חוקי עיצוב גרפי הנלמדים – מה זה צבע? מה זה מותג? איך לקשר צבע לאתר אינטרנט או לוגו?
עולם הפרסום הוא עולם מדהים, עולם שהעיסוק בו הוא מרתק מכיוון שהוא למעשה כניסה למוחם של בני אדם. צריך לדעת איך הם חושבים? מה גורם להם לתחושות מסוימות? איך אפשר לגרות אותם לפעולה כזו או אחרת? אלו אלמנטים גורמים לחלק שמוח שלהם שרוצה לקנות, להתעורר, ובכלל, איך מוכרים להם. עולם הפרסום עבר לא מעט תהפוכות ובעיקר שדרוגים בשנים האחרונות, בעיקר מאז שהאינטרנט נכנס לעולמינו בסערה. אבל גם עולם הפרסום ה”ישן”, זה ששייך למוצרים הפיזיים לא נעלם מן העולם. גם היום יש עטיפות שצריך לעצב ולמשוך את הלקוחות הפוטנציאליים לקנות, גם היום צריך לעשות קמפיינים בשביל לשווק מוצרים, וגרפיקה היא אמצעי חשוב לעשות את זה.
מה עובד על הלקוח? לימודי גרפיקה לעולם פרסום דוגמה לתהליך מיתוג עם חוקי העיצוב הגרפי שיווק מוצרים
מסתבר שהמוח שלנו עובד בצורה מאוד ספציפית ואפשר “לתכנת” אותו למטרות שונות. יש מילים וצבעים ש”עושים לו את זה”, יש צורות וסגנונות שמעירים אותו וגורמים לא לגירוי שהוא צריך לספק. לימודי גרפיקה לעולם הפרסום וספציפית לעולם שיווק המוצרים הם לימודים מרתקים, לימודים ברמה גבוהה מאוד שקודם כל חושפים את התלמיד לחוקי העיצוב השונים ומאפשרים לו להתוודע אליהם. לימודי גרפיקה לעולם הפרסום מאפשרים בסופו של דבר לתלמיד ליצור עיצובים מרהיבים ובעיקר מושכים, כאלו שיעשו עבודה מצוינת ויגרמו ללקוח לפתוח את הארנק. בלי גרפיקאים, עולם השיווק חסר ערך ואת זה בדיוק המעצבים הגרפיים משלימים.
זה מה שצריך להיות על אריזה
לא להסתכל רק על עטיפת המוצר אלה גם בתוכן של המוצר זה פתגם שכולנו מכירים. אבל האמת היא שבכל מה שקשור לעיצוב אריזות, עדיף להשקיע לא פחות בקנקן עצמו. זה אומר שצריך שהתמונה על האריזה או הציור יהיו מעניינים, זה אומר שהם צריכים לייצג בכבוד את מה שיהיה בפנים, זה אומר שצריך לבחור את הצבעים המתאימים ואת הפונטים המתאימים למלל שיהיה כתוב, וכמובן גם את המלל עצמו.
לימודי גרפיקה לעולם הפרסום מאפשרים לעשות לא מעט דברים הן לשיווק מוצרים בצורה פיזית והן לשיווק שלהם בצורה וירטואלית. הם כוללים כמה תוכנות גרפיות שצריך להכיר על בורין.
לקהל יעד גדול עולם העיצוב הגרפי עבר מהפך, וכיום כל בוגר לימודי גרפיקה מקצועיים, מעצב ומפיק מוצרים גרפיים איכותיים. כל סטודנט שרוצה להיות גרפיקאי, צריך לעבור לימודי גרפיקה הכוללים: לימודים תיאורטיים ומעשיים כאחד. זאת, כדי להבין מעשית את שלבי הגרפיקה ולשם יצירת הבנה, ידע והחלטיות, כדי להפיק את העיצובים הטובים ביותר. יוצא מכך: לימודי גרפיקה יקנו לך ידע תיאורטי רב, וידע מעשי. לימודי גרפיקה הינם אלה ההופכים אותך למעצב גרפי, והם אלה המקנים לך שפה מיוחדת, חשיבה יצירתית, מיומנות גרפית וידע טכני בתחום.
במהלך לימודי גרפיקה אתה לומד את כל האספקטים הקשורים לעיצוב גרפי, כמו:
תכנון העיצוב, העבודה מול המחשב, ההפקה ועוד. אתה גם לומד איך לעבוד מול הלקוח, ולהתחשב במגבלות קיימות, לדוגמא: מגבלות כלכליות או טכניות. כל אחד שמתעניין, מוזמן להגיע לקורס לימודי גרפיקה, בין אם הוא חסר כל ידע בנושא, ובין אם הוא בוגר קורס במכללה או בבית ספר לעיצוב גרפי, שזקוק לריענון ולשיפור ידע בתוכנות גרפיות.
מה הם הנושאים הנלמדים בקורס לימודי גרפיקה? לימודי גרפיקה כוללים:
1. פיתוח שפה גרפית.
2. לימוד תוכנות גרפיות: אילוסטרייטור, פוטושופ, ואינדיזיין.
3. חשיבה יצירתית.
4. עיצוב בסיסי שיכלול:
5. קומפוזיציה – דהיינו: קווים וצורות, יחסי גומלין בין הצורות, פרספקטיבה ועוד.
צבע ואופטיקה – כלומר: כל מעגל הצבעים- חמים וקרים, צבעי אור, פיגמנטים,
צבעי דפוס, ועוד.
ג. טיפוגרפיה – פונטים רבים, גיוון שימושים באותיות, קישור בין הנושא לכתב, ועוד.
5. חקירת הנושא המיועד לעבודה, וניתוחו.
6. בחירת קונספט ותרגומו לרעיון, ולמרכיבים של העסק.
7. מבוא לפרסום ושיווק הכולל: הכרת משרד פרסום, הבנת התקשורת עם הלקוחות,
בניית הצעות מחיר, ועוד.
7. בניית הגרפיקה המיועדת לפרסום העסק, כמו: עיצוב לוגו לעסק, עיצוב פרסומות, כרזות ופליירים, עיצוב כרטיסי ביקור, עיצוב ניירות מכתבים, וכיוצא באלה.
בנוסף, במהלך לימודי גרפיקה , תתבצע הכנה של תיק עבודות. תיק זה ישמש כראיה על ידיעותיך ועבודותיך, לכשתגיש מועמדותך לעבודה.
תיק העבודות יכלול:
- שרטוטים גרפיים.
- עיצובי לוגו מגוונים.
- ביצוע הזמנות.
- שחזור של גרפיקות פרסומיות קיימות.
- עיצוב חוברות, קטלוגים וכדומה.
- הדפסות ושיווק.
בבית הספר סולו ללימודי גרפיקה אונליין, תלמד את הלימודים המקיפים והמעמיקים ביותר, ותסיים עם ידע עצום ובטחון רב. כל זאת, בשיטת לימוד פרטנית של אחד על אחד, תוך כדי יחס חם, הנאה, ונוחות מקסימלית.
להלן חלק מנושאי הלימודים של מעצבים גרפיים שהחלטנו לחשוף לכם – טיפים כיצד לבחור צבעים ללוגו – גורם מכריע בהצלחת מיתוג בשנת 2022
מיתוג יזמות – באיזה צבע להשתמש לעסק רוצים לדעת באיזה צבע להשתמש בלוגו של החברה שלכם? מהו קהל היעד, ולמה צבע חשוב? מהי האפשרות הטובה ביותר עבורך מבחינה עסקית מבחינת מיתוג לעסקים? לפני שתחליט על גוון, המאמר יספק לך שפע של גורמים חיוניים. בחירת צבעים לסמלים היא אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר של מיתוג ארגוני. מעיצוב הפנים של העסק ועד לרעיון העיצובי של האתר, צבע הלוגו יעקוב אחרי בעלי העסק בכל פלטפורמה אחרת. אם אתה רוצה לקבל ייעוץ מומחה באיזה צבע להשתמש עבור לוגו, קרא את המאמר הזה. זה יספק לך עצות צבעוניות נרחבות שיעזרו לך להבין מה אידיאלי עבור המשרד שלך.
לבסס את סגנון העיצוב הגרפי של בעל החברה
האם חובתו של בעל החברה לבחור את הצבע? האם באחריותו של המעצב הגרפי להחליט על קונספט עיצובי? לשאלות אלו יש מספר פתרונות שכן בעל החברה יודע מה הכי טוב עבורו, אבל מעצבים גרפיים חייבים לרשום את השפה העיצובית כי הם הבינו מה כל גוון מסמל וכיצד הוא משפיע על אנשים. בפסיכולוגיה של צבע, לכל גוון יש משמעות, ולכן לפני שמחליטים על רעיון עיצובי, תחילה עליך להבין מיהו קהל היעד שלנו. רק כאשר נבין את קהל היעד שלנו נוכל לבחור מה הכי טוב לשדר ואיך לשדר אותו ויזואלית על מנת לעשות את הדבר המתאים על מנת להגדיל או להקטין את המכירות לפירמה.
קהל יעד עסקי – התאמת צבע מלאה לנושא יש להתייחס לקהל היעד כהיבט קריטי בבחירת צבע ללוגו. אם או אם הקהל המיועד שלך הוא ישיר או עקיף. קהל יעד עקיף הוא מי שמשתמש במוצר אבל הוא לא זה שרוכש אותו. לא משנה כמה הלוגו שלכם נראה נפלא אם הצבעים לא מדברים בשפה שקהל היעד צריך להבין, המיתוג לא יפעל כמו שצריך ולא יביא לתוצאות הרצויות. לפני שתתחיל בפיתוח לוגו, בצע לימודים שוק כדי לראות כיצד הצבעים שאתה מעביר ללקוחות שלך באמת יבצעו את העבודה של ציון מתאים של המיתוג והזהות הארגונית שלך.
צבעים גורמים לאנשים לחשוב, וצבעים עוזרים להם להבין מול מי הם עומדים. בסקירה הכללית בפסקה הבאה, תוכל ללמוד עוד על יקום הצבעים וכיצד הם משפיעים על תת המודע. לימודי עיצוב גרפי משחק הצבעים הוא גורם קריטי בהצלחת המיתוג החזותי ויצירת זהות לחברות. מעצבים לומדים כיצד לחוש צבע באמצעות אסטרטגיות מקצועיות המותאמות לקהל היעד כחלק מקבלת האחריות לפיתוח המותג של העסק.
תיאור קצר של פסיכולוגיית הצבע לא צריכים להיות מעברי צבע והצבעים צריכים להיות חופשיים בבניית תהליכי נוכחות דיגיטלית.
סיכום פסיכולוגיית צבע ליצירת מיתוג ונוכחות דיגיטלית: לכל גוון יש מטרה, והפסיכולוגיה מאחורי הצבעים מדברת על רגש ועל התחושה המידית שהצופים מקבלים. חשוב להתחשב בקהל היעד ואיך זה מרגיש שרואים צבע; אין דבר כזה צבע מתאים או לא נכון לקהל היעד; עליך להגיע ליעד לאחר שיקול ולימוד מעמיק של הנושא שאליו אתה יוצר. לכל צבע יש היסטוריה משלו, וכל גוון מעביר מסר למי שצופה בו. בחירת הצבעים חשובה באותה מידה מכיוון שצבע אחד עשוי מדי פעם להתעלות על מספר צבעים בלוגו.
- כחול הוא גוון בולט המראה ביטחון ונאמנות. זה מרמז על השמיים ומדבר על שלווה ושקט. בדרך כלל, גוון זה מתאים למפעלים טכנולוגיים, בנקים וארגוני ביטוח. הכחול אינו מתאים לסגנון עיצוב האוכל מכיוון שהוא מוריד רעב.
- צהוב: הוא מדבר על חיוביות וצבע, מה שמושך במיוחד לקהל צעיר. כאשר רואים את הגוון הצהוב, הוא מחזיר את האור וממריץ מאוד את המוח. גוון זה מושך תשומת לב ואי אפשר להתעלם ממנו שכן הוא אחד הצבעים שמעוררים ומדברים על תעוזה.
- הצבע הכתום – די דומה לאדום אך באופן שונה, הצבע הכתום משדר אנרגיה וחום, כמו גם התלהבות ורגש מוחצן. כתום הוא גוון המסמל אושר, תעוזה ועמדות אופטימיות בנושאים רבים. כתום הוא גם גוון בטוח למזון ומושך. כתום הוא לא גוון טוב לפרסומות שמיועדות לאנשים בכירים מכיוון שהוא בדרך כלל מסמל פינוק וחוסר העמדת פנים.
- ורוד הוא גוון המעורר תשוקה ותשוקה; זהו צבע נשי מאוד המעורר שלווה ואנרגיה. ורוד מייצג אופטימיות מול מציאות והוא מתאים בדרך כלל לקהל נשים או צעירים; זהו גוון צעיר שיתאים לגיל הרך.
- גוון אדום – מדבר על תשוקה ורגשות עמוקים כמו אהבה, אבל הוא גם מייצג סכנה וחוזק לחברות. זהו צבע אדום מעורר מאוד, שמדבר גם על אטרקטיביות. כאשר אתה רוצה להדגיש אסרטיביות ודרמה, הצבע האדום הוא בחירה מצוינת לשימוש בעבודה.
- שחור הוא אחד הגוונים החזקים והשולטים ביותר בכל הקשור להעברת סמכות. הצבע השחור משדר מיסטיקה ויעיל ללא עוררין בכל הנוגע למיתוג שהנושא הוא כסף. כצבע בולט ושולט שאמור לאזן את הגוון החלש הצמוד אליו, השחור משתלב עם גוונים נוספים.
- ירוק מייצג צמיחה ובריאות, כמו גם התחדשות וחיוניות. ירוק הוא גוון המייצג טבע ועושר, והוא משתלב היטב עם צבעים אחרים. גווני צבע ירוק משתלבים היטב עם צבעים אחרים ויעבדו היטב עם ארגונים טכנולוגיים. גוון ירוק חזק לא ינוצל בלוגואים ויעשה בו שימוש פחות.
יש כאלף פרשנויות של תורת הצבעים הדנות במה שכל צבע מתקשר. בשיעורי עיצוב גרפי לומדים לא רק את המשמעות של הצבע בפני עצמו, אלא גם את אופן האינטראקציה שלו עם צבעים אחרים. במצב זה, דיברנו רק על צבע אחד בטקסט, והתורה משתנה ברגע שללוגו יש מספר צבעים. לצהוב ולשחור יש קונוטציה ברורה מאשר לשחור וכחול. שילוב צבעים מוביל את פסיכולוגיית הצבע לתקשר בשפה מובחנת. כתוצאה מכך, בעת יצירת לוגו, עלינו לזהות מיהו קהל היעד שלנו ואילו צבעים מתאימים לו לתפקד כראוי.
שינויי צבע בלוגו מערערים את תורת הצבע ומטעים את העין
יש להימנע ממעברי צבע בעיצוב לוגו, ויש להשתמש בצבעים באופן חופשי. שינויי צבע בלוגו מערערים את תורת הצבע ומטעים את העין. לוגו המופיע כצבע בהדרגה או כמעבר צבע (בטכניקה המקצועית, זה מכונה גרדיאנט) מדבר על חולשה ומשיג את ההיפך. צבע לוגו שנבחר כמוצק הוא הצבע האידיאלי עבור הלוגו מכיוון שהוא מייצג את כוחו של המיקום. לוגו נוצרים עם כלים וקטוריים בלבד באילוסטרייטור. לוגו וקטור מאפשר למעצבים גרפיים להגדיל או להפחית את הוויזואליה מבלי להשפיע על איכות הלוגו. אתה חייב לשקול את כל הפלטפורמות בהן ישמש הלוגו שלך, ולכן לוגו שנוצר עם פיקסלים ולא וקטורים יהיה פגיע במיוחד לאובדן איכות כשהוא מוקטן או מוגדל, וייראה די נורא כאשר הוא פורסם בפייסבוק, למשל. תוכנת וקטור מספר אחת למניפולציה של קווים וטפסים לבניית לוגואים מוצגת כתוכנה המועדפת בשוק לעיצוב גרפי. תכנית לימוד באילוסטריטור חשובה מאוד בלימודים עיצוב גרפי, והיא אחראית על כל הליכי המיתוג שאתה רואה היום.
מיתוג חברה
מכיוון שסימנים מסחריים אינם משתנים על בסיס יומי, מיתוג תאגידי הוא חובה עצומה. הלוגו צריך לייצג את בעל החברה בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם ואחרות. מכיוון שהלוגו שלנו חשוף למספר רב של משתמשים ואנשים פרטיים, עלינו להיות מודעים לכך שאנשים שופטים ולא תמיד אומרים לנו במדויק מה הם חושבים. בכל הנוגע למיתוג החברה, עלינו לשתף פעולה עם מעצבי הפנים כדי להתאים את השפה הייצוגית לרעיון העיצובי בו בוחרים מעצבי הפנים. לכן יש לעתים קרובות התנגשות בין בחירת הצבע לרעיון העיצוב שישמש ליצירת החלל.
לחלוש על כל תחומי הידע במיתוג החברה: אחד ההיבטים הקריטיים ביותר של כל חברה חדשה הוא מיתוג. זה לא משנה אם אתה חברה זעירה שמחפשת לחדש את מה שכבר יש או חברה חדשה שמחפשת לפרוץ. לפני שתחליטו על עיצוב לוגו, עשו בדיקת שוק מעמיקה ואל תתייחסו למה שאומרים לכם בקלות ראש. קרא תיאוריות תיאורטיות רבות ונסה לקשר אותן לכל גוון שאתה אוהב. לאורך תהליך העיצוב, התייעצו עם קהל היעד שלכם והיו פתוחים למשוב בונה. לוגו הוא אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בתהליך המיתוג שכן הוא משמש כבסיס לשאר הדאגות שהארגון חייב לטפל בהן.
לימודי עיצוב גרפי
מעצבים לומדים כיצד להתייחס לעסקים שהם מעצבים במגוון דרכים במהלך הכשרתם בעיצוב גרפי. מעצבים גרפיים חייבים לחקור את היעד הדמוגרפי, כמו גם את יריבי החברה. בשלב השרטוט נדרשים לפחות שלושה עד שישה חודשים כדי ליצור הסכם עם הצרכן. כאשר יש התנגשות בין מה שמעצבים גרפיים רוצים לבין מה שהקונים רוצים, סיעור מוחות הוא דבר נפלא שכן הוא עוזר לשני הצדדים לראות את קהל היעד כבעל השפעה בסופו של דבר. מעצבים גרפיים חייבים להדגים שלושה עד ארבעה עיצובי לוגו שונים לצרכנים ולהגיש את הנכסים פתוחים כקובץ גרפי. קובץ פתוח הוא קובץ הניתן להתאמה אישית המאפשר למתכנתים או למדפסות לשנות את גודל התמונות מבלי לפגוע באיכות. באתר תוכלו לצפות במספר דוגמאות של לוגואים בתיק העבודות של מעצב גרפי ולקבל מושג כיצד יש להציג לוגו באופן מקצועי, תוך חיזוק כל מה שנדון במאמר זה.
מעצבים הגרפיים באור ירוק
גם אם כבר יש לכם סקיצה מקובלת של איך אתם רוצים שהלוגו שלכם ייראה, כדאי להעביר את הבמה למעצבים שיחשפו אתכם לסגנון וחזון רעננים. בדרך כלל, תהליך בחירת הלוגו אורך חודשים רבים, ולאורך זמן זה, מעצבים חייבים ללמוד יותר על המשרד. עליך לתת למעצבים גרפים טופס אפיון לוגו שבו אתה מתאר במלואו את ליבת החברה שלך כדי לאפשר לכמה שיותר נתונים להגיע למעצבים כדי שיוכלו לרכוש מבט ממעוף הציפור על המשרד שלך.
תוכנה ליצירת לוגואים
אילו שאלות לשאול מעצבים גרפיים לפני שתתחיל לעבוד עם מעצבים גרפיים, עליך לבקש תיק עבודות ודוגמאות כיצד לפתח זהות חברה. אין זה משנה אם למעצב גרפי יש מומחיות קודמת בתחום שכן יצירתיות ודרכי חשיבה חלופיות עשויות לפעמים לבצע את המשימה בצורה משמעותית יותר מאשר מעצבים שרגילים לעבוד תחת מוסכמות קבועות. משרד חדש חייב להתנגד למוסכמות ולהפגין מקוריות, וזה משהו שלא כל המעצבים לוקחים בחשבון.