שימוש בנקודת הסנטר של האובייקט בעיצוב
לאחר שעושים ctrl-t
אפשר להזיז את נקודת הסנטר למרכז מסוים אחר
ואז נוכל למשל לשכפל ולסובב ביחס לנקודת הסנטר שקבענו וליצור סיבוב של 360 מעלות
נוכל לעשות זאת הצורה מדוייקת יותר על ידי שימוש במעלות בסרגל למעלה.
בחירת האובייקטים ישירות מתוך השכבה
אם אנחנו רוצים לבחור את האובייקט בשכבה
אנו נעמוד על השכבה בחלונית התצוגה שלה ונלחץ ctrl ומקש שמאלי בעכבר
(יופיע אייקון של בחירה)
איך ללמוד מהבית גרפיקה ועיצוב לימודי תעודה במתכונת של שיעורים פרטיים
-אפשר לבחור אובייקט מתוך שכבה על מנת ליצור לו הצללה באותה הצורה
אנו נבחר את האובייקט
נפתח שכבה חדשה ,שם הבחירה תיחשב כריקה ונוכל לצבוע אותה.
מסגרת
כדי ליצור מסגרת נעשה edit-stroke בתפריט ה stroke נוכל לבחור את מיקום המסגרת ביחס לאובייקט ,עובי וצבע המסגרת אם נרצה את המסגרת בשכבה נוספת כדי שלא תהיה מחוברת לאובייקט ונוכל לשנותה, בוחרים את האובייקט ,פותחים שכבה חדשה ועושים את מהלך ה stroke בשכבה החדשה בבחירה הנתונה.
Pattern
* בסרגל הכלים למעלה ה feather חייב להיות 0 כדי ליצור את ה pattern
אנו נבחר ריבוע קטן שברצוננו לדגום מין התמונה
ובתפריט edit
נלחץ על define pattern
זה ישמור את הבחירה שלנו.
בתפריט ה – fill
נוכל לבחור את אופציית ה- pattern
ושם נמצא את הדוגמא ששמרנו או דוגמאות אחרות.
בחלון הדוגמאות אם נפתח אותן ישנו חץ קטן בצד ימין למעלה ובו תפריט
בו נוכל לפתוח סוגים נוספים של דוגמאות להוסיף או למחוק וכו'..
אם נבחר להעלות דוגמא חדשה תיפתח חלונית שתשאל האם להחליף?
אנו נלחץ על append ולא על ok .
ניתן גם למחוק את הדוגמא אם אני עומדת עליה ולוחצת על מקש ימני ובוחרת למחוק.
נוכל להשתמש ב pattern גם לצביעת מסגרת למשל
קודם נעשה את ה stroke על פי השלבים שלמדנו בצבע אחיד ובשכבה חדשה
אחר כך נבחר ב ctrl את המסגרת ואותה נמלא ב patern.
חץ לבן (A)
מאפשר לשחק עם נקודות ,אפשר לבחור כמה נקודות יחד עם shift
או לסמן עם ה lasso tool (Q)
אם רק הנקודה שבחרנו פעילה ונעשה copy paste
תועתק רק חלק מהצורה כלומר מהנקודה הפעילה ועד הנקודה שאחריה
לכן נסמן את כל הצורה עם החץ השחור ונעתיק.
Pen tool
העט הראשון- איתו ניצור את הצורה
כשנרה סימן של עיגול קטן זה אומר סגירת הצורה
העט עם ה + מוסיף נקודות
העט עם ה – מוריד נקודות.
סימן של * אומר התחלת מסלול חדש
סימן של / אומר שאנו ממשיכים צורה.
Convert <
מעגל מזווית לפינה מעוגלת ולהפך
כדי להמשיך לשחק עם הנקודה המעוגלת נחזור לחץ הלבן
ציור באילוסטרייטור
מתחילים בהקלקה לא עוזבים את הלחיצה ומושכים
כדי לחזור ולערוך ידיות נשתמש בכלי הלבן
ביטול זווית עגולה תתבצע עם ה convert
אפשר להזיז נקודות לכל מקום עם החץ הלבן.
פתיחת קבצים
לא נפתח קבצים ב open כי לא נוכל לעבוד עליהם
לכן נשתמש באופציה place שבתפריט ה file
כאן יתקבל הקובץ עם מסגרת ו איקס עליו
כדי להפוך את הקובץ לקובץ אילוסטרייטור נלחץ על embed בסרגל הכלים העליון.
מצב זה גם נוכל להקטין את התמונה ולהפוך אותה ל swatch .
אם אנו רוצים לעבוד על אובייקט ( לדוגמא להעתיק אובייקט)
ננעל אותוlock- selection – object
נעבור על הקווים עם stroke בלבד
שלב העריכה יתבצע ללא מילוי צבע.
אחר כך נעשה unlock ונשאיר את השרטוט.
אילוסטרייטור שיעור
כשעושים file-place –
אם ה link לא מסומן בחלונית שנפתחת הקובץ יונח אוטומטית.
פעולות נוספות במשחק עם צורה-
Object-path-join
ישלים את הקו בין נקודות
Object-path-average
מצמיד נקודות
Object –path- offset path
יוצר מסגרת עם קביעת מדדים (גודל וסוג זוית- חדה שבורה או מעוגלת.
Object-path-add anchor point
מוסיף נקודת אמצע בין שתי נקודות.
Remove anchor point-
להסרה של נקודה, להסרה של הרבה נקודות נסמן את כולן ונסיר באותה דרך.
Object-path-split into grid
יוצר גריד על ידי קביעת מדדים (מספר החלוקה ,גודל ,מרווח) עובד רק על מרובעים.
כלים נוספים-
מחק-מוחק ומשאיר צורות סגורות
מספריים-חותכות ומשאריות צורות פתוחות
סכין-חותך ומשאיר צורות סגורות
*לקווים ישרים חייבים alt+shift
אילוסטרייטור שיעור
טרנספורמציה
Move-
להזזה
Move+copy
יזוז וישכפל את עצמו
Ctrl-d
לשכפול הפעולה האחרונה
Rotate
Scale-
יוקטן או יוגדל לכיוון הסנטר של האובייקט או מספר אובייקטים שבחרנו
Uniform-
Scale strokes-effects-
יקטין את המסגרת בהתאם
אפקי ואנכי ישנו את כיוון ההקטנה
Transform-sheer
שם נוכל לשנות את הזויות
Transform-reflect
למשל ליצור צורה סימטרית נעשה בנוסף גם copy
אחר כך נסמן את שתי הנקודות שנרצה לחבר ונעשה average- join
מסיכות
Object –clipping mask-make
חלונית למשחק בטנספורציה
Windows-transfor
חלונית ה transform
יופיעו גם pathfinder ו align
חלונית ה-Align
סידור האלמנטים ביחס אחד לשני או למשטח העבודה
בתוך חץ האפשרויות נוכל לבחור
Align to-selection
כאן יסודרו האלמנטים ביחס לאלמנט שנבחר או שבחרנו בעצמנו
Align to – artbord
האלמנט יסודר ביחס למשטח העבודה , לכן ניתן לשחק גם רק עם אלמנט אחד
Align to key object
סידור האובייקטים ביחס לאובייקט אחד
צריך לבחור את כל האובייקטים, התוכנה תתמקד באחד מהם כאלמנט ה"מפתח" אבל ניתן לבחור אותו בעצמנו.
אנכי אופקי ומספר המילימטרים שביניהם.
חלונית ה pathfinder
החסרה ,חפיפה או איחוד בין צורות.
אילסוטריטור דוח שיעור
טרנספורמציה
כפתור בסרגל הכלים השמאלי לטרנספורמציה
אם הוספנו נקודה לקו ישר נוכל אוטומטית למשוך אותה וליצור קו מעוגל,
כך שאין צורך בסימון נקודה עם העט והמרתה ב convert
נקודת הסנטר
נבחר את הצורה שנרצה להזיז
אחר כך נלחץ לחיצה אחת על rotate toll או reshape tool בסרגל הכלים השמאלי
אז נלחץ על alt ( יופיע סימן קטן כמו מינוס מקווקו) ונקליק על המיקום שאליו יועבר הסנטר.
אם נרצה לשכפל נלחץ על copy.
תמיד ללחוץ מחוץ לצורה ולבחור מחדש עם החץ השחור.
מסיכות
לפעמים לא מצליחים לעשות מסיכה באילוסטרייטור אז נעבור לפוטושופ
תזכורת בפוטושופ-
מעתיקים צורה מהאילוסטרייטור ופותחים כ smart object בפוטושופ
בוחרים את הצורה ctrl עומדים על השכבה ועושים מסיכה.
(מעלימים בעין את השכבה של ה smart object )
שימוש ב pattern במקביל לטרנספורמציה
בחלונית ה rotate ו ה scale
אפשר לבחור אם נרצה לשחק עם כל הצורה כולל ה pattern
או לשחק רק עם ה pattern
כמו שלמדנו אפשר גם לבחור את ה stroke.
אי אפשר לחתוך אובייקטים שהם תמונה
כדי להשתמש באובייקט שאינו וקטורי
עלינו להפוך אותו ל pattern
אז נמלא את הבחירה שלנו ב pattern
כדי לשחק עם ה pattern עצמו ניכנס לחץ של חלונית הטרנספורמציה
Transform object – נוכל לשחק עם הבחירה והתמונה לא תזוז
Transform both – נשחק עם הבחירה והתמונה יחד.