שיעור קורס בניית אתר וורדפרס חינם

תוכן עניינים

שיעור קורס בניית אתר וורדפרס חינם הקדמה: מהו עיצוב וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן פופולרית (CMS) המאפשרת למשתמשים ליצור ולנהל אתרים משלהם. עיצוב וורדפרס הוא תהליך של יצירת אתר בעל מראה מקצועי עם וורדפרס. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב אתר וורדפרס, כולל פריסה, ערכת צבעים וגופנים.

פריסה: אחד ההיבטים החשובים ביותר של עיצוב וורדפרס הוא פריסה. לכל אתר יש מראה ותחושה ייחודיים, לכן חשוב להתאים את העיצוב שלך כך שיתאים לאותו מותג וקהל יעד ספציפיים. כשאתה בוחר פריסה, שקול כיצד אתה רוצה שהמבקרים שלך יתקשרו עם האתר שלך – האם אתה רוצה שהם יגלשו בדפים ברצף או יקפצו ישר לקטעים ספציפיים? חשוב גם כמה תוכן תצטרך בכל עמוד והיכן כדאי למקם אותו.

נושאים: איך הם עובדים?

עיצוב וורדפרס עוסק ביצירת אתר אינטרנט שנראה מושך, יעיל וידידותי למשתמש. ישנן דרכים רבות ושונות לעצב אתר וורדפרס, אך השיטה הפופולרית ביותר היא שימוש בתוספים. תוספי וורדפרס ניתן למצוא באתר האינטרנט הרשמי של וורדפרס או במאגרים של צד שלישי. לאחר שזיהית את התוספים שאתה צריך, חשוב להבין כיצד הם עובדים לפני שתתחיל להשתמש בהם.

רוב התוספים משתמשים בתחביר קוד קצר כדי לצרף פונקציונליות לתוכן בבלוג או באתר שלך. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בתוסף כדי ליצור תפריטים מותאמים אישית או תכונות עימוד. כדי להוסיף פריט בתפריט, הצב את הקוד של התפריט בתגית כותרת מתאימה של פוסט או עמוד ולאחר מכן כלול את שם התוסף באזור התוכן של הפוסט. אתה יכול גם להוסיף ווידג'טים מותאמים אישית לפוסטים ולעמודים שלך באמצעות אותו תחביר.

התאמה אישית: מהם היסודות?

התאמה אישית היא אחת התכונות החשובות ביותר של וורדפרס. בין אם אתה משתמש מתחיל או מנוסה, תרצה להיות מסוגל להתאים את האתר שלך כך שיתאים לצרכים שלך. מאמר זה מספק סקירה כללית בסיסית של אפשרויות התאמה אישית וכיצד להשתמש בהן.

בראש ובראשונה, אתה יכול להתאים אישית את המראה והתחושה של האתר שלך באמצעות ערכות נושא. ערכת נושא היא תבנית מותאמת אישית המספקת מגוון רחב של אפשרויות עיצוב, מצבעים וגופנים ועד אלמנטים של פריסה ופוסטים מומלצים. אתה יכול למצוא ערכות נושא בחינם ב-WordPress.org או ערכות נושא מובחרות המוצעות על ידי מפתחי צד שלישי.

אם אתה מחפש שליטה ספציפית יותר על מראה האתר שלך, אתה יכול להשתמש בתוספים. תוספים הם תוספים המספקים פונקציונליות נוספת כגון שילוב מדיה חברתית או אמצעי אבטחה. אתה יכול למצוא תוספים ב-WordPress.org או במאגר התוספים הרשמי ב-CodePen.

תוספים: מה אתה יכול לעשות איתם?

תוספות הן חלק גדול מעיצוב וורדפרס וניתן להשתמש בהן כדי להוסיף הרבה אישיות לאתר שלך. בין אם אתה מחפש דרך להגביר את המראה והתחושה הבסיסיים של האתר שלך, או שאתה רוצה ליצור משהו ייחודי באמת, תוספות הן דרך מצוינת לעשות זאת. להלן שמונה דרכים מהנות להשתמש בתוספות בעיצוב הוורדפרס שלך:

הוסף גופנים וצבעים מותאמים אישית: דרך קלה אחת להוסיף קצת אישיות נוספת לאתר שלך היא באמצעות גופנים וצבעים מותאמים אישית. זה לא רק יעניק לאתר שלך מראה ייחודי יותר, אלא גם יקל על מבקרים שיש להם דפדפני אינטרנט או מערכות הפעלה שונות מותקנים במחשביהם. פשוט עברו אל Fonts.net או Colorlib.com ומצאו את הגופנים והצבעים המושלמים לצרכים שלכם.

הקלה על עיצוב וורדפרס: פריימר

פריימר תבליט עיצובי של וורדפרס יכול לעזור לך לייעל את תהליך העיצוב שלך. כאשר עובדים עם וורדפרס, חשוב לזכור את הטיפים הבאים:

השתמש בצבעים ובגופנים עקביים בכל האתר שלך. זה יעזור למשתמשים לנווט ולמצוא מידע בקלות רבה יותר.

צור מערכת רשת לארגון תוכן בדפים שלך. זה יקל עליך ליצור פריסות ולוודא שקל למצוא מידע.

שמרו על פסקאות קצרות ופשוטות. זה ימנע מהמשתמשים להסתבך במידע רב מדי בעמוד אחד, ובמקום זאת יאפשר להם להתמקד בתוכן.

מעבר ליסודות: טיפים, טריקים ועוד

יש הרבה יותר לעצב מאשר רק להוסיף כמה אזורי ווידג'טים ולבחור ערכת צבעים. במאמר זה, נסקור כמה מהיסודות שיעזרו לך ליצור אתר וורדפרס למראה נהדר.

  1. התחל במחשבה על המשתמשים שלך. מי הם ומה הם צריכים מהאתר שלך? ברגע שתדעו זאת, תוכלו להתחיל ליצור תוכן רלוונטי ושימושי עבורם.
  2. השתמש בטיפוגרפיה כדי למשוך תשומת לב לחלקים חשובים באתר שלך, והשתמש בצבעים מנוגדים לצורך הדגשה. טקסט מודגש יכול באמת לעשות רושם, אז השתמש בו במשורה אך בחוכמה.
  3. עבוד עם תמונות כדי להעביר מסר או להוסיף משיכה ויזואלית לדפים שלך. בחר בקפידה אילו תמונות לכלול, מכיוון ששימוש במספר רב מדי עלול להעמיס על הדף ולשבור את זרימת העיצוב שלך.

כיצד ניתן לשפר את חוויית המשתמש בנייד?

בכל הנוגע לחוויית משתמש, אין תשובה חד-משמעית. עם זאת, יש כמה דברים שניתן לעשות כדי לשפר את חוויית הנייד עבור משתמשי וורדפרס.

דרך אחת היא לוודא שכל התכונות הדרושות זמינות באפליקציה לנייד. פירוש הדבר כולל תמיכה בפוסטים, דפים, תגובות ומדיה. כמו כן, חשוב שתהיה לך גישה נוחה למשאבים כגון שאלות נפוצות ומאמרי עזרה.

דרך נוספת לשפר את חווית המשתמש בנייד היא על ידי הבטחת הפורמט של התוכן כהלכה עבור מסכים קטנים יותר. זה כולל שימוש בפסקאות קצרות יותר, פירוק קטעים ארוכים יותר לפסקאות קטנות יותר, ושימוש במשורה בגרפיקה ובתמונות.

לבסוף, חשוב לוודא שהלחצנים ניתנים ללחיצה והטקסט קריא על מסך קטן. המשמעות היא שימוש בגופנים גדולים יותר ולוודא שכל הטקסט מאויית נכון.

מהם היתרונות של חווית משתמש טובה יותר בנייד?

ישנם יתרונות רבים לחוויית משתמש נהדרת בנייד. למעשה, מחקר מ-2016 של Statista מצא ש-62% מהמשתמשים היו עוזבים אתר אם היה קשה לנווט בנייד. ברור שזה רע לעסקים, אז חשוב לוודא שהאתר שלכם קל לשימוש ללא קשר למכשיר. הנה כמה מהיתרונות של חווית משתמש נהדרת בנייד:

– סביר יותר שמשתמשים יישארו באתר שלך ויבקרו בדפים נוספים.

-תקבל יותר קליקים והמרות מכיוון שהמשתמשים יהיו מעורבים יותר באתר שלך.

-תחסוך כסף על פרסום מכיוון שסביר יותר שמשתמשים יבקרו באתר שלך מבלי שיתבקשו.

-האתר שלך ייראה טוב יותר כי הוא יהיה מעוצב עבור כל המכשירים, לא רק למחשבים שולחניים.

מה ההבדל בין חווית משתמש טובה לרעה באפליקציה?

אנשים משתמשים באפליקציות ממגוון סיבות, ואיכות חוויית המשתמש של אפליקציה יכולה להיות אחד הגורמים החשובים ביותר בהחלטה של מישהו להשתמש בה.

חווית משתמש טובה היא אינטואיטיבית, קלה למעקב ועונה על צרכי המשתמשים באופן מיידי. זה גם מספק משוב והודעות מועילות בזמן שהאפליקציה בשימוש, כך שהמשתמשים לא יצטרכו לחפש מידע או לחכות לסיום התהליכים. חווית משתמש גרועה עלולה לתסכל משתמשים עם הוראות מסובכות או תהליכים שלא עובדים כמתוכנן. ייתכן גם שיהיה קשה למצוא מידע או למצוא עזרה בעת הצורך.

כיצד המדיה החברתית משפיעה על חווית המשתמש במובייל?

פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק וטוויטר הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום עבור אנשים רבים. לא רק שהפלטפורמות הללו מספקות דרך להישאר מחוברים עם חברים ובני משפחה, אלא שהן גם מספקות דרך לחלוק חוויות ולהתחבר עם אחרים שחולקים תחומי עניין דומים. עם זאת, לרמה המוגברת הזו של קישוריות היו כמה השלכות לא מכוונות שהשפיעו על חווית המשתמש הנייד.

תוצאה כזו היא האופן שבו המדיה החברתית משפיעה על טווח הקשב שלנו. מחקרים מראים שאנו מבלים פחות זמן בקריאת מאמרים ובצפייה בסרטונים מכיוון שאנו יכולים לקבל את אותו מידע ממקורות אלו בטלפונים שלנו. בנוסף, הרשתות החברתיות גוזלות לרוב יותר מדי זמן כי קשה להתנתק ממנה. המשמעות היא שאנשים מבלים יותר זמן בטלפונים שלהם מאשר אם היו משתמשים בצורות אחרות של מדיה.

תוצאה נוספת היא האופן שבו המדיה החברתית משפיעה על מצבי הרוח שלנו.

מדיה חברתית הפכה לאחת הדרכים הפופולריות ביותר לשמור על קשר עם חברים ובני משפחה. עם זאת, לטכנולוגיה זו יכולה להיות גם השפעה שלילית על מצבי הרוח שלנו. מחקר שפורסם בכתב העת Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking מצא שאנשים שמשתמשים במדיה חברתית באופן קבוע נוטים יותר לחוות מצבי רוח שליליים מאשר אנשים שאינם משתמשים במדיה חברתית. משתתפי המחקר קיבלו שאלונים לגבי השימוש שלהם במדיה החברתית ומצבי הרוח שלהם. החוקרים מצאו שאנשים שהשתמשו במדיה החברתית לפנאי לא היו בסבירות לחוות מצבי רוח שליליים כמו אלה שהשתמשו בה לעבודה. עם זאת, אנשים שהשתמשו במדיה חברתית לעבודה היו בסבירות גבוהה יותר לחוות מצבי רוח שליליים לאחר השימוש בה לפנאי מאשר לפני השימוש בה לעבודה. זה מצביע על כך שהעומס של עבודה תוך כדי שימוש במדיה חברתית תורם לתחושות שליליות.

מהם הסוגים השונים של חווית משתמש ניידת?

לדברי אנדרו וורנר, מנכ"ל AWeber, קיימים שלושה סוגים של חווית משתמש ניידת: תועלתנות, קונטקסטואליזם ואינטראקטיביות. תועלתנות מתמקדת באספקת התכונות הנחוצות למשתמשים כדי להשלים את המשימות שלהם. קונטקסטואליזם מנסה להבין את הסביבה הנוכחית של המשתמש ולהשתמש במידע זה כדי לספק חוויה אישית יותר. אינטראקטיביות לוקחת בחשבון את האופן שבו המשתמש מקיים אינטראקציה עם האפליקציה או האתר ומשנה את הממשק בהתאם.

סוג נוסף של UX נייד הוא עיצוב רספונסיבי. עיצוב רספונסיבי פירושו עיצוב אפליקציה או אתר כך שייראו אחרת במכשירים שונים, כמו טלפונים, טאבלטים ומחשבים ניידים. זה חשוב מכיוון שיש כיום יותר משני מיליארד משתמשי סמארטפונים ברחבי העולם וכמעט שני שלישים ממשתמשי האינטרנט משתמשים בסמארטפונים שלהם כדי לגשת לאינטרנט (UNESCO 2017).

מהם הסוגים השונים של ממשקי משתמש לנייד?

כיום, ישנם סוגים רבים של ממשקי משתמש ניידים הזמינים למעצבים. כמה ממשקי משתמש נפוצים לנייד כוללים: מחוות החלקה, תפריטים מבוססי אייקונים ומניפולציה ישירה. לכל אחד יש מערך יתרונות וחסרונות משלו. מחוות החלקה הן הסוג הנפוץ ביותר של ממשק משתמש נייד כיום, מכיוון שהן פשוטות ויעילות. עם זאת, הם עשויים להיות קשים ללמידה ולהשתמש בהם אם אינך רגיל אליהם. תפריטים מבוססי אייקונים מורכבים יותר ממחוות החלקה אך גם קלים יותר ללמידה. הם דורשים פחות תנועת אצבעות, מה שמועיל למשתמשים עם ידיים גדולות או שמתקשים להשתמש בתנועות החלקה. ממשקי משתמש של מניפולציה ישירה מאפשרים למשתמשים לשלוט באלמנטים ישירות על ידי הקשה עליהם או החלקה על פניהם. סוג זה של ממשק שימושי עבור אפליקציות הזקוקות לגישה מהירה לתכונות או מידע ספציפיים.

מה עושות אפליקציות לנייד עבור חווית המשתמש?

אפליקציות צריכות להיות מהירות, זורמות ואינטואיטיביות. "האינטראקציה הראשונה של משתמש עם אפליקציה צריכה להיות מהנה ככל האפשר", אמר ג'ייסון צ'ן, ראש תחום המוצר לאנדרואיד בגוגל. "אנחנו רוצים שהמשתמשים ירגישו שהם יכולים פשוט להרים את האפליקציה ולהתחיל להשתמש בה." המטרה היא ליצור חוויה שמרגישה טבעית ומוכרת כך שהמשתמשים לעולם לא יצטרכו לחשוב על האפליקציה או על הקלט שלהם.

אפליקציות משתמשות במגוון דפוסי עיצוב כדי להשיג מטרה זו:

-פריסת תפריט ההמבורגרים נותנת למשתמשים דרך מהירה וקלה לגשת לכל התכונות הזמינות באפליקציה.

– פריסת הרשת מקלה על המשתמשים לראות מידע במבט חטוף ועדיין מאפשרת להם לגלול ברשימות או דפים ארוכות.

כיצד מעצב UX לנייד מעצב ומפתח אפליקציה לנייד?

אמנם ישנן גישות עיצוב רבות ושונות שניתן להשתמש בהן בעת פיתוח אפליקציה לנייד, אך הגורם החשוב ביותר הוא לוודא שהאפליקציה מתפקדת היטב ונראית טוב. משמעות הדבר היא להבין כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם מכשירים ניידים ולעצב בהתאם.

כדי לעזור ביצירת מעצב UX לנייד, חשוב לדעת על מערכות הפעלה שונות לנייד, גדלי מכשירים ודפוסי אינטראקציה של משתמשים. בנוסף, יש צורך בידע מעמיק הן בעקרונות עיצוב האינטרנט והן במובייל, כך שהעיצובים שלכם יתורגמו בצורה חלקה מפורמט אחד למשנהו.

בעת עיצוב עבור מכשירים ניידים, חשוב גם לשקול איזה מידע צריך להיות מוצג בכל גודל מסך. לדוגמה, מסך גדול עשוי לדרוש מידע מפורט יותר מאשר מסך קטן.

מהם השלבים לעיצוב אפליקציה מצליחה?

לפני שתוכלו לחשוב על עיצוב אפליקציה, עליכם להבין תחילה מה הופך אותה למצליחה. לפי App Annie, ישנם חמישה גורמים מרכזיים שהופכים אפליקציה למצליחה: 1) שימור משתמשים: המשך למשתמשים לחזור על ידי מתן חוויה נהדרת. 2) מעורבות: שמור על מעורבות המשתמשים על ידי מתן תוכן מעניין ועדכונים בזמן. 3) הכנסה: הרווח כסף מהאפליקציה שלך על ידי פיתוח אסטרטגיות מונטיזציה. 4) הרחבה: הגדל את טווח ההגעה של האפליקציה שלך על ידי שיתוף פעולה עם עסקים אחרים והגעה למשתמשים חדשים. 5) נראות: הפוך את האפליקציה שלך לגלויה ככל האפשר כדי שאנשים ידעו שהיא קיימת. כל הגורמים הללו חשובים, אבל חלקם חשובים יותר מאחרים. לדוגמה, שימור משתמשים הוא קריטי, אבל מעורבות חשובה גם מכיוון שהיא גורמת למשתמשים לחזור לתוכן נוסף.

מהם היתרונות של אפליקציה לעסק או לארגון?

מכיוון שלעסקים יש כעת הסתמכות הולכת וגוברת על טכנולוגיה, אין זה מפתיע שאפליקציות הופכות יותר ויותר פופולריות. למעשה, על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי Forrester Research, 79% מהעסקים משתמשים באפליקציה אחת לפחות. ולמרות שישנן סיבות רבות מדוע אפליקציות מועילות לעסקים, הנה שמונה סיבות עיקריות:

הם חסכוניים: פיתוח אפליקציות יכול להיות יקר, אבל אם נעשה בצורה נכונה, זה יכול להיות פחות יקר מפיתוח אתרים מסורתי. בנוסף, ברגע שהאפליקציה פעילה, קל לעקוב אחר עדכונים ושיפורים מבלי להשקיע באתר או באפליקציה חדשים בכל פעם שנדרש שינוי.

מהן השיטות המומלצות בעת עיצוב לנייד?

עיצוב אתר מותאם לנייד יכול להיות מסובך, במיוחד אם האתר שלך מיועד קודם כל למחשב שולחני. אתה רוצה לוודא שהתוכן והעיצוב שלך קלים לקריאה וגם לניווט במכשיר נייד. להלן מספר שיטות מומלצות:

  1. בדוק את האתר שלך במכשירים ניידים

ראשית, בדוק את האתר שלך בכמה מכשירים שאתה יכול. זה כולל טלפונים, טאבלטים ואפילו מחשבים ניידים. זה לא רק יעזור לך לזהות תקלות או בעיות בעיצוב האתר שלך, אלא זה גם ייתן לך מושג על סוג הקהל שמשתמש בכל סוג של מכשיר.

  1. השתמש בגופנים וגרפיים ברורים

ודא שכל הטקסט קל לקריאה בגודל קטן והשתמש בגופנים ברורים המתאימים למכשירים ניידים.

מהן הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בעת עיצוב למובייל?

עיצוב למובייל הוא חיה שונה מעיצוב למחשב שולחני. למעשה, יש כל כך הרבה מכשירים ופלטפורמות שונות בחוץ, שזה יכול להיות קשה לעקוף את כל הווריאציות.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בעת עיצוב למובייל היא לא לקחת בחשבון כיצד המשתמשים יתקשרו עם האתר שלהם על מסך קטן. המשמעות היא לוודא שכל התוכן שלכם קל לקריאה ולגלול בו, ושהניווט פשוט וברור.

טעות נפוצה נוספת היא אי התחשבות במגבלות המכשירים של המשתמשים. לדוגמה, אם יש לך אייפון 13S, אל תניח שלכל מי שמשתמש באתר שלך יש גם אייפון 12S. ודא שאתה בודק את האתר שלך במכשירים רבים ככל האפשר כדי לראות היכן משתמשים עלולים להיתקל בבעיות (כמו זמני טעינה איטיים או כפתורים שאינם פועלים).

כיצד אוכל לשפר את חווית המשתמש שלי בנייד?

ישנן מספר דרכים לשפר את חווית המשתמש הנייד ב-WordPress. כמה שינויים נפוצים כוללים:

  1. השתמש בעיצוב רספונסיבי. זה יבטיח שהאתר שלך ייראה טוב בכל מיני מכשירים, מטלפונים וטאבלטים ועד מחשבים ניידים ומחשבים שולחניים.
  2. השתמש בגופנים וצבעים בהירים. במסכים קטנים, משתמשים לא יכולים לקרוא טקסט בנוחות אם הוא כבד או בצבע עז.
  3. צמצמו את העומס. שמור על האתר שלך פשוט ככל האפשר כדי שמשתמשים יוכלו למצוא בקלות את מה שהם מחפשים.
  4. הציעו טיפים והדרכות מועילות. כלול מידע על אופן השימוש בתכונות באתר שלך וספק מדריכים שלב אחר שלב למשימות נפוצות.
  5. השתמש בתוספים ובערכות נושא מובנות הנותנים מענה למשתמשים בנייד. תוספים אלה מציעים תכונות כמו יצירת תוכן בגרירה ושחרור, עימוד, תמיכה בהגשת טפסים ועוד.

מהם כמה מהיתרונות של UX טוב לנייד?

ישנם מספר יתרונות ל-UX טוב למכשירים ניידים. ראשית, זה יכול להפוך את חווית המשתמש לעקבית יותר בין פלטפורמות ומכשירים. המשמעות היא שאנשים המשתמשים במכשירים ניידים יחוו את אותו ממשק ואלמנטים עיצוביים לא משנה באיזה מכשיר הם משתמשים. זה גם מקל על אנשים למצוא את מה שהם מחפשים ועוזר להחזיק אותם במשימה.

יתרון נוסף הוא ש-UX טוב יכול לעזור למשתמשים לחסוך בנתונים. על ידי עיצוב בצורה יעילה וקלה לשימוש, המשתמשים יכולים להימנע מהורדת תוכן מיותר או שיחות טלפון מיותרות. לבסוף, UX טוב יכול לעודד משתמשים להישאר עם האפליקציה או האתר שלך זמן רב יותר, מה שיכול להוביל להגדלת ההכנסה.

בכל הנוגע לחוויית משתמש, ניתן להפיק יתרונות רבים. העיקרית ביניהם היא היכולת ליצור חוויה מרתקת יותר עבור המשתמשים. זה יכול להוביל להגברת נאמנות הלקוחות ולשימור משתמשים טוב יותר באופן כללי. בנוסף, UX טוב יכול גם לעזור להפחית את מספר העסקאות שננטשו ולשפר את חווית הלקוח הכוללת. בסך הכל, UX טוב חיוני לכל אתר או אפליקציה ידידותיים לנייד.

מה הם חלק מהחסרונות של UX גרוע במכשירים ניידים?

חלק מהחסרונות של UX לקוי במכשירים ניידים כוללים קושי בשימוש במכשיר, ירידה בתפוקה ותסכול מוגבר. UX לקוי יכול גם להוביל לירידה בנאמנות המשתמשים ולירידה במודעות למותג. בנוסף, UX גרוע יכול גם לגרום לאובדן הכנסות עקב מעורבות לקוחות ושיעורי המרה נמוכים יותר. וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן פופולרית (CMS) המאפשרת למנהלי אתרים ליצור ולנהל אתרים בקלות. וורדפרס נוצרה בשנת 2005 על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל, ומאז היא גדלה לאחד ממערכות ה-CMS הפופולריות ביותר באינטרנט. וורדפרס היא חינמית וקלה לשימוש, מה שהופך אותה לבחירה מצוינת עבור כל מי שמחפש ליצור אתר אינטרנט.