מחיר לעומת הידע שתקבלו בעיצוב גרפי לשקול היטב את החומר שאתם מקבלים בלימודים האם צריכים לדעת לצייר בלימודים?

כיום תחום המסחר והמיתוג של עסקים מחייב כל מעצבת גרפית או גרפיקאי לדעת לצייר אם זה בצורה מסחרית למטרות שיווק ואם זה למטרות אחרות, המטרה היא לא להפוך להיות ציירים דיגיטליים לאנימציה אלה לצייר לוגואים או דמויות מסחריות, אכן במאמר זה נסביר את כל השינויים בתהליכי מיתוג של עסקים ולמה כדאי לבוגר מסלול לימודי תעודה בעיצוב גרפי או גרפיקה ממוחשבת לדעת ולצאת עם ידע בסיסי לפחות בציור ואיור דיגיטלי, אם עד לשנים האחרונות היה מספיק לדעת אך ורק תוכנות של גרפיקה ממוחשבת וידע לדפוס הרי המהפך והאינטרנט שנכנס לחיינו דורש עוד כתובת או פלטפורמה שיווקית שונה, הפייסבוק לדוגמה כדי לשווק ולהכניס את הגולש לאתר שלכם יסתקרן אך ורק אם יש תמונה מעוצבת או עיצוב אחר שמניע לפעולה בפוסט השיווקי שתעלו. תשאלו את עצמכם כמה עבודות ראיתם בעיצוב גרפי שהיו בהם אילוסטרציות שונות אם זה הלוגו של בוגראנץ, התבניות חיפוש של גוגל שמעוצבות באיור או כל מיני פוסטים שלא שמתם לב לכך היה שם איור וציור של לוגו מעוצב.

אז מה בעצם התפקיד של המעצבים הגרפיים – התשובה היא הגדלת ראש!

היום כדי להיות מעצבים גרפיים או גרפיקאים מקצועיים אכן צריך להגדיל ראש בתהליכי העיצוב ולא להיות מקובעים אך ורק במה שהלקוח דורש, אכן בלימודים וההדרכות אתם מקבלים כל מיני כלים מקצועיים שיפתחו לכם את החשיבה להתמודדות עם כל מיני רעיונות ובקשות של הלקוחות שלכם, זה לא סוד שבתחום העיצוב גרפי ובכל תחום אם זה בתחום הצילום או האמנות אכן המוצלחים ביותר הם אלו שהגדילו ראש ויצאו מהקופסה לרעיונות וחידושים, המטרה בלימודים היא לתת למעצבים המתחילים רעיונות וכלים מקצועיים שיעזרו להם לפתח רעיון מסויים ולעזור ללקוח שלא מבין כלום בשיווק להגדיל את המכירות שלו, בכל צוות מקצועי שבונה תהליך מיתוג או קונספט עיצובי מתבצע תהליך חשיבה כגון קהל יעד האם הוא שמרני או האם קהל היעד שלנו הולך להיות לחרדים או לילדים, איזה צבעים משתלבים בתחום יותר טוב כדי לעזור ללקוח שלנו ולמה אסור צבע כזה או אחר, חלק מהלימודים אכן כוללים תהליכי חשיבה ובניית קונספט עיצובי החופף לדרישות השוק והתאמת קהלי יעד שונים.

מורים צריכים להתחיל אתכם לצייר תילתן או עלה בתור התחלה בבית הספר או במכללה לעיצוב גרפי שתבחרו האם כולם עושים ככה ממש לא!

לא כל המורים כיום בבתי ספר לגרפיקה ועיצוב  אם זה בחיפה ירושלים או תל אביב אכן משקיעים בתלמידים כדי להפוך אותם להיות מאיירים גרפים בצורה מקצועית, במסגרות שונות בהם יש זמן מוקצב לכל קורס לפעמים לא מדביקים את החומר בצורה מושלמת ונותנים לתלמידים לבד להגדיל ראש ולדעת בסיום הלימודים שאתה יוצא ללא הידע שהשוק מכתיב זה קצת קשה, הרי הנרשמים ללימודים לא תמיד יודעים מה הם אכן צריכים לדעת ומהם פחות צריכים לדעת או מכל מיני סיבות שיש אם יש לדוגמה בקבוצה מספר אנשים שהם קצת איטיים לעומת האחרים, למורים קשה לגרום לכולם להיות מרוצים ולכן לפעמים כל מיני עיגולי פינות בלימודים יוצר מחסור בידע שהסטודנט נתקל בו. מורים צריכים להתחיל עם הסטודנטים באיורים קלים החל מציור של תילתן או עלה בבית הספר בלימודי ההכשרה של מסלול לימודים בעיצוב גרפי או הדמיות של ציורים אחרים במכללה לעיצוב שתבחרו. אכן לעתים המעצבים חושבים שאין להם ניסיון בציור וזה מה שיגרום להם למכשול בלימודים, לא ככה הדבר ואכן לימודי ציור ואיור דיגיטלי צריך להיות ברמה הבסיסית ואך ורק לצרכים של עיצוב לוגו או עיצוב דמויות לשיווק ופרסום מסחרי כמו שהוזכר קודם. לפעמים בלימודים כאלה כדאי ללמוד אחד על אחד ללימודי תעודה מקצועית ולדאוג לתיק עבודות מקצועי שיגרום לכל לקוח או לקוחה להרים גבה בהתפעלות על תיק העבודות שלכם.

מזה תיק העבודות בעיצוב למה הוא כלכך חשוב בתנאי קבלה למקומות עבודה במשרדי פרסום?

כיום ב2014-2015 ובשנים הבאות מה שיגרום לכם לקבל טלפון מעבודה בתחום זה אך ורק תיק עבודות מקצועי ממש לא מעניין אף אחד איפה למדתם וכמה תארים השגתם בתחום, מה מעניין לקוחות וגופים שתבחרו לעבוד איתם זה כמה מעניין האתר שלכם וכמה סגנונות של עיצוב מקצועי אתם יכולים להביע. האם תיק העבודות שלכם הוא רחב או שהוא מצומצם בתחומים ספציפיים כמו כולם, הכי חשוב בתחום הזה להראות יכולות עיצוב גרפי רבות ומגוונות ולא דווקא עיצוב כרטיסי ביקור ולוגואים, חשוב לבנות תיק עבודות מקצועי שיפתח לכם דלתות אם תחליטו לעבוד מהבית כפרילנסרים מקצועיים כמו שרבים בוחרים או לעבוד במשרדי פרסום או חברות אינטרנטיות לפרסום ושיווק. תוכלו להתייעץ עוד היום עם המכללה על מגוון מסלולי לימודי בתחומי עיצוב גרפי גם אם לעולם לא ציירתם תילתן או דמות אחרת על דף.

איך מעצבים גרפיים מתחילים לעבוד בתחום

 

1

 

 

 

מעצב גרפי מתחיל שהיה רוצה ליישם את לימודיו בתחום עיצוב גרפי שהוא רכש עד לפני זמן לא רב, חשוב שהוא יתחיל לרכוש ניסיון בנושא, אם זה במהלך לימודי עיצוב גרפי או לאחריהם, זה לא משנה, הוא יכול להציע לעצב לשם התחלה ואפילו בהתנדבות רק לצורך העשרת תיק העבודות שלו וכמובן גם לתרגל את אופן העבודה עם לקוחות, לעבוד עם דדליינים לחוצים או צפופים, זה יכין אותו לעולם העיצוב הגרפי האמיתי, והוא כך גם, ויש מצב שאפילו ככה יבין איך עובדת תעשיית העיצוב הגרפי עצמה, כך זה גם יאפשר לו להכניס רגל בדלת העיצוב הגרפי, כך אפשר להתחיל להיכנס לתחום
מהלך לימודי עיצוב גרפי

איך מעצב גרפי מתחיל יכול להתחיל לפרסם את עצמו ברשת החברתית פייסבוק

הרשת החברתית פייסבוק היא רשת מדהימה שכוללת בתוכה המון גולשים שמתעניינים בכל מיני דברים, מוצרים, במידע על חברים שהם מכירים בפייסבוק ובמידע על חברים שהם לא מכירים, סקרנותם רבה עד מאוד וזה עניין מאוד חיובי שיכול להיות עבור מפרסמים שנכנסים לפייסבוק נרשמים ומשתמשים בכלי הפייסבוק לפרסם את מוצריהם ולחשוף אותם בפני המוני המשתמשים שאולי אף ישמחו להיכנס באמצעות הפרסום בפייסבוק לדף של החברה המפרסמת.

מעצב גרפי צריך לדאוג שיהיה לו דף פייסבוק עסקי, בדף זה הוא יכול לשים האדר מעוצב שהוא בעצמו עיצב ובנה, ההדר הינו תמונה רוחבית שפייסבוק מאפשר לכל משתמש לשים ובו ניתן לשים כל תמונה גדולה ורחבה שניתן ובה אפשר לשים פרטי התקשרות וכו’. ליד אותו האדר יש מרובע יותר קטן שבו ניתן לשים תמונה אישית של המעצב עצמו, או כל דבר אחר שיראה נכון למעצב לשים.

חשוב מאוד בכפתור, אודות, שהמעצב יספר על עצמו, על ניסיונו, פרטי התקשרות וכו’, ניתן לשים קישור שיפנה לאתר האינטרנט של המעצב אם יש, בתוך דף הפייסבוק העסקי של המעצב הגרפי הוא יכול להעלות פוסטים של העיצובים האחרונים שלו, ציורים שעשה צילומים, כל דבר שנראה טוב ונותן פרסום טוב ניתן לשים בדף פייסבוק עסקי זה, חשוב שהמעצב הגרפי יבין, הרבה גולשים יכולים להיחשף לדף פייסבוק זה, בין אם זה דרך הפניה של חברים אחרים שאהבו את הדף או שסתם נכנסו לשם באופן שרירותי, יש חשיפה, הדף נחשף ולכן חשוב לא לשים שום עבודה שנראית לא טוב, באיכות גרועה, חשוב שהדברים יעשו טוב וכמו שצריך, זה הכרטיס ביקור של המעצב, לקוח פוטנציאלי שיראה את הדף וירצה לרתום את המעצב לשורותיו או שיעשה לו עיצוב, עשוי להתרשם מהעבודות שהוא רואה בפייסבוק הן לטובה והן לרעה, המעצב הגרפי לא יכול לנחש את הטעם של הגולשים השונים בפייסבוק שייכנסו לדף שלו, אבל הוא כן יכול לדעת איזה עבודות טובות להכניס לדף הפייסבוק ואיזה לא ולחכות לזמן שיעשה את שלו.

2017-09-04T15:29:24+00:00