חוקים עיצוב לוגו
ישנם מספר עקרונות חשובים לעיצוב לוגו נכון, החל מבחירת הצבעים, תחילה נשמור על פשטות שיאפשר זיהו קל נשמור על תכליתיות ועל תכונות ייחודיות שיזכירו את המקום שאליו אנחנו מעוניינים להפנות לקוחות. נדאג שהלוגו שאנחנו מעצבים גרפית יהיה מעוצב בתוכנה וקטורית כגון אילוסטרייטור תוכנה גרפיקה ממוחשבת מבית אדובי. בתוכנה ובעיצוב עצמו נשמור על מינימום צבעים ובחירת הצבעים תהייה נכונה ובלתי נשכחת. נעקוב מקרוב על עקרון הפשטות ועל הזיכרון. עיצוב הגרפי של הלוגו צריך להיות יעיל ואפקטיבי בלתי נשכח ועל ידי כך נשמור על חוק הפשטות בעיצוב גרפי שהוא בעצם החוק הכי חשוב בעיצוב לוגו עסקי.
הנושא של הלוגו
למרות שזה יפתיע רבים אך הנושא של הלוגו צריך להיות בעל חשיבות קטנה יחסית ואפילו התוכן לא צריך להיות משמעותי או לעורר התנגדות בדבר הצופה כל זאת כדי לגרום לצופה שהלוגו יישאר במוחו לעד. הלוגו צריך להיות לעד. מבחן הזמן של הלוגו הוא עד 10 שנים לפחות עד לעיצוב חדש שלו, אריכות הימים היא המפתח להצלחה, ההבלטה ועקרון שמירת הלוגו בזיכרון של הצופה. לוגו יעיל אמור להיות מעוצב עם זרימה של תנועה, לכן זו הסיבה שעיצוב לוגו חייב להיות מעוצב בתוכנה וקטורית לחלוטין כגון אילוסטרייטור כדי להבטיח שנוכל לשנות אותו לכל גודל שנרצה.
לוגו צריך להיות מעוצב בפורמט אופקי ואנכי.
הדרך הכי נכונה לעבוד בהתחלה עם לוגו הוא לעצב בצבע שחור בלבד זה יאפשר לנו להתמקד בצורה שאליה אנחנו רוצים להגיע, כל זמן שאנו מעצבים אנחנו צריכים לזכור את נושא העלויות ההדפסה של הצבעים, ושהצבעים האלה גם יהיו בשימוש ולא יקרים ללקוח שלנו לטווח הארוך. חשוב למעצב הגרפי לדעת את ההבדלים בין צבעי cmyk שהם צבעי פרוצס לבין צבעי פנטון שהם הצבעים שרק איתם אנחנו נעצב לוגואים ללקוחות שלנו כדי לשמור על אחידות הצבעים לכל אורך ההדפסה. צבעי פנטון הם צבעים ממוספרים לפי מניפת צבעים בו נוכל להבטיח ללקוח את אותה רמת צבעים לפי מהדורות שונות.
פרוצס הם צבעים על פי אחוזי רשת שונים שלא מאפשרים אחידות בגוונים לכל אורך ההדפסה.
אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב לוגו היא להגיע לעמדה התואמת את היעוד, לדוגמא אם נעצב לוגו לחברת אופנה לא נראה שם מכוניות וכולי, לא נשים שם פונט ילדותי בעיצוב לחברת אופנה כי נרצה לשמור על יוקרה, או לדוגמא לוגו לחברת רכבים לא צריכה להראות בלוגו שלה רכב.
עיצוב גרפיקה נמצא מכל עבר
בהליכה ממוצעת ברחוב, נניח 10 דקות, אתם נחשפים, בלי שממש הבחנתם, לעשרות, אם לא מאות, פרויקטים, קמפיינים, פרסומות, בגדים, חלונות ראווה ומה לא?, שהמשותף לכולם – נוצרו בידי מעצב. לא בכדי עיצוב ומיתוג נחשב כוח חזק ויציב בשוק הלימודים והעבודה. כי פשוט אין לו סוף.
הקונוטציה הראשונה שעולה לאנשים כשאומרים עיצוב, מתייחסת לבגדים, אולי לעיצוב הבית. אבל יש כל כך הרבה מעבר. למעשה, כמעט כל דבר שאפשר לראות בעיניים (להלן: חזותי), הוא תוצר של עיצוב, בין אם זה עיצוב מוצר, עיצוב תעשייתי וכו’.
אז אם אתם מתלבטים מה ללמוד וחשוב לכם ללכת על משהו שיש בו עבודה, והרבה, עיצוב בהחלט יכול להיות אופציה טובה לעניין. אבל לומר עיצוב זה בערך כמו לומר רפואה. יש כל כך הרבה סוגים! מה מעניין אתכם?
רוצים להיות המוחות מאחורי הויזו’אל במסעות פרסום? לכו על עיצוב גרפי. מתאים לכם להיות אלו שימציאו את מכונת הקפה הראשונה שעושה גם נעים בגב? עיצוב תעשייתי בשבילכם. נעצרים לרבע שעה מול כל חלון ראווה בהתפעלות מהולה בביקורת? עיצוב חלונות ראווה תפור עליכם. נכנסים לחנות בגדים בזריחה ויוצאים כשהירח במרכז השמיים? איך נשמע לכם עיצוב אופנה? לא יכולים שלא להחמיא/להאיר/להעיר בכל פעם שנכנסים לבית של מישהו? לכו בכל הכוח על עיצוב פנים. בקיצור – ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות.
נדבר על זמני לימוד, שכר הלימוד ותוכן הלימוד כשמדברים על עיצוב זה טיפה אמורפי, שוב, בגלל הגיוון הרב. ישנם קורסים שמקנים לכם תעודה, יש תארים שמקנים לכם תואר, זה יכול לקחת לכם חצי שנה, ואולי בכלל 3 שנים? מסקנה – תבדקו טוב טוב לפני שאתם מחליטים.
אבל אם השורות האחרונות עשו לכם משהו, כנראה שמה שלא יהיה, מקומכם בנבחרת העיצוב של מדינת ישראל. אז אם אכן כוחכם בידיכם, והיצירתיות שלכם משפריצה בציורים וצבעים, ולא באותיות ומלל, צאו למסע מהנה אל מקצוע נחשק ומשפיע, ואולי אתם תהיו הדבר החם הבא…. בהצלחה!
הסבה מקצועית
כל אחד שמחפש הסבה מקצועית בתחום מסוים מחפש סיפורי הצלחה של המקצוע כדי להצדיק את הרעיון של ללמוד את התחום זהה. בכתבה הבאה נסביר לכם מה זה עיצוב גרפי ואם בכלל כדי לכם ללמוד את התחום הזה. תוכלו לבדוק את מידת ההתאמה שלכם למקצוע ולקבל אין ספור טיפים וטריקים על כל נישת עולם המדיה התקשורתית דרך יצירת וויזואליים משמע תקשורת חזותית. נוכל להגיד לכם על השכר בתחום ואם בכלל כדי להשתתף בנישה זו. כדי להצליח בעיצוב גרפי כל מה שאתם צריכים זה רוח יזמות ורצון לחשוב מעבר לקופסא. תחום העיצוב הגרפי לא מתאים לאנשים שלא רוצים לתרגל שעות כדי להצליח בתחום או לאנשים שאין להם שליטה בשפה האנגלית בצורה בסיסית. הכתבה מלווה בסרטונים רבים שנעשו על ידי מיטב המרצים שעובדים בחברות הייטק ומשרדי הפרסום בישראל, הסרטונים נעשו בשפה העברית כך שמתאימים לכל אחד שרוצה להתעניין בתחום זה.
עצמאי או שכיר בתחום העיצוב גרפי?
בתחום העיצוב הגרפי תעודות כבר לא פותחות דלתות בנישה זו ומה שקובע זה אך ורק איך אתם חושבים בצורה יצירתית כדי לייצג מותגים וחברות במדיות השונות. המדיות יכולות להיות רשתות חברתיות או לסירוגין בעולם הדפוס. תחום העיצוב הגרפי נהוג בו לעבוד מהבית או בשיתוף פעולה עם חברות שונות על ידי פתיחה של סטודיו עצמאי. כמובן שאם אתם רוצים לעבוד בתור שכירים תוכלו בקלות כבר בסיום הלימודים להשתלב בתעשייה זו. ההבדלים בין שכיר לעצמאי הם גדולים מאוד היות ושכיר מוגבל עם שכר שעתי שמקבל על משרד הפרסום לעומת מעצב גרפי עצמאי שמתמכר את כל העבודות שלו על פי פרויקטים שונים אותם הוא מציג כמחירון באתר האינטרנט שלו או בדף הפייסבוק. בשני התחומים מומלץ לצבור ניסיון בהתחלה על כך המורים שלכם ילמדו אתכם את כל המהלכים בתחום.
מה זה עיצוב גרפי ותקשורת חזותית?
עיצוב גרפי הוא העברת מידע מכירתי או שיווקי בכל אמצעי גרפיקה זה או אחר על ידי שימוש בתמונות או תרשימים שנעשים בתוכנות גרפיקה ממוחשבת שהם פוטושופ, אילוסטרייטור , אנדיזיין. לאחר סיום לימודים זה תוך למידת השפה העיצובית סטודנטים יכולים להמשיך למסלול תקשורת חזותית בו ילמדו את כל השפה של עולם האינטרנט החל מעבודה בפיתוח אפליקציות, אתרי אינטרנט, חנויות אונליין ועוד. עם כל השינויים הטכנולוגיים שאנו רואים מכל עבר הביקוש למעצבים גרפיים הוא גבוה מאוד מכיוון שהם אלה שיוצרים את כל הנוכחות הדיגיטלית.
נוכל לראות בעשור האחרון שמעצבים גרפיים נעשו מבוקשים מאוד בגלל שחברות הייטק מפתחות מוצרים דיגיטליים לעולם כולו והם צריכים את המעצבים שיעבדו בצורה חופפת וישירה עם מפתחים ומתכנתים שמקודדים תוכנות שונות. מפתח לומד במדעי המחשב איך לקודד ולכתוב קודים שונים והמעצב הגרפי הוא זה שקובע איך השפה הוויזואלית תהיה מיוצגת למכירת המוצר הדיגיטלי. ככל שעולם האינטרנט ימשיך להתקדם הביקוש למעצבים גרפיים יהיה גבוה כי הם אלה שנותנים את כל הפתרונות הדיגיטליים ויוצרים נוכחות דיגיטלית לעסקים בכל מדיה אפשרית ולא רק ברשתות החברתיות. נוכל לראות מעצבים גרפיים מעצבים אפליקציות, אתרי אינטרנט, חנויות אונליין למכירת מוצרים ועוד.
מה קרה בקורונה למעצבים הגרפיים?
מעצבים גרפים בתקופת הקורונה הביקוש שלהם עלה בעשרת אלפים אחוז בצורה מואצת ומטורפת בשוק. הסיבה לביקוש למעצבים גרפיים הוא המעבר הפיזי של עסקים שלא האמינו בעבר באתרי אינטרנט והיו עסק שלא יהיה לו אתר אינטרנט או חנות אונליין ברשת לא יוכל להתקיים. אם ניקח חנות שמוכרת נעליים ועד היום הייתה מציגה את כל המוצרים שלה בחלונות ראווה היום אותו סגנון של עסק עבר למכור באתר אינטרנט דרך עיצוב ופיתוח של חנות אונליין למכירת מוצרים. את כל סגנונות העבודה האלה של עיצוב חנויות אונליין או התאמת מוצרים לאפליקציות מעצבים גרפיים עושים את סגנונות העבודה האלה. עבודה בעדכון אתר לכל אורך השנה גורמת למעצבים גרפיים לקבל שכר מאוד גבוה. נוכל לראות שמעצבים גרפיים היום שכירים בחברות הייטק ומשרדי קידום אתרים מרוויחים משכורת של חמש עשרה אלף שח בחודש ללא ניסיון, בחברות הייטק מעצבים גרפיים מתחילים יכולים להתחיל עם שכר של שמונה עשרה אלף שקל כל עוד הם יביאו תיק עבודות מקצועי לתחום.
למה תיק עבודות בעיצוב גרפי הוא כל כך חשוב?
תיק העבודות שאתם מביאים בתחומי עיצוב גרפי הוא יותר חשוב מהתעודה שתביאו. תעודות הם טובות אבל בעיקר רק על הקיר. בתחום העיצוב הגרפי והתקשורת חזותית מה שלקוחות רוצים לראות או שמי שישוחח אתכם על הקבלה לעבודה יבדקו את תיק העבודות שלכם בצורה מקצועית על ידי בדיקה של חוקי השפה העיצובית תוך הטמעה של יצירת וויזואליים שמתאימים לרוח התקופה.
ככל שתיק העבודות שלכם יכיל טרנדים שמדברים על מה שקורה היום ברשתות החברתיות או בכל מדיה אפשרית תוכלו להתקבל ישירות לעבודה. מראיין יסתכל אם אתם יכולים להסביר כל מיני סגנונות עיצוב שאתם מראים בתיק העבודות. בהחלט ישאלו אתכם באיזה תוכנה עשיתם ולמה בחרתם לבצע את העבודה בעיצוב גרפי בתוכנה כזו או אחרת. לכל סגנון עבודה יש תפקיד מאוד חשוב בעולם ההייטק ובמשרדי פרסום כי הם בעצמם ראו כבר אין ספור עיצובים ודוגמאות שונות ולכן הם יודעים בדיוק מה לשאול.
בתקופת הלימודים המורים שלכם יכינו אתכם לתיק עבודות ואיך לענות לשאלות בצורה מקצועית? מאוד חשוב הראות בתיק העבודות תהליכי עבודה לדוגמה: במידה ואתם מציגים לוגו בתיק העבודות מאוד חשוב להראות את כל התהליך העיצובי עד שבחרתם את הלוגו הסופי. סגנון הסבר זה יכול להיות גם בעיצוב מודעה או אפליקציה שגם אתם עיצבתם.
איך לומדים מהבית אונליין תקשורת חזותית וגרפיקה ממוחשבת?
נוכל לראות שמכללות רבות ואוניברסיטאות ללימודי תואר ראשון או לימודי תעודה עברו בתקופת הקורונה ללמד בצורה מקוונת דרך האינטרנט עם מורים מעבר לקו. אנחנו בית ספר סולו המכללה ללימודי מעצבים גרפים מתחילים וגרפיקאים. מלמדים בשיטה זו כבר חמש עשרה שנה דרך לימודים מקוונים. הלימוד בבית הספר סולו מתבצע בצורה פרטנית ואישית דרך שיעורים פרטיים בגרפיקה ללימודי תעודה. כל מורה יש לו מקבץ סטודנטים שהמורה מלמד אותו בצורה פרטנית ואישית במהלך השבוע. המורה מציג נושאים שונים במסך של הסטודנט ולאחר מכן הסטודנט מתרגל את החומר בצורה פרטית. אם יש נושא שהוא לא ברור במהלך השיעור המורה יחזור שוב על כך הנושא עד שהחומר מובן וברור לסטודנט. התמיכה בלימודים היא לא רק בשעות הלימוד עצמם אלא הסטודנט יכול ליצור קשר בכל מדיה אפשרית כדי לקבל פתרונות לבעיות שעולות במהלך הלימודים. בית הספר סולו מאמין בהדרכה פרטנית ואישית כדי להצליח בתחום זה אין ספק שלומדים בצורה פרטית מקבלים הרבה יותר חומר והיחס האישי שמופנה לסטודנט מאפשר לו להצליח בקריירה.
העבודה בתחום איך הבית ספר עוזר לכם?
לבית הספר סולו יש קבוצה עם מעל תשע עשרה אלף חברות הייטק ומשרדי פרסום הטובות ביותר והגדולות בישראל. אנו הבית ספר היחידי בארץ עם השמה אינטרנטית מטורפת, הקבוצה מכילה תשע עשרה אלף חברות שמחכים רק לך לראיון עבודה או לראות מה יש לך להציע לעולם השיווק. כבר בתקופת הלימודים המורה יציע לך להתחבר לקבוצה זו וליצור קשרים עסקיים עם חברות שונות. תוכלו ליצור אתנו קשר עוד היום ולשוחח עם יועצי הלימוד על מגוון מסלולי הלימוד שיש בבית הספר עד אז אנחנו מזמינים אתכם לצפות בסרטוני הגרפיקה כדי שתוכלו לבדוק את ההתאמה שלכם ללימודי עיצוב גרפי שיהיה לכם צפייה נעימה.