כמה עולה לוגו? מחירון

המאמר נכתב בגדר המלצה בלבד ואין לראות את זה כטאבו לכל עסקה. המאמר נכתב בלשון זכר עקב נוחות בלבד. בעולם חופשי כמו שיש לנו בעולם היום ב2015 לוגו וסמל של מוצר הנו דבר שצריך להיות מעוצב בצורה מקצועית וההחלטות של איך יראה הלוגו צריך להתקבל בכובד ראש. כמעט כל חברה מבצעת שידרוג ללוגו ולתהליך המיתוג שלה או חברה חדשה ועסק פרטי שצריך להתחיל לשווק את עצמו כדי להתניע את מערך השיווק לימים בהם אנחנו נמצאים שהשמיים הם הגבול, פלוני ממקום מסוים יכול למכור לאלמוני במקום אחר בארץ או בעולם. עולם הרשתות החברתיות והאינטרנט מאפשר לכל אחד היום להציע את שירותיו ולמכור בצורה כזאת או אחרת ולבנות קהל לקוחות שמתאים למוצר אותו הוא משווק. מאמר זה ייתן לכם טיפים מה נהוג בעיצוב לוגו, קצת על המחירים ועוד..


לוגו מחירונים

 

מחירון לוגו כמה מילים על ומה נהוג המלצה

 

בשוק הזה אין מחירון שעל פיו עובדים המעצבים הגרפיים אי אפשר להגיד ששוק זה פרוץ אבל המחיר של הלוגו לרוב נקבע על פי הרמה של המעצבים גרפיים ואיזה שם יש להם בשוק העיצוב הגרפי. אם אתם מעצבים וגרפיקאים מתחילים לא תוכלו להציע מחירון יותר מחמש מאות ש”ח לעיצוב אבל אם אתם כבר משופשפים בשוק אכן תוכלו לגבות מחירים הרבה יותר גבוהים ולפעמים לבקש 3000 ש”ח ואפילו הרבה יותר לעיצוב לוגו. כמובן שלהיות במעמד של לעצב לוגו לחברה יש אחריות מאוד גבוהה ולא כל אחד יכול לעשות את זה.

 

בית קפה לוגו מחירון

 

תנאי עבודה מול לקוח מה נהוג היום?

 

פה מתחיל הסיפור הכי חשוב איך בעצם להתנהל מול לקוחות? מה נהוג? רצוי בהתחלה להקשיב ללקוח שלכם או ללקוחה ולראות לאיזה כיוון הם משדרים, מהו קהל היעד אליו הם הולכים למכור, איזה צבעים נהוגים לעצב לקהל יעד זה ולמה? מהו פסיכולוגית הצבעים שאיתם אתם עובדים, הרי ידוע שלכל צבע יש משמעות ולכן אתם בתור מעצבים צריכים לבחור את הצבעים הכי נכונים שיעזרו ללקוחות שלכם לשדר אמינות ורצינות למותג אותם הם הולכים לשווק, לאחר שביצעתם את כל התחקיר בנושא תבנו עם הלקוח חוזה עבודה מולו. בחוזה העבודה שלכם תגבילו את מספר הסקיצות שאתם מוכנים לבצע עבורו וכל סקיצה נוספת אכן תהייה בתשלום נוסף, במידה והלקוח לא בחר שום לוגו מכל הסקיצות שעשיתם יש לבצע תשלום אשר יקבע בחוזה העבודה על כל התהליך ולגבות תשלום מסוים במידה והעבודה לא יצאה לפועל, אכן קורים מקרים שהמעצבים לא מצליחים לקרוא נכון את המפה שהלקוח מכוון אליה. לכן בחוזה העבודה תדגישו כמה יעלה הלוגו במידה וזה יוצא לפועל, כמות הסקיצות, ומהו המחיר שאתם גובים במידה והוא לא לוקח את הלוגואים שביצעתם עבורו. עדיף לא להשאיר את הדברים בערפל ולקבוע חוקים וכללים שיעזרו לשני הצדדים. אני ממליץ לכם לבצע לוגו אחד ללקוח שלכם ולאו דווקא לשלוח את כולם בבת אחת, אחרי שיש לכם תשובה על הלוגו אם זה אכן הכיוון תוכלו לראות איך אתם בעצם מעבירים הלאה את הרצון של הלקוח שלכם ואם בכלל אתם בכיוון שלו.

נוהל התשלום

 

נהוג לבצע את תהליך התשלום במספר תשלומים, תחילה עליכם לבקש מקדמה עבור העבודה ולחלק את הסכום שקבעתם לשלוש תשלומים, תשלום בהתחלה תשלום באמצע העבודה ותשלום בסוף העבודה, כבר הזכרתי קודם שיש לקבוע שני מחירונים המחירון הראשון במידה והוא בוחר את אחד הלוגואים, והמחירון השני במידה והוא לא בוחר שום לוגו, סדר והצעת מחיר מסודרת יעשו טוב לשני הצדדים, גם אתה הלקוח וגם אתם המעצבים גרפיים רוצים לעבוד בצורה מסודרת ומעוגנת על פי החוק, לא צריכים שיהיו שאלות ותהיות או להרגיש שעבדו עלינו בזמן העבודה מצד הלקוחות ומצדכם אתם שלמדתם והשקעתם רבות כדי להביא את הידע שלכם ולתרום לקידום המכירות של המוצר.

 

לעבוד נכון עם צבעי פנטון והחשיבות של העבודה איתו

 

עליכם תמיד לחשוב על הצד של הלקוח במובן מסוים ולא לעצב לו בצבעי פרוצס או במילים אחרות CMYK כי הלוגו יקבל צבעים שונים בכל מהדורת הדפסה במידה וזה הולך לדפוס, לכן עליכם להשתמש בצבעי פנטון שזה נמצא בכל תוכנה בתור תוסף לחלון הצבעים שלכם, עדיף שהלוגו יהיה וקטורי ואיכותי ולא מבוסס בהרכב שלו בפיקסלים, כי כך יהיה קל לשנות את הגדלים שלו מבלי לפגוע באיכות שלו, יש כאלה שעדיין מעצבים לוגואים בפוטושופ ופוגעים בחוסר ידע של הלקוח העיקר לעשות משהו יפה, לכן כדאי לכם ליידע את הלקוח ולהגיד לו שלוגואים וקטורים לא מוגבלים ואיכות ההדפסה שלהם תהייה טובה יותר, אסור להשתמש ולהוריד רמות של שקיפויות בלוגואים על ידי מתן פקודות OPCITY בתוכנות אלה להשתמש ולהוריד גוונים דרך אופציית ה COLOR של התוכנה כי הוא מאפשר לבית הדפוס בצורה מדויקת יותר לדעת את אחוז הצבע של הפנטון. אמנם ההסברים הללו שהוסברו בפסקה זאת לא יהיו ברורים ללקוחות שנכנסו למאמר זה אבל בהחלט כדאי לכם לדעת למה דברים מוזרים לפעמים קורים בהדפסות.

 

פסיכולוג לוגו מחירון

 

סיימנו לעבוד עם הלקוח מה קורה עם קבצי העבודה שעשינו?

 

אמנם חלק ממכם ירימו גבה למה שאכתוב פה אבל אכן כן נהוג לתת ללקוח לאחר ששילם לכם עבור העבודה את הקבצים המקוריים של הלוגואים שעשיתם לו לא כולל הסקיצות שלא בחר, עליכם להביא לו את קובץ העבודה שבו נעשה הלוגו בכל הפורמטים שיבקש PDF או כקובץ תמונה JPEG לרוב בתי הדפוס מבקשים גם את קבצי המקור כדי לשלב את זה בצורה טובה יותר עם הגרפיקות הנוספות שהם מכינים, לקוחות לא מודעים לדברים כאלה ואין לכם מה לחשוש מעצם העובדה שמישהו ישנה לכם את מה שעשיתם כי זה עובר כל האחריות של הלוגו אל הלקוח לשימוש האישי שלו. כמובן שנזכיר שמאמר זה נכתב כהמלצה בלבד ולאור ניסיונות של מעצבים גרפיים שחלקו איתי את השאלות שלהם. בזמן העבודה ולפני התשלום השלישי שתקבלו מהלקוח שלכם מומלץ לבצע WATERMARK שזה בעצם משפט בצורה אלכסונית עם שקופית שיהיה רשום שם שזה רק דוגמת עבודה כדי שהלקוח לא ייקח את זה ויעשה בזה שימוש ללא התשלום השלישי עבור כל העבודה שלכם, כדאי מאוד ליישם את ההמלצות שניתנו כדי שיהיה לכם שקט נפשי ולא תצטרכו לרדוף אחרי הכסף שלכם מהלקוח.

תודה לסטודיו אבוקדו עיצוב גרפי על העיצובים במאמר זה בוגרת מכללת סולו
2017-09-04T16:17:18+00:00