מדריך ללימוד פלאש ADOBE FLASH CS6 CS7

למאמר איך ללמוד קורס פלאש מהבית אונליין אחד על אחד
למאמר איך ללמוד קורס בניית אתרים דרך האינטרנט און ליין ONLINE

מדריכים לעבודה בתוכנת פלאש טיפים למתקדמים ולמתחילים

סביבת עבודה – FLASH

 

WINDOW WORKSPACE CLASSIC

 

במצב של תקלה יש לבצע:

WINDOW WORKSPACE RESET ‘CLASSIC’

 

פתיחת מסמך עבודה

FILE NEW

מקבלים מסך: NEW DOCUMENT

** העבודה ב- FLASH מתבצעת ב- PIX (פיקסלים).

במסך זה מגדירים:

רוחב – WIDTH

הגדרה ע”י לחיצה וגרירה של שדה המספרים – אורך ורוחב

אורך HEIGHT

צבעים – BACKGRUOND COLOR

 

בשדה TYPE בדרך כלל עובדים עם: ACTIONSCRIPT 2.0

הכוונה: סוג הנגן ACTIONSCRIPT , כדי לראות את הסרטון.

 

שמירת מסמך עבודה

מיקום המסמך FILE SAVE AS

** מסמך FLASH נשמר עם סיומת FLA *

 

PROPERTIES

הבאת חלון עבודה בפלאש WINDOW PROPERTIES

 

מקבלים מסך צדדי PROPERTIES .

בשדה PROPERTIES ניתן לשנות:

SIZE – גודל המסמך

STAGE – צבעים

 

 

כלי הצורות פלאש

יוצרים צורה עם כלי הצורות (ריבוע, עיגול, אליפסה…)

במסך PROPERTIES בשדה FILL AND STROKE ניתן לבצע הגדרות לצורה שיצרנו.

מסמנים את הצורה שיצרנו בעזרת חץ שחור

בשדה STROKE COLOR מגדירים את צבע המסגרת

בשדה FILL COLOR מגדירים את צבע מילוי הצורה

בשדה STROKE מגדירים את עובי המסגרת

בשדה STYLE מגדירים את צורת /עיצוב המסגרת

בלחיצה כפולה על המסגרת – STROKE, מקבלים חץ שחור עם חצי עיגול

שבעזרתו ניתן לשנות את עיצוב ה- STROKE

מחיקת צורה מתוך קובץ עבודה

מסמנים את הצורה בעזרת חץ שחור לחצן DELETE

 

עבודה עם שכבות פלאש

הבאת חלון עבודה בפלאש WINDOW TIMELINE

מקבלים חלונית צדדית לעבודה עם שכבות

** לחיצה כפולה על השכבה ניתן לשנות את שם השכבה

 

**בתחתית חלון השכבות ניתן לבצע את הפעולות הבאות:

הוספת שכבה חדשה

הוספת פולדר

פלאש מחיקת שכבה (ציור של פח)

פותחים שכבה חדשה

יוצרים צורה כלשהי

עוברים לשכבה הבאה

ע”י ציור העין SHOW OR HIDE ALL LAYERS עוברים בין השכבות

שכבה שמסומנת ב- X לא רואים אותה

כשכל השכבות פתוחות ורוצים לדעת באיזו שכבה נמצאים – נמצאים בשכבה שליד שם השכבה מופיע ציור של עיפרון.

 

עבודה עם צורות / אובייקטים פלאש

צורות המוגדרות ללא PRIMITIVE כמו:

RECTANGLE TOOL, OVAL , POLYSTAR TOOL

כשמזיזים את האובייקט ע”י FREE TRANSFORM , האובייקט נגרע

כלומר: החלק של הצורה נפרד מהמסגרת.

** בצורות ריבוע ועיגול שאינן מוגדרות PRIMITIVE ,

בוחרים את הצורה ואת ה- STROKE בחלון PROPERTIES ורק לאחר מכן משרטטים את הצורה הרצויה.

 

 

 

 

 

 

צורות המוגדרות עם PRINITIVE כמו: פלאש

RECTANGLE PRIMITIVE TOOL, OVAL PRIMITIVE TOOL

כשמזיזים את האובייקט ע”י FREE TRANSFORM , האובייקט אינו נגרע

כלומר: החלק של הצורה זז יחד עם המסגרת.

איך ללמוד קורס פוטושופ מהבית תנאי קבלה ללימודי פלאש

פלאש POLYSTAR TOOL

כשבוחרים את צורת POLYSTAR TOOL מקבלים שדה OPTION בחלון PROPERTIES

בוחרים את שדה OPTION ומקבלים חלון:TOOL SETING

מגדירים בו את שדה STYLE : STAR או POLYGON

מגדירים בו את שדה NUMBER OF SIDES : מספר הצלעות

מגדירים בו את שדה STAR POINT SIZE

התוצאה:

 

 

פלאש GRADIENT TRANSFORM TOOL

יוצרים צורה

מסמנים את הצורה ע”י חץ שחור

מסובבים , מקטינים ומגדילים את הצורה עם כלי :FREE TRANSFORM

מביאים את חלון הצבעים ע”י: WINDOW COLOR ומקבלים חלון COLOR

 

 

בוחרים בשדה:

LINER GRADIENT או RADIAL GRADIENT

ויוצרים את ה- GRADIENT הרצוי

 

 

**כשבוחרים באופציית RADIAL GRADIENT : פלאש

לאחר שבוחרים את הצבעים והעיצוב הרצוי (בחלון COLOR ),

בוחרים שוב את כלי ה- GRADIENT TRANSFORM TOOL

מקישים באמצע האובייקט שיצרנו ומקבלים עיגול עם 3 לחצני עיצוב.

 

 

פלאש TIMELINE

יצירת אנימציה פלאש

הבאת חלון עבודה בפלאש WINDOW TIMELINE

מקבלים את ציר הזמן של שהיית האלמנט.

זו מעין במה שרואים בה סרטון. אורך זמן של ההתרחשות.

בבמה זו קובעים מי יושב איפה, כמה זמן יושב כל אלמנט בבמה.

יוצרים צורה עם כלי הצורות ומבצעים:

MODIFY TIMELINE CONVERT TO KEFRAMS

או מקישים F6

** ברירת המחדל- עיגול לבן: הכוונה ל- F6 ללא תוכן.

לאחר יצירת הצורה, בוחרים על ציר הזמן ב- TIMELINE את מיקום הצורה, לוחצים על המספר הרצוי על הציר ומבצעים F6 מ.

** מקבלים על ציר זמן ה- TIMELINE ריבוע לבן כשלידו עיגול שחור והמשמעות

היא: F6 עם תוכן.

 

**להצגת האנימציה מבצעים: CTRL + ENTER

מייצר סרטון מקובץ.

סימן של קובץ סרטון – ריבוע לבן שבתוכו האות F בצורה אלכסונית בצבע אדום.

מחיקת F6 שייצרנו:

MODIFY TIMELINE CLEAR KEYFRAMES

 

F5 (FRAME)

F5 – מגדיל את זמן השהייה של האלמנט בסרט

** F6 – מגדיר את מיקום האלמנט בסרט.

F5 – הגדלת זמן השהייה של האלמנט (צעידה במקום, כמה זמן האלמנט יהיה

בסרט).

INSERT TIMELINE FRAME (F5)

* * F5 – לא רואים סימון בציר הזמן של ה- TIMELINE .

** כל קו על ציר הזמן של ה- TIMELINE מוגדר כ- FRAME .

 

 

 

FRAME

FPS

FRAME PER SECOND

שינוי הגדרת FPS ניתן לבצע ב- 2 צורות:

  1. בחלון TIMELINE – שינוי FPS ע”י הזזת החיצים של FRAME RATE .
  1. בחלון PROPERTIES :

מסמנים את האובייקט ע”י חץ לבן

חלון PROPERTIES

שדה PROPERTIES

FPS:

 

FRAME 5 לשנייה – הזזה איטית של האובייקט

FRAME 24 לשנייה – הזזה מהירה של האובייקט

 

ביטול מצב F5

עומדים על ציר ההתרחשות ומבצעים:

לחצן ימני בעכבר CLEAR FRAMES

 

 

 

 

כלי הטקסט- TEXT TOOL

כותבים טקסט ובין אות לאות עוברים ע”י חץ מאלה במקלדת.

ניתן לבצע עיצובים על הטקסט: צבע, גודל …

 

הפרדת מילה לאותיות בודדות ועיצוב כל אות בנפרד

EXPAND – הרחבה

כותבים טקסט בעזרת כלי הטקסט

מסמנים את הטקסט ע”י חץ שחור ומבצעים:

MODIFY BREAK APART (CTRL+B)

מבצעים CTRL+B עד שמקבלים נקודות לבנות על גבי הטקסט

לאחר מכן בוחרים חץ לבן לקבלת לחצני עיצוב

 

 

 

 

הפרדת אלמנטים אשר נמצאים בשכבה אחת –

למספר שכבות

כשיוצרים מספר אלמנטים באותה שכבה ורוצים להפריד כל צורה לשכבה נפרדת מבצעים:

שיטה 1

מסמנים אלמנט אחד בחץ שחור ומבצעים: EDIT CUT

פותחים שכבה חדשה ומבצעים: EDIT PASTE IN PLACE

התוצאה:לכל צורה יש שכבה נפרדת (מסומנת בריבוע בצבע שונה ) .

 

שיטה 2

מסמנים ע”י חץ שחור את כל האלמנטים שרוצים להעביר אותם לשכבות נפרדות ומבצעים:

MODIFY TIMELINE DISTRIBUTE TO LAYERS

 

ואז נפתחת שכבה לכל צורה.

אם סימנו 2 צורות, ייפתחו 2 שכבות

אם סימנו 3 צורות, ייפתחו 3 שכבות ….

 

בוחרים צורה, מסמנים אותה ע”י חץ שחור ומבצעים: EDIT CUT

בוחרים את השכבה הרצויה ומבצעים עליה: EDIT PASTE IN PLACE

 

 

 

 

 

אנימציית צורה

**מראה את כל ההתרחשות של הסרט

יוצרים צורה כלשהי

מבצעים F6

מסמנים את הצורה בחץ שחור

 

 

 

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

יוצרים צורה אחרת / משנים צורה קיימת

מבצעים F5 באמצע טווח ציר ה- TIMELINE שיצרנו ב- F6 ולאחר מכן מבצעים ע”י לחצן ימני בעכבר: CREATE SHAPE TWEEN

מקבלים חץ בתוך שטח הצבוע בירוק (בשלב זה יצרנו אנימציה מ- 2 צורות)

 

 

 

 

 

כדי שנראה את התרחשות האנימציה בלי עצירות, נבצע:

לוחצים עם העכבר על העיגול השחור בתחילת החץ של ה- SHAPE TWEEN + מקש ALT וגוררים על ציר ה- TIMELINE למיקום הרצוי.

לסיום מבצעים ע”י לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

לביצוע האנימציה מבצעים:

CTRL + ENTER

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יצירת רקע מהבהב

יוצרים מסגרת גדולה יותר מהקובץ וצובעים ב- GRADIENT

מבצעים F6 על ציר ההתרחשות

שינוי צבע הרקע

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

רקעים בשכבות

יצירת אלמנט כלשהו

ביצוע F6

שינוי האלמנט (צורה, צבע, גודל…)

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

 

פתיחת שכבה חדשה

ביצוע F6 (בסוף ה- F6 הקודם )

יצירת אלמנט חדש

ביצוע F6

שינוי האלמנט

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

**וכך הלאה בשאר השכבות

 

הערות / טיפים

** – עיגול ריק ליד ריבוע במצב F6 הכוונה:

ביצענו F6 , אבל, אין בו עדיין התרחשות.

 

** כשאלמנט אינו משנה צבע:

בוחרים את האלמנט (בציר ההתרחשות) ב- F6 , ואז כל הצורה נבחרת וניתן להחליף צבע לאלמנט.

 

**

התחלת התרחשות 2

 

סיום התרחשות 2 התחלת התרחשות 1

 

סיום התרחשות 1

במצב הנ”ל, בשכבה 2 לא רואים את האלמנטים משכבה 1, כי התרחשות 1 הסתיימה בסוף הקובץ הקודם.

 

** יש לנעול את השכבות בזמן העבודה (בחירת לחצן בצורת מנעול בחלון השכבות), כדי שנוכל לבחור את האלמנט הרצוי ולא נבחר דברים נוספים שלא קשורים לאלמנט שאיתו רוצים לעבוד.

 

 

 

 

 

 

 

 

הוספת אלמנט לאלמנט

עומדים בתחילת ההתרחשות (עיגול צבוע בשחור)

יוצרים אלמנט חדש

מסמנים את האלמנט החדש בחץ שחור ומבצעים: EDIT COPY

עוברים לעיגול שצבוע בשחור בסוף ההתרחשות (סוף החץ) ומבצעים:

EDIT PASTE IN PLACE

 

טקסט גרפיקה ממוחשבת מהבהב

כתיבת טקסט ע”י כלי הטקסט

הפרדת המילה לאותיות ע”י : CTRL + B (עד לקבלת נקודות ע”ג המילה)

 

 

 

 

 

ביצוע F6

שינוי צבע לטקסט

לחצן ימני בעכבר על ציר ההתרחשות וביצוע: CREATE SHAPE TWEEN

2017-08-24T15:43:35+00:00