לוגואים עם פרשנות לעיצוב – לאיור ולבחירת הסמלים המשמשים למיתוג

פרשנות לוגו – מה עומד מאחורי עולם הלוגואים?

חברת המכוניות מרצדס בנץ הנה חברה גרמנית המתמחה בייצור מכוניות יוקרה עם סטנדרטים גבוהים. הלוגו שנבחר מעביר ברמיזה את תחום העיסוק העיקרי שלהם – ייצור, מרכז הפיתוח של מרצדס הינו ייצור מנועים וככאלו בחרו מרצדס ליצור מרכז באמצע העיגול שממנו משתלח שלושה חיצים אל שלושת המאפיקים אליהם מרצדס פונה, חץ כלפי מטה ימינה – ים – ייצור מנועים לספינות, חץ כלפי מטה שמאלה – אדמה – ייצור מנועים ורכבים לתעבורה וחוץ כלפי מעלה – שמיים – ייצור מנועים למטוסים. מרצדס בחרה להשתמש בקווים חדים המעידים על דיוק, צבוע כסוף המעיד על יוקרה, עכשיויות ועיגול המאכלס בתוכו את כל זה ומעיד על הרמוניה בייצור.

לוגו

חברת אופנת הספורט –

  • נייקי הינה חברת עיצוב, ייצור והפצת מותג ספורט ואופנת ספורט בין לאומי שמרכזו ארה״ב. החברה בחרה להשתמש בסמל מינימליסטי בצורת ״וי״ המעיד על מצויינות, פשטות,
    קלילות. ״וי״ מסמנים על כל דבר עליו מעידה ההצלחה ונייקי רצו למתג את עצמם כסמל להצלחה. Mercedes-Benz Nike
  • חברת האופנה האיטלקית ״דיזל״ הנה חברת אופנת קז׳ואל ומעט אלגנט, קו האופנה המזוהה ביותר עם דיזל הינו הפרעות, הצבעים ושבירת מוסכמות וחומות.
    ״דיזל״ בחרה ללוגו שלה דמות גבר אינדיאני בוגר, הדמות מסמלת את עקרונות החברה – פרעות, צבעוניות, שבירת מוסכמות וכן פריצת דרך. האינדיאנים מזוהים במיוחד עם הצבעוניות שבבדיהם, התפירות המורכבות, הבדים העשירים וכן סקס האפיל שנמצא אצל מנהיגי השבט (בדומה לגבר הנמצא במרכז הלוגו)

אטלנטה הינה קבוצה אמריקאית עם מסורת רבת שנים. NBA-

קבוצת הכדורסל מה הקבוצה בחרה לשייך את העוף הדורס – נשר ללוגו הקבוצה משום שזוהי החיה הנפוצה ביותר באזורם, חיה זו אף נבחרה בפוזיציה מאיימת כשם שאטלנטה רוצה למתג את עצמה כקבוצה מאיימת ואימתנית, במרכז הלוגו הנשר אוחז בכדורסל, דבר המעיד על חיבור הנשר לקבוצת הכדורסל. הצבעים הובלטים בלוגו הינם אדום ומעט כחול (צבעי ארה״ב) מעידים על שייכות למולדת ובנוסף האדום מעיד על תשוקה, יצרים, תאוות וכוח.

לוגואים המכילים טעויות מיתוג בבניית הלוגו

טעויות – פונט זול מעיד על חוסר מחשבה, נמצא בקטן בתוך הסוגריים – חוסר פורפורציות, זילות מספר הערוץ ביחס לסוגריים הסוגריים – הינם מזוהים עם שום דבר מהערוץ לשם מה הם שם ?!
סלוגן – ״  – זלזול באינטיליגנציה של הצופה, חוסר אמינות מעיד על ערך נמוך של הערוץ

טעויות – צבעים זולים, פונט זול ולא ברור, רזולוציה לא נכונה (מעיד על חוסר מקצעויות, חובבנות) חוסר סימטריות בכתב – הכותרת העליונה והכותרת התחתונה הינם בהרמוניה בשל ניגודיות הכיוונים. נעל הפקקים הינה מיושנת ולא עדכנית, איור זול, מעיד על חוסר עדכניות של הקבוצה.

טעויות – חברה זו אמורה להציג לקהל לקוחותיה תדמית של מהירות וחדות כאשר מדובר באינטרנט והחיות המתאימות לכך הינן : פומה, אייל, שור (כוח), ברדלס ובמקום זה החברה בחרה למתג את עצמה בעזרת חיה קטנה ושברירית שנוהגת לבצע מספרים צעדים מהירים ואז לקפוא במקום לזמן רב (זיקית) בנוסף הזיקית היא סמל לחוסר אמינות – החלפת צבעים והחלפת העור להוסיף לכך את האיור שעוטף את הזיקית והכוונה היא לגלים והינה לכם זיקית רוטטת, גוססת לאחר פגיעה כלשהי. הצבע האדום ששולט בלוגו הוא צבע חם המעיד על חושניות ויצרים ולא ברור למה החברה לא בחרה בצבעים רגועים המעידים על חוסן ואמינות

  •  לוגואים המכילים צבעי מדינות סמל היורו ( אירוע הכדורגל הגדול). לוגו זה נצבע דווקא בצבעי ברזיל כשייכות למקום בו תתבצע התחרות – ברזיל.
  • תחרות הכדורגל ״כופה אמריקה״ מתרחשת באמריקה הלטינית וכיאה למקום צבעה את הלוגו בצבעים המובילים את אמריקה הלטינית כחול + אדום.
  • המכביה – ניתן לראות מספר צבעים כרמז על מספר מדינות, באיור ישנם כמה מגני דוד בצבעים שונים כאשר הם מתגברים ולבסוף יש מגן דוד כחול אחד גדול, דבר המעיד על כך שיהודים רבים מכל מדינות העולם יבואו להתחרות במדינת ישראל.

עוד דוגמאות של מה הצבעים אומרים בלוגו – פרשנות איך לעצב לוגו בצורה נכונה

  • מכבי קופת חולים אשר מקבלת לקוחות לטיפולים בתחום הרפואה המשלימה (בין היתר) – הצבע הירוק מסמל את הטיפולים האלטרנטיבים אשר ניתן לקבל בקופה, בלוגו של מכבי יש גוון כחול אשר מסמל יציבות ונאמנות ללקוחות והגוון התכלת מסמל ניקיון (סטריליות) ושקט שנותנים במגוון הטיפולים אשר מציעים .
  • אלפה רומאו רכבי יוקרה – בלוגו ניתן לראות את צבע הכסף שמסמל את אמינות וערכיות החברה , הצבע הירוק הכהה מסמל יוקרה ופאר ברכבים שלהם, הצבע הלבן מציג את הרשמיות של החברה והצבע הבורדו נותן את הרגש והתשוקה .
  • בלוגו של רשות המיסים ניתן לראות את הרשמיות והיציבות על פי הצבעים שנבחרו , הצבע השחור מסמל את המדינה כגוף בעל ועצמה והצבע הכחול את הקביעות ונאמנות.
  • חברת תנובה – חברת המספקת שלל מוצרי מזון וזה בא לידי ביטוי בבחירת הצבעים המסמלים את שלל המוצרים שלה. הצבע הירוק מסמל את המוצרים הטבעים והאורגנים, הצבע האדום מסמל את האוכל החם והרגש, הצבע התכלת מסמל ניקיון במוצרים אותם מספקים והצבע הכחול בכיתוב מראה על יציבות וקביעות המותג.
  • לוגו חברת משחקי הרכבה לילדים בכל מיני גילאים – כיוון שהחברה פונה לקהל צעיר היא בחרה בצבע האדום הבולט שיעורר ויצור אפקט רגשי אצל הקונה, הצבע הצהוב מסמל ילדותיות שמחה והתלהבות. הצבע הלבן מציג את הרשמיות והקלילות והשחור מסמל קלאסיקה.
  • הראל חברת ביטוח גדולה אשר מספקת מגוון ביטוחים ללקוחות שלה וזה בא לידי ביטוי במספר גוונים בהירים שבחרה לעומת הכיתוב האפור . ירוק מסמל חיוניות הביטוח , הצבע תכלת מסמל את השקט והנעימות בקבלת הביטוח והצהוב מסמל התרעה לצריכת ביטוח. הכיתוב האפור מייצג את החברה כחברה מקצועית ורשמית.
  • רשת חברתית – העלאת תמונות ותוכן הלוגו נבחר בצבעוניות בכדי לייצג את השיתוף וחברתיות. הצבע הסגול מסמל לבביות והזמנה הצבע הורוד מסמל מתיקות ונסיכות, הצבע הצהוב מסמל שמחה ועליזות והאדום את הרגש . הכיתוב נכתב בכחול על מנת לייצג את הפן הטכנולוגי והרענן.
  • חברת חשמל – מונופול שאין לה מתחרים אך למרות הכל משקיעה בפרסום ושיווק בסגנון הנגיש לכולם וניתן לראות לפי הגוון הכתום שמשדר ביתיות חמימות וקייציות אך אם זאת מסמל התראה. והכיתוב הכחול מייצג את חברת חשמל כחברה רשמי ומדינית .
  • משרד עורכי דין – ניתן לראות בלוגו את הרשמיות והבלטת העוצמה על ידי הצבע הזהב חום. הצבע השחור מייצג את הקלאסיות ואלגנטיות.
  • מותג לנעלי נוחות ואורטופדיות – הצבע הירוק בהיר מסמל את הטבעיות והבריאות והירוק הככה משדר את איכות המוצר.
2019-08-03T11:12:40+03:00