידי פקודת CTRL T והחזרה נעשתה באותו סגנון בדיוק רק בערך שלילי.
ניפוח אות בודדת S בשיעור פוטושופ
בשיעור תוכלו לראות עוד דוגמה לאותו סגנון עבודה בדיוק רק כדי להראות לכם שבעיצוב גרפי אפשר להגיע על ידי שימוש באותם פקודות לאין ספור דוגמאות. כמובן שבמקום כיתוב תוכלו לקחת תמונה ולהשתמש באפקט הזה למטרות אחרות. פוטושופ תוכנה מניפולטיבית מאוד ומאפשרת למעצבים גרפים להגיע לאינספור סגנונות כך שזה לא משנה אם זה לא יצא לכם אותו דבר האפקט הזה פשוט על ידי שימוש בשני הפקודות אלו תוכלו להגיע לסגנונות שונים ולתת תחושות של עומק או לחתוך אזורים מתוך תמונה ולתת את אותו הסגנון בדיוק.
טיפים לעבודה עם תרגיל זה – מחשב חזק לגרפיקה
דווקא בתרגיל זה כדאי מאוד להשתמש במחשב לגרפיקה דיי חזק. הסיבה היא עבודה מרובה בשכפול שכבות למתן העומק כל שכבה מכבידה על הקובץ עוד משקל לסה”כ הכללי שהקובץ נפתח מלכתחילה. במידה והתחלתם לעבוד בתוכנת הפוטושופ עליכם לדאוג שכל התוכנות האחרות שיושבות לכם במחשב ברקע צריכות להיות סגורות. אחד הטיפים החשובים הוא לא לעבוד עם דפי אינטרנט פתוחים כי הם לוקחים את כל המשאבים של המחשב בזמן העבודה. מומלץ תוך כדי העבודה לבצע פעולת שמירה כי פעולה זו גורמת לקובץ להיות במשקלים מאוד גבוהים.
לסיכום הסרטון העליון
מה שניסינו להראות כאן בשני הדוגמאות בעיצוב גרפי זה כיצד מעצבים גרפים חושבים במקומות עבודה. מומלץ ברגע שאתם מכינים עיצוב גרפי למכירות או לקידום עסקים לשלוח תמיד מספר דוגמאות שונות כדי לתת תחושה שאתם בהחלט מבינים בעולם העיצוב. לקוחות אוהבים לראות דוגמאות רבות כדי שיהיה להם את האפשרות לבחור מה הכי נכון להם בעיצוב הגרפי ולהשתמש בזה בתור מודעות או פליירים.
פיתוח היצירתיות של מעצבים גרפיים – שימוש בטכניקות שונות לאותה מטרה בעיצוב גרפיקה ושימוש בתמונה
אותו סגנון של אפקט שביצענו בתרגיל הקודם והפעם בשימוש של תמונה – המטרה להראות לכם כיצד מפתחים את היצירתיות על ידי שימוש באותם בפקודות בתוכנת הפוטושופ – הסוד בשימוש בתוכנה הוא ניסוי וטעייה, ככל שתתרגלו הרבה ותוסיפו את הצדדים שלכם בתוכנה תוכלו להגיע לרמות עיצוב מאוד גבוהות. בשיעור כאן השתמשנו בחיתוך תמונה בצורה מאוד כהה כדי לתת את הניפוח, השתמשנו בפקודת ריכוך בצורה מאוד מינימליסטית. חיתוך האזור בתמונה יכול להיות עם כלי המחק או כלי חיתוך אחר, אנחנו בחרנו בפקודת quick selection tool photoshop שאפשרה לנו לבחור את האזור בצורה מהירה, לא שמנו דגש על סגנון העיצוב והמטרה הייתה לקחת רק חצי מהתמונה, השתמשנו תוך כדי הסרטון במתן זווית לניפוח הגרפיקה למספר כיוונים. תמונות שוקלות הרבה יותר משכבת טקסט לכן אמרנו גם בסרטון שכדי לעשות את האפקטים הללו אתם צריכים מחשב חזק ושכל התוכנות האחרות שפתוחות לכם במחשב יהיו כבויות. סגנונות נוספים בעיצוב גרפי תוכלו לפתח על ידי שימוש בזוויות שונות באותה טכניקה, תוכלו לקחת את כל האזור התחתון של התמונה ששכפלתם ולהפוך אותו לשקופית על ידי מתן אטימות פחותה, מומלץ בתרגילים הללו לעבוד בקבוצות כדי שיהיה לכם קל לנווט בין כל השכבות השונות בתוכנה. צפייה נעימה!