הכישורים שאתם חייבים לרכוש בלימודי עיצוב גרפי לפני שאתם מתחילים לעבוד מהו תיאור תפקיד של מעצב גרפי?
מהם הכישורים שיהפכו אתכם להיות מעצבים גרפיים מעולים? אילו כישורים יעזרו לכם להתקבל לעבודה בתחום וליצור לעצמכם את הקריירה שעליה חלמתם? בכתבה הבאה אנו נמנה מספר כישורים חשובים שאסור לוותר עליהם ושכדאי לוודא שמקום הלימודים שלכם שם עליהם דגש.
למה חשוב לרכוש באופן יסודי ומקצועי כישורים בתחום של עיצוב גרפי?
כישורים בתחומים מקצועיים הם דבר מאוד חשוב לרכוש וכאשר אנחנו הולכים ללמוד, סביר שנרכוש את הכישורים שילמדו אותנו בקורס, אך האם בכל קורס נרכוש בדיוק את הכישורים ההכרחיים לנו כדי להיות מעולים בתחום?
הכישורים שאנו נרכוש בקורס העיצוב הם אלו שיובילו אותנו מקצועית ואותם אנו נציג בפני מעסיקים ויהיה ניתן גם לראות אותם דרך הגרפיקה שלנו. דבר זה אומר שככל שיש לנו פחות כישורים בתחום, יראו זאת בגרפיקה שנייצר.
הכישורים החשובים בעיצוב גרפי שחשוב לרכוש בקורס לפני היציאה לשוק העבודה
תוכנות גרפיות, כלי העבודה שלכם
התוכנות הגרפיות שבהם משתמשים מעצבים גרפיים כיום הם של חברת אדובי. לחברה יש שלוש תוכנות מרכזיות שאיתן ניתן לבצע גרפיקה באופן מושלם. שלושת התוכנות מתכתבות אחת עם השנייה ומאפשרות מעבר עם הקבצים והמשך עבודה על הגרפיקה.
התוכנות של אדובי הם כלי העבודה הבסיסי ביותר עבור מעצבים גרפיים בתחילת דרכם, בהמשך יתווספו תוכנות נוספות ככל שמעמיקים יותר לתחומים נוספים בעיצוב גרפי, אך כשיודעים את שלושת התוכנות הללו, ללא ספק ניתן להמשיך לעבודה בתחום.
תוכנת פוטושופ – תוכנה זו היא הידועה והמוכרת ביותר מבין שלושת התוכנות. רוב האנשים נחשפים אליה בשל העיסוק הנרחב שיש כיום בצילום עצמי ושינוי של חלקים בתוך תמונות הפנים והגוף שלנו.
מדובר על תוכנה שגם צלמים עובדים איתה. תוכנת פוטושופ היא תוכנה לעיבוד תמונה והיא מאפשרת לבצע שינויים קטנים ומהותיים בתוך תמונות קיימות. השינוי מתבצע ברמת הפיקסל. כל תמונה מורכבת מנקודות קטנות הנקראות פיקסלים והם אלו שמרכיבים אותה.
שינויים באמצעות שכבות בתוכנה על גבי הפיקסלים יכולים למחוק פריטים, לבצע שינוי צבעים ואף להוסיף חלקים. זו תוכנה עם המון אפשרויות והמון פקודות והיא מרכזית מאוד בעבודתם של מעצבים גרפיים.
תוכנת אילוסטרייטור – תוכנת אילוסטרייטור היא תוכנה גרפיקה הפועלת באמצעות ווקטורים. הווקטור למעשה מאפשר שינוי כיוון וגודל של אלמנטים. התמונה מאפשרת לאייר ולצייר אלמנטים ולוגואים במרחב הגרפיקה בגודל מסוים ולשנות אותם לגדלים קטנים יותר או גדולים יותר מבלי לגרוע מהאיכות שלהם.
תוכנת האילוסטרייטור היא תוכנה מאוד מרכזית בלימודי העיצוב ובעבודת המעצב. מעצבים גרפיים בדרך כלל יתחילו את הגרפיקה בפוטושופ וימשיכו אותה באילוסטרייטור או להפך.
תוכנת אינדיזיין – תוכנת אינדיזיין היא תוכנת הוצאה לאור של גרפיקה כתובה. בתוכנה זו מייצרים עמודים מעוצבים. לתוכנה פקודות הדומות לשתי התוכנות האחרות, אך בצורה מצומצמת והיא מתמקדת בעיקר בסידור טקסט בתוך גרפיקה. בתוכנה זו משתמשים בכל הנושא של עימוד, טיפוגרפיה וכל מה שקשור לנושא של פונטים וסידור אלמנטים של טקסט יחד עם גרפיקה.
מונחי היסוד שהכי חשובים כאשר לומדים עיצוב גרפי בקורס למתחילים
-
טיפוגרפיה
הטיפוגרפיה היא תורה שלמה העוסקת בבחירת פונט מסוים לגרפיקה מסוימת. הפונטים הראשונים החלו בהמצאת הדפוס ואלו השתכללו כך שיש כיום אינספור פונטים בצורות שונות ויש אנשים שהעבודה שלהם היא ליצור פונטים חדשים.
כאשר אנו בוחרים בפונט מסוים, אנו למעשה בוחרים את הפונט שיתאים לגרפיקה ולמסר שאנו רוצים להעביר.
אם מדובר לדוגמא בעיתון או אתר העוסק בביטחון, אנו נחפש פונטים יותר נוקשים בצורתם. אם אנו מעוניינים להתאים פונט לגרפיקה יותר זורמת, סביר להניח שנחפש פונט יותר עגול בצורתו. מדובר על תורה שלמה עם כללים וחוקים שאותם לומדים בקורס עיצוב גרפי.
-
עימוד
עימוד הוא למעשה טכניקה המדברת על התכנון של אלמנטים עיצוביים וטקסט במרחב הגרפיקה. באמצעות העימוד מחליטים אילו פריטים בגרפיקה יהיו מרכזיים ואילו פריטים יהיו באזורים צדדיים.
העימוד מתייחס גם לגודל של הכותרות, סוג וגודל הגופן, אורך השורות והרווחים בניהם והיכן להניח בתוך העמוד טבלאות, תמונות, לוגו וכל גרפיקה שיש לשלב.
-
תורת הצבעים
תורת הצבעים היא עולם שלם שבו לומדים איך להתאים צבע לגרפיקה מסוימת. לא מדובר על התאמה של יופי, אלא על התאמה למסר המועבר.
צבעים מעבירים רגשות דרך התת מודע שלנו. בגרפיקה אנו רוצים להשפיע על קהלי היעד שיצפו בגרפיקה באמצעות הצבעים. לכל צבע יש את המסר הייחודי שהוא מעביר ושילוב של מספר צבעים יעבירו מספר מסרים. כך לדוגמא, אם נסתכל על הצבע הוורוד. מדובר בצבע מאוד ילדי, צבע המשדר מתיקות וילדותיות.
אם נרצה ליצור גרפיקה עבור חנות ממתקים, סביר להניח שנבחר בצבע זה. לעומת זאת, כאשר אנו רוצים ליצור גרפיקה עבור משרד עורכי דין, אנו נחפש יוקרה יחד עם אמינות. שילוב של צבע שחור, זהב, כסף וכחול הם אלו שיעבירו את המסרים האלו.
על מנת לדעת שצבעים של גרפיקה מתאימים אחד לשני או יוצרים ניגודיות טובה, על המעצב הגרפי להיעזר בגלגל הצבעים. על הגלגל תוכלו לראות את השילוב של צבעים ניגודיים וצבעים צמודים. הגלגל הוא עזר לבחירת הצבעים, אך המסרים הם הכלי החזק ביותר בתוך כל התורה הזו.
-
יישור גרפיקה
גרפיקה ישרה מכל צידיה היא גרפיקה מקצועית. מי שאינו מקצוען בתחום, ודאי יסתכל על גרפיקה שזה עתה נוצרה במחשב ולא יראה על מה מדובר, אך חדי העין וגם לאחר פרסום, הגדלה או הדפסה, יראו כאשר הגרפיקה אינה ישרה בצורה נכונה והיא תיראה לא מקצועית. גרפיקה מקצועית חייבת לקבל יישור של האלמנטים גם מצדדיה וגם מהחלק התחתון והעליון. האחידות היא דבר מאוד חשוב ומקצועי בגרפיקה והוא חלק ממשנתם של המעצבים הגרפיים.
-
ניגודיות בגרפיקה
ניגודיות זו דרך לייצר השפעה של אלמנטים בתוך הגרפיקה. אם נניח אנו לוקחים תמונה בשחור לבן של אישה ואנו רוצים להדגיש את הנשיות שלה, נוכל להבליט בצבע אדום חושני את האזורים המצביעים על נשיותה. נדגיש את השפתיים, אזורים בשיער, ציפורניים או כפות ידיים וכדומה. בצורה כזו נייצר ניגודיות בין החלקים השחורים לבנים לחלקים המודגשים וכך נעביר את המסר. ניגודיות יכולה להיות בעזרת צבעים והיא יכולה להיות גם על ידי הקטנה והגדלה של טקסטים או אלמנטים גרפיים מסוימים על פני אלמנטים אחרים. זהו כלי עיצובי חזק מאוד שהמעצבים הגרפיים חייבים להכיר ולהשתמש בו במהלך עבודתם.
-
יצירת היררכיה גרפית
היררכיה גרפית בעולם העיצוב גרפי ובתקשורת חזותית במיוחד היא למעשה הדרך לסדר אלמנטים בתוך מרחב הגרפיקה ולתת עדיפות לאלמנטים מסוימים על פני אלמנטים אחרים. ההיררכיה יוצרת ארגון בתוך המרחב הגרפי ומאפשרת לעין של הצופה להתמודד בצורה נעימה כאשר הוא מסתכל עליה. ההיררכיה היא הכרחית וכאשר היא לא קיימת הגרפיקה תיראה לנו עמוסה מאוד ולא מקצועית.
-
מינימליסטיות
וודאי יצא לכם לשמוע כי כל המוסיף גורע. בגרפיקה קוראים לזה מינימליסטיות. כדי להעביר מסר לא צריך גרפיקה עמוסה מידי. אפשר להעביר את המסר עם מספר אלמנטים מדויקים מאוד.
-
איזון בגרפיקה
האיזון גרפיקה הוא זה שיוצר גרפיקה יציבה ומקצועית. באיזון יש לשים לב לסימטריה של האלמנטים במרחב הגרפיקה ויש לשים לב לאיך שהם נראית על גביה.
הגודל של כל אלמנט הוא חשוב ויש לשים לב שהוא מאוזן במראה שלו ביחס לכל האלמנטים האחרים ותוך כדי התחשבות במונחים הקודמים שהזכרנו. גרפיקה מאוזנת היא גרפיקה מקצועית.
השראה וחשיבה יצירתית ועיצובית
איך מעצב גרפי מייצר השראה? מאיפה הוא שואב את הרעיונות עבור הגרפיקה? איך מעצב גרפי מעצב לוגו שהוא לגמרי מקורי? תהליך ההשראה הוא החלק היצירתי במקצוע העיצוב הגרפי.
חלק מהיצירתיות מגיעה מהכישרון הטבעי של המעצב העתידי וחלק מגיע מהשראה שמקבלים ומניסיון. ככל שתלמיד לעיצוב גרפי יתרגל יותר, יקרא יותר על התחום ויראה עבודות מגוונות של אחרים, כך המחשבה שלו תיפתח ותאפשר לו לייצר גם דברים משלו.
המחשבה היצירתית שמגיעה מהשראה היא חשיבה ביקורתית המבקשת שלאול את עצמנו שאלות לגבי הגרפיקות שראינו. יש לשאול את עצמנו לגבי החיבור למסר שהן מעבירות ולצורה שבה הן עוצבו.
כאשר מעצב גרפי עתידי מתחבר לסגנון גרפיקה מסוים, הוא עשוי ללמוד מכך ולהתחיל לייצר גרפיקה עם אותם האלמנטים. חשוב לשים לב שאתם לוקחים אלמנטים שאהבתם וזונחים אלמנטים שפחות ובכך מעצבים גרפיקה וסגנון חדשים לגמרי.
השראה כאשר עובדים בתחום של עיצוב גרפי
גם לאחר הלימודים מעצבים גרפיים מקבלים השראה וכל לקוח שמגיע אליהם, זוכה למחקר המאפשר להם להכיר את הלקוח טוב יותר ואת המסר שהוא מעוניין להעביר.
רק כאשר המסר ברור ויש בריף מסודר, יכול המעצב הגרפי לבצע תהליך מחשבתי יצירתי משל עצמו ולהביא את הרעיונות שיהיו מדויקים עבור המסר.
כאשר אין בריף, למעצב הגרפי יהיה קשה יותר לקלוע לטעמו של הלקוח. זה לא שאין לקוחות כאלה, הם קיימים, אך הם יהיו חייבים לקחת בחשבון שללא בריף, המעצב הגרפי יכניס את העדפות החשיבה העיצובית שלו.
עיצוב לדפוס או לדיגיטל? נושא חשוב שחייבים ללמוד בקורס עיצוב גרפי
לפני 30 שנים, גרפיקה הייתה גרפיקה לדפוס בלבד. כיום בשנת 2022 עולם הגרפיקה מחייב גם גרפיקה לדיגיטל. האם לא מדובר באותה הגרפיקה? אז זהו שלא בדיוק. גרפיקה לדפוס מחייבת עמידה בכללים מאוד נוקשים וברורים של הדפסה, בית הדפוס שמדפיס והמכונות שיש ברשותו. הכללים האלו לא תקפים בדיגיטל.
בדפוס יש צבעים שהם מיוחדים להדפסה, כי הצבעים של הדיגיטל נראים שונה בהדפסה. בדפוס יש לשים לב היטב לשוליים, בדיגיטל פחות ושי עוד המון נושאים ששונים בין דיגיטל לדפוס. על המעצב הגרפי המקצועי לדעת את שתי האפשרויות ולעמוד בכללים של כל אחת מהן. בקורס עיצוב גרפי במכללת סולו תעבדו על שתי האפשרויות.
יצירת תיק עבודות
בסוף כל לימודי עיצוב גרפי, כדי שתוכלו לעסוק בתחום עליכם ליצור ולעצב לעצמכם תיק עבודות. בלימודים לא יוצרים תיק עבודות. את תיק העבודות עליכם ליצור בעצמכם. במכללת סולו יודעים כי סטודנטים מתקשים בחלק הזה ולכן בקורסים שלנו אנו נותנים לכם לבצע כחלק מהקורס גם עבודות ברמת תיק עבודות. עבודות אלו יכולות להיות קרקע פורייה להתחלה. בהמשך תוכלו לשדרג את תיק העבודות שלכם או לעשות אצלנו במכללה קורס ייחודי בנושא של יצירת תיק עבודות. תיק העבודות הוא חשוב כי הוא הפנים שלכם כמעצבים וכי אלו הדרישות של המעסיקים. בשל כך, עליו להיות סופר איכותי, סופר מקצועי וסופר מגוון.
אז אם גם אתם רוצים לרכוש מיומנויות במקצוע עיצוב גרפי ולעסוק בתחום, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם יועצי הלימודים שלנו ולקבל את כל הפרטים הרלוונטיים.