עיצוב גרפי – גרפיקה ממוחשבת כיצד נקשר בין צבע לעיצוב גרפי?

תורת הצבעים עיצוב גרפי 2020 – גרפיקה ממוחשבת כיצד נקשר בין צבע לעיצוב גרפי?

עיצוב גרפי הוא עולם רחב מאוד, עולם שמשלב כמה תוכנות גרפיות שמסייעות לנו להפיק את התוצרים הגרפיים אותם אנחנו רוצים להפיק. אבל הוא משלב גם לא מעט תיאוריה, לא מעט מחשבה מאחורי הדברים ובעיקר הבנה שלכל דבר יש השפעה על המוח האנושי. לכל צורה, לכל אפקט וכמובן, לכל צבע יש את הדרך בה הוא משפיע עלינו. זאת הסיבה שמרכיב חשוב בלימודי עיצוב גרפי הוא התאוריה שמאחורי הדברים, המחשבה והתכנון של ההשפעה ארוכת הטווח שתהיה לעיצוב. לצבע יש אם כן השפעה עמוקה עלינו, וכנה כמה דוגמאות לתחושות אותם יוצרים צבעים בתוכנו.

תורת הצבעים עיצוב גרפי 2020

דוגמאות לצבעים ולהשפעה שלהם

  • כחול – לכחול יש שני צדדים וכל אחד מהם רחוק מהשני. בכחול אפשר לעשות שימוש גם כשרוצים להשיג אפקט של פחד וחוסר שליטה, אך מצד שני, הוא גם יוצר תחושת הרמוניה ורגיעה אם הוא בהקשר הנכון.
  • כתום – הצבע הכתום מעורר את השמחה החושית. הוא נחשב גם ליוצר פרצי יצירתיות.
  • סגול – הסגול הוא צבע רוחני, צבע שמעניק שקט ושלווה ומשקיט סערות נפשיות.
  • שחור – השחור הוא צבע אפל, צבע שבולע בתוכו את כל הצבעים. הוא יוצר תחושה של חוסר אונים, של פחד ושיתוק. 
  • אדום  – הצבע האדום הוא צבע התשוקה, האנרגיה והאהבה. מצד שני הוא גם מסמל אלימות והרס וזה צבע שעשוי לגרום על פי מחקרים לשינויים פיזיולוגיים של ממש למי שנחשף אליו, שינויים כמו דופק מואץ, עלייה של לחץ הדם, והעלאת קצב הנשימה.

עיצוב גרפי בצבעים

המעצב הגרפי חייב לקחת בחשבון את הצבעים ואת השפעתם. הדוגמאות שנתנו הם רק על קצה המזלג, אבל הם מסייעים לנו להבין שההתייחסות לצבעים לא צריכה להיות רק בהקשר הנושאי אלא גם בהקשר הרגשי. לצבעים יש השפעה עמוקה עלינו ועיצוב נכון ובהתאם לתורת הצבעים ולהשפעה שלהם, יכול לעשות עבודה נפלאה. תורת הצבעים היא דבר מרתק, מחדד את החושים ויוצר את ההבנה שיש מעבר ל”ניראות יפה”. כל מעצב צריך לדעת על הקשר בין צבעים מסוימים לבין ההשפעה שלהם.

כשאנחנו רואים צבעים בגרפיקה מעוצבת כגון צהוב,אדום,כחול,איך אנחנו מרגישים? עצובים שמחים מאושרים?

אותו דבר הצופים במודעות שלנו מרגישים באותו הרגע שהם רואים את העיצובים שלנו. בלי להתכוון אנחנו מגיבים בהתאם לצבעים מסוימים שאנו רואים בחירת הצבע חשובה ביותר בהתאם לקהל היעד שלנו כגון אנשי דת,עמים,תרבויות ועוד. בעיצוב צבע לעסקים חשוב מאוד לראות ולבדוק מהו הרושם הראשוני בתקשורת המידית שהצבע מעביר לנו. תהליך הזיהוי בעיצוב גרפי נותן לנו את סוד ההצלחה , כך זה יעזור לנו לשמור על הלקוחות שלנו ולא נאבד לקוחות פוטנציאלים עתידיים. ברור שאם לא נבחר בצבעים מסוימים כל עסק היה נראה אותו דבר וכך היה קשה לנו להבדיל בין המוצרים השונים.

  • צבע בכמה רמות צבעים שונות מגרה ועובד על החושים במוח שלנו, זה יסמל מחשבות ומושגים שונים מחיי היום יום שלנו, יגרה את הפנטזיה ונייצר תגובות רגשיות חזותיות , פונקציות של צבעים יהוו את האלמנט הגרפי שהוא המבנה העקרי של המותג וכמובן זהויות חברתיות. העיצוב הגרפי על ידי בחירת צבעים נכונה יצור תופעת ניווט מרחבית, אסתטיקה ותחושה של הרמוניה גרפית ויזואלית שתשפר את הרעיון של הלקוח.


2019-08-20T17:26:31+03:00