סלבריטי בעולם הגרפיקה

 

לפני קצת יותר מ-10 שנהקיבל אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל את אחד הלקוחות הגדולים בישראל אז והיוםאסםבקשת הלקוח הייתה ליצור לוגו חדש למוצר הדגל של החברהבמבהעל הפרויקט עבד צוות של מספר קופירייטרים וארט דיירקטורים בפיקוחו של סמנכל קריאייטיב.

 


כל השארכמו שאומריםהיסטוריהסיעור המוחות יצר את התינוק של הבמבהשהפך במיידי לאחת ההצלחות הגדולות בהיסטוריית הפרסום במדינהמילותיו אימאאבאבמבה!” הידהדו מכל פינה,פרצופו המחייך החל להופיע על אריזות החטיףוהברקה גרפיקאית אחתמאחוריה מחשבהניתוח ובדיקות מעמיקותהעלתה את כוחה של יצרנית במבה במאות אחוזים.

 

הצלחה מוכרת נוספת בתחום הגרפיקה דווקא מהעולםקשורה לקוקה קולהולחיבור שבחרה לעשות עם האייקון הדתי נוצריאוליהחשוב מכולם (נו טובחוץ מישו) – סנטה קלאוסבקמפיין רחב שיצא לקראת דצמבר 99′, נראה סנטה קלאוס במודעות העיתון כשהוא אוחז בקבוק קולה בידיובפרסום הטלוויזיוני הוא נצפה אומר לילדה שישבה על ברכיו שנגמרו לו סוסי הפוניאבל הוא יכול לתת לה שישיית קוקה קולה במקום“, והיא בתגובה קופצת מאושרוגם מה שמכונה פרסום גרילה” לא פסח על הקמפייןכשעשרות מעובדי החברה נשלחו לקניוניםמחופשים לסנטהעם קוקה קולה בידסיכון אדיר שהפך להצלחה כבירה.

 

סלבריטי ב גרפיקה הינה טקטיקה הקיימת בעיקר בעולם הפרסוםלא זוכים לראות אותה לעיתים קרובותכי היא טומנת בחובה סיכון לא קטןבמקרה של סנטה קלאוסלא היה חסר הרבה שקול מחאתם של נוצרים אדוקים כנגד השימוש הציני של האייקון הדתי לצורך שיווק מוצריאפיל על הצלחת הקמפייןמצד שניהיכן שיש סיכוןיש גם סיכויוכשיש הצלחה כשמדובר בסלבריטי בגרפיקהתהיה זאת לרוב אחת שתהדהד למרחקים זמן רב אחרי שיצאה.

 

לעיתים השימוש בסלבס“, לקוח דווקא מהמתחריםזכור לטובה הקמפיין הפרסומי של ברגר קינגבמהלכו רואים את תור משתרך לקופות מסעדת המזון המהירכשלפתע בסוף התורנמצא לא אחר מאשר הליצן המפורסם של מקדונלדס…”

 

ישנן עוד דוגמאות רבותשבמרבית המקרים או הצליחו בגדולאו נכשלו בגדול (כמו בתגובה של פפסי לקמפיין סנטה קלאוס של קוקה קולה). מה שבטוחשמדי פעםגם בעתידעוד יצוצו פרסומים וקמפיינים בארץ ובעולם תוך שימוש בדמויות מוכרות או יצירת כאלה חדשותשיעוררו באזז של ממששיימשך בין חודשים לשניםומנגדכאלו שישכחו שעתיים אחרי שיעלו לאוויר.

2017-09-04T19:34:50+00:00