עבודה עם תוכנת FLASH לימוד חינם

שיעור I

יצירתו של קובץ עבודה חדש בתוכנה תתבצע באמצעות בחירה בפקודה File<new< p=””></new<>

בחירה בפקודה זו תפתח חלון בו ממוקמות מספר קטגוריות שונות ליצירת קובץ. בקטגוריה General ניתן לבחור את סוג הקובץ החדש:

• קובץ 2 Action Script <.

 

לאחר יצירתו של הקובץ ניתן לקבוע את תכונות הבמה (במה = משטח עבודה) השונות באמצעות לחיצה על כפתור Size בחלון Properties או באמצעות הפקודה . יש להשתמש אך ורק ביחי’ פיקסלים.

כנסו איך ללמוד קורס פלאש מהבית אונליין אחד על אחד

גודל הבמה: בשדה Dimensions יש לקבוע את מידות הבמה המדויקות.

בשדה Ruler Units ניתן לקבוע את יחידות המידה בהן ישתמש הקובץ. יש להשתמש בפיקסלים, וזו אכן ברירת המחדל של התוכנה.

 

שמירת הקובץ תעשה בשפה האנגלית כדי שנוכל להשתמש בקובץ גם בתוכנת ה- Dreamweaver.

 

כלי השרטוט

הוספת צורות לבמה:

בכלי השרטוט נמצא שם את המלבן, האליפסה ועוד … כמו בתוכנות האחרות. השינוי הוא שבפלאש קיימים גם צורות primitive.

כאשר נצייר מלבן או כל צורה אחרת, ניתן לערוך בנפרד את הקו מתאר ואת הפנים של המלבן. ע”י לחיצה על המלבן נוכל לשנות את צבעו.

אם נרצה לשנות את צבע קו המתאר נצטרך ללחוץ כמה פעמים על המתאר עד שהמתאר יקבל צבע מקווקו ואז ניתן לשנות את ההגדרות כמו: צבע, עובי ועוד. ניתן להסיר את הקו מתאר מהצורה ולהחזירה בעזרת הכלי bottle”” שנמצא בכלי צבע.

2017-08-24T15:38:24+00:00