ללמוד תוכנות גרפיקה ממוחשב – איך להכין פרסומת או מודעה בעיצוב

לימודי תוכנות גרפיקה ממוחשב – איך להכין פרסומת או מודעה בעיצוב

עבור מקצוע שנעשה יותר ויותר פופולארי (האם הוא יכול להיות יותר פופולארי ממה שהוא כבר עכשיו?) בשוק העבודה ועבור המגזר הפרטי עבור אנשים שלומדים את המקצוע לשם הנאתם הפרטית.

  • לימודי גרפיקה נותנים עבור כל דורש את האפשרות ללמוד את רזי המקצוע על כל הפנים, הגוונים (והעיצובים) ולרכוש את הידע הדרוש להם על מנת לעסוק בתחום של גרפיקה.
  • בין אם אתם רוצים לרכוש לעצמכם מקצוע, לעסוק בזה באופן פרטי או להעשיר את הידע שלכם, לימודי גרפיקה נותנים לכם בדיוק את מה שאתם צריכים- את כל המידע שאתם צריכים, את ההתנסות שאתם צריכים ואפילו תיק עבודות במידה ואתם רוצים לפנות איתו למעסיקים פוטנציאליים (או לקוחות פוטנציאליים, במידה ואתם פותחים עסק עצמאי).
  • לימודי גרפיקה נותנים את האפשרות לעבוד עם כל התוכנות הגרפיות, לבצע את התכנון של הגרפיקה בצורה הנכונה (עם כל הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי האפיון) ועד לתוצר הסופי (בין אם זה עלון, סטיקר או שלט חוצות ענק).

לימודי גרפיקה ממוחשבת

לימודי גרפיקה מיועדים עבור כל בנאדם שרוצה ללמוד עיצוב גרפי, בין אם זה צעיר או מבוגר, אישה או אישה- מכל צבע, מכל דת ומכל תחום בחיים (וכבר שמענו על מקרים שבהם אנשי מדעים מדויקים המירו את מקצועם לתחום העיצוב) אשר רוצים לרכוש את הידע הזה. לימודי גרפיקה נותנים לנו את הידע והכלים שאנחנו זקוקים להם, כמו גם ההכרות עם העולם של הגרפיקה, על מנת שנהיה מסוגלים להפיק עיצובים חדשניים, מקוריים ובעלי מעוף, בין אם לשימושנו הפרטי, עבור הלקוחות שלנו או עבור המעסיקים שלנו.

ללמוד גרפיקה ממוחשב

לימוד גרפיקה

לימודי גרפיקה מתבצעים בהרבה אופנים- ישנם אנשים אשר יעדיפו ללמוד את המקצוע לבד (דרך ספרים או דרך אתרים באינטרנט) בעוד אחרים יעדיפו ללמוד עם מורה (בקבוצה, אחד על אחד או באופן מקוון דרך האינטרנט). תהיה השיטה אשר תהיה, לימודי גרפיקה פותחים בפני כל אדם צוהר לעולם חדש נפלא- עולם שבו הוא מכיר לא רק את התחום של הגרפיקה אלא יכול להסתכל, מעתה והלאה, על כל הפרסומות בצורה שונה לגמרי- להבין את הפסיכולוגיה מאחורי המסר השיווקי, האמצעים שבהם משתמשים על מנת לפנות אל הציבור הרחב והאם זה עובד או לא. .אנחנו במכללת סולו מציעים מגוון קורסים עבור לימודי גרפיקה, בין אם אלה קורסים עבור תוכנות ממוחשבות בודדות או קורסים מקיפים עבור לימודי גרפיקה. כמו כן אנחנו מציעים לכם ללמוד און ליין – מאיפה שבא לכם, מתי שבא לכם ואיך שבא לכם, אנחנו פה בשבילכם.

מהו פוסטר בתוכנות גרפיקה 

בעולם העיצוב הגרפי קיימים מושגים רבים ושירותים מגוונים שהמעצב הגרפי יכול לבצע. אחד מהשירותים הוא עיצוב פוסטר. פוסטר הוא בעצם מודעה עם גרפיקה גדולה מאוד לעומת עיצובים אחרים כמו באנרים, או מודעות פרסום לתיבות דואר. במאמר זה נענה על מספר שאלות שלרוב מעניינות את הסטודנטים לעיצוב גרפי ובעלי עסקים אשר משתמשים בפוסטרים לצורך שיווק ופרסום. לרוב שאלות שחוזרות על עצמן: איך נראה פוסטר? כיצד יוצרים מעצבים גרפיים פוסטרים מוצלחים? ומהם הדגשים של בתי הדפוס כאשר עובדים ברזולציות הדפסה גבוהות ובגדלים של פוסטרים. במאמר תוכלו לצפות בסרטוני הסבר שהכנו במיוחד בשבילכם בנושא עיצוב פוסטר.

גרפיקה ברזולוציות גבוהות כמו של פוסטר משנות את חוקי העיצוב הגרפי

מעצבים גרפיים בלימודיהם מתרגלים סגנונות עיצוב שונות. הם לומדים לעצב לוגו, באנרים, מודעות פרסום, איורים ופוסטרים. לכל סגנון עיצוב יש חוקים רלוונטים. כאשר יוצרים פוסטר החוקים משתנים. הפוסטר בשונה מגרפיקות אחרות מודפס בגדלים לא סטנדרטיים. על מנת שאיכות ההדפסה תהיה גבוהה עלינו להתאימה לבתי הדפוס. כדי שתבינו באילו גדלים מדובר, ניתן את דוגמת הפוסטרים בשלטי חוצות. מדובר בתמונות ענק או פרסומות בגודל עצום שכאשר יעוצבו בתחילה במחשב יראו אחרת. הצבעים יהיו הרבה יותר חדים, האלמנטים יראו קצת שונה על המסך, לכן חייב המעצב הגרפי לעשות התאמות לגדלים המתאימים של הפוסטר. הלקוח שהזמין את הפוסטר מעוניין בפוסטר איכותי שיעביר את המסר הנכון, הוא לוקח בחשבון שמיליוני אנשים יראו את הפוסטר כאשר יפורסם בשלט חוצות וזה מה שימתג את העסק שלו. למעצב הגרפי יש אחריות גדולה בעיצוב פוסטר, עליו לבנות קונספט עיצובי שתואם את החוקים של עיצוב פוסטר בעזרת בחירת סוג צבעים מתאים ואפקטים אשר יוצרים מניפולציות על תמונות ואלמנטים. עליו להתאים את הטקסט שלא יהיה עמוס מידי ויעביר את המסר המדויק ביותר. 

דוגמה להכנת פוסטר – פרסום מופע סטנד-אפ

דוגמא נפוצה מאוד לפוסטרים שאנו רואים פרסום שלהם היא במופעי סטנד-אפ. בפוסטר מסוג זה לרוב תהיה תמונה ואלמנטים של הסטנדאפיסטים שיופיעו בערב זה וחשוב מאוד לכלול בתוך הפוסטר מידע על תאריך האירוע, שעת האירוע והמיקום. על הפוסטר להיות מושך תשומת לב ויש חשיבות להבלטת המידע בתוך הפוסטר. חשוב לשים לב שאיכות התמונות והצבעים תהיה גבוהה. פוסטר מטושטש יפספס את המטרה וייצור חוסר תשומת לב של קהל היעד. 

העברת מסר באמצעות פוסטר

המטרה של פוסטרים בדרך כלל להעביר מסר מסוים. גודל הפוסטר מאפשר להכניס בו אלמנטים שיצרו דרמטיות מסוימת וימשכו את קהל הקוראים. לרוב כשחושבים על פוסטר חושבים עליו בסגנון של מחאה הכולל גווני צבע חזקים מאוד ואלמנטים גדולים, אך אין זה בהרכח נכון, המטרה היא לא ליצור הבלטה בכל מצב, אלא לקחת את האלמנט הנכון בגווני הצבע הנכונים על פי תורת הצבעים ולהעביר את המסר בצורה מדויקת.

באיזו תוכנה כדאי להשתמש בעיצוב של פוסטר

התוכנות המומלצות ביותר לשימוש בעת הכנת פוסטר הן פוטושופ ואילוסטרייטור של חברת אדובי. אלו שתי תוכנות בעלות תכונות שונות שמשלימות אחת את השנייה בעת העיצוב. בעזרת הפוטושופ תוכלו לייצר מניפולציות על תמונות ולהפוך אותן לדרמטיות. בעזרת האילוסטרייטור תבנו אלמנטים ועיטורים גרפיים ותוכלו לעשות מניפולציות על קווים וצורות. לרוב תתחילו את העבודה בפוטושופ ולאחר מכן תשלימו את הגרפיקה באילוסטרייטור. על המעצב הגרפי ליצור את הגרפיקה בשתי התוכנות ברזולוציות הדפסה גבוהות ומותאמות. איכות תואמת הדפסה בשתי התוכנות תיצור גרפיקה איכותית. פוטושופ ואילוסטרייטור הן שתי תוכנות שמשתמשים בהן לא רק בעיצוב גרפי. תוכלו לראות שימוש בהן בכל עולם העיצוב. בתי אופנה, מעצבי פנים, בניית אתרים ועיצוב אפליקציות בכל אלו משתמשים בשתי התוכנות המצוינות האלו. הסוד ביצירת פוסטר מושלם הוא השילוב בין התוכנות. אם אתם סטודנטים לעיצוב גרפי, אנו ממליצים לכם לתרגל כמה שיותר. תרגול יפתח לכם את המחשבה היצירתית ותוכלו ליצור אינספור עיצובים וסגנונו חדשים. 

עיבוד התמונות בפוטושופ בעיצוב פוסטר

תמונות מצולמות לא תמיד יעבירו את המסר שאנו רוצים עבור הפוסטר. כאשר תכניסו את התמונות לפוטושופ תוכלו ליצור להן עיבוד גרפי אשר יתקן את התמונה לפי המסר שתרצו להעביר. עבודת הפוטושופ נעשית בעזרת שכבות. עבודה בשכבות מאפשרת ייצור של מניפולציות על התמונות, להפוך אותן לבולטות בעזרת מסגרות בצבעים, חיבור בין מספר תמונות, הבלטה של אזורים כאלו ואחרים ויצירת רקעים שונים ומגוונים. יש שלל דוגמאות לדברים שניתן לעשות על תמונות בפוטושופ וככל שתכירו את התוכנה יותר ותביאו סגנון עיצובי יצירתי תוכלו להגיע לדיוק במסר. בתוכנת הפוטושופ אפשר להגיע לרמות עיצוב גבוהות מאוד, כל מה שתצטרכו זה לדעת לעבוד עם הפקודות המגוונות שקיימות בתוכנה ולחשוב יצירתי וחדשני. בסרטונים הבאים תוכלו לראות דוגמאות למניפולציות שעשינו על תמונות ואיך מתמונה רגילה שצולמה הפכנו אותה לתמונה שמעבירה מסר.

תוכנת אילוסטרייטור תשלים גרפיקה ברמה גבוהה לפוסטר שלכם

אילוסטרייטור היא תוכנה מרכזית מאוד אצל המעצבים הגרפיים. בתוך התוכנה ניתן להכין לוגואים ופרסומות למיתוג עסקים. התוכנה תאפשר לכם ליצור מניפולציות על קווים ועיטורים ולמלא חללים ריקים. כאשר תסיימו לעבד את התמונות שלכם בפוטשופ, תוכלו להעביר אותן לאילוסטרייטור ולהשלים את כל מה שלא ניתן ליצור בפטושופ. בסרטון הבא תוכלו לראות הסבר רחב על העבודה עם אילוסטרייטור ולקבל רעיונות עבור הפוסטר שלכם. 

מהם החוקים לעיצוב פוסטר מעולה

הדגש הראשון שאנו ממליצים לכם לשים לב אליו, הוא קהל היעד. הפוסטר בסופו של דבר נוצר עבור קהל היעד. אם תבינו בצורה רחבה מי הקהל שאליו מיועד הפוסטר יהיה לכם קל יותר ליצור אותו בצבעים הנכונים, בכיתוב הנכון ובאלמנטים השונים. כך לדוגמא, אם מדובר בפוסטר להצגת ילדים, פחות נשתמש בצבע אדום דרמטי, אבל שימוש בגווני כתום וורוד ימשכו את עיני הילדים שהם קהל היעד הרלוונטי. דגש נוסף וחשוב מאוד, עליכם להבין שהפוסטר מעוצב להדפסה בגדלים שאינם רגילים. אין זו מודעה קטנה באתר אינטרנט, או בעיתון. בעקבות רזולוציות גבוהות אלו, חשוב להגיע לדיוק מקסימלי של הפרטים. בתוך הפוסטר הגדול רואים הכל ולכן העבודה של מעצבים גרפיים ביצירת פוסטר היא מאתגרת ומלאת אחריות. על המעצב לשים לב לקומפוזיציה וסידור האלמנטים ביחס לאלמנטים אחרים. עליו לשים לב מה בתוך הפוסטר מושך יותר תשומת לב ומה פחות ותמיד לשאול את השאלה, האם זה מעביר את המסר לקהל היעד? למעצב הגרפי בהחלט יש אחריות גדולה ולכן עבודה נכונה בעת הכנת פוסטר תהיה בשיתוף פעולה עם הלקוח שהזמין את הפוסטר. עד שתגיעו לשלב בו תשלחו את הפוסטר להדפסה ראשונית, יהיו שלבים קודמים של אישורי סקיצות עד להגעה לדיוק הנכון. גרפיקה בפוסטר יכולה להגיע לתיקון שוב ושוב על דברים ממש קטנים כמו קווים שאינם יושבים במקום, תמונה שנחתכה טיפה יותר מידי ועוד פרטים אשר רואים כאשר רזולוציית ההדפסה היא גבוהה מאוד כמו בפוסטר. 

איכות גרפיקה להדפסה

בפוסטר חייבים להשתמש בגדלים גבוהים וגרפיקה איכותית וגבוהה. השימוש בקבצים יהיה ברזולוציה של 300 די פי אי. כאשר תשתמשו ברזולוציות כאלו עבור האלמטים שבתוך הפוסטר תגיעו לאיכות גבוהה וטובה. גם בבחירת תמונות, חשוב לבחור תמונות ברזולוציות גבוהות. תמונה שלא עומדת בסטנדרטים האלו תצא לא נקייה ומאוד מטושטשת. כאשר תלכו למעצב גרפי לעצב את הפוסטר שלכם, אנו ממליצים לראות פוסטר אחד מוכן בהדפסה לפני שמזמינים כמות של פוסטרים. חשוב להבין שגם לבתי הדפוס יש חוקים להדפסה נכונה ואיכותית ועל המעצב הגרפי להתשמש בצבעי CMYK המתאימים להדפסה ברזולוציות גבוהות. צירפנו לכם כאן סרטון המראה איך מתאימים את הפרמטרים הנכונים לפוסטר לפני הדפסה. 

למינציה לדפי פוסטר מחייה צבעים ושומרת על הפוסטר

השימוש בלמינציה הוא חשוב בהדפסת פוסטר. למינציה הוא בעצם צבע שקוף על הגרפיקה של הפוסטר. כשאר שמים שכבה כזו, צבעי הגרפיקה נראים טוב יותר והפוסטר יכול להישמר גם בתנאי חוץ ומזג אויר פחות טובים. שימוש בלמינציה יהפוך את הגרפיקה ליותר יקרה, אך זה בהחלט שווה לכם כי הנראות של הפוסטר עם למינציה תהיה טובה יותר.

גדלים ומידות סטנדרטיות של מודעות גרפיות – פרסומות

הפורמט הנכון לעבוד עליו בעת יצירת פוסטר הוא פורמט A. תוכלו לבחור את הפורמט הזה כאשר תתחילו מסמך חדש בתוכנות העיצוב. אם לא בחרתם בפתיחת הקובץ את פורמט A , תמיד תוכלו לשנות את הפרמטרים לצבעי הדפסה, רזולוציה של 300 ו DPI-. כאשר תסיימו את יצירת הפוסטר, שימרו אותו ב- PDF. מסמך ה- PDF ישמור על כל הגרפיקה בשלמותה. טיפ שלנו, בקשו מבית הדפוס את הדרישות שלהם לפני שליחת הגרפיקה, על מנת שהמעצב יקח בחשבון כבר בעת העיצוב את דרישות ההדפסה. שימוש בפורמט JPEG לא יתאים בעת שליחה להדפסה כי מוריד מאיכות הגרפיקה, מחבר אלמנטים ועובד על פיקסלים. אנו ממליצים להשתמש בו רק לסקיצות עבור הלקוח שלכם. פורמט זה פחות כבד במשקלו וקל יותר להעבירו במייל. 

כמה יעלה לכם עיצוב פוסטר ממעצב גרפי מקצועי

עלות עיצוב פוסטר יחסית פשוט עם אלמנטים מועטים יתחיל ב- 700 ש”ח. אם מדובר בכמות אלמנטים גדולה, תמונות שתצטרכו לרכוש ויצירת לוגו באיכות גבוהה העלות תעלה ויכולה להגיע גם ל- 2000 ש”ח. לקוחות רבים מגיעים עם איכות תמונות ולוגו ירודים אשר אינם מתאימים לגדלים של פוסטר ואז יש צורך ליצור את הגרפיקה שלהם מחדש. כמו כן, ככל שהמעצב הגרפי מקצועי יותר ובעל ניסיון, העלות תהיה גבוהה יותר

דוגמאות וקבלת רעיונות להכנת פוסטרים

אז דיברנו על מהו פוסטר ואיך הוא נראה, מה החוקים שעליו הוא מתבסס, באילו תוכנות להשתמש וכמה זה יעלה לכם. כעת נעבור לחלק האומנותי, תוכלו לראות שלל דוגמאות של בוגרים מהמכללה שלנו. לכל בוגר שלנו יש חשיבה אחרת וסגנון אחר. תוכלו לראות דוגמאות של גרפיקות בגדלים שונים ואורכים שונים ואת השימוש בצבעוניות בהתאם לקהל היעד. שימו לב שהרזולוציות נמוכות כי מוצגות באתר האינטרנט שלנו, אך אם היו להדפסה הרזולוציות היו משתנות על פי חוקי בית הדפוס. 

ללמוד לעצב פוסטרים מהבית אונליין 

אם הגעתם עד לכאן, כנראה שעיצוב גרפי ועיצוב פוסטרים מעניינים אתכם, אז מאיפה מתחילים? כדי להיות מעצבים גרפיים תצטרכו ללמוד לימודי תעודה בעיצוב גרפי. אם כרגע אין באפשרותכם לנסוע רחוק ולהיעדר שעות מהבית, אנו במכללת סולו מלמדים את התחום אונליין מהבית. כל מה שתצטרכו זה מחשב, אוזניות ורמקול. אנו נחבר בניכם לבין המורה בעזרת תכנת חיבור אשר תאפשר למורה לראות את המחשב שלכם ולהשתמש בעכבר, נתקין עבורכם את תוכנות העיצוב שדיברנו עליהם במאמר וגם את תוכנת אינדיזיין. תקבלו מידי שבוע שיעור מקצועי. המורה ידגים את החומר ויסביר ולאחר מכן תתרגלו תוך כדי השיעור. נושא שלא הבנתם עד הסוף יוסבר שוב עד שתבינו אותו במלואו. 

עיצוב גרפי למידה אישית אחד על אחד עם מורים פרטיים יבטיחו לך לקבל את כל תשומת הלב להצלחת הקורס והבנת החומר בצורה מקצועית.

אצלנו במכללת סולו הלימודים הן אונליין מהבית, הלמידה היא אישית אחד על אחד מורה ותלמיד. למידה אחד על אחד מאפשרת לכם ללמוד את החומר בקצב שלכם, לשאול שאלות ולחזור על השיעורים או נושאים שלא הבנתם. בלמידה אחד על אחד כל תשומת הלב מופנית אליכם. אנו מזמינים אתכם להתרשם מהאתר שלנו ולצפות בשיעורים לדוגמא אשר נמצאים בו. צרו איתנו קשר ונשמח לתת לכם פרטים על הקורסים השונים בלימודי העיצוב.

 

2019-10-27T11:21:39+02:00