שימוש בנקודת הסנטר של האובייקט בעיצוב

לאחר שעושים ctrl-t

אפשר להזיז את נקודת הסנטר למרכז מסוים אחר

ואז נוכל למשל לשכפל ולסובב ביחס לנקודת הסנטר שקבענו וליצור סיבוב של 360 מעלות

נוכל לעשות זאת הצורה מדוייקת יותר על ידי שימוש במעלות בסרגל למעלה.

בחירת האובייקטים ישירות מתוך השכבה

אם אנחנו רוצים לבחור את האובייקט בשכבה

אנו נעמוד על השכבה בחלונית התצוגה שלה ונלחץ ctrl ומקש שמאלי בעכבר

(יופיע אייקון של בחירה)

איך ללמוד מהבית גרפיקה ועיצוב לימודי תעודה במתכונת של שיעורים פרטיים

-אפשר לבחור אובייקט מתוך שכבה על מנת ליצור לו הצללה באותה הצורה

אנו נבחר את האובייקט

נפתח שכבה חדשה ,שם הבחירה תיחשב כריקה ונוכל לצבוע אותה.

מסגרת

כדי ליצור מסגרת נעשה edit-stroke בתפריט ה stroke נוכל לבחור את מיקום המסגרת ביחס לאובייקט ,עובי וצבע המסגרת אם נרצה את המסגרת בשכבה נוספת כדי שלא תהיה מחוברת לאובייקט ונוכל לשנותה, בוחרים את האובייקט ,פותחים שכבה חדשה ועושים את מהלך ה stroke בשכבה החדשה בבחירה הנתונה.

Pattern

* בסרגל הכלים למעלה ה feather חייב להיות 0 כדי ליצור את ה pattern

אנו נבחר ריבוע קטן שברצוננו לדגום מין התמונה

ובתפריט edit

נלחץ על define pattern

זה ישמור את הבחירה שלנו.

בתפריט ה – fill

נוכל לבחור את אופציית ה- pattern

ושם נמצא את הדוגמא ששמרנו או דוגמאות אחרות.

בחלון הדוגמאות אם נפתח אותן ישנו חץ קטן בצד ימין למעלה ובו תפריט

בו נוכל לפתוח סוגים נוספים של דוגמאות להוסיף או למחוק וכו'..

אם נבחר להעלות דוגמא חדשה תיפתח חלונית שתשאל האם להחליף?

אנו נלחץ על append ולא על ok .

ניתן גם למחוק את הדוגמא אם אני עומדת עליה ולוחצת על מקש ימני ובוחרת למחוק.

נוכל להשתמש ב pattern גם לצביעת מסגרת למשל

קודם נעשה את ה stroke על פי השלבים שלמדנו בצבע אחיד ובשכבה חדשה

אחר כך נבחר ב ctrl את המסגרת ואותה נמלא ב patern.

חץ לבן (A)

מאפשר לשחק עם נקודות ,אפשר לבחור כמה נקודות יחד עם shift

או לסמן עם ה lasso tool (Q)

אם רק הנקודה שבחרנו פעילה ונעשה copy paste

תועתק רק חלק מהצורה כלומר מהנקודה הפעילה ועד הנקודה שאחריה

לכן נסמן את כל הצורה עם החץ השחור ונעתיק.

Pen tool

העט הראשון- איתו ניצור את הצורה

כשנרה סימן של עיגול קטן זה אומר סגירת הצורה

העט עם ה + מוסיף נקודות

העט עם ה – מוריד נקודות.

סימן של * אומר התחלת מסלול חדש

סימן של / אומר שאנו ממשיכים צורה.

Convert <

מעגל מזווית לפינה מעוגלת ולהפך

כדי להמשיך לשחק עם הנקודה המעוגלת נחזור לחץ הלבן

ציור באילוסטרייטור

מתחילים בהקלקה לא עוזבים את הלחיצה ומושכים

כדי לחזור ולערוך ידיות נשתמש בכלי הלבן

ביטול זווית עגולה תתבצע עם ה convert

אפשר להזיז נקודות לכל מקום עם החץ הלבן.

פתיחת קבצים

לא נפתח קבצים ב open כי לא נוכל לעבוד עליהם

לכן נשתמש באופציה place שבתפריט ה file

כאן יתקבל הקובץ עם מסגרת ו איקס עליו

כדי להפוך את הקובץ לקובץ אילוסטרייטור נלחץ על embed בסרגל הכלים העליון.

מצב זה גם נוכל להקטין את התמונה ולהפוך אותה ל swatch .

אם אנו רוצים לעבוד על אובייקט ( לדוגמא להעתיק אובייקט)

ננעל אותוlock- selection – object

נעבור על הקווים עם stroke בלבד

שלב העריכה יתבצע ללא מילוי צבע.

אחר כך נעשה unlock ונשאיר את השרטוט.

אילוסטרייטור שיעור

כשעושים file-place –

אם ה link לא מסומן בחלונית שנפתחת הקובץ יונח אוטומטית.

פעולות נוספות במשחק עם צורה-

Object-path-join

ישלים את הקו בין נקודות

Object-path-average

מצמיד נקודות

Object –path- offset path

יוצר מסגרת עם קביעת מדדים (גודל וסוג זוית- חדה שבורה או מעוגלת.

Object-path-add anchor point

מוסיף נקודת אמצע בין שתי נקודות.

Remove anchor point-

להסרה של נקודה, להסרה של הרבה נקודות נסמן את כולן ונסיר באותה דרך.

Object-path-split into grid

יוצר גריד על ידי קביעת מדדים (מספר החלוקה ,גודל ,מרווח) עובד רק על מרובעים.

 

כלים נוספים-

מחק-מוחק ומשאיר צורות סגורות

 

מספריים-חותכות ומשאריות צורות פתוחות

סכין-חותך ומשאיר צורות סגורות

*לקווים ישרים חייבים alt+shift

אילוסטרייטור שיעור

טרנספורמציה

Move-

להזזה

Move+copy

יזוז וישכפל את עצמו

Ctrl-d

לשכפול הפעולה האחרונה

Rotate

Scale-

יוקטן או יוגדל לכיוון הסנטר של האובייקט או מספר אובייקטים שבחרנו

Uniform-

Scale strokes-effects-

יקטין את המסגרת בהתאם

אפקי ואנכי ישנו את כיוון ההקטנה

Transform-sheer

שם נוכל לשנות את הזויות

Transform-reflect

למשל ליצור צורה סימטרית נעשה בנוסף גם copy

אחר כך נסמן את שתי הנקודות שנרצה לחבר ונעשה average- join

מסיכות

Object –clipping mask-make

חלונית למשחק בטנספורציה

Windows-transfor

חלונית ה transform

יופיעו גם pathfinder ו align

חלונית ה-Align

סידור האלמנטים ביחס אחד לשני או למשטח העבודה

בתוך חץ האפשרויות נוכל לבחור

Align to-selection

כאן יסודרו האלמנטים ביחס לאלמנט שנבחר או שבחרנו בעצמנו

Align to – artbord

האלמנט יסודר ביחס למשטח העבודה , לכן ניתן לשחק גם רק עם אלמנט אחד

Align to key object

סידור האובייקטים ביחס לאובייקט אחד

צריך לבחור את כל האובייקטים, התוכנה תתמקד באחד מהם כאלמנט ה"מפתח" אבל ניתן לבחור אותו בעצמנו.

אנכי אופקי ומספר המילימטרים שביניהם.

חלונית ה pathfinder

החסרה ,חפיפה או איחוד בין צורות.

אילסוטריטור דוח שיעור

טרנספורמציה

כפתור בסרגל הכלים השמאלי לטרנספורמציה

אם הוספנו נקודה לקו ישר נוכל אוטומטית למשוך אותה וליצור קו מעוגל,

כך שאין צורך בסימון נקודה עם העט והמרתה ב convert

נקודת הסנטר

נבחר את הצורה שנרצה להזיז

אחר כך נלחץ לחיצה אחת על rotate toll או reshape tool בסרגל הכלים השמאלי

אז נלחץ על alt ( יופיע סימן קטן כמו מינוס מקווקו) ונקליק על המיקום שאליו יועבר הסנטר.

אם נרצה לשכפל נלחץ על copy.

תמיד ללחוץ מחוץ לצורה ולבחור מחדש עם החץ השחור.

מסיכות

לפעמים לא מצליחים לעשות מסיכה באילוסטרייטור אז נעבור לפוטושופ

תזכורת בפוטושופ-

מעתיקים צורה מהאילוסטרייטור ופותחים כ smart object בפוטושופ

בוחרים את הצורה ctrl עומדים על השכבה ועושים מסיכה.

(מעלימים בעין את השכבה של ה smart object )

שימוש ב pattern במקביל לטרנספורמציה

בחלונית ה rotate ו ה scale

אפשר לבחור אם נרצה לשחק עם כל הצורה כולל ה pattern

או לשחק רק עם ה pattern

כמו שלמדנו אפשר גם לבחור את ה stroke.

אי אפשר לחתוך אובייקטים שהם תמונה

כדי להשתמש באובייקט שאינו וקטורי

עלינו להפוך אותו ל pattern

אז נמלא את הבחירה שלנו ב pattern

כדי לשחק עם ה pattern עצמו ניכנס לחץ של חלונית הטרנספורמציה

Transform object – נוכל לשחק עם הבחירה והתמונה לא תזוז

Transform both – נשחק עם הבחירה והתמונה יחד.