עיצוב גרפי בידול

אחד המרכיבים החשובים ביותר בהקמת אתר הוא העיצוב הגרפי שלו. למעשה, הדבר הראשון אליו נשים לב בכניסתנו לכל אתר הוא הויז’ואל – האלמנט הגרפי. עוד לפני שנקרא את האות הראשונה בטקסט, נתייחס לצורה בה מעוצב העמוד. מהי השפה הגרפית המומלצת לכל עסק? האם עיצוב לא מדויק יכול לגרום לנזק? איך יוצרים בידול באמצעות עיצוב? בואו נראה איך זה עובד הלכה למעשה.

– יוצר בידול

ניתן לראות את חשיבותו של העיצוב הגרפי בשתי דוגמאות: האחת – אתר של משרד עורכי דין והשנייה – אתר שמוכר מצעים איכותיים לתינוקות. מספיק לעצום עיניים כדי לראות בדמיוננו את האתר של משרד עורכי הדין: מסודר, שמרני, כהה משהו, עיצוב גרפי שמשדר רצינות, סמכותיות ויוקרה. לעומת זאת העיצוב הגרפי של האתר למכירת מצעי תינוקות, יהיה הרבה יותר רך, ויבוא לידי ביטוי באמצעות עיצוב גרפי עם גוונים בהירים. שימו לב – מדובר על סגנון עיצוב שיאפשר לנו במבט אחד על האתר לשער בסבירות גבוהה במה הוא עוסק.
מהצד זה אולי נראה מובן מאליו, אולם עיצוב גרפי שאינו מבין את המוצר ולא מתאים את עצמו לערכיו יכול לפגוע בו.
עיצוב גרפי שמתכתב עם הטקסט
העיצוב הגרפי, אמנם נראה ראשון בעין, אולם חלק חשוב בהצלחתו טמון בחיבור שלו עם הטקסט. על המעצב הגרפי לדעת איך “להתכתב” עם הטקסט שיצר עבורו הקופירייטר, ליצירת התמונה המושלמת. לא בכדי, במשרדי הפרסום השונים ישנו חיבור מיוחד בין הקופירייטר והמעצב הגרפי, כל אחד משלים את משנהו. החיבור הזה בין הטקסט לעיצוב בא לידי ביטוי בכל חלק באתר: בעיצוב בכותרות, בשם ובסלוגן, בכותרות המשנה, בבאנרים(כשיש) ועוד.
תמונה אחת שווה…
אסור להתפשר על איכות העיצוב הגרפי של האתר ובעיקר על התאמתו לאופי המוצר/העסק. עיצוב מדויק ומתאים יכול לגרום להרבה כניסות של גולשים, שיסתקרנו לראות מה הוא טומן בחובו. מצד שני, צריך מאוד להיזהר עם עיצוב שאינו תואם ויכול לגרום לנזק. בשורה התחתונה, העיצוב הגרפי הוא הלב של כל אתר אינטרנט/מודעה/פלייר/ברושור ועוד. ככל שהלב יתפקד טוב יותר כך הסיכוי של המותג להצליח, יהיה גבוה יותר.

 

 

 

2017-09-04T12:47:07+00:00