למה לפנות למומחים לצורך עיצוב לוגו לסטארטאפ?

הקמת סטארטאפ והובלתו בדרך הארוכה והפתלתלה למימוש החלום מחייבת תשומת לב והקדשת מחשבה לפרטים רבים. מחקר רחב היקף שפורסם ב-2015 לאחר שהתחקה אחרי לא פחות מ-10,000 חברות הזנק (כך קוראת האקדמיה ללשון לסטארט אפים) גילה שרק 480 מהן הצליחו באמת, וגם כשהרף שמגדיר “הצלחה” הופך נמוך יותר, עדיין רוב רובן של חברות ההזנק לא עובר אותו.
באופן טבעי רוב המשאבים מופנים לפן הטכנולוגי של פיתוח המוצר או השירות שבאמצעותם מבקשים היזמים להפוך את העולם שלנו לטוב יותר ונוח יותר עבורנו, וגם גיוס כספים ואיתור משקיעים מתאימים הן פעולות שנתפשות, ובצדק כמובן, כחשובות מאוד ובלעדיהן כמעט שאין סיכוי להגיע ליעד. אבל כולנו כבר יודעים שגם לפרטים הקטנים יש חשיבות גדולה, ועל כן כדאי מאוד להשקיע זמן ומחשבה גם בעיצוב הלוגו, מה גם שלוגו משובח יכול לפתוח לא מעט דלתות עבור כל סטארטאפ (למידע נוסף לחץ כאן).
מה תורם לוגו משובח לסטארטאפים?
סטארטאפים נדרשים להציג את עצמם לעתים קרובות ובפני סוגים שונים של קהלים: כך למשל במסגרת גיוס כספים חברת ההזנק מגישה תוכנית עסקית כך שכל משקיע יוכל להתרשם ממנה, ולעתים מתבצעת גם פרזנטציה. בנוסף, סטארט אפים משתתפים בכנסים שונים כדי להציג את המוצר או השירות שהם מפתחים, בין השאר כדי למתג את עצמם וליצור באזז ועניין, ועוד מקום שבו חברת ההזנק מפגינות נוכחות הוא רשתות חברתיות רלוונטיות.
בכל המקומות הנ”ל עשוי לוגו משובח לתרום במידה בלתי מבוטלת לזיהוי של החברה וליצור תחושות חיוביות רצויות, ובכך לתרום למיתוג של חברת ההזנק כמו גם לבדל אותה מהרבות האחרות שפועלות במקביל.
מה הופך לוגו לזכיר ומרשים?
לוגו משובח הוא כזה שתופס את העין, שובה את הלב ונשאר בתודעה לאורך זמן רב.
על-מנת שהלוגו יהיה זכיר ומרשים, ישנם כמה מרכיבים חיוניים, ובפרט נדרש שילוב מדויק של פשטות מצד אחד וייחודיות מצד שני. הפשטות מבטיחה זכירות, והייחודיות יוצרת את הרושם הרצוי. שילוב מדויק שכזה מחייב הבנה מעמיקה הן בהיבט הגרפי, הן לגבי העברת מסרים אפקטיבית והן לגבי ההתנהגות האנושית והתגובה שלה למוטיבים שונים – כך שמומלץ בחום לכל סטארטאפ שמבקש לעצב לעצמו לוגו לפנות למומחים בתחום.
מה עוד חשוב ללוגו?
סטארט אפים כאמור מציגים את עצמם במסגרות שונות, ובהתאם גם הלוגו מוצג בגדלים שונים – מקטן למדי במסגרת פרסומים ברשתות חברתיות, דרך קצת יותר גדול בתוכניות העסקיות המודפסות ולפעמים בקנה מידה גדול מאוד (כך למשל רולאפ שמציג את חברת ההזנק בתערוכה טכנולוגית מן הסתם יכלול את הלוגו באופן בולט מאוד).
המסקנה: הלוגו (או הסמליל כפי שהוא נקרא ע”י האקדמיה ללשון) צריך להיות כזה שנראה מרשים ומייצר את התחושות הנכונות בכל קנה מידה – עוד סיבה טובה לפנות למומחים לעיצוב לוגואים.
2017-09-02T10:02:53+00:00