לימודי גרפיקה ועיצוב לחנות אונליין וירטואלית - לימודים חווית משתמש UI UX לבניית חנויות אונליין למכירת מוצרים

לימודי גרפיקה ועיצוב לחנות אונליין וירטואלית – לימודים חווית משתמש UI UX לבניית חנויות אונליין למכירת מוצרים

בשנים האחרונות נראה כי חל מהפך אצל הצרכנים באשר לרכישת מוצרים באינטרנט. אם בעבר אותו ציבור היה נחשב לחשדן במיוחד, כיום רבים עוברים דרך חנות וירטואלית בבואכם לרכוש מוצרים. על מנת לגרום לאנשים לעצור ולהיכנס לחנות יש להשקיע את הזמן בעיצוב חנות. במסגרת לימודי גרפיקה ועיצוב הסטודנטים מקבלים כלים לעיצוב חנות באינטרנט הגורמים לאנשים להיכנס לחנות.

מהי חנות וירטואלית אונליין

חנות וירטואלית הוקמה אי שם בשנות ה90 במטרה לענות על הצורך בחסכון בזמן ונסיעה. באמצעות קליק קטן על העכבר ניתן לבחור את המוצרים ולקבלם באמצעות משלוח תוך כמה ימי עבודה. בשנות ה2020 כבר היה קשה מאד למצוא חנות שלא מכרה את המוצרים שלה באינטרנט מה שיצר ביקוש לעיצוב חנות באמצעים המתקדמים ביותר.

מי אנחנו בדיוק, מכללת סולו?

מכללת סולו היא מכללה למקצועות עיצוב גרפי ועיצוב הייטק. אנחנו מלמדים את הנושא באינטרנט כבר 17 שנים, מהנוחות של ביתנו ובסיוע מורה אחד על אחד. המטרה שלנו היא לעודד סטודנטים לבסס קריירה לגיטימית שניתן להשתמש בה בשוק העבודה תוך רווחים רבים ממנה. עיצוב גרפי הוא מקצוע מתפתח הפונה היום לעולמות רבים בדיגיטל ולכן מבוקש מאוד ומשתלם היטב.

האם ניתן ללמוד את התחום מהנוחות של הבית? האם זה בכלל אפשרי?

כן, ואני עושה את זה ביעילות ב-17 השנים האחרונות. יש עכשיו יישומי חיבור מעולים שמאפשרים לך ולמדריך לשתף מסכים ולשמוע אחד את השני, ולמעשה לנהל מפגש פרטי כאילו הייתם באותו חדר. זה אולי נראה חריג ב-10 הדקות הראשונות, אבל לאחר מכן לא תבחינו בשינוי גדול ותיהנו מהיתרונות של הישארות בבית והימנעות מנסיעות מיותרות, עומסי תנועה ותשלום עבורם. אז אם אתה מעוניין בקריירה של מעצב גרפי, זה הזמן ליצור אתנו קשר.

אפקט הwow בעת עיצוב חנות וירטואלית

האפשרות של בעלי החנות לייצר הזדמנות של רכישה מידית תלויה בעיצוב החנות ולכן במסגרת הלימודים הסטודנטים מקבלים כלים הדורשים מהם לא רק להפגין ידע בתוכנות השונות אלא גם לדעת לדובב את בעלי החנויות על מנת לאתר עבורם את הלוגו המתאים בהתאם לצרכים שלהם. לכל אחד יש צרכים אחרים על מנת לייצר את אותו אפקט ולכן חשוב להבין כי יש לגשת לבעלי החנויות בגישה שונה.

אילו נקודות חשובות יש לזכור בעת עיצוב חנות

בעת עיצוב חנות באינטרנט חשוב מאד לבחור את הצבעים. בטרם הבחירה יש להתייעץ עם האדם המעוניין בעיצוב. אם העיצוב מיועד לחנות באינטרנט הרי חשוב לבחון מה מתרחש אצל המתחרים על מנת לקבל תמונת מצב כוללת . במסגרת הביקור באתרים השונים חשוב מאד לראות כיצד הצבעים משפיעים עליכם האם הצבעים רשמיים או אולי נועזים מדי? זכרו כי עיצוב האתר ישפיע על חווית הקורא שלכם.

במסגרת הלימודים הסטודנטים מקבלים כלים לפיתוח אסטרטגיה ושיטת עבודה בבחירת צבעים מתאימים. יש לציין כי בחירת הצבעים תהיה בהתאם לאתר. מה הכוונה? אם מדובר בחנות של כלי בית, הרי לא יהיו צבעים אפורים אלא צבעים המשקפים את המוצרים או את התדמית. בחירת הצבעים תעשה גם על ידי התחושות הגרפיות המועברות בעת הבחירה. על מנת לבחור את הצבעים בצורה הטובה ביותר חשוב מאד לבצע מחקר מקיף ולבחון היטב את החנויות השונות במטרה להתאים את הצבעים הטובים ביותר.

לימודים אונליין

אם פעם היה נהוג לחשוב כי לימודי עיצוב גרפי מתקיימים אך ורק בכיתה רגילה, הרי כיום בעקבות התפתחות הטכנולוגיה ניתן לראות כי הלימודים מתקיימים אונליין ומעניקים לסטודנטים כלים אשר יסייעו להם בעיצוב חנות באינטרנט. יש לציין כי מוסדות הלימוד המציעים תכנית לימודים אונליין מעבירים את התוכנית בצורה הטובה ביותר וכל תלמיד זוכה למעקב אחר הפעילות שלו. גם במסגרת שאינה מסגרת רגילה ניתן להעביר שיעורים ברמה גבוהה באמצעות צוות מרצים מקצועי.

אילו מקצועות כדאי ללמוד כדי להיות מעצב גרפי?

מציאת עבודה שאנחנו אוהבים היא אחד משלבי החיים הבוגרים שלנו. אנחנו מסיימים את התיכון, משרתים בצבא ומתחילים לשקול את התעסוקה העתידית שלנו. בעיות רבות מתרחשות בשלב זה של חקר הקריירה, כגון מה ללמוד, היכן ללמוד, ואם כבר זיהינו נושא, מה חיוני ללמוד בו. באומה הקטנה שלנו, ישנם מספר מוסדות להשכלה גבוהה, שכל אחד מהם מספק מגוון רחב של דיסציפלינות, כולל עיצוב גרפי. לא סביר שאנשים שטרם למדו את התחום יבינו מה צריך ללמוד כדי להשתתף בשטח בצורה מעשית. פעמים רבות, למשל, השנים הראשונות של התואר הראשון עוסקות בהיכרות תיאורטית ופחות מעשית. תלמידים רבים תוהים, "אבל מה צריך ללמוד כל כך הרבה?" איך אני יכול להפוך נושאים תיאורטיים למקצוע בעולם האמתי?

מה הפרקטיקה החשובה ביותר עבור מעצב גרפי?

ניתן להפריד את נושא הפרקטיקה בעיצוב לשני חלקים. החצי הטכני העוסק בלמידה טכנית מעולה של יישומי גרפיקה שונים, והחלק העיצובי העוסק בחשיבה עיצובית ובאופן שבו היא מתבטאת בגרפיקה. בעיקרו של דבר, כל מעצב גרפי עוסק בהעברת מסר באמצעות חזותיים. יש הסבורים כי מדובר בעיצוב גרפי שאמור להיות אטרקטיבי בעיני המתבונן, אך מדובר בהעברת מסר ראוי ומדויק לצופים ולקוראים. פרט זה, כמו גם כל אובייקט המופיע בתוך התמונה, צריך לשקול היטב על ידי המעצב הגרפי. עליו לשקול את הצבעים, צורת הגופן, גודל הגופן, ההרכב, הפריסה ומגוון גורמים נוספים התורמים לאיכות הכללית של הגרפיקה.

למה זה קריטי להיות בקי בתוכנות עיצוב גרפי?

האם מספיק שמעצב גרפי יבין חשיבה עיצובית? אז זה לא. כדי לדעת להכניס את החשיבה העיצובית שלו לגרפיקה, מעצב גרפי חייב להיות בקיא בתוכנות גרפיות, שכן רק כך הוא יוכל לייצג את המתרחש בתפיסת העיצוב שלו. מעצב גרפי שלא מכיר את היכולות של התוכנות השונות לא יוכל ליצור עיצוב ויזואלי יוצא דופן שמשדר את המסרים אליהם התכוונן. כתוצאה מכך, לכל אורך לימודיו, עליו לוודא שהמקום בו הוא לומד ישים דגש חזק ורחב על ההיבט הטכני.

איזו תוכנת עיצוב מכוסה בשיעורי עיצוב גרפי?

אז אתה לומד מגוון יישומים, כאשר תוכניות היסוד מתמקדות בפוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין. אדובי עיצבה את שלושת היישומים הללו, שכל אחד מהם ממלא תפקיד מסוים ביצירת גרפיקה.

פוטושופ היא תוכנת עיבוד תמונה המאפשרת לך לבצע שינויים בתמונות על ידי שימוש בכלי שנקרא Layers. כל שכבה שהמעצב ניגש אליה מייצגת שינוי ברמת הפיקסלים. מטרתו של המעצב הגרפי היא לצלם תמונה תמימה ובסיסית ולהחדיר רגש, התנהגות, דרמה וכל דבר אחר שיכול להעביר את המסר אליו התכוון. פוטושופ כולל שפע של כלים ספציפיים ונחשבת לתוכנה חיונית עבור גרפיקאים.

אילוסטרייטור היא תוכנה ליצירת אובייקטים מבוססת וקטור. השימוש בוקטורים מרמז על היכולת להציג פריט ספציפי, כמו גם להגדיל או להקטין אותו מבלי לוותר על איכותו. תוכנה זו משלימה את הפערים שמותירה פוטושופ, שעובדת על פיקסלים ולא מאפשרת לנו לבצע את הפעולות שאנו עושים באילוסטרייטור. כל הרחבה או הקטנה של תמונה בפוטושופ גורמת לשינוי בפיקסל, וכתוצאה מכך לירידה באיכות התמונה. אנו משתמשים בתוכנת אילוסטרייטור ליצירת לוגואים, גרפיקה לפרסומים, ואפילו אמנות קיר.

תוכנת InDesign של אדובי נלמדת גם כיישום בסיסי משמעותי בחינוך לעיצוב גרפי. מדובר בתוכנית הוצאה לאור שמטרתה לפתח מתווה הגון ומקצועי. אתה יכול להשתמש בתוכנה כדי ליצור דפי תוכן רבים וכן לשלב אובייקטים שפותחו באילוסטרייטור ותצלומים מפוטושופ.

האם אתה לומד תוכנה וחשיבה עיצובית בכל הלימודים להסמכה שלך בעיצוב גרפי?

בכל מקום יש מחקר מתכונת הלימודים היא ייחודית. כן, ניתן דגש על שני אלה במקומות מסוימים, אך לא באחרים. במכללת סולו, אנו שמים דגש חזק על שני החששות הללו מכיוון שאנו מבינים שזו הדרך היחידה לקבל הבנה מעשית של הנושא, ליישם אותו ולבסוף להיות מועסקים. מעצבים גרפיים הלומדים במכללת סולו מבינים שאם יקדישו זמן ומאמץ בשיעורי הבית ובפרויקטים שלהם, הם יוכלו להגיע לרמות הצלחה גבוהות ביותר במקצוע ולמצוא תעסוקה בסיום הלימודים..

אבל איך מתקיימת הדרכת חשיבה עיצובית במכללת סולו?

אנו שמים ערך גבוה לתגובת המורה על שיעורי הבית של התלמיד במכללת סולו. המדריך יכסה שלושה עד שישה נושאי משנה בכל כיתה. עבור כל תת-נושא, יינתנו לתלמיד שיעורי בית שהמדריך יתן ציון ויספק הערות על שימוש בשאלות המעודדות חשיבה עיצובית. המשוב חיוני כי הוא עוזר לתלמיד להיות פתוח למושגים שונים, שיועיל לו מאוחר יותר בשוק העבודה, בו רצויה חשיבה עיצובית אוטונומית של המעצב הגרפי.

איך לומדים חשיבה עיצובית? האם זה לא משהו שכולם עושים?

לכן, במצב זה, חשוב להבין שמצד אחד אדם נולד עם יכולת טבעית לחשיבה עיצובית, וכתוצאה מכך הוא נמשך לא פעם לקריירה הזו. חשוב לציין כי בקורסי עיצוב גרפי, גם בעלי מיומנות נלמדת בנושא יוכלו לפתח את רעיונות העיצוב שלהם. התלמידים מקבלים שיעורי בית רבים במסגרת לימודיהם. מטרת שיעורי הבית היא לעודד את התלמיד לחשיבה ביקורתית. סטודנטים שמתרגלים ללא הפסקה יבנו כישורי חשיבה עיצוביים גדולים יותר. התלמידים מתרגלים לעתים קרובות את המטלות שלהם לפני שהם מציגים אותן למדריך, ולאחר מכן מדריך אותם בשאלות המעמיקות את החשיבה בנושא.

השילוב של מאמץ טכני עם חשיבה יצירתית

מעצב גרפי מוכשר משלב את ההיבט הטכני עם הקונספט היצירתי. כשהוא יוצר ויז'ואל, הוא מתחיל בעיצוב. כחלק מהעיצוב, הוא מתחיל לייצר מושגים, אשר יתורגמו לאחר מכן לוויזואליות תוך שימוש במומחיות הטכנית של שלושת היישומים. עליו להשתמש בשילוב של פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין כדי לקחת מושגים ולצייר אותם באמצעות התוכנה. מעצבים גרפיים מקצועיים משלבים את שלושת הכלים, ומכיוון שכולם בבעלות אדובי, הם מתקשרים זה עם זה ומאפשרים שיתוף נתונים ביניהם.

אפקט הwow בעת עיצוב חנות וירטואלית
אפקט הwow בעת עיצוב חנות וירטואלית