שיעור  חינם אנימציות FLASH

הסבר נרחב בפקודות בתוכנה לאנימציה יש אנימציות שלא עובדות עם האלמנטים אלא עם כן הם SYMBOL

יש מספר שיטות להפוך אלמנט לSYMBOL

  • שיטה א

יצירת צורה מסמנת את הצורה עם החץ השחור- CONVERT TO SYMBOL – MODIFY או F8 – מכניס לספריית נפתח חלון בחול צריך לתת שם לאלמנט אחר כך לגרור את האלמנט לבמה- האלמנט יהיה קיים רק בקובץ שבו הוא נעשה.

  • שיטה ב

עובדות עם האלמנטים אלא עם כן הם SYMBOL

בסרגל   בוחרת בצלמית שנראית כמו הצלמית של יצירת שכבה חדשה נכנסת לסצנה יוצרת את האלמנטים שאני רוצה ואז לוחצת על SCENE

נוצר SYMBOL חדש

שיטה ג’ (מומלצת)

פשוט לגרור את האלמנט לחלון ה LIBRARY נפתח חלון ה – SYMBOL

לערוך:

שיטה א’ – DOUBLE CLICK על ה – SYMBOL

שיטה ב’ – הקלקה על ה SYMBOL בחלון (במה)

ע”מ לצאת לחיצה על לחצן ה SCENE

ייבוא תמונות בפלאש

תמונות צריכות שייקראו להם בשמות!!

מייבאת תמונה (IMPORT) נוצר בתור JPG בחלון ה עושה F8 והופכת ל- SYMBOL

ׁאם אני אמחוק את התמונה גם ה- SYMBOL יימחק

טקסט בתור SYMBOL – כדאי להכניס את הטקסט כבר מפורק ׁctrlB )

שיעור השהיות FLASH

FPS – FRAME PER SECONDS

בדרך כלל עובדים על 24 פריימים

אם רוצים לצור נקודת השהייה – יוצרים נקודת F6 בלי טרנספורמציה !! העצירה יוצרת סצנה שנשארת אותו דבר

כרגע ניתן לעשות השהיות גם עם F5 לצור פשוט פריים ריק (את ההבדל נלמד בעתיד)

כשאני מעתיקה תמונה מאילוסטריטור – עושה COPY באילוסטריטור

נכנסת לפלאש עושה PASTE אני אדביק את התמונה כקובץ אילוסטריטור (נפתחת שאלה באיזה צורה להדביק את הקובץ) ואז יעשה הרבה CTRL B ואפרק את התמונה ולא כ BITMAP

FLASH SYMBOL שיעור

יש אנימציות שלא עובדות עם האלמנטים אלא עם כן הם SYMBOL

יש מספר שיטות להפוך אלמנט לSYMBOL

  • שיטה א

יצירת צורה מסמנת את הצורה עם החץ השחור- CONVERT TO SYMBOL – MODIFY או F8 – מכניס לספריית ה library נפתח חלון בחול צריך לתת שם לאלמנט אחר כך לגרור את האלמנט לבמה- האלמנט יהיה קיים רק בקובץ שבו הוא נעשה.

  • שיטה ב

בסרגל library בוחרת בצלמית שנראית כמו הצלמית של יצירת שכבה חדשה נכנסת לסצנה יוצרת את האלמנטים שאני רוצה ואז לוחצת על SCENE

נוצר SYMBOL חדש

שיטה ג’ (מומלצת)

פשוט לגרור את האלמנט לחלון ה LIBRARY נפתח חלון ה – SYMBOL

איך אני עורכת:

שיטה א’ – DOUBLE CLICK על ה – SYMBOL

שיטה ב’ – הקלקה על ה SYMBOL בחלון (במה)

ע”מ לצאת לחיצה על לחצן ה SCENE

ייבוא תמונות

תמונות צריכות שייקראו להם בשמות!!

מייבאת תמונה (IMPORT) נוצר בתור JPG בחלון ה libraryעושה F8 והופכת ל- SYMBOL

ׁאם אני אמחוק את התמונה גם ה- SYMBOL יימחק

טקסט בתור SYMBOL – כדאי להכניס את הטקסט כבר מפורק ׁctrlB )

שיעור חינם SHAPETWEEN FLASH

הרעיון של ה SHAPETWEEN הוא לקחת צורה לעוות ולראות את התהליך , מכיוון שהסטרוק יכול לעורר בעיות בתוכנה , עדיף לא להשתמש בסטרוק

ולמחוק אותו ולא לעשות NONE , אפשר לעבוד עם ה SHAPE TWEEN

גם ע”י שימוש ב GRADIANT,

כפתורים

יוצרים עיגול, מעתיקים את השכבה ע”י השמת השכבה על צלמית שכבה חדשה, בעזרת ה FREE TRANSFOM וה- ALT SHIFT מקטינים את העגול , יוצרים עוד שכבה ועשים את אותו הדבר . אם אין אפשרות להעתיק את השכבה (בגרסאות קודמות של התוכנה) – יוצרים שכבה חדשה ועושים PASTE IN PLACE

שיעור SHAPE TWIN FLASH

להשתדל לעבוד ללא סטרוק , יכול ליצור בעות כשיוצרים אנימציות.

SHAPE TWIN

יוצרים צורה, בעזרת F6 יוצרים אנימציה ברצף הזמן (סצנות)

עד היום כשהיינו עושים את האנימציה היינו רואים רק את השינוי, כשאנחנו מסמנים בסרגל ה TIME-LINE את כל הנקודות , (הסצנות) ב –TIME LINE לוחצים על המקש הימני בעכבר ובוחרים ב- CREATE SHAPE TWEEN ה TIME LINE משתנה ורואים גם את הדרך של הצורה לשינוי

  • אפשר לבחור וליצור SHAPE TWEEN בחחירה של כל סצנה בפני עצמה או בבחירה מרובה.
  • אם אני לא רוצה קפיצה של האנימציה בסוף אני לוקחת את הצורה ההתחלתית ומעתיקה אותה לנקודה חדשה בסוף ע”י COPY ואז PASTE IN PLACE
  • גם שינו צבע אפשרי ב SHAPE TWEEN
2019-08-09T15:34:42+03:00