שיעור עיצוב גרפי עם הסמכה איך לעשות בלידים בפוטושופ שיעור בעברית בוידאו מהי פריסת עיצוב גרפי
כל מה שאתם רוצים לדעת על הדפסה והבאה לדפוס מתוכנות הגרפיות והיום נדבר על תוכנת הפוטושופ עם שיעור וידאו בעברית שיסביר לכם צעד אחר צעד איך מדפיסים בצורה מקצועית גרפיקה, במאמר זה נדבר על נושא הבלידים בתוכנה, מה זה בכלל בליד וכיצד אתם אמורים להתמודד עם דרישות של בית הדפוס, כמו שתמיד אומרים זה לא ממש משנה כמה אתם מקצוענים בתוכנות גרפיות או איך הגרפיקה שלכם נראית במחשב.
בסופו של דבר אתם רק תחנת ביניים כלומר הקובץ שלכם בעיצוב עובר לעוד ידיים לאחר שסיימתם לעצב אותו אך הביצועיסטים בבית הדפוס שאמורים להתמודד עם קובץ הגרפי ולהכין אותו למכונות הדפוס, הכנה הקובץ הגרפי אמור להיות מותאם לדרישות שלכם לגבי הדפסה שכוללים מידות חיתוך וכמובן צבעי הדפסה מותאמים למכונות ההדפסה, במידה והנתונים שלכם לא יהיו נכונים ובצורה מדויקת יכול להיות שהקובץ הגרפי שלכם לא יראה אותו דבר כמו שהייתם רוצים, לכן במאמר זה נעשה לכם קצת סדר בעולם העיצוב הגרפי.
מה זה בליד ועבודה עם CANVAS SIZE איך עושים את זה – דרישות והוראות של בתי דפוס
בליד באופן כללי זה שארית של הקובץ שמיועד להיות לחיתוך הוא לא יראה בהדפסה וכל מה שיוצא ממידות הקובץ לא יראה בכלל, חשוב מאוד לדאוג שליד קווי החיתוך בגרפיקה לא יהיו אלמנטים גרפיים חשובים לדוגמה טקסטים או אלמנטים שהיתם רוצים שיראו היטב, השארית בקובץ העבודה הבליד אמור להיות לרוב רקע שאתם עושים או תמונה המלווה את כל הקובץ, אם יש כמה אלמנטים שמרכיבים את הרקע תצטרכו לבצע מתיחות גרפיות לכל האלמנטים הללו.
CANVAS הקנבאס בעבודה צריך להיות לכם תחת פקודה בתפריט העליון של תוכנת הפוטושופ בקטגוריה של IMAGE – CANVAS SIZE הטענת הנתונים שם תגדיל לכם את מידות קובץ העבודה אבל לא תפגע לכם בתוכן שיש בתוך הקובץ, אתם תצטרכו להגדיל ידנית את מידות העבודה ולעדכן את בית הדפוס על שהשארתם להם מרחק חיתוך פנימי. תוכלו לראות בסרטון את העבודה עם הסרגלים בפוטושופ כדי לקבל את המידות המדויקות של הקובץ והמתיחה הגרפית נעשית בצורה מדויקת לפי קווי ההנחיה ששמנו בקובץ הפוטושופ.
לדוגמה הדפסה והשארת בליד מתוכנת הפוטושופ עבור כרטיס ביקור שמידותיו 90-50 מילימטר
בדוגמה זאת נביא לכם נתונים של כרטיס ביקור לדוגמה כיצד משאירים בליד וכמה המידות שנותנים בתוכנת הפוטושופ בחלון CANVAS , במידה וביקשו ממכם להשאיר בליד של 3 מ"מ עליכם לתת למידות הקובץ 6 מ"מ מכל מקום לדוגמה 96 מידות רוחב ו56 מידות אורך או ההפך תלוי איך הגרפיקה שלכם הולכת להיות אורכית או רוחבית, הבית דפוס רוצה 3 מ"מ מכל צד לכן אתם צריכים לתת את הערך 6 מ"מ בתחשיב הכללי למידות האורך ורוחב יחד, המידות שאתם תתנו בחלון זה יעדכנו את הקובץ בצורה אוטומטית ולאחר מכן תצטרכו למתוח את הגרפיקה בצורה פרופורציונלית תוך שמירה על נתוני הגרפיקה. את פקודת ההגדלה תעשו לאחר שתעשו פקודת CTRL – T אם תחזיקו את מקש SHIFT לחוץ בזמן ההגדלה או לסירוגין את ההקטנה הגרפיקה תגדל או תקטן לכם בצורה סימטרית ומדויקת. אין להקל ראש בנושא הסימטריה כי גרפיקה שלא גדלה או קטנה בצורה כזאת תראה מתוחה עם פגיעה של הפיקסלים באיכות של התמונה והקובץ הכללי.
רזולוציה בקובץ העבודה בפוטושופ – להכין את העיצוב להדפסה איכותית
עוד פרמטר מאוד חשוב לעבודה נכונה בעת עיצוב גרפי של מודעה או כרטיס ביקור הוא נושא הרזולוציה, את מדד הרזולוציה תוכלו לבדוק תחת חלון IMAGE – IMAGE SIZE הרזולוציה המומלצת לעבודת דפוס בפוטושופ הנה 300 DPI – PPI – רזולוציות גבוהות יבטיחו לכם איכות הדפסה בקובץ העבודה שלכם בפוטושופ, כמובן שאתם חייבים להכניס גם לקובץ העיצוב שלכם תמונות איכותיות, זה לא משנה אם עבדתם על קובץ איכותי גבוה אם האלמנטים בפנים לא יהיו איכותיים ההדפסה תהייה גרועה עם סימנים של גרעון בתמונה.
לכן אם אתם מורידים תמונות או עיטורים גרפיים חינמיים מהרשת תחילה תבדקו אם הם איכותיים או לא על פי החלון שהראינו לכם קודם, ככל שהגרפיקה שלכם תהייה איכותית וטובה איכות ההדפסה תהייה טובה ותשמרו על מיתוג נכון, לקוחות או גולשים ברשת יכולים לראות בצורה ישירה אם הגרפיקה שלכם לא ברורה או מפוקסלת במידה וזה ככה אתם פוגעים בלקוחות שלכם או במיתוג ותהליך השיווקי שלכם, עיצוב גרפי מקצועי לא נמדד על פי מה שרואים במחשב אלה על ידי הקובץ הסופי שאתם מייצרים.
צבעים נכונים לעבודה בפוטושופ
במידה ואתם רוצים שהצבעים יצאו לכם בדיוק לפי מה שאתם רואים במחשב עליכם לעבוד בצורה נכונה עם צבעים שנקראים צבעי פרוצס או CMYK את האפשרות הזאת אתם צריכים להחליף בחלון העבודה IMAGE- MODE תוכלו לראות שיש שם מספר פורמטים ותבחרו בפורמט הזה, במידה ועבדתם על פורמט של RGB כל הצבעים שלכם בקובץ העבודה שלכם ישתנו, הסטייה שתהייה לכם בין מה שאתם רואים לבין מה שתקבלו בסופו של דבר תהייה 3 אחוזים סטייה מאוד מזערית.
במידה ואתם תשלחו קובץ שעבדתם עליו בפורמט של RGB ההבדלים יהיו מאוד משמעותיים בין מה שתראו במחשב לעומת מה שתראו לאחר מכן. נושא הצבעים הוא מאוד חשוב ולאו דווקא לבית הדפוס, הלקוחות שלכם צריכים לקבל בדיוק את מה שאתם מציגים להם במחשב במידה ותשלחו להם קובץ שהוא לא בפורמט נכון והם יאשרו את זה תהייה בעיה גדולה והם מאוד יתאכזבו לכם חשוב מאוד לא להקל ראש ולהיות מסונכרנים עם בית הדפוס מול הלקוח לגבי נושא הצבעים.
תוכלו לבקש מבית הדפוס דוגמת הדפסה מה שנקרא בשפה המקצועית אייריס, האייריס הנו דוגמת הדפסה כדי להבטיח לכם איך הגרפיקה שלכם תראה בסופו של דבר לאחר ההדפסה, יש בתי דפוס שלוקחים עלות סמלית עבור ביצוע האייריס ויש בתי דפוס שמגדירים את זה מההתחלה בתור החבילת ההדפסה שבחרתם, בשיעור תוכלו לראות כל הפרמטרים החשובים ביותר להגדלת הגרפיקה בצורה סימטרית תוך מתן דגש על בלידים, צפייה מהנה!
עולם העיצוב הגרפי ואפשרויות העבודה
תחום העיצוב הגרפי נחשב לתחום מאוד מבוקש כי אך ורק באמצעות מעצבים גרפיים אפשר להעביר מידע לעולם. מי מעצב את כל הבקבוקים שאנחנו שותים מידי יום? מי מכין את האפליקציות שאנחנו גולשים הם מידי יום? מי בונה את כל האתרים שגוגל חושף בפנינו כל פעם שאנחנו מחפשים נושא מסוים? התשובה היא כמובן מעצבים גרפיים. עולם הדיגיטל ועולם הדפוס קשור למעצבים גרפיים קשר ישיר.
בכתבה הבאה אנחנו נסביר לכם בהרחבה איך אפשר ללמוד את התחום המבוקש ביותר בעולם העיצוב. אם אתה שוקל הסבה מקצועית אין ספק שעמוד זה ייתן לך פרמטרים מדהימים כדי להתחיל לעבוד בנישה שצמאה לידיים עובדות. הכנו בעמוד זה שיעורי הסבר מדהימים על עולם העיצוב הגרפי רב תחומי שנעשו על ידי המורים שעובדים בבית הספר עם ניסיון רב שנים בעולם ההייטק ומשרדי פרסום. החלטנו לחלוק את כל המידע כדי לענות לך המתעניין המתחיל בעולם העיצוב הגרפי על שאלות רבות שעולות לך.
ההסבה המקצועית לתחום המולטי מדיה והתקשורת חזותית.
כל אחד לפני שהוא שוקל הסבה מקצועית אין ספק שהוא בודק רבות במקומות איך אפשר להתחיל לפתח מקצוע כמו עיצוב גרפי. אף אחד לא רוצה לבזבז את הזמן שלו וללמוד תחומים שלא יאפשרו הכנסה ורווח בתחום. נוכל להגיד לכם בפה מלא שעולם העיצוב הגרפי נחשב לאחד התחומים המבוקשים ביותר בתעשייה הישראלית ובעולם כולו ולכן אם אתה אוהב את עולם המהות הדיגיטלית או את עולם האומנות הדיגיטלית אין ספק שאתה תוכל לפתח קריירה מדהימה עם רווח כלכלי ואפשרויות לעבודה מהבית.
איפה אנחנו רואים את עבודת המעצבים הגרפיים?
כמו שאמרנו בפסקאות הקודמות מעצבים גרפיים נמצאים כמעט בכל מקום היום החל מהכנת אפליקציות ועד מתן תוכן באתרי אינטרנט. היום גוגל נחשב למנוע החיפוש היחידי שבאמצעותו אנשים מקבלים מידע וכל אתר אינטרנט שרוצה לחשוף מידע או לבצע תהליכי שיווק בהחלט ימצא באתר האינטרנט את הדרך היחידה. גולשים היום חכמים וקהל יעד של כל מותג צריך להיות כל הזמן בקשר ישיר עם בעלי העסקים כדי להמשיך ולדעת שהם קיימים.
הגולשים של היום נכנסים לאתר אינטרנט ורואים שהאתר לא מעוצב באופן מקצועי או לסירוגין התמונות והצבעים לא יושבים שם טוב אין ספק שהם יחשבו שהמותג הוא לא רציני. תפקיד המעצבים הגרפיים זה קודם כל ליצור את הרושם הראשוני לקהל המטרה. קהל המטרה זה הקהל שאליו בעלי עסקים משווקים את המוצרים החל מעיצוב ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם או מתן ידע ותוכן באתרי מידע לסירוגין אתרי חדשות.
מי מעצב את כל הפוסטים השיווקיים שאנחנו רואים באתרי מידע ובלוגים שמעבירים גולשים מידי יום דרך מנוע חיפוש גוגל?
כמובן המעצבים גרפיים. הם אלה שקובעים את הצבעוניות ואיך הקומפוזיציה העיצובית הולכת להיות ולכן העבודה שלהם נמצאת בכל מקום. אנחנו לא יכולים להתעלם גם מעולם ההדפסה שהוא העולם החשוב ביותר שאנשים היו עובדים בו בשנים קודמות. כתוצאה מכל המעבר של מעצבים גרפיים לעולם הדיגיטל אין מספיק אנשים שיעבדו בתחום ההדפסה מה שיצר מחסור מאוד גדול ולמשכורות מאוד גבוהות.
כמה מעצבים היום מרוויחים?
השכר בתחום מאוד משתנה לנישה שהמעצב הגרפי המתחיל בוחר לעבוד. המשכורות יהיו בהתאם אם הם יבחרו לעבוד בתור פרילנס עצמאי או לסירוגין אם הם יעבדו בהייטק או בעולם הדפוס. כל נישה בעולם הדפוס יש לה את התנאים והפרמטרים השונים ולכן כבר בתקופת הלימודים אתה תיחשף לנושאים רבים ותוכל לדעת רק בסיום הלימודים לאיזה נישה אתה מתחבר יותר האם אתה אוהב לעבוד בעולם ההדפסה או לסירוגין אתה רוצה להשתלב לעולם הטקסטיל במקביל נוכל לראות מעצבים גרפיים שעובדים בעולם ההדמיות הדיגיטליות לצד אדריכלים ומפתחים.
המשכורות בתחום
בעולם העיצוב הגרפי ופרסום דיגיטלי מעצבים גרפיים יכולים להרוויח שכר של ארבע עשרה אלף שח נטו. במידה והם בוחרים לעבוד בעולם ההייטק לצד מהנדסי מחשבים ומפתחי תוכנה הם יכולים להרוויח שכר של תשע עשרה אלף שח נטו.
העבודה מהבית
העבודה מהבית מאפשרת לכל מעצב גרפי קודם כל נוחות ולא להיות עם בוס על הראש. תשעים אחוז מהמעצבים הגרפיים בעולם כולו בוחרים לעבוד בתחום זה מהבית כי זה מאפשר חופש פעולה והם לא צריכים להיות מוגבלים לאיזה קהל לעבוד הם יכולים לעשות עיצוב פרסומת לפייסבוק ובמקביל לעצב ספר שהולך לעולם הדפוס או לעצב אפליקציה לעולם ההייטק שאתה עובד בצורה עצמאית אתה לא מוגבל ואתה יכול לתת יותר שירותים דיגיטליים.
איך לומדים דרך האינטרנט אונליין?
תקופת הקורונה הייתה אחת התקופות שאנשים הבינו שעולם הדיגיטל נמצא כדי להישאר פה ולא ללכת. משרד החינוך התחיל ללמד את התלמידים שלו ואת הנוער דרך הזום ומכללות רבות ללימודי תואר ראשון ושני החלו ללמד דרך האינטרנט. אנו מלמדים בשיטה זו כבר מעל חמש עשרה שנה בצורה אינטרנטית עוד מלפני שתקופת הקורונה דפקה לכולם בדלת. בית הספר ללימודי מקצועות העיצוב מלמד בצורה אינטרנטית פרטנית אחד על אחד לתיק עבודות שזה מה שמאפשר לבוגרים להשתלב בתעסוקה.
במהלך השיעור המורה יכול לראות את המסך של הסטודנט תוך תוכנה שמחברת בין מסכים ותוך כדי להסביר לו איך לבצע משימות עיצוביות לעולם ההייטק או לעולם העיצוב. אם יש נושא בשיעור שלא ברור המורה יחזור שוב על כל המהלכים עד שהסטודנט יבין. בסיום כל שיעור מתקבלים שיעורי בית ועבודות כדי לפתח לסטודנט את כל החשיבה העיצובית על עולם זה. שיעורי הבית והתרגילים הם אלה שיפתחו לך המעצב הגרפי המתחיל את הקריירה והחשיבה העיצובית. לחשיבה העיצובית יש קהל מאוד חשוב.
מה לומדים מעצבים גרפיים?
מעצבים גרפיים לומדים כיצד לחשוב בצורה וויזואלית כדי לתת שירותי מיתוג ועיצוב לקהל המטרה החל מהשפעת הטיפוגרפיה תוך שימוש בתמונות והעברת מסרים שיווקיים לקהל המטרה שזה קהל היעד או לסירוגין בניית קומפוזיציות וחשיבה גרפית על איזה צבע להשתמש. לצבעים יש כוח רב בעולם העיצוב הגרפי ולכן הסטודנטים לומדים את כל הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי צורות וצבעים ורכיבים גרפיים שנעשים בתוכנות עיצוב גרפי.
התוכנות הנלמדות בעולם העיצוב גרפי הם פוטושופ אילוסטרייטור ותוכנת אנדיזיין. התוכנות בסופו של דבר הם אך ורק כלי עבודה והמעצבים הגרפיים צריכים לדעת איך לבצע מניפולציות תוך שימוש בתוכנות של חברת אדובי.
עלות התוכנות אדובי.
עלות תוכנת אדובי הם שבעים שח לחודש ולאחר שנה הסטודנטים יכולים לשלם מאה שח בחודש. בסופו של דבר התוכנות הם אך ורק כלים ומה שקובע אם העיצוב גרפי הוא מקצועי או לא זה אך ורק החשיבה העיצובית.
איך בית הספר יכול לעזור לך למצוא את המקצוע שלך בתור משווק דיגיטלי אונליין או לסירוגין למצוא עבודה בהייטק לעבוד לצד מהנדס מחשבים ומהנדס תוכנה?
לבית הספר יש קבוצה מדהימה מעל תשע עשרה אלף חברות הייטק ומשרדי פרסום שמחפשות אותך המעצב הגרפי המתחיל להשתלב בתעשייה זו. כבר בתקופת הלימודים אתם תתחברו לקבוצה זו ותתחילו להיחשף לעשרות מודעות ביום שמחפשים אותך המעצב הגרפי המתחיל.
קבוצה זו סידרה כבר לאלפי מעצבים גרפיים שסיימו את הלימודים את הקבוצה הראשונה שלהם במידה ואתם בוחרים לעבוד בתחום זה מהבית אין ספק שקבוצת הפייסבוק של בית הספר תאפשר לך למצוא את הלקוחות הראשונים שלך.
לסיכום
תחום העיצוב הגרפי נחשב לאחד התחומים המבוקשים ביותר בתעשייה הישראלית ולכן אם אתם שוקלים לעשות הסבה מקצועית בהחלט תוכלו לראות שתחום זה יאפשר לכם גם לעבוד מהבית וגם לסירוגין למצוא התקדמות טכנולוגית. עולם הדיגיטל פה כדי להישאר והוא בהחלט הולך להתפתח כי העולם היום והדור של היום מקבל אך ורק את כל הנתונים שלו דרך האינטרנט. החל משימוש באפליקציות ועד שימוש ברשתות החברתיות.
אנו מזמינים אתכם כבר היום לשוחח עם יועצי הלימודים שלנו איך גם אתם יכולים ללמוד את התחום הזה מהבית.
אין ספק שהסרטונים בעמוד זה ייתנו לכם אינדקצייה מדהימה אם אתם מתאימים לתחום זה או לא שיהיה לכם צפייה נעימה.