עקרונות בעיצוב גרפי לעיצוב לוגו

ישנם מספר עקרונות חשובים לעיצוב לוגו נכון , ובחירת הצבעים , תחילה נשמור על פשטות שיאפשר זיהו קל נשמור על תכליתיות ועל תכונות יחודיות שיזכירו את המקום שאליו אנחנו מעונינים להפנות לקוחות.
נדאג שהלוגו שאנחנו מעצבים גראפית יהיה מעוצב בתוכנה וקטורית כגון אילוסטרייטור נשמור על מינמום צבעים ובחירת הצבעים תהייה נכונה ובלתי נשכחת. נעקוב מקרוב על עקרון הפשטות ועל הזכרון.
עיצוב הגרפי של הלוגו צריך להיות יעיל ואפקטיבי בלתי נשכח ועל ידי כך נשמור על חוק הפשטות בעיצוב גרפי שהוא בעצם החוק הכי חשוב בעיצוב לוגו עיסקי.

הנושא של הלוגו
למרות שזה יפתיע רבים אך הנושא של הלוגו צריך להיות בעל חשיבות קטנה יחסית ואפילו התוכן לא צריך להיות משמעותי או לעורר התנגדות בדבר הצופה כל זאת כדי לגרום לצופה שהלוגו ישאר במוחו לעד.
הלוגו צריך להיות לעד מבחן הזמן של הלוגו הוא עד 10 שנים לפחות עד לעיצוב חדש שלו, אריכות הימים היא המפתח להצלחה , ההבלטה ועקרון שמירת הלוגו בזכרון של הצופה.
לוגו יעיל אמור להיות מעוצב עם זרימה של תנועה , לכן זו הסיבה שעיצוב לוגו חייב להיות מעוצב בתוכנה וקטורית לחלוטין כגון אילוסטרייטור כדי להבטיח שנוכל לשנות אותו לכל גודל שנרצה , הלוגו צריך להיות מעוצב בפורמט אופקי ואנכי.

הדרך הכי נכונה לעבוד בהתחלה עם לוגו הוא לעצב בצבע שחור בלבד זה יאפשר לנו להתמקד בצורה שאליה אנחנו רוצים להגיע , כל זמן שאנו מעצבים אנחנו צריכים לזכור את נושא העלויות ההדפסה של הצבעים , ושהצבעים האלה גם יהיו בשימוש ולא יקרים ללקוח שלנו לטווח הארוך.
חשוב למעצב הגראפי לדעת את ההבדלים בין צבעי cmyk שהם צבעי פרוצס לבין צבעי פנטון שהם הצבעים שרק איתם אנחנו נעצב לוגואים ללקוחות שלנו כדי לשמור על אחידות הצבעים לכל אורך ההדפסה.
צבעי פנטון הם צבעים ממוספרים לפי מניפת צבעים בו נוכל להבטיח ללקוח את אותה רמת צבעים לפי מהדורות שונות .
צבעי פרוצס הם צבעים על פי אחוזי רשת שונים שלא מאפשרים אחידות בגוונים לכל אורך ההדפסה.
אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב לוגו היא להגיע לעמדה התואמת את היעוד, לדוגמא אם נעצב לוגו לחברת אופנה לא נראה שם מכוניות וכולי, לא נשים שם פונט ילדותי בעיצוב לחברת אופנה כי נרצה לשמור על יוקרה, או לדוגמא לוגו לחברת רכבים לא צריכה להראות בלוגו שלה רכב .


עיצוב

בהליכה ממוצעת ברחובנניח 10 דקותאתם נחשפיםבלי שממש הבחנתםלעשרותאם לא מאותפרויקטיםקמפייניםפרסומותבגדיםחלונות ראווה ומה לא?, שהמשותף לכולם – נוצרו בידי מעצבלא בכדי עיצוב נחשב כוח חזק ויציב בשוק הלימודים והעבודהכי פשוט אין לו סוף.

הקונוטציה הראשונה שעולה לאנשים כשאומרים עיצובמתייחסת לבגדיםאולי לעיצוב הביתאבל יש כל כך הרבה מעברלמעשהכמעט כל דבר שאפשר לראות בעיניים (להלןחזותי), הוא תוצר של עיצובבין אם זה עיצוב מוצרעיצוב תעשייתי וכו‘.

אז אם אתם מתלבטים מה ללמוד וחשוב לכם ללכת על משהו שיש בו עבודהוהרבהעיצוב בהחלט יכול להיות אופציה טובה לענייןאבל לומר עיצוב זה בערך כמו לומר רפואהיש כל כך הרבה סוגיםמה מעניין אתכם?

רוצים להיות המוחות מאחורי הויזואל במסעות פרסוםלכו על עיצוב גרפימתאים לכם להיות אלו שימציאו את מכונת הקפה הראשונה שעושה גם נעים בגבעיצוב תעשייתי בשבילכםנעצרים לרבע שעה מול כל חלון ראווה בהתפעלות מהולה בביקורתעיצוב חלונות ראווה תפור עליכםנכנסים לחנות בגדים בזריחה ויוצאים כשהירח במרכז השמייםאיך נשמע לכם עיצוב אופנהלא יכולים שלא להחמיא/להאיר/להעיר בכל פעם שנכנסים לבית של מישהולכו בכל הכוח על עיצוב פניםבקיצור – ארץ האפשרויות הבלתי נגמרות.

לדבר על זמני לימודשכר הלימוד ותוכן הלימוד כשמדברים על עיצוב זה טיפה אמורפישובבגלל הגיוון הרבישנם קורסים שמקנים לכם תעודהיש תארים שמקנים לכם תוארזה יכול לקחת לכם חצי שנהואולי בכלל שניםמסקנה – תבדקו טוב טוב לפני שאתם מחליטים.

אבל אם השורות האחרונות עשו לכם משהוכנראה שמה שלא יהיהמקומכם בנבחרת העיצוב של מדינת ישראלאז אם אכן כוחכם בידיכםוהיצירתיות שלכם משפריצה בציורים וצבעיםולא באותיות ומלל,צאו למסע מהנה אל מקצוע נחשק ומשפיעואולי אתם תהיו הדבר החם הבא…. בהצלחה!

2017-09-04T19:38:17+00:00