עיצוב גרפי הייטק 2021

עיצוב גרפי הייטק 2021

בשנות התשעים החלה בישראל מהפכת ההייטק. מי שעבד בהייטק אז הרוויח המון כשכיר, דבר שהוא נכון עד היום. אנשים רבים רוצים להתקבל לעבודות בהייטק, אך לא כל מקצוע מתאים לסוג זה של עבודה. אחד המקצועות שעבר שינוי עצום הוא מקצוע העיצוב הגרפי. אם בעבר עיצוב גרפי היה נשאר בכל התחום של מיתוג ופרסום עסקים, הרי שהיום תחום זה התרחב במנעד העיסוקים שלו וכעת הוא נצרך בשוק ההייטק בדיוק כמו מקצועות הפיתוח והתכנות. מעצבים גרפיים משתלבים בהייטק כבר משלב התכנות. המקצוע של המעצבים הגרפיים בפיתוח מוצרים בהייטק נקרא חוויית משתמש ux-ui שעליה נדבר כעת, אך חשוב לדעת כי בהייטק משתלבים גם מעצבים גרפיים שמעצבים אתרים ואפליקציות.

מהי חוויית משתמש?

עידן המידע והשפע הביא עמו את הידע הרחב לפיתוח ועיצוב של מוצרים מכל הסוגים. לכל מוצר כיום יש מספר רחב מאוד של מוצרים זהים או דומים והתחרות היא עצומה. הצרכנים כיום מאוד ביקורתיים ומחפשים לרכוש את המוצר שישמש אותם בצורה הטובה ביותר. הם מחפשים מותר שיהיה להם קל להשתמש בו, שיהיה אינטואיטיבי ושהעיצוב שלו יראה כמו שדמיינו. זה מה שעושה מעצב גרפי העוסק בחוויית משתמש בהייטק.

אם אני רוצה להיות מעצב גרפי בהייטק, מה אני צריך ללמוד?

כדי להיות מעצב גרפי בהייטק יש ללמוד קודם את הבסיס הראשוני בעיצוב גרפי הכולל את שלושת תוכנות העיצוב הגרפי פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין. תוכנות אלו הן הבסיס הראשוני לפני שלומדים בניית אתרים או חוויית משתמש. ללא בסיס זה לא תוכלו להתקבל לעבודות בתחום. לכן ההמלצה הטובה ביותר היא תחילה ללמוד קורס עיצוב גרפי במכללת סולו ולאחר מכן ללמוד קורסי המשך. מעצבים גרפיים מוכשרים מאוד יכולים להתקבל למשרדי הייטק אפילו לאחר הקורס הבסיסי. אך בהחלט ניתן להתחיל בקורס בסיסי, להשתפשף מעט בתחום ולאחר מכן ללמוד קורסי המשך.

מה מיוחד במכללת סולו ולמה כדאי לי ללמוד שם?

מכללת סולו היא מכללה המלמדת עיצוב גרפי ומקצועות העיצוב להייטק. המכללה מלמדת אונליין מהבית כבר חמש עשרה שנים ומכירה היטב את התחום וגם את ענף ההייטק והצרכים שלו. מי שלומד במכללה שלנו ללא ספק יכול להיות רגוע שבסיום הקורס יהיה לו מספיק ידע יישומי בתור מעצב גרפי. שיטת הלימוד במכללת סולו היא ייחודית. המכללה מודעת לכך שכדי שתלמיד יצליח הוא צריך להבין את החומר היטב, לעבד אותו ולהגיע לכדי יישומו ביצירתיות מחשבתית. אלו המון רבדים שניתנים ללימוד רק כאשר מפרקים את החומר לתתי נושאים ובזה מכללת סולו מצטיינת. המורים שלנו מלמדים את התלמיד אחד על אחד בקצב שלו. מכיוון שמדובר בהוראה פרטית, אין לכך הגבלה ותלמיד יכול לעצור את המורה המהלך השיעור ולקבל הסבר נוסף.

האם להיות מעצב גרפי בהייטק יפתח לי את האפשרות להשתכר טוב?

עיצוב גרפי הוא מקצוע מאוד נצרך כיום בשוק העבודה. יש לו ביקוש גבוה וגם היצע עבודות גבוה. השכר ההתחלתי למעצב גרפי שעוסק במיתוג כשכיר מתחיל בעשרת אלפים שקלים ואם הוא משתלב בהייטק המשכורת ההתחלתית קופצת לשבע עשרה אלף שקלים. כל אלו עולים בהמשך בהתאמה לוותק ולמשרדים השונים. יש כאן מקצוע עם שכר טוב וביקוש מצוין והוא גם מעניין ומאוד יצירתי. אז לשאלתכם, האם תשתכרו טוב כמעצבים גרפיים בהייטק, התשובה לכך היא בהחלט כן!

האם ניתן להרוויח במקצוע זה יותר מעשרים אלף שקלים בחודש?

מי שמחפש להרוויח יותר מעשרים אלף שקלים בחודש מעיצוב גרפי, חייב לדעת שזה לגמרי יעד אפשרי. מעצבים גרפיים שעובדים כעצמאיים ועושים לעצמם מיתוג ושיווק נכונים, יכולים להשתכר מצוין. לרוב העבודה היא לפי פרויקט ולכל פרויקט כזה יש מחירים גבוהים מאוד. כמו כן, חשוב להבין כי המעצב הגרפי העצמאי יכול לעסוק במגוון תחומים בעיצוב גרפי והוא אינו מוגבל כמו השכיר.

עבודה בהייטק כמעצבים
עבודה בהייטק כמעצבים

על סמך מה מתקבלים לעבודה בהייטק כמעצבים?

אז במקצועות שונים אנשים מתקבלים לעבודה באמצעות התעודה, אך בעיצוב גרפי הדבר שונה. הצרכנים והמעסיקים רוצים לדעת מהי איכות העבודה ואת זה לא ניתן לראות באמצעות תעודה, את זה ניתן לראות רק באמצעות עבודות שכבר עשיתם. לכן הדבר החשוב ביותר עבור מעצבים גרפיים מתחילים וותיקים הוא ללא ספק תיק העבודות שהוא הדבר שהכי משקף את החשיבה האומנותית שלכם וצורת העיצוב.

איך יוצרים תיק עבודות? זה דבר שאצא ממנו מהלימודים?

יש מספר פלטפורמות שבאמצעותן ניתן לעצב תיק עבודות איכותי. לא בכל מכללה יוצרים כחלק מהלימודים תיק עבודות, במכללת סולו דווקא דואגים לנושא זה ולאורך כל הקורס התלמידים מקבלים שיעורי בית ברמה של תיק עבודות. כאשר תסיימו את הקורס יהיו בידיכם מספיק עבודות עבור תיק העבודות שלכם. בנוסף, מכללת סולו מודעת לכך שסטודנטים רבים יוצאים אל השוק בלי תיק עבודות ולכן למכללה תכנית לימודים מיוחדת שתפקידה ליצור ולעצב תיק עבודות עבור מעצבים מתחילים בעיקר.

מה אני צריך שיהיה לי כדי ללמוד אונליין במכללת סולו?

כששומעים למידה באונליין, יש אנשים שיחשבו כי מדובר בשיטה מסובכת, אך לא כך הדבר, אלא להיפך! השיטה באה לפשט לכם את דרך הלימודים. אם עד עכשיו כאשר התכוננתם לתחילת לימודים הייתם צריכים לדאוג לדרכי הגעה, תקציב מיוחד לנסיעות ולפעמים אף מעבר למגורים קרובים יותר,  הרי שבלימודים אונליין מהבית כל זה נחסך מכם. כל מה שצריך זה מחשב, אינטרנט, רמקול ואוזניות. דברים פשוטים שבמלא הייתם צריכים במידה והייתם לומדים בשיטות המסורתיות. מעבר לכך, המכללה כבר תדאג לכם לתוכנת חיבור שבאמצעותה תשמעו ותדברו עם המורה וגם תשתפו מסכים. כמו כן, אם בחלק מהמכללות מבקשים מכם לרכוש בנוסף תוכנות עיצוב, הרי שבמכללת סולו מתקינים אותם עבורכם כחלק מהמחיר. אז מה כן נדרש מכם? ליצור עמנו קשר, להירשם ולחכות לשיעור הראשון. נשמע פשוט, זה אכן פשוט ומאפשר לכם ללמוד בנוחות שלכם ובמסגרת לימודים איכותית.

אלו קורסים נוספים קיימים במכללת סולו

מכללת סולו באה לתת לסטודנטים מעטפת רחבה של לימודי עיצוב גרפי. אנו מלמדים קורסי בסיס בעיצוב גרפי, קורסי תוכנות עיצוב גרפי ללא מעצבים, קורסים מתקדמים כמו בניית אתרים, בניית אפליקציות, חוויית משתמש, בניית תיק עבודות ותכנית רחבה של תקשורת חזותית הכוללת נושאים מעבר לתוכנות הבסיס. כל הקורסים מתקיימים אונליין מהבית באמצעות תוכנת חיבור, כולם על ידי מורים מוסמכים בתחום וכולם מכשירים אתכם לשוק העבודה. קורס איכותי עם המון המלצות.

איך מוצאים עבודה בתום הקורס?

גם כאן מכללת סולו לא מאכזבת אתכם. למכללה יש את קבוצת הפייסבוק הגדולה ביותר לדרושים בתחום. בכל יום מתפרסמות בקבוצה זו עשרות משרות בעיצוב גרפי ומקצועות העיצוב להייטק. מדובר על קבוצה שבה יש תלמידים ומעסיקים כאחד וניתן להגיש קורות חיים ותיק עבודות לכל אחת מן המשרות.

לסיכום, רוצים להתקבל למשרות בהייטק? אוהבים את עולם העיצוב הגרפי? יש כיום שילוב של שני אלו יחד. כל מה שצריך לעשות זה להתחיל ללמוד עיצוב גרפי במכללת סולו ולהתחיל את במסע שלכם במקצוע המבוקש והיצירתי הזה.