איפה אפשר למצוא עובדים בעיצוב גרפי?
ידוע לכל שעולם התעסוקה עובד שינויים באופן תמידי, ושינויים אלו רק הולכים ומאיצים. לאחרונה, ניכרת גם נהירה גדולה יותר לכיוון תחומי העיצוב, הגרפיקה, והגרפיקה הממוחשבת בפרט. מדובר במצב היוצר היצע רחב של גרפיקאים, אך אין זה אומר שיהיה ביקוש דווקא.
גרפיקה ממוחשבת
חיפוש עובדים בתחום הגרפיקה הממוחשבת דורש בלי יכולת מתאימה לעולם הגרפיקה והויז'ואל. ככל שההתמחות גבוהה יותר, כך הביקוש להם יהיה רב יותר, בהתאם. תחומי העיצוב כוללים עיצוב גרפי, עיצוב מטבחים, עיצוב פנים, וזהו רק על קצה המזלג; מסיבה זו, חשוב מאוד לברר את כל הנקודות הנ"ל, טרם נרשמים ללימודי קורס גרפיקה.
שוק העבודה
אין זה בהכרח משנה כמה גרפיקאים נמצאים בשוק העבודה, שהרי חיפוש עובדים בתחום תמיד יהיה. הביקוש לגרפיקאים ממוחשבים רק עולה עם הזמן, מפני ששוק הפרסומות עולה, והדרישה לשכלול הויז'ואל והתאמתו לקהלים שונים, עולה גם כאן. לגרפיקאים מוכשרים יהיה קל למצוא עבודה, אך טרם נרשמים לקורס גרפיקה כלשהו, ראוי לברר האם התחום באמת מעניין אתכם. אמנם אין מדובר בדרישת מפתח, אך האחד הקריטריונים לעבודה גרפית, היא היכולת להסתדר עם מחשבים וטכנולוגיה, שהרי בימינו, עבודת הגרפיקה, רובה ככולה, מתבצעת באמצעות המחשב ועזריו השונים. יש ללמוד את התוכנות הגרפיות השונות בשוק כיום, ולהתעדכן בגרסאות החדשות, כיוון שתמיד יש ויהיו שיפורים בביצועי התוכנות.
עבודות ראשוניות
ראשית כל, המעצב החדש יתחיל בכל עבודת גרפיקה ממוחשבת שיתבקש לבצע, שהרי רק בדרך זו יוכל להתקדם ולקבל עבודות מורכבות ומעניינות יותר. ניסיון התחלתי זה יקנה לגרפיקאי המתחיל שליטה טובה בפרקטיקת התוכנות, יעניק לו את הביטחון הראוי, ויהפוך את יכולותיו למוחשיות אף יותר. מדובר בצעד חיוני בתחום העיצוב. חיפוש עובדים בתחום הגרפיקה הממוחשבת מתמקד בעובדים שאינם דווקא מנוסים במיוחד, וגם חדשים עשויים לקבל הזדמנויות עבודה רבות. זכרו, ככל שתתרגלו את העבודה בפרויקטים בעולם האמיתי, תתקדמו קרוב יותר למטרה. תכונות חשובות בעולם הגרפיקה הממוחשבת הינן – דינמיות, יצירתיות, מקוריות ויותר מכל – תשוקה אמיתית לתחום. מחשבה מחוץ לקופסא יכולה להעניק אף ערך מוסף לעבודה. חשיבה יצירתית ורחבה תגרום לעבודות שלכם להיראות אותנטיות ובעלות עומק רב יותר.
לעשות שיעורי בית
בבואכם להחליט על הרשמה לקורס גרפיקה ממוחשבת, עשו את שיעורי הבית החיוניים – אלו יחסכו לכם זמן רב, כסף ניכר ואי–נעימות בעתיד. זכרו להתייעץ עם חברים של חברים ומכרים בעלי ידע בתחום זה. בקרו פיסית במכללה, או במכון הלימוד, וגשו לייעוץ מקצועי מול הגורמים המתאימים. בדקו את צוות המורים ושאלו אודות וותר המכללה ומה שאת מקבלים במהלך ולאחר הלימודים. התעניינו במידת ההשמה במקומות עבודה לאחר הלימודים, ומהם אחוזי ההצלחה של המסיימים. שאלו את הסטודנטים הלומדים במקום הלימוד אודות חוויותיהם הלימודיות שם. זכרו כי חיפוש עובדים בתחום זה רק הולך וגובר עם הזמן.
לאנשים שעושים גרפיקה יש הרבה מה לעשות עם עולם השיווק והמיתוג העסקי.
מעצבים גרפיים עובדים בהרבה דרכים שונות. במאמר הבא נראה לכם מה הם עושים ואיך הם עובדים עם כל תחום השיווק. מכיוון שהקורונה שינתה את האופן שבו רשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם גורמות לאנשים לחשוב ולקבל מידע, חלה עלייה גדולה בצורך במעצבים גרפיים. כיום, רוב המעצבים הגרפיים רוצים לעבוד בחברות הייטק לאחר סיום הלימודים.
זה לא רק בגלל שחברות הייטק משלמות הרבה כסף, אלא בגלל שעולם ההייטק מאפשר להן להיות יותר יצירתיים ולעשות עיצובים מקוריים יותר ממה שהן יכלו בעבר. המאמר מגיע עם הרבה סרטונים וטיפים על עולם העיצוב הגרפי שנעשו על ידי מיטב המורים בבית הספר לעיצוב. הסרטונים והטיפים האלה נוצרו רק בשבילך. השיעורים בוצעו ביוטיוב והם בעברית. הם מלמדים כיצד להשתמש בתוכנת הגרפיקה של Adobe כדי להיות יצירתיים יותר ולחשוב מחוץ לקופסה. בפסקאות הבאות נדבר על נושא זה יותר לעומק.
אדובי היא חברה שעוזרת למעצבים גרפיים לשפר את עבודתם. מי הם ולמה הם חשובים?
כיום, כדי להיות מעצב גרפי, אתה צריך לעבוד עם תוכנות גרפיקה ממוחשבת כמו פוטושופ, אילוסטרייטור ו-Indesign, שכולן משמשות לייצור גרפיקה. מעצבים גרפיים יכולים להשתמש בכל שלוש התוכנות בו זמנית כדי לבנות קונספט עיצובי וליצור פרסומות שמתפרסמות בפייסבוק ובאינסטגרם ובאפליקציות בו זמנית. לכל תוכנית תפקיד אחר בעולם העיצוב. תוכנה גרפית היא רק כלי, ומעצב גרפי צריך לחשוב מחוץ לקופסה כדי להמציא את כל הרעיון לעיצוב מודעות לקידום.
איך להשתמש בתוכנות גרפיות
נוכל לראות שעידן הקורונה גרם לאנשים ועסקים להבין שאם הם לא נמצאים באינטרנט, הם לא יוכלו להתקדם. כיום, עולם השיווק נמצא במתח רב עבור כל עסק. מעצבים גרפיים הם אלה שעושים את כל השפה הוויזואלית בתחומים שונים, ולכן הם לומדים הרבה כללים על איך להשתמש בתוכנות גרפיות בבית הספר. חלק מהכללים יהיו הבנת עקרונות עיצוב תוך שימת לב לצרכים של כל מותג. שימוש בצבע ובהיבטים רבים אחרים של הרכב עיצוב חשובים בעת יצירת גרפיקה ממותגת. לאחר מכן, נראה סרטון מעולה שמדבר על איך לעשות עיצוב גרפי תוך התמקדות בשימוש בעקרונות העיצוב. אנחנו יכולים להגיד לכם שכל עוד הטכנולוגיה לא עוצרת, עולם העיצוב ימשיך לצמוח ולגדול ולגדול המון.
בעיצוב מודעה לרשתות חברתיות:
יצירת מודעת עיצוב שתוצג ברשתות החברתיות או באתר הוא אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך. הסיבה לכך היא האופן שבו המודעה עומדת להיראות חשוב מאוד. כאשר בעל עסק רוצה שאנשים ילחצו על המודעה שלהם, הם צריכים לוודא שדף הנחיתה או העיצוב שלהם גורמים להם לרצות לעשות זאת.
אנשים שמנהלים עסקים רוצים שאנשים ילחצו על מודעה כדי שיוכלו לעשות דברים שיווקיים שיכולים למכור את המוצר, להפוך את המותג לפופולרי יותר ועוד הרבה דברים אחרים. זו המטרה של כל עסק. אנשים חושבים ששיווק רשתי הוא עבודה טובה כי יש כל כך הרבה דרכים לפרסם עכשיו שלא היו בעבר. זו הסיבה שמעצבים גרפיים נפגשים עם בעלי עסקים כדי לבצע אפיון לקוח. זה המקום שבו בעלי העסקים מספרים למעצבים את כל מה שהם צריכים לדעת על העסק.
לא כולם חושבים שמעצבים גרפיים יהיו אחראים על כל עולם העסקים, ולכן חשוב מאוד שכל לקוח ידבר עם המעצב הגרפי ויגיד לו בדיוק על מה העסק עובד. הוא יוכל לשנות את כל הצבעים והנושאים במודעה או בגרפיקת המיתוג כאשר הוא יודע איך העסק עובד. מאילו צבעים מתאימים ללוגו או למודעה ועד לצבעים המייצגים את המותג, כך תוכלו להבין באילו צבעים להשתמש. הידע שלנו בתורת הצבעים מראה שבחירה נכונה בחשיבות לפי תורת הצבעים תגרום לגולשים לחשוב על המותג כפי שהם רוצים שיחשבו עליו. זה יגרום להם לחשוב על המותג בצורה שהחברה רוצה. פסיכולוגיית צבע היא נושא שמקבל הרבה תרגול עם תוכנת אדובי.
קורס מקוון בעיצוב גרפי:
בשנים האחרונות הקורונה שינתה את צורת החשיבה שלה. רוב העסקים עובדים כיום באינטרנט, מעבודות בפרסום בפייסבוק ועד למשרדים שלמים שעובדים באינטרנט. אנחנו חברה בשם Solo עושה זאת כבר יותר מחמש עשרה שנים. הם מלמדים אונליין דרך האינטרנט, אך באופן פרטי ואישי, על לימודי גרפיקה בשיעורי לימודי תעודה פרטיים. ככה זה עובד: בבית הספר יש תוכנת חיבור שדומה מאוד לזום או לזום עצמו. באמצעות תוכנת חיבור זו, המורה יכול לראות את מסך התלמיד.
המורה מראה לתלמיד כיצד להשתמש בתוכנת הגרפיקה של אדובי כדי ליצור טיפוגרפיות או להמציא קונספט עיצובי. לאחר מכן על התלמיד לתרגל את החומר. ברגע שיש שאלה במהלך השיעור או שהתלמיד לא מקבל אותה, המורה יעזור לתלמיד מיד. בלמידה אישית ואישית, כל תשומת הלב והיחס ממוקדים בתלמיד. זה גורם לתלמיד לבנות תיק עבודות, עליו נדבר בפסקאות הבאות, כי התיק יוצג. סולו סקול מאמינה שמעצבים גרפיים צריכים ללמוד בעצמם ובזמן שלהם כדי להצליח בקריירה שלהם. קבלת עזרה בלימודים אינה קשורה רק לשיעור עצמו. אתה יכול לבקש עזרה מהמורה שלך בכל עת במהלך השבוע, גם אם אין לך שיעור באותו היום.
עבודה בעולם ההייטק ב2023
עבודה בעולם ההייטק היא אפשרית כיום כי תעודות ותארים כל כך חשובים. במקרה זה, זה לא משנה אם יש לך גם תעודה וגם תואר בתקשורת חזותית או עיצוב גרפי. בתיק העבודות שלך, אתה צריך להציג מגוון רחב של עיצובים שעשית, מאריזת מוצרים לעיצוב אפליקציה ועד למודעות לרשתות חברתיות ואפליקציות. למעצבים חשוב לדעת איך לשווק את המותג בצורה מקצועית כי אפליקציות מהוות כיום חלק גדול מהשיווק, אז צריך לדעת איך לעשות זאת.
חשוב לשמור על תיק עבודות במהלך הלימודים, ואתה צריך לעשות זאת כל הזמן. יהיו הרבה אנשים שירצו לעבוד איתך כפרילנסר לפני שיראו את התעודה שלך. הם ירצו לראות דוגמאות רבות שעשית בתחילת הלימודים, לא רק את התעודה עצמה. אם מקבלים תעודה זה מראה שלמדתם במקום נקי. אבל התעודה היא לא הדבר שמכניס אותך לתחום ההייטק.
ישנן שאלות רבות שישאלו במהלך ראיון עבודה מדוע עשית עבודה כזו או אחרת וכיצד היה צריך לעשות זאת. כאשר אתה לוקח את השיעורים אונליין, המורים שלך יעזרו לך ללמוד כיצד לתת את התשובות המקצועיות ביותר. הם גם יתנו לך תרגילים רבים כיצד לשווק את עצמך במדיות שונות. שיעורי בית ותרגילים הם הדרך הטובה ביותר להתקדם בתחום זה מכיוון שתצטרכו לתרגל הרבה פקודות שונות בתוכנת הגרפיקה וגם להיות יצירתי יותר.
אנשים יצירתיים ועושים שיעורי בית הם אלו שעוזרים להם להתקדם בתחום זה ניתן ליצור איתנו קשר כבר עכשיו ולשוחח עם יועצי הלימודים כיצד ניתן ללמוד את התחום הפופולרי ביותר מהבית בצורה שהיא רק בשבילך.
הסרטונים בעמוד זה עוסקים כולם בשיווק עסקי וכיצד ליצור מודעות באופן כללי. תראה הרבה מהסרטונים האלה בדף זה על עולם המיתוג שהוא לא נושא שמתחיל ונלמד, אלא נושא שצומח במהלך הקורס. במהלך הלימודים תלמדו כיצד להפגין את כישוריכם בתיק עבודות. בוגרי תוכנית זו בדרך כלל עובדים כפרילנסרים או בסוכנויות פרסום וכותבים הערות אישיות עבור הלקוחות שלהם. הם גם עובדים לבד. כדאי להקים בתום הלימודים עמוד פייסבוק עסקי בו תוכלו להשוויץ בעבודות וליצור קשרים עסקיים חדשים.
המאמר מוגש באדיבות אתר Drushim – חיפוש עובדים בדרך קלה ויעילה