מה חשוב לדעת על קידום אתרים

מה חשוב לדעת על קידום אתרים

מזל טוב! בניתם אתר אינטרנט חדש ועכשיו אתם יכולים להתחיל לפנות ללקוחות פוטנציאליים, להעלות את השירותים והמוצרים שלכם, לקשר בין האתר לעמוד העסקי בפייסבוק וכמובן שכל זה אמור לעזור בתהליך קידום המכירות שלכם.

יחד עם זאת, כמעט כל בעל אתר יודע שחובה להשקיע גם בתהליך של קידום בגוגל. אז מה חשוב לדעת על קידום אתרים?… על כך בפוסט הבא!

  1. השקיעו בתוכן – לא סתם זכה התוכן לכינוי ״התוכן הוא המלך״. לתוכן באתר שלכם יש משמעות גדולה. מצד אחד, כגולש מחפש שירות, מידע או מוצר דרך האתר שלכם, לתוכן יש השפעה בתהליך הקידום שלו בגוגל ומצד שני, התוכן אמור לספק לגולש את אותו מידע שאותו הוא חיפש, במידה והוא שאל למשל שאלה. לכן, חשוב להשקיע בתכנים איכותיים, לבנות בלוג שיעניק לגולש ערך מוסף ויסייע בקידום של האתר במנוע החיפוש.

  1. בחרו במקדם מקצועי – כמו תחומים רבים אחרים, גם תחום קידום האתרים הוא תחום פרוץ והיום כמעט כל אחד שסיים איזה קורס בסיסי באיזו מכללה שכוחת אל, קורה לעצמו מקדם אתרים. עוד מידע על איך עובד תהליך קידום בגוגל.
    לכן, לפני שאתם בוחרים בחברה לקידום אתרים או במקדם פרילנסר, חשוב לבדוק קצת את השטח, לבחון את העובדות ורק אז לקבל החלטה. כדאי להתייעץ עם לקוחות קודמים ולא לשפוט רק על פי ניסיון או ותק. בנוסף, מבחינת העלות, כן כדאי שתדלק נורה אדומה אם הקידום זול במיוחד, אבל אין סיבה להוציא אלפים של שקלים על שירות הכולל קידום אורגני בלבד. סקר שוק בסיסי, בהחלט יכול לעזור לכם כאן ואין כמו נתונים מהשטח.

  1. תחום דינמי שכל הזמן משתנה – גוגל כל הזמן מוסיפה עדכונים ושינויים, מוסיפה קריטריונים שמשפיעים על תהליך הקידום של האתר ולכן חשוב לוודא שאתם בוחרים במישהו שמבין מה שהוא עושה, נוטה להתעדכן כל הזמן באותם שינויים ואפילו עושה בדיקות על אתרים פקטיביים. בנוסף, כדי לא להישאר בורים לגמרי, כן כדאי לקרוא קצת על התחום, לראות מה חדש ומה השתנה וכך תדעו שאכן אותם עדכונים נעשו גם באתר שלכם.

  1. רשתות חברתיות – נוכחות ברשתות החברתיות תורמת לתהליך הקידום האורגני וזו עובדה מוכחת. דף פייסבוק, פרופיל אינסטגרם, ערוץ ביוטיוב – אלו רק יתרמו לאתר שלכם בתהליך הקידום. כמובן שהכל צריך להתבצע ולהתנהל בצורה מקצועית, שכן כל נוכחות בערוץ שכזה משפיעה מאוד על היחס שנבנה בין המותג לבין הלקוחות שלכם, תורמת להעלאת הנוכחות ברשת וכמובן לאחוזי המכירות שלכם.

בנוסף, יש המון מושגים הקשורים לעולם הזה של קידום אתרים כמו למשל בניית קישורים, ביטויי מפתח, מפת האתר, עיצוב רספונסיבי, מהירות טעינה ועוד… טרם אתם מחליטים מי יקדם את האתר שלכם, נסו להכיר קצת את העולם הזה, זה יכול מאוד לעזור ולהקל עליכם בתהליך הבחירה…

מה זה תקשורת חזותית ואיך זה קשור לעיצוב גרפי?

בכתבה הבאה נסביר לכם איך בונים תהליכי מיתוג ואיך עולם תקשורת חזותית בעולם כולו מתחבר לעיצוב גרפי וכל זה הולך לעולם הגרפיקה ממוחשבת. הכתבה היא מאוד אינפורמטיבית ותיתן לך המעצב הגרפי המתחיל את כל המידע איך להשתלב בתעשייה רווחית וכלכלית מאוד. נוכל להגיד לכם שאם אתם אוהבים את עולם העיצוב הגרפי תוכלו להרוויח שכר מאוד גבוה בגלל הביקוש מעולם התקשורת חזותית וההייטק למעצבים גרפיים בצורה נואשת. הסיבות למחסור בעולם העיצוב הגרפי הוא בגלל שעדיין עולם הדפוס חי ונושם וצריכים מעצבים גרפיים שיתנו עבודות לעיצוב אריזות, הכנת ספרים וחוברות ועוד אין ספור תחומים שקשורים לעולם הנייר. מעצבים גרפיים הם אלה שמביאים את כל המידע מהחברות והארגונים לצרכנים. כתבה זו מלווה בשיעורי וידאו רבים שנעשו על ידי מיטב המרצים שעובדים במדינת ישראל וכל זה ביוטיוב.

תקשורת חזותית נשמע שם מפוצץ

תקשורת חזותית נשמע שם מפוצץ אבל בכתבה הבאה נסביר לכם איך אנחנו יכולים לשלב את עולם העיצוב הגרפי יחד עם תקשורת חזותית. תקשורת חזותית יש לה פנים רבות והיא כוללת את כל העברת המידע בצורת הדיגיטל לרוב. תקשורת חזותית אי אפשר ללמוד אם לא מגיעים עם רקע עם עולם העיצוב הגרפי. בסופו של דבר עולם התקשורת חזותית בנוי מהעברת מידע על ידי אלמנטים גרפיים או תמונות. מעצבים גרפיים בתחילת הקורסים שלהם לומדים את כל עקרונות העיצוב הגרפי תוך הטמעת תהליכי מיתוג עם יישומי חברת אדובי החל מבנייה של קו עיצובי ויחס של אלמנטים גרפיים אחד לשני תוך שמירה על צבעוניות. לאחר סיום מסלול לימודים זה הסטודנטים יכולים לעבור וללמוד את תחום התקשורת חזותית שהוא בניית אתרים ואפליקציות שכל הנושא הזה מסתמך על מה שלמדו בעיצוב גרפי. כל התחום של עיצוב גרפי ובניית אתרי אינטרנט מול הכנת אפליקציות וחווית משתמש כל התחום הזה נקרא תקשורת חזותית. בסרטון הבא תוכלו לראות דוגמה של שילוב גרפי שמוטמע בתוך אפליקציה כדי להסביר לכם את התחום הזה. נוכל להגיד לכם שהסרטונים בעמוד זה ייתנו לכם אינדקציה ומידע מקיף אם אתם מתאימים לעולם זה.

תיק עבודות ותעודות בתחום העיצוב הגרפי:

תיק העבודות הוא אחד הדברים החשובים ביותר שמעצבים גרפיים צריכים לעשות בתקופת הלימודים. תיק העבודות כולל הדמיות וסימולציות שעשיתם לעולם המיתוג ותחומי האפליקציות. בתיק עבודות אתם צריכים להראות קו עיצובי של איך אתם מובילים את המיתוג בכל אמצעי הפרסום עם אותו סגנון ועבודה ועוד אין ספור תחומים שכוללים אתרי אינטרנט עיצוב אפליקציות וחווית משתמש מיתוג מודעות ופרסומות מכירתיות ועוד אין ספור תחומים שיסבירו באמת מי אתם תיק עבודות הוא הדבר החשוב ביותר כי הוא מראה כיצד אתם חושבים ומעבירים טרנדים לעולם העיצוב. זה לא משנה איזה תעודה יש לכם או אם השגתם תואר ראשון בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית מראיינים רוצים שתשלחו להם לפני שאתם בכלל מתחילים ליצור קשרים עסקיים את הדוגמאות שעשיתם בתוך אתר. ככל שתיק העבודות שלכם יהיה מקצועי ומדבר טרנד לרוח התקופה תוכלו להשתלב במהירות לתחום זה. נוכל להגיד לכם שמרבית הבוגרים במסלול לימודי עיצוב גרפי עובדים בתור פרילנסרים מקצועיים ומספקים שירותי מיתוג גם לעולם העסקים וגם לעולם ההייטק. כיום לקוחות לפני שיתחילו לעבוד איתכם יבקשו שתשלחו דוגמאות רק אחרי שהם ראו שיש בן אדם מקצועי שעומד מולם רק לאחר מכן יתחילו לעבוד איתכם.

איפה לומדים עיצוב גרפי בישראל? המלצות וחוות דעת על למידת תקשורת חזותית.

כיום תקשורת חזותית אפשר ללמוד במכלות ואוניברסיטאות או בבתי ספר לעיצוב גרפי ללימודי תעודה. מרבית המקומות נותנים תואר ראשון או לימודי תעודה שאורכים עד שנה אחת. הלימודים אונליין נהפכו מאוד פופולריים בתקופת הקורונה ונוכל לראות שמרבית האנשים מעדיפים ללמוד אונליין מהבית במקום לנסוע שעות ולבזבז זמן על חנייה או כל תחום אחר. בית הספר סולו מלמד כבר חמש עשרה שנה דרך האינטרנט אונליין אבל בשיטה קצת אחרת. הלימוד הוא פרטני במתכונת של שיעורי פרטיים תקשורת חזותית ועיצוב גרפי לבנייה של תיק עבודות ותעודה המתקבלת בסיום הלימודים. בלימוד פרטני ואישי כל היחס מופנה לסטודנט מה שמאפשר לו בנייה של תיק עבודות מקצועי.

מהלך השיעור אונליין בעיצוב גרפי איך זה קורה?

בית הספר ספק תוכנה שיכולה לחבר בין המחשבים של הסטודנט והמורה דומה מאוד לתוכנת הזום. יש סטודנטים שמעדיפים גם לעבוד עם תוכנת הזום ואין לנו בעיה עם זה. במהלך השיעור המורה רואה את המסך של הסטודנט ויכול להזיז לו את העכבר תוך הסברים מעמיקים על עולם הפרסום ואיך לעצב גרפיקה תוך בנייה של מסרים חברתיים. אם יש נושא שהוא לא ברור במהלך השיעור המורה יחזור שוב עד שהכל יהיה ברור לסטודנט. השיעור הוא בלייב ויש שיחה והכל מתבצע בצורה פרטנית ואישית. התמיכה היא לא רק בשיעור עצמו אלא גם מעבר לשעות הלימוד והמורים שמים את הדגש הרחב ביותר בבנייה של תיק עבודות. בלימוד פרטני ואישי אתה לא צריך לחכות לאחרים אלא שיש לך שאלה אתה עוצר את המורה ומקבל תשובה ישירה. התמיכה היא מעבר לשעות הלימוד מה שמאפשר לסטודנט להבין שיש תמיד מישהו איתו. בלימוד פרטני ואישי אחוזי ההצלחה הם מאה אחוז ונוכל לראות שמרבית המצליחים בישראל למדו בצורה פרטית אחד על אחד.

עבודה בעיצוב גרפי: האם יש עבודה לכולם? מה טווחי השכר של מעצבים גרפיים?

עולם הדפוס עדיין חי וקיים למרות שמרבית האנשים חושבים שבגלל האפליקציות וקבלת המידע באינטרנט עולם הדפוס כבר לא עובד. נוכל להגיד לכם שעולם הדפוס אחראי על עיצוב ספרים וחוברות הכנת תפריטים שלטים ועוד אין ספור דברים שעולם הדפוס עדיין מספר לעולם הזה. במקביל עולם ההייטק נכנס לפני עשרים שנה בצורה כזאת חזקה שגרמה לביקוש מסיבי למעצבים גרפיים. סגנונות עבודה אלא של עבודה משותפת עם מפתחים ומתכנתים לא הייתה קיימת לפני עשרים שנה לכן השכר בתחום עיצוב גרפי הוא מאוד גבוה לעומת תקופת הלימודים. כבר בסיום הקורס אתם תוכלו להתחבר לקבוצה של בית הספר סולו שמונה כיום מעל תשע עשרה אלף חברות הייטק ומשרדי פרסום אינטרנטיים שצריכים באופן שותף מעצבים גרפיים.

השכר בתחום העיצוב הגרפי:

השכר בגרפיקה ממוחשבת נקבעת על פי איזה נישה אתה הולך לעבוד האם בחרת לעבוד בתחום זה כשכיר או שאתה עובד פרילנס עצמאי ואתה נותן שירותי מיתוג ופרסום גם לעולם ההייטק וגם לעולם הדפוס. בוגרים מתחילים ללא ניסיון בתחום זה עם שתיים עשרה אלף שח נטו שכר. במידה ואתם הולכים לעבוד בתור פרילנסרים תוכלו להרוויח שכר של חמישים אלף ויותר היות והפרויקטים בתחום העיצוב הגרפי נחשבים ליקרים מאוד האחריות היא מאוד גדולה על בחירת הקונספט ורעיון מקצועי לבחירת עבודות ולכן המעצבים גרפיים גובים כסף רב. תחום זה פופולרי לעבוד בו מהבית דרך המחשב ונוכל לראות שבתקופת הקורונה מעצבים גרפיים הרוויחו אלפי אחוזים יורת בגלל הביקוש המסיבי בשוק.