מדריך לימודי פלאש ADOBE FLASH CS6 CS7

סביבת עבודה – FLASH

 

WINDOW WORKSPACE CLASSIC

במצב של תקלה יש לבצע:

WINDOW WORKSPACE RESET ‘CLASSIC’

כנסו איך ללמוד קורס פלאש מהבית עם מורים פרטיים ללמוד בצורה אישית ללמוד יותר

פתיחת מסמך עבודה

FILE NEW

מקבלים מסך: NEW DOCUMENT

בכרטיסיית GENERAL בשדה TYPE בוחרים: ACTIONSCRIPT 2.0

הכוונה: סוג הנגן ACTIONSCRIPT , כדי לראות את הסרטון.

במסך זה מגדירים:

רוחב – WIDTH

הגדרה ע”י לחיצה וגרירה של שדה המספרים – אורך ורוחב

אורך HEIGHT

צבעים – BACKGRUOND COLOR

נתוני ברירת המחדל של מסך NEW DOCUMENT :

** העבודה ב- FLESH מתבצעת ב- PIX (פיקסלים).

WIDTH: 550 px

HEIGHT: 400 px

RULE UNITS: pixels

FRAME RATE: 24.00 fps

לבן : BACKGROUND COLOR

AUTO-SAVE: 10 minutes

שמירת מסמך עבודה

מיקום המסמך FILE SAVE AS

** מסמך FLESH נשמר עם סיומת FLA *

 

PROPERTIES

WINDOW PROPERTIES

 

מקבלים מסך צדדי PROPERTIES .

בשדה PROPERTIES ניתן לשנות:

ZISE – גודל המסמך

STAGE – צבעים

 

 

כלי הצורות

יוצרים צורה : ריבוע, עיגול, אליפסה ע”י כלי הצורות שנמצא בסרגל הכלים האנכי של FLASH .

לאחר שיוצרים את הצורה הרצויה, ניתן לשנות בחלון PROPERTIES (שמגיעים אליו ע”י : WINDOW PROPERTIES) ,את נתוני שדה FILL AND STROKE.

שלבי ביצוע השינויים:

מסמנים את הצורה שיצרנו ע”י חץ שחור

 

בשדה STROKE COLOR (ציור של מלבן ולידו עיפרון) – מגדירים את צבע המסגרת.

בשדה FILL COLOR (ציור של מלבן ולידו משפך צבע) – מגדירים את צבע המילוי.

בשדה STROKE – מגדירים את עובי המסגרת ע”י הזזת החץ ימינה.

בשדה STYLE – מגדירים את צורת / עיצוב המסגרת ע”י פתיחת החץ השחור ובחירת עיצוב המסגרת הרצויה.

** את המסגרת – STROKE ניתן לעצב גם בדרך הבאה:

לוחצים על המסגרת ע”י חץ שחור ומקבלים ע”ג המסגרת חץ בתוך חצי עיגול, שבעזרתו ניתן לשנות את עיצוב ה- STROKE .

 

יש להשתמש באופציית F5 ביצירת אנימציות, כדי להגדיל את זמן השהייה של האלמנט בסרט.

 

מחיקת צורה מתוך קובץ עבודה

מסמנים את הצורה בעזרת חץ שחור לחצן DELET

 

עבודה עם שכבות

WINDOW TIMELINE

מקבלים חלונית צדדית – ליד סרגל הכלים האנכי – לעבודה עם שכבות.

יצירת שם לשכבה

לחיצה כפולה ע”ג השכבה שמוגדרת: מספר + LAYER

ניתן לתת שם בעברית או באנגלית.

 

בתחתית חלון השכבות ניתן לבצע 3 פעולות המתייחסות לשכבות:

  • הוספת שכבה חדשה ע”י לחצן NEW LAYER (ציור של ריבוע גדול ובתוכו ריבוע קטן).
  • הוספת פולדר ע”י לחצן NEW FOLDER (ציור של תיקייה מלבנית).
  • מחיקת שכבה ע”י לחצן DELETE (ציור של פח).

 

 

שלבי העבודה בשכבות

פותחים שכבה חדשה ע”י לחצן NEW LAYER בתחתית חלון TIMELINE .

 

יוצרים צורה כלשהי

 

עוברים לשכבה הבאה ע”י לחיצה על ציור העין SHOW OR HIDE ALL LAYERS

** וכך עוברים בין השכבות.

 

** שכבה שמסומנת ב- X בשדה העין SHOW OR HIDE ALL LAYERS –

לא רואים אותה.

**כשכל השכבות פתוחות ורוצים לדעת באיזו שכבה נמצאים – נמצאים בשכבה שליד

שם השכבה מופיע ציור של עיפרון.

עבודה עם צורות / אובייקטים

צורות המוגדרות ללא PRIMITIVE כמו:

RECTANGLE TOOL, OVAL , POLYSTAR TOOL

כשמזיזים את האובייקט ע”י FREE TRANSFORM הנמצא בסרגל הכלים האנכי , האובייקט נגרע

כלומר: החלק של הצורה נפרד מהמסגרת.

** בצורות ריבוע ועיגול שאינן מוגדרות PRIMITIVE ,

בוחרים את הצורה ואת ה- STROKE בחלון PROPERTIES ורק לאחר מכן משרטטים את הצורה הרצויה.

 

 

צורות המוגדרות עם PRINITIVE כמו:

RECTANGLE PRIMITIVE TOOL, OVAL PRIMITIVE TOOL

כשמזיזים את האובייקט ע”י FREE TRANSFORM , האובייקט אינו נגרע

כלומר: החלק של הצורה זז יחד עם המסגרת.

 

POLYSTAR TOOL

כשבוחרים את צורת POLYSTAR TOOL מקבלים שדה OPTION בחלון PROPERTIES .

בוחרים את שדה OPTION ומקבלים חלון:TOOL SETING

מגדירים בו את שדה STYLE : STAR או POLYGON

מגדירים בו את שדה NUMBER OF SIDES : מספר הצלעות

מגדירים בו את שדה STAR POINT SIZE

GRADIENT TRANSFORM TOOL

כדי לשלוט בתוכנת הפלאש דרוש ידע מוקדם של לימודי אילוסטרייטור יוצרים צורה ע”י כלי הצורות הנמצא בסרגל הכלים האנכי

מסמנים את הצורה ע”י חץ שחור

מסובבים , מקטינים ומגדילים את הצורה עם כלי :FREE TRANSFORM

מביאים את חלון הצבעים ע”י: WINDOW COLOR ומקבלים חלון COLOR

בלחצן האפשרויות בוחרים בשדה:

LINER GRADIENT או RADIAL GRADIENT

ויוצרים את ה- GRADIENT הרצוי

 

**כשבוחרים באופציית RADIAL GRADIENT :

לאחר שבוחרים את הצבעים והעיצוב הרצוי (בחלון COLOR ),

בוחרים שוב את כלי ה- GRADIENT TRANSFORM TOOL

מקישים באמצע האובייקט שיצרנו ומקבלים עיגול עם 3 לחצני עיצוב.

 

 

 

TIMELINE

יצירת אנימציה

WINDOW TIMELINE

מקבלים את ציר הזמן של שהיית האלמנט.

זו מעין במה שרואים בה סרטון. אורך זמן של ההתרחשות.

בבמה זו קובעים מי יושב איפה, כמה זמן יושב כל אלמנט בבמה.

יוצרים צורה עם כלי הצורות ומבצעים:

MODIFY TIMELINE CONVERT TO KEFRAMS

או מקישים F6

** ברירת המחדל- עיגול לבן: הכוונה ל- F6 ללא תוכן.

לאחר יצירת הצורה, בוחרים על ציר הזמן ב- TIMELINE את מיקום הצורה, לוחצים על המספר הרצוי על הציר ומבצעים F6 מ.

** מקבלים על ציר זמן ה- TIMELINE ריבוע לבן כשלידו עיגול שחור והמשמעות

היא: F6 עם תוכן.

 

**להצגת האנימציה מבצעים: CTRL + ENTER

מייצר סרטון מקובץ.

סימן של קובץ סרטון – ריבוע לבן שבתוכו האות F בצורה אלכסונית בצבע אדום.

מחיקת F6 שייצרנו:

MODIFY TIMELINE CLEAR KEYFRAME

 

 

 

 

 

F5  FRAME

F5 – מגדיל את זמן השהייה של האלמנט בסרט

** F6 – מגדיר את מיקום האלמנט בסרט.

F5 – הגדלת זמן השהייה של האלמנט (צעידה במקום, כמה זמן האלמנט יהיה

בסרט).

INSERT TIMELINE FRAME (F5)

* * F5 – לא רואים סימון בציר הזמן של ה- TIMELINE .

** כל קו על ציר הזמן של ה- TIMELINE מוגדר כ- FRAME .

 

 

 

FRAME

FPS

FRAME PER SECOND

שינוי הגדרת FPS ניתן לבצע ב- 2 צורות:

  1. בחלון TIMELINE – שינוי FPS ע”י הזזת החיצים של FRAME RATE .
  2. בחלון PROPERTIES :

מסמנים את האובייקט ע”י חץ לבן

חלון PROPERTIES

שדה PROPERTIES

 

FPS:

FRAME 5 לשנייה – הזזה איטית של האובייקט

FRAME 24 לשנייה – הזזה מהירה של האובייקט

ביטול מצב F5

עומדים על ציר ההתרחשות ומבצעים:

לחצן ימני בעכבר FLEAR FRAMES

 

 

 

 

 

כלי הטקסט- TEXT TOOL

כותבים טקסט ובין אות לאות עוברים ע”י חץ שמאלה במקלדת.

ניתן לבצע עיצובים על הטקסט: צבע, גודל …

 

הפרדת מילה לאותיות בודדות ועיצוב כל אות בנפרד

EXPEND – הרחבה

כותבים טקסט בעזרת כלי הטקסט

מסמנים את הטקסט ע”י חץ שחור ומבצעים:

MODIFY BREAK APART (CTRL+B)

מבצעים CTRL+B עד שמקבלים נקודות לבנות על גבי הטקסט

לאחר מכן בוחרים חץ לבן לקבלת לחצני עיצוב

 

 

 

הפרדת אלמנטים אשר נמצאים בשכבה אחת –

למספר שכבות

כשיוצרים מספר אלמנטים באותה שכבה ורוצים להפריד כל צורה לשכבה נפרדת מבצעים:

שיטה 1

מסמנים אלמנט אחד בחץ שחור ומבצעים: EDIT CUT

פותחים שכבה חדשה ומבצעים: EDIT PASTE IN PLACE

 

התוצאה:לכל צורה יש שכבה נפרדת (מסומנת בריבוע בצבע שונה ) .

 

שיטה 2

מסמנים ע”י חץ שחור את כל האלמנטים – עיצוב שרוצים להעביר אותם לשכבות נפרדות ומבצעים:

MODIFY TIMELINE DISTRIBUTE TO LAYERS

 

ואז נפתחת שכבה לכל צורה.

אם סימנו 2 צורות, ייפתחו 2 שכבות

אם סימנו 3 צורות, ייפתחו 3 שכבות ….

 

בוחרים צורה, מסמנים אותה ע”י חץ שחור ומבצעים: EDIT CUT

בוחרים את השכבה הרצויה ומבצעים עליה: EDIT PASTE IN PLACE

 

 

אנימציית צורה

**מראה את כל ההתרחשות של הסרט

יוצרים צורה כלשהי ע”י כלי הצורות בסרגל הכלים האנכי

מבצעים F6

מסמנים את הצורה בחץ שחור

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

יוצרים צורה אחרת / משנים צורה קיימת

מבצעים F5 באמצע טווח ציר ה- TIMELINE שיצרנו ב- F6 ולאחר מכן מבצעים ע”י לחצן ימני בעכבר: CREATE SHAPE TWEEN

מקבלים חץ בתוך שטח הצבוע בירוק (בשלב זה יצרנו אנימציה מ- 2 צורות)

 

כדי שנראה את התרחשות האנימציה בלי עצירות, נבצע:

לוחצים עם העכבר על העיגול השחור בתחילת החץ של ה- SHAPE TWEEN + מקש ALT וגוררים על ציר ה- TIMELINE למיקום הרצוי.

לסיום מבצעים ע”י לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

 

לביצוע האנימציה מבצעים:

CTRL + ENTER

 

 

 

 

יצירת רקע מהבהב

יוצרים מסגרת גדולה יותר מהקובץ וצובעים ב- GRADIENT

מבצעים F6 על ציר ההתרחשות

שינוי צבע הרקע

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

 

רקעים בשכבות

יצירת אלמנט כלשהו ע”י כלי הצורות

ביצוע F6

שינוי האלמנט (צורה, צבע, גודל…)

 

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

פתיחת שכבה חדשה

 

יצירת אלמנט /שינוי האלמנט (צורה , צבע…)

 

ביצוע F6 (בסוף ה- F6 הקודם )

 

שינוי האלמנט (צורה, צבע, גודל…)ׁ

 

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

**וכך הלאה בשאר השכבות

 

הערות / טיפים

** – עיגול ריק ליד ריבוע במצב F6 הכוונה:

ביצענו F6 , אבל, אין בו עדיין התרחשות.

 

** כשאלמנט אינו משנה צבע:

בוחרים את האלמנט (בציר ההתרחשות) ב- F6 , ואז כל הצורה נבחרת וניתן להחליף צבע לאלמנט.

 

**

התחלת התרחשות 2

 

סיום התרחשות 2 התחלת התרחשות 1

 

סיום התרחשות 1

במצב הנ”ל, בשכבה 2 לא רואים את האלמנטים משכבה 1, כי התרחשות 1 הסתיימה בסוף הקובץ הקודם.

 

** יש לנעול את השכבות בזמן העבודה (בחירת לחצן בצורת מנעול בחלון השכבות), כדי שנוכל לבחור את האלמנט הרצוי ולא נבחר דברים נוספים שלא קשורים לאלמנט שאיתו רוצים לעבוד.

 

 

 

הוספת אלמנט לאלמנט

עומדים בתחילת ההתרחשות על ציר זמן ה- TIMELINE (עיגול צבוע בשחור)

יוצרים אלמנט חדש

מסמנים את האלמנט החדש בחץ שחור ומבצעים: EDIT COPY

 

עוברים לעיגול שצבוע בשחור בסוף ההתרחשות (סוף החץ) ומבצעים:

EDIT PASTE IN PLACE

 

 

טקסט מהבהב

כתיבת טקסט ע”י כלי הטקסט

 

הפרדת המילה לאותיות ע”י : CTRL + B (עד לקבלת נקודות ע”ג המילה)

 

ביצוע F6

 

שינוי צבע לטקסט

 

לחצן ימני בעכבר על ציר ההתרחשות וביצוע: CREATE SHAPE TWEEN

 

 

 

חזרה על עבודה עם שכבות

 

יצירת אלמנט כלשהו ע”י כלי הצורות

ביצוע F6

שינוי האלמנט (צורה, צבע, גודל…)

 

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

פתיחת שכבה חדשה

 

יצירת אלמנט /שינוי האלמנט (צורה , צבע…)

 

ביצוע F6 (בסוף ה- F6 הקודם )

 

שינוי האלמנט (צורה, צבע, גודל…)ׁ

 

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

**וכך הלאה בשאר השכבות

 

 

 

רקעים

יוצרים ריבוע גדול ע”י כלי הצורות וצובעים אותו ע”י כלי מילוי צבע

מבצעים F6

בוחרים את כל הצורה שיצרנו ע”י חץ שחור

משנים את צבע הצורה ע”י כלי מילוי צבע

מבצעים F6

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

מוסיפים שכבה חדשה ע”י לחצן NEW LAYER בחלון השכבות של ה- TIMELINE מעל סוף F6 של השכבה הקודמת

לאחר מכן מבצעים העתקה עם מקש ALT

 

אנימציית טקסט

כותבים טקסט ע”י כלי הטקסט

מבצעים B + CTRL עד שמקבלים נקודות ע”ג הטקסט

** ניתן לסמן את הטקסט ע”י חץ לבן ולשנות את עיצוב הטקסט

** ניתן להגדיל את הטקסט ע”י כלי TRANSFORM TOOL

מבצעים F6

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

 

אנימציית שמות

רושמים שם ע”י כלי הטקסט

מבצעים B + CTRL עד שמקבלים נקודות ע”י הטקסט

מבצעים F6

לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

הוספת שכבה חדשה ע”י לחצן NEW LAYER בחלון השכבות

כתיבת טקסט על הטקסט הקודם

ביצוע B + CTRL עד שמקבלים נקודות ע”י הטקסט

שינוי הטקסט ( צבע, צורה…)

ביצוע F6

 

שלבי יצירת אנימציית אותיות/טקסט

  1. כתיבת טקסט ע”י כלי הטקסט – TEXT TOOL – הנמצא בסרגל הכלים האנכי. בזמן כתיבת הטקסט, המעבר מאות לאות, נעשה ע”י לחיצה על חץ שמאלה במקלדת.
  2. בוחרים את הטקסט ע”י חץ שחור בסרגל הכלים האנכי.
  3. הפרדת אותיות הטקסט ע”י : MODIFY BREAK או בדרך קיצור: B + CTRL עד שמקבלים נקודות ע”ג הטקסט.
  4. מבצעים F6 על ציר ה- TIMELINE
  5. לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN
  6. מוסיפים שכבה חדשה ע”י לחצן NEW LAYER בחלון השכבות של ה- TIMELINE .
  7. מבצעים F6 , FRAME אחד אחרי סוף ה- F6 של השכבה הקודמת.
  8. יוצרים ומעצבים טקסט חדש.
  9. מפרידים את אותיות הטקסט ע”י B + CTRL עד שמקבלים נקודות ע”ג הטקסט.
  10. מבצעים F6
  11. לחצן ימני בעכבר CREATE SHAPE TWEEN

וכך ממשיכים בכל שאר השכבות

 

** להצגת האנימציה מבצעים: ENTER + CTRL

** יש להשתמש באופציית F5 ביצירת אנימציות, כדי להגדיל את זמן השהייה של האלמנט בסרט.

 

שלבי יצירת אנימציית תמונות

 

  1. יבוא תמונה ע”י : FILE IMPORT IMPORT TO STAGE
  2. מקבלים חלון IMPORT , בוחרים בו את התמונה הרצויה מתוך קובץ התמונות ע”י :לחיצה על התמונה ובחירת לחצן OPEN .
  3. התמונה עוברת לקובץ העבודה
  4. ע”י כלי ה- FREE TRANSFORM TOOL ניתן לעצב את התמונה (להקטין, להגדיל, לסובב…)
  5. ביצוע F6 על ציר ה- TIMELINE .

** שכבה שמייבאים אליה תמונה, לא מבצעים CREATE SHAPE TWEEN .

  1. הוספת שכבה חדש ע”י לחצן NEW LAYER בחלון השכבות שך ה- TIMELINE .
  2. ביצוע F6 , FRAME אחד אחרי סיום ה- F6 בשכבה הקודמת .
  3. חזרה על סעיפים 1-5 .
  4. וכך ממשיכים בכל שאר השכבות

 

** להצגת האנימציה מבצעים: ENTER + CTRL

** יש להשתמש באופציית F5 ביצירת אנימציות, כדי להגדיל את זמן השהייה של האלמנט בסרט.

 

שלבי יצירת אנימציית תמונה ע”ג רקע

 

  1. יצירת רקע ע”י: בחירת צורה מכלי הצורות בסרגל הכלים האנכי.
  2. בחירת צבע מכלי ה- FILL COLOR בסרגל הכלים.
  3. סימון הצורה שבחרנו + הצבע שבחרנו ע”ג קובץ העבודה של ה- FLASH .
  4. יבוא תמונה ע”י: FILE IMPORT IMPORT TO STAGE בחירת התמונה הרצויה בחלון IMPORT וביצוע OPEN .
  5. עיצוב התמונה ע”ג הרקע ע”י כלי FREE TRANSFORM TOOL בסרגל הכלים.
  6. ביצוע F6 על ציר ה- TIMELINE .
  7. הוספת שכבה חדשה ע”י לחצן NEW LAYER בחלון השכבות של ה- TIMELINE .
  8. ביצוע F6 , FRAME אחד אחרי סוף ה- F6 של השכבה הקודמת.
  9. חזרה על סעיפים 1-6 .

 

** להצגת האנימציה מבצעים: ENTER + CTRL

**

 

2017-08-24T15:39:40+00:00