תקשורת חזותית עבודה

תקשורת חזותית עבודה

“העבודה היא חיינו” את המשפט הזה מכיר כמעט כל אדם בוגר. ואכן, לא משנה מה הוא סוג העבודה, היא תופסת חלק נכבד מחיינו. רובינו מעבירים לפחות שליש מהחיים שלנו בעבודה וככזו, כדאי שהיא תהיה מעניינת ונותנת ערך. יש לא מעט צעירים שמחפשים את דרכם בעולם העבודה כמו גם מבוגרים יותר שכבר עובדים ומחפשים הכנסה נוספת או כאלו שיצאו לפנסיה ומחפשים להמשיך לעבוד, והעידן המודרני מאפשר להם את זה. איך? פשוט מאוד. היום יש לא מעט עבודות שכל מה שצריך בשבילן זה מחשב וחיבור לאינטרנט, עבודות שאפשר לעשות מכל מקום הן כעצמאיים והן כשכירים. תקשורת חזותית היא אחד מהתחומים הללו שכדאי להכיר.

לא משנה לאן אנחנו מסתכלים, מהי תקשורת חזותית?

תקשורת חזותית היא מסביבנו. אנחנו יוצאים מהבית ורואים שלט שמפרסם מוצר כלשהוא? זו היא תקשורת חזותית. זה אומר שבאמצעות ויזואליזציה, באמצעות משהו שאפשר לראות מתקשרים. עוד דוגמא מהתחום היא סרטוני וידאו שאנחנו רואים. גם כאן, יש תקשורת מעוצבת, תקשורת שאנחנו רואים וגורמת לנו למשהו. כך גם טלוויזיה, כך גם עיצוב ספרים או כל דבר אחר. כל העניין הוא העברה של תחושות ורעיונות באמצעות מילה, תחושה, דימוי וכדומה. תקשורת חזותית בימינו היא בעיקר עיצוב גרפי. עיצוב של אלמנטים חזותיים בכדי שיגרמו לנו להרגיש משהו ולעשות משהו.

visual communication design jobs

visual communication design jobs

אז מה בא לכם? עבודה כשכירים או כעצמאיים?

תקשורת חזותית או עיצוב גרפי הם תחום שאחד היתרונות המשמעותיים שלו הוא שאפשר לעשות אותם הן כשכירים והן כעצמאיים. אפשר לעבוד בחברה או בסטודיו ולקבל תלוש שכר, ואפשר לבצע פרויקטים כעצמאיים ולהיות אדונים לזמן שלנו. בעידן המודרני יש לא מעט אנשים שעובדים מהבית, אנשים שרוצים להיות יותר זמן עם הילדים שלהם, אנשים שרוצים לנהל את סדר יומם כמו שמתאים להם, אנשים שמעדיפים לעבוד בערב או בלילה במקום ביום ובעיצוב גרפי\תקשורת חזותית הם יכולים לעשות את זה. הם יכולים לתת שירות כעצמאיים ולקבל על כך תשלום. הם יכולים להחליט מה הכי מתאים להם ולעבוד במגוון עבודות בתחום.

דוגמאות לעבודה בתקשורת חזותית:

  1. בניית אתרי אינטרנט – העולם סביבנו הוא עולם של אתרי אינטרנט. יש אלפי אתרי אינטרנט בישראל ומיליוני אתרי אינטרנט ברחבי העולם. מישהו צריך לעצב את כל האתרים הללו נכון? מישהו צריך לדאוג שהם יהיו יפים ומושכים לעין? אז המישהו הזה הוא המעצב הגרפי. עיצוב גרפי באתרי אינטרנט הוא הא’ ב’ של האתר. הוא מה שמחזיק אותו והוא מה שמשווק אותו. עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט יכול להיות ההבדל בין אתר מצליח לבין אתר בלי שום סיכוי, בין אתר שגורם לאנשים לרצות להישאר בו ובין אתר שלא מעניין ולאחר כמה שניות עוזבים אותו. עיצוב גרפי מקצועי הוא קריטי לאתר אינטרנט.
  2. קמפיינים פרסומיים – לא משנה על איזה קמפיין מדובר ואיפה הוא רץ, וזה יכול להיות בפייסבוק, בגוגל, באינסטגרם או בכל מקום אחר, אם הוא לא יהיה ויזואלי הוא לא יעבוד. יש היום תחרות משמעותית בעולם הפרסום ובעיקר בפרסום הוירטואלי. עוד ועוד מפרסמים נכנסים אליו ומנסים לתפוס את קהל היעד שלהם. עיצוב גרפי מקצועי שהינו התקשורת החזותית במקרה הזה הוא זה שיקבע. הוא זה שיכריע האם הקמפיין בפרסומי יצליח. קמפיינים פרסומיים נבדלים זה מזה בעיקר ביצירתיות הוויזואלית שלהם, בעיקר בהבדל בין איך הם נראים ביחס לשני. קמפיינים פרסומיים צריכים אנשי מקצוע מעולים בתחום, אנשי מקצוע שכירים או עצמאיים.
  3. מערכות עיתונים – מערכות עיתונים הן עוד דוגמא לאופציית עבודה למי שלומד תקשורת חזותית. אומנם יש כאלו שחושבים שעיתונים כבר חלפו מן העולם, אך זה ממש לא ככה ונראה שהם יישארו איתנו עוד שנים ארוכות. נכון שהתקשורת האלקטרונית תופסת את הנתח הנכבד בחיינו בכל מה שקשור בצריכת מידע. נכון שהיא הולכת והופכת לכזו שהיא חלק אינטגרלי מהחיים שלנו. אבל אנשים עדיין אוהבים עיתונים ותתפלאו לשמוע שלאו דווקא המבוגרים. מישהו צריך לעצב את העיתון של המחר. מישהו צריך לקחת את המגזין ולהפוך אותו למעניין יותר וויזואלי יותר. את זה עושה מי שלמד תקשורת חזותית, מי שיודע איך להפוך את העיתון למושך יותר לעין.
  4. הוצאות לאור – גם ספרים רבים מאיתנו קוראים בצורה וירטואלית. אנחנו פחות מחזיקים אותו ביד ופחות מעלעלים בהם, אבל הם עדיין קיימים וכמראה שהם לא יעזבו אותנו בשנים הקרובות. משהו בריח של ספר, משהו בסוד שיש בתוכו ובעלילה שהוא מחביא בין דפיו גורם לנו להימשך אליו. כמובן שהכתיבה צריכה להיות כזו שתגרום לנו לרצות אותו אך לעיצוב יש חלק משמעותי גם כן. עיצוב ספרים כמו גם עימוד שלהם, החלטה על הפונט בו הם נכתבים, כל אלו משפיעים על מוחו של מי שחושב לקנות את הספר ועיצוב מקצועי יכול להיות ההבדל בין ספר שנמכר טוב לכזה שפחות.
  5. עולם הטלוויזיה והוידאו – עוד תחום בתקשורת חזותית בו ניתן למצוא לא מעט עבודה. יש אומנם דמויות אמיתיות בטלוויזיה ובווידאו אך לא רק. יש לא מעט דמויות מצויירות, איורים שהופכים לחיים ואלמנטים חזותיים שמשתלבים במדיה הזו. מישהו צריך לעצב את האלמנטים הללו ומי שעושה את זה הוא המעצב הגרפי. איך הוא עושה את זה? עם התוכנות פוטושופ ואילוסטרייטור בעיקר. התוכנות הללו הן הבסיס לעיצוב גרפי והנה כמה מילים על כל אחת מהתוכנות הללו.

על פוטושופ ואילוסטרייטור

הנה קצת מידע על פוטושופ ואילוסטרייטור, המלכות הבלתי מעורערות של עולם העיצוב. פוטושופ הינה תוכנה לעיבוד תמונות, תמונה שצלמים עושים בה שימוש אך גם מעצבים גרפיים. היא מאפשרת לקחת כל תמונה ולהפוך אותה ליצירת אומנות של ממש עם כלים רבים שהולכים ומשתכללים כל הזמן. אילוסטרייטור היא תוכנה ווקטורית, תוכנה שלא עושה שימוש בפיקסלים וככזו היא מאפשרת להדפיס את הקובץ בכל גודל שהוא. היא נועדה לעיצוב כל אלמנט שהוא, לעיצוב תלת מימד, כרטיסי ביקור, לוגואים וכדומה.

ללמוד תקשורת חזותית במכללת סולו

אז למה כדאי לכם ללמוד תקשורת חזותית אתם כבר יודעים, אבל למה לעשות את זה דווקא במכללת סולו? כי במכללת סולו תוכלו ללמוד עם מורה פרטי אבל לא תצרכו לצאת מהבית. איך? פשוט מאוד. השיעורים הם אחד על אחד עם מורה פרטי בצורה וירטואלית, נוחה ויעילה. המורה יושב בביתו והתלמיד יושב גם הוא בביתו וכל אחד מהצדדים רואה את המחשב של השני ואף יכול לשלוט עליו. יש תוכנה שמחברת בין שני המחשבים והיום כשאנו עושים הכל באמצעות המחשב, אין שום סיבה לא ללמוד בשיטה הזו. מכללת סולו היא המכללה המובילה בישראל, מכללה שהכשירה במהלך השנים מאות תלמידים שהשתלבו בהצלחה בתעשיית הגרפיקה. היא מעסיקה מורים מן השורה הראשונה, מורים שחיים ונושמים גרפיקה ושמחים להעניק לתלמידים שלהם את היידע אותו הם צברו. במהלך הלימודים התלמיד מכין תיק עבודות ובסיומו הוא מקבל תעודה. ומה עם עבודה אחר כך? במכללת סולו עושים הכל על מנת לסייע לתלמיד ולהכווין אותו למקום עבודה איכותי.

2019-05-07T10:01:39+03:00