כיצד עיצוב האתר משפיע על הקידום שלו בגוגל?

אתר מעוצב בקפידה הוא לא רק מרשים יותר, ולא רק מספק חוויית משתמש מהנה לכל גולש, אלא גם אתר שנהנה מדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל ובשאר מנועי החיפוש. בהתאם, כשבונים אתרים חדשים וגם כשרוצים לשדרג כאלה קיימים, כדאי להקדיש תשומת לב גם למראה.

למה עיצוב משדרג את הדירוג בגוגל?

אמנם כולנו מכירים את הפתגם “אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו”, ואכן התוכן הוא המרכיב העיקרי בציון האיכות שמעניקה גוגל לכל דף ודף – אבל אנחנו חיים בעידן שבו גם לנראות יש משמעות.

גוגל, וכמוה שאר מנועי החיפוש, לא יודעים להעריך אסתטיות (לפחות בינתיים…), אבל הם כן יודעים למדוד את זמן השהייה של כל גולש בכל עמוד. בנוסף לפרמטר הנ”ל, שמשפיע במידה בלתי מבוטלת על הציון הכולל של אותו דף אינטרנט, מחושב גם הממוצע של מספר העמודים שבהם מבקר כל גולש שמגיע לאתר שלכם, וגם נתון זה משוקלל על-ידי האלגוריתמים של מנועי החיפוש.

עיצוב, כך על-פי סקרים ומחקרים רבים, משפיע במידה רבה על ההחלטה של הגולשים אם להישאר באתר מסוים או להמשיך הלאה, וגם על הנטייה שלהם להיכנס לעמודים אחרים באותו אתר – ובדרך זו הוא משפיע על הקידום.

כיצד עיצוב האתר משפיע על הקידום שלו בגוגל

על מה חשוב להקפיד כשמעצבים אתר?

עיצוב אתר מחייב תשומת לב לשורה ארוכה של נושאים. העיקריים שבהם הם:

* ייחודיות – בידול מהמתחרים הוא מרכיב קריטי במיתוג של כל עסק, והוא חייב לבוא לידי ביטוי ברחבי האתר גם בהיבט של התוכן וגם בהיבט הוויזואלי.

* שפה עיצובית אחידה – גולשים אוהבים הרמוניה, ולכן חשוב להקפיד של שפה ויזואלית מדויקת ועל אחידות מרבית בכל העמודים. בנוסף נדרשת התאמה לשפה העיצובית של העסק באופן כללי, של הנוכחות שלו ברשתות חברתיות ובעוד מקומות שבהם הוא פעיל.

* הבלטת האלמנטים הקריטיים בכל עמוד – כדי להניע את הגולשים לפעולה הרצויה בכל מקום באתר חשוב מאוד למקם אותם במדויק, וגם להבליט אותם באמצעים ויזואליים שונים. כך למשל בחנות אונליין הכפתור שמוביל לקופה יודגש כך שמי שרוצה לשלם לא יבזבז זמן יקר (שעלול לגרום לו להתחרט). כשהמטרה היא הובלת הגולשים מעמוד אחד לעמוד שני – פעולה שכאמור יש לה תרומה של ממש לציון בגוגל – יודגש הקישור וגם הסיבות ללחיצה עליו.

* התאמה למובייל – עוד אלמנט קריטי הוא לוודא שכל עמוד נראה מעולה בכל המסכים האפשריים ושקל לצרוך את כל התכנים גם דרך סמארטפונים.

* התאמה למטרה – לכל עמוד בכל אתר יש מטרה מסוימת: לגרום לגולשים להשאיר פרטים, להתקשר בעצמם אל העסק, להזמין שירות, לקנות מוצר, להתרשם מהמקצועיות של העסק שמאחורי האתר וכו’. העיצוב משפיע מאוד על התחושות שנוצרות בזמן הגלישה בעמוד וכדאי להיעזר באלמנטים כמו סוג הפונט, הגודל שלו, השילוב בין תמונות לטקסט וכו’ כדי ליצור את התחושות המבוקשות בדרך למטרה.

איך תדעו אם עיצוב האתר נמצא בידיים הנכונות?

במאה ה-21 כל אחד וכל אחת כמעט יכולים לבצע המון פעולות בכוחות עצמם, כולל לבנות אתר (באמצעות פלטפורמות כמו וויקס או וורדפרס), ליצור תמונות משכנעות ומוטיבים ויזואליים שונים (כל טלפון נייד הוא מצלמה סופר משוכללת ויש גם תוכנות כמו פוטושופ שעוזרות לנו להיות מעין מעצבים גרפיים).

למרות זאת, עיצוב אתר שירשים באמת את הגולשים, יככב במנועי החיפוש וימלא את הייעוד שלו כדאי להפקיד בידיים מקצועיות – של מי שהוא גם מומחה בתחום של קידום אתרים בגוגל וגם למד עיצוב גרפי במכללה איכותית. בדרך זו, כל פרט ופרט באתר הוא תוצר של ידע רחב היקף לגבי השפעת אלמנטים ויזואליים על קבלת החלטות, מיומנות גבוהה בשימוש בתוכנות והפקת מקסימום תועלת מהן, והבנה של הקשר ההדוק בין עיצוב לבין קידום בגוגל – והאתר המתקבל הוא הטוב ביותר שיש.

2019-07-26T21:49:32+03:00