מדריכים אילוסטרייטור - הסברי שימוש תוכנות גרפיקה אדובי - לימודים חינם

מדריכים אילוסטרייטור – הסברי שימוש תוכנות גרפיקה אדובי – לימודים חינם

אם אתם נמצאים בעמוד זה באתר, אתם מתעניינים בעיצובי לוגו, מה הם בכלל, למה צריך בכלל לוגו ואיך עושים את זה. בסרטון זה תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים ותבינו את המשמעות של לוגו ולמה כל עסק צריך אותו וכמובן מהי תוכנת אילוסטרייטור שבאמצעותה ניתן לעצב לוגו ומה אפשר לעשות איתה. כל מה שנדרש מכם הוא הקשבה לנאמר בסרטון, ביצוע של הנאמר בו וכמובן תרגול רב עד כמה שניתן של החומר. מכללת סולו מגישה לכם סרטון הסבר איכותי שבעזרתו תוכלו להתחיל ולהיכנס לעולם זה. אז קדימה, מתחילים.

מהו בכלל לוגו?

לוגו שנקרא בעברית – סמליל, הוא אלמנט גרפי מעוצב אשר כולל בתוכו את ערכי המותג. הלוגו הוא זה שאמור לזהות לצרכנים את הקשר למותג והוא זה שאמור לגרום להם לתחושות רצויות כשהם מתבוננים בו. עיצוב לוגו מצריך חשיבה מקדימה ולא מעט ניסיון מכיוון שהוא מרכיב חשוב בשיווקו של כל עסק ובייצוגו של כל גוף. הלוגו יכול לכלול מלל מסוים ויכול להיות ללא מלל, העיקר שהוא יגרום לקשר הרצוי במוחו של המתבונן בו. הלוגו יהיה בכל פריט ובכל מוצר כמו גם בכל אמצעי שיווקי שהעסק עושה בו שימוש, כך לדוגמא ניירות מכתבים, כרטיסי ביקור, אתר אינטרנט, דפי נחיתה, ברושורים, פלאיירים וכדומה.

מהו בכלל לוגו לוגו שנקרא בעברית – סמליל, הוא אלמנט גרפי מעוצב אשר כולל בתוכו את ערכי המותג

קצת על אילוסטרייטור

אילוסטרייטור היא אחת מתוכנות הגרפיקה הפופולאריות ביותר, תוכנה אשר פותחה על ידי חברת אדובי שפיתחה תוכנות נוספות כמו אינדיזיין, פוטושופ, דרימוויבר ואחרות. אילוסטרייטור היא תוכנה ווקטורית שניתן באמצעות לעצב כמעט כל דבר ללא סיוע של תוכנות גרפיות נוספות. עצם היותה תוכנה ווקטורית שאינה עושה שימוש בפיקסלים מאפשרת להדפיס את העיצוב בכל גודל שרוצים, ואם אתם רואים שלט חוצות ענקי דעו לכם שהוא עוצב באמצעות התוכנה. עם אילוסטרייטור ניתן לעצב תלת מימד, גרפים, לוגואים ועיצובים אחרים ומי שעושה בה שימוש אלו בעיקר מעצבים גרפיים שמסייעים בשיווק של עסקים על ידי העיצובים שהם יוצרים. שימוש נכון ומקצועי באילוסטרייטור ליצירת לוגואים יביא עמו תוצאות מדהימות. אך איפה לומדים את התוכנה? רק במכללת סולו!

מכללת סולו – לעצב לוגואים וכל אלמנט גרפי אחר

מכללת סולו היא אחת המכללות המובילות בישראל בתחום העיצוב הגרפי, מכללה אשר שמה לעצמה למטרה להנגיש את תחום העיצוב הגרפי לכל מי שמעוניין לעסוק בו. המכללה מאפשרת ללמוד מהבית דרך המחשב באמצעות האינטרנט, וכך כל אחד יכול בכל זמן לרכוש לעצמו מקצוע חדש. צוות המכללה הינו בעל ניסיון רב ורזומה עשיר, ובמהלך הלימודים לומדים התלמידים את כל רזי העיצוב הן בפן המעשי והן בפן הרעיוני. בסיום הלימודים כל תלמיד מקבל תעודה המעידה על סיום הלימודים, ובמהלך הלימודים התלמיד מכין תיק עבודות שיהיה כרטיס הביקור שלו מול לקוחות ומעסיקים פוטנציאליים.

פנו עוד היום למכללת סולו וקבלו מידע נוסף על הקורסים השונים!

תוכניות עיצוב גרפי תקשורת באמצעות אלמנטים חזותיים מה זה בדיוק?

במאמר הבא נעבור על האופן שבו מעצבים גרפיים מכינים עסקים ומדוע תפקידם של המעצבים כה חיוני בימינו. כיום, עם התפתחות הקורונה, ישנם עיסוקים שונים בעיצוב גרפי שעשויים לעבוד בהם מעצבים גרפיים שלא היו זמינים קודם לכן, מה שמביא לשפע של צרכים תעסוקתיים חדשים בשוק. בעמוד זה אספנו שפע של סרטים ומידע על עולם העיצוב הגרפי שיעזור לכם להבין בדיוק איך אתם עשויים להרוויח כסף בתעשייה. הקורסים באתר זה נוצרו על ידי גדולי המרצים המלמדים מקצועות עיצוב בבתי ספר תוך עבודה במפעלי היי-טק. אנו יכולים להבטיח לכם שאם אתם מתעניינים בתחום העיצוב, אין ספק שתוכלו למצוא מגוון חומר, החל מתפקידי הייטק ועד לעבודה במשרדי פרסום או כפרילנסרים עצמאיים. הלימוד מתנהל בעברית ומתאימה לכל מי שרוצה להתחיל לטעות בעולם הזה.

מלנכוליה גרפית ותקשורת חזותית מהן ההבחנות?

עיצוב גרפי מיוצג בתחום הידיעה מהו מותג בהשוואה לתקשורת חזותית, מה שמוסיף מימדים חדשים להבנת הקידום והחשיפה של המותג ברשתות החברתיות וכמובן באינטרנט. כיום, לא מספיק שלחברה יש עמוד פייסבוק או לוגו; מה שחברות צריכות, במיוחד עם הלחץ שנכנס מכל עבר, זה אתר אינטרנט, אפליקציה, שפת עיצוב, רשתות חברתיות ועוד. המסלול של מעצב גרפי מכסה הבנה של Photoshop, Illustrator ו-Indesign, בעוד שהמסלול לתקשורת חזותית מקיף את כל מה שקשור לעולם האתרים.

לימוד תקשורת חזותית הוא בלתי אפשרי אם למעצב הגרפי אין חומר מקצועי ורלוונטי בתוכנת אדובי, הנלמדת במסלול המעצבים הגרפיים. במהלך הלימודים, הסטודנטים לומדים לא רק את התכנית עצמה, אלא גם כיצד לספק שפה עיצובית מקצועית תוך שימוש בכלים הגרפיים. תוכנה גרפית היא בסך הכל כלי, והיא לא מעבירה את כל השפה העיצובית; מה שמעביר את שפת העיצוב הם הכללים הרבים שמעצבים גרפיים מפתחים כיום. אחד ההיבטים המשמעותיים ביותר של מגזר זה, עליו נדון בהמשך, הוא תיק העבודות.

תיק עיצוב גרפי מה העניין הגדול בזה?

זה כבר לא משנה איזה תעודה מכובדת אתה מביא מתחום העיצוב הגרפי או כמה שנות מומחיות יש לך. מה שאתה רוצה לראות בתחום העיצוב הגרפי הוא פשוט הניסיון והחשיבה העיצובית שלך. תיק העבודות מכיל כמות גדולה של דברים שיצרת על ידי הפקת עבודות בתוכנות גרפיות. על הפורטפוליו לכלול מספר סימולציות החל מפיתוח ויז’ואל שיווקי באתרים ועד איך האפליקציה צריכה להיות תוך שהיא מציעה תרשימים ואינפוגרפיקות רבות לעיכול אורך הפורטפוליו. רק החברה או המראיין שיעסיק אותך יבינו שאתה באמת מקצועי אם תיק העבודות שלך יספק עובדות רלוונטיות על מה שמתרחש בשוק העיצוב כעת. שאלות רבות הנוגעות לתיק העבודות נשאלות במהלך כל ראיון עבודה, כולל מדוע בחרת בצבעים אלו וכיצד הפקתם את הקומפוזיציה. יש צורך להמחיש בתיק העבודות שלבים שונים שביצעתם עד שתגיעו לתוצאה סופית. לדוגמה, אם יצרתם אפליקציה מסחרית, עליכם להסביר בשלב הראשון של ראיון עבודה מה הלקוח עיצב וכיצד שכנעתם בסופו של דבר את מקבלי האפליקציה לקבל את מה שהשגתם. אלה רק כמה מקרים של מה שראיונות עבודה צריכים בימינו. אין ספק שתחום ההייטק משלם שכר גבוה במיוחד, וכתוצאה מכך קיים מחסור גם בתעשיית הדפוס וגם בתעשיית ההיי-טק.

למה יש כל כך מחסור במעצבים גרפיים?

היעדר עיצוב גרפי קשור לעובדה שיש עכשיו יותר עבודה ממה שהייתה קודם. בעבר רוב הבוגרים הלכו לעבוד רק בעולמות העיצוב הגרפי והדפוס, אבל התרחיש של היום שונה, וניתן לראות שעולם ההייטק פתח בפני גרפיקאים הזדמנויות חדשות להשתלב. מעצבים גרפיים משתפים פעולה עם מתכנתים ומפתחים כדי לספק את כל השפה הוויזואלית, מבניית תקשורת חזותית בין המותג ללקוח ועד לתשומת לב לדברים קטנים כמו איך האפליקציה או ממשק האינטרנט צריכים להיראות. מעצבים גרפיים אחראים לקביעת כל הקונספטים והצבעים שישמשו בכל מוצר שתאגידי הייטק מייצרים. הסיבה לצורך הגדול בחברות הייטק היא שכל מי שעובד בהייטק הוא מהנדס תוכנה או מפתח אתרים, וכתוצאה מכך הם לא למדו נושאי שפות חזותיות במדעי המחשב. מעצבים גרפיים אמונים על עיצוב נכון של מותגים על מנת לשווק אותם בכל רחבי הגלובוס.

כיצד נוכל להדריך עיצוב באינטרנט באמצעות קורס אונליין?

כיום, אנו יכולים לראות שהאינטרנט פתח הזדמנויות חדשות לבתי ספר ומוסדות, וזו שיטה ליחידים ללמוד מהבית מבלי לעבור ממקום למקום. ניתן לראות בתקופת הסגירות שמדינת ישראל אסרה על יחידים לצאת מהבית, ולכן המכללות היו צריכות להבין שכדי להמשיך לפעול ולהיות רלוונטיות לשוק, עליהן להסתגל להוראה דרך השוק. אנחנו מלמדים בדרך זו כבר כמעט חמש עשרה שנים באמצעות תוכנה המשלבת למידה מרחוק עם תוכניות תעודה. באילו שיטות אתה משתמש כדי ללמוד בבית?

הלמידה דרך האינטרנט מתבצעת באמצעות תוכנת זום או כל תוכנת חיבור אחרת המאפשרת למדריך לצפות במסך התלמיד ולהסביר כיצד לעבוד בגרפיקה ממוחשבת שלב אחר שלב. במהלך הוראתו, המדריך מסביר מספר כללים באמצעות תוכנות גרפיות כגון Adobe Photoshop או Illustrator, ובעקבות הסבר המורה על התלמיד ליישם את כל העקרונות שלמד. אם נושא לא ברור במהלך התרגול החי, המדריך יחזור על התוכן עד שהתלמיד ידע את כל הנושאים השונים. לאורך ההדרכה צוברים שיעורי בית ופרויקטים על מנת לקדם מקוריות וחשיבה מקיפה על מנת ליצור תיק עבודות מקצועי.

עבודה בעיצוב גרפי. האם יש עבודה להתחלה בעיצוב גרפי? מה אוכל לעשות אם אני מסיים לימודים במשרד פרסום או מתחיל לעבוד מהבית?

למה שהם יעסיקו אותי אם אין לי ניסיון עבודה מספק? אנחנו יכולים לומר לכם היום שאין קורלציה בין ניסיון של מעצב גרפי לשכר; זה לא משנה אם יש לך ניסיון רב שנים או שרק סיימת אתמול; חברות הייטק מאמינות באנשים שזה עתה סיימו את הלימודים כי הם מגיעים עם רצונות חדשים ורוח יזמית. כל מעצב גרפי חדש מביא איתו טרנדים שלא נראו בעבר, ואלה הם סגנונות העבדים של עסקים בהייטק.

כולנו יודעים שעסקי היי-טק הם חרטים יצירתיים שנכנסים אל הגלובוס, והצורך במעצבים גרפיים רק יגדל. אנחנו יכולים לראות שמעצבים גרפיים עושים שכר נטו של שנים עשר אלף שקל בענף הדפוס ופיצוי נטו של תשעה עשר אלף שקל בענף ההייטק אם הפורטפוליו שלהם מקצועי וניתן להעסיק אותם מיידית. תחום השיווק והפרסום באינטרנט מתרחב במהירות, במיוחד בעידן הקורונה. חברות רבות זיהו שהן לא יוכלו להתקיים אם הן לא מחוברות.

מדוע יש צורך כה גבוה במעצבים גרפיים באינטרנט?

כפי שנאמר בעבר, טכניקות העבודה של מעצבים גרפיים ומעצבים גרפיים התפתחו באופן דרמטי. כלומר, שיטות העבודה התפתחו מאז שמעצבים גרפיים כבר לא צריכים לעבוד רק בבתי דפוס או ליצור מדבקה לעיצוב של היום. למעצבים גרפיים יש כיום יותר הזדמנויות עבודה מאשר בעבר. מכיוון שעולם השיווק עבר לתוכן מקוון, על מעצבים גרפיים להגדיר את כל גישות השיווק בעולם הפרסום ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם ופייסבוק. כיום, חברות לא מפרסמות רק במקומות אלה.

איפה עסקים מקדמים מוצרים בימינו?

קיימים כיום מספר ערוצי פרסום הזמינים לציבור הישראלי, החל מעבודה בחברות תוכן ועד באנרים לפרסום באפליקציות. מכיוון שמעצבים גרפיים אחראים על כל העבודה הזו, יש צורך גדול בפרסום תוכן ושיווק חברה. העולם עבר כולו לאינטרנט, והטכנולוגיה, כמו גם הפרסום, ימשיכו להתקדם בתחום הרשתות המקוונות. מכיוון שהנוער של היום משיג את כל המידע שלהם בעיקר באינטרנט, מעצבים גרפיים חייבים להיות מודעים לשפה ויזואלית מקצועית.

אנו קוראים לך ליצור איתנו קשר עכשיו כדי לשוחח עם אחד מיועצי הלימודים שלנו על האופן שבו תוכל להפוך למעצב גרפי מקצועי ולעבוד מחר בעיצוב גרפי ותקשורת חזותית. חשוב להבין שבלימוד אחד על אחד, כל היחס ותשומת הלב מוקדשים רק לתלמיד. מה שיהיה צורך הוא הכנת שיעורי בית ותרגול. עיצוב גרפי הוא קריירה. אין ספק שהמפתח להצלחה הוא רק הרגל של חווית צפייה נעימה.