תקשורת חזותית לימודים אונליין
תקשורת חזותית לימודים אונליין

תקשורת חזותית לימודים אונליין

תקשורת חזותית לימודים אונליין – לימודים תקשורת חזותית באינטרנט

כשמדברים על תקשורת חזותית מדברים על הדרך להביע מסרים ורעיונות מצד אחד אל הצד השני. בעולם העסקים, המטרה היא להעביר מסר ללקוחות לגבי העסק וכתוצאה מכך, לגרום ללקוח לרכוש מוצר או שירות דווקא מעסק מסוים. מעבר לתקשורת המילולית של בעל העסק ועובדיו אל מול הלקוחות, קיימת עוד סוג של תקשורת שפועלת על התת מודע והיא התקשורת החזותית. תקשורת חזותית היא למעשה משפטים, כיתוב, אלמנטים, איורים ותמונות שבאמצעותם מביעים רעיונות. ואם נחזור רגע אל העולם העסקי, בעל עסק מעוניין להעביר מסר שכדאי לקנות ממנו או להיות לקוח שלו. איך עושים זאת באמצעות תקשורת חזותית ואיפה לומדים את התחום, נדבר בכתבה הבאה.

העברת מסרים באמצעות תקשורת חזותית על ידי תמונה

כשאמרו את המשפט “תמונה אחת שווה אלף מילים” התכוונו לכך שבאמצעות תמונה אחת אפשר להעביר מסר חזק מאוד וכל זאת ללא מילים. איך זה מתרחש בתמונה? תמונה מפעילה את הדמיון של האנשים, היא מספרת סיפור. כאשר מכניסים לתמונה גם אפקטים הנעשים באמצעות תוכנות גרפיקה, ניתן להעביר מסרים שונים. אם רוצים להעביר דרמטיות, ניתן לבצע זאת בקלות באמצעות מספר מניפולציות של תוכנת הפוטושופ.

מהי תוכנת הפוטושופ לדוגמה?

תוכנת הפוטושופ היא תוכנה לעיבוד תמונה. באמצעות הפוטושופ ניתן לקחת כל תמונה ולשנות לה צבעים, להדגיש ולהבליט מקומות בתמונה, לחבר בין תמונות ואפילו לשנות את מזג האוויר. כך למעשה ניתן לייצר רגשות ומסרים העוברים מתוך התמונה אל הקהל. מעצבים גרפיים משתמשים בתוכנת הפוטושופ ובעוד תוכנות על מנת לייצר מעבר של מסרים בצורה איכותית וטובה.

העברת מסרים בתקשורת חזותית על ידי כתב

כתב הוא דרך להעברת מסרים בשתי צורות. תחילה במה שכתוב, במסר שהמשפט מעביר ושנית בצורת הכתב שמשפיעה מאוד על המסר. אם רוצים להכניס לעסק קלילות וזרימה, הפונט המתאים יהיה של כתב עגול ונמרח. אם רוצים להראות רצינות, מומלץ לבחור בפונט יותר מרובע המעביר מסר יותר נוקשה ומוקפד. לכתב יש המון השפעה על המסר שמועבר ללקוחות בתת מודע שלהם מבלי שידעו שזה משפיע על הבחירה שלהם. עסק חייב להתאים את סוג הפונט ללוגו שלו, לפונט באתר וגם לפונט שייצג את הפרסומים שלו.

העברת מסרים בתקשורת חזותית באמצעות צבע

צבעים הם דרך מצוינת להעברת מסרים. מעצבים גרפיים משתמשים בגלגל הצבעים כל מנת לבחור צבע עבור העסקים השונים או בעת בניית אפליקציה או אתר אינטרנט מעוצב ומושך. לכל צבע יש מסר משלו והוא משפיע על הלקוחות. צבע סגול לדוגמא, הוא צבע מיסטי שיתאים לעסקים שעוסקים במיסטיקה. צבע כתום הוא צבע המשדר שמחה וילדות ולכן מאוד יתאים לעסק שעובד עם ילדים. שילוב של כמה צבעים במוצרי הפרסום של העסק מעבירים מסר של מספר ערכים יחד. נסו לחשוב על לוגואים של עסקים, תראו אילו צבעים מרכיבים אותם ומה המסר שרצו להעביר לכם. כך לדוגמא, הלוגו של משטרת ישראל הוא בכחול, לא סתם צבע זה נבחר. הצבע הכחול הוא צבע המשדר לתת המודע ביטחון וזה מה שרצו להעביר.

אנשים רבים שאינם מעצבים גרפיים, בטוחים כי המעצב הגרפי בוחר צבעים שמתאימים אחד לשני, אך האמת היא שלא כך הדבר, המעצב הגרפי עושה את עבודתו המקצועית ובוחר צבעים על פי הערכים שהעסק רוצה להוביל. זו מקצועיות במקצוע התקשורת החזותית.

העברת מסרים באמצעות תקשורת חזותית על ידי אלמנטים חזותיים

אחת התוכנות המאפשרת יצירת אלמנטים חזותיים היא האילוסטרייטור. תוכנה וקטורית סופר איכותית שבה ניתן לצייר. מעצבים גרפיים מציירים לוגו ועוד אלמנטים במרחב עבור פרסום עסקים. הלוגו מעביר את המסר של העסק באמצעות צורתו, הפונט שהותאם לסלוגן שלו, צבעי הלוגו ואפילו הקומפוזיציה של הפריטים המצוירים בו. את כל המבואות שהזכרנו לומדים בקורס תקשורת חזותית אונליין מהבית במכללת סולו.

מהי למידה של תקשורת חזותית אונליין מהבית במכללת סולו?

מכללת סולו מביאה את הבשורה עבור הסטודנטים. מטרתה ללמד את התחום במקצועיות, להכשיר סטודנטים לשוק העבודה ואת כל זה לעשות מבלי לבזבז זמן מיותר. המכללה שמה את הסטודנטים במרכז ומבינה שכיום בשנת 2021 הסטודנטים משלבים את חיי היום יום וחיי העבודה יחד עם לימודים. המתכונת שבה הלימודים תופסים את כל הזמן בשבוע ולא מאפשרים לעבוד, אינה טובה עבור הסטודנטים ועוצרת אותם במשך ארבע שנים שלמות. מכללת סולו מאפשרת ללמוד את התחום במקצועיות אונליין מהבית, שעה וחצי בשבוע בקצב של התלמיד ובמחיר משתלם החוסך מהסטודנט נסיעה ארוכה, עמידה בפקקים או השכרת דירה קרוב למכללה. כל אלו יחד מאפשרים לסטודנט ללמוד בהנאה ובמקצועיות מבלי לוותר על שום דבר.

נשמע טוב מידי, האם גם לימודים תקשורת חזותית מהבית זה באמת איכותי?

זה אכן נשמע טוב כי זו מתכונת לימודים טובה וגם ריאלית. מתכונת הלימודים היא אחד על אחד מורה מול תלמיד. מתכונת לימודים זו נבחנה במשך שנים וכבר 15 שנים שהמכללה מוציאה תחת לימודיה מעצבים גרפיים איכותיים שעובדים בתעשיית העיצוב הגרפי והתקשורת החזותית להייטק. במכללת סולו לקחו את כל הנושאים החשובים עבור המעצב הגרפי, הורידו מבואות מלימודי האומנות שאינם נותנים ערך מקצועי אמיתי, אלא ידע כללי שניתן לקרוא לבד וזיקקו תתי נושאים בצורה נכונה המביאים את התלמיד להבנה יישומית של החומר.

  • בלמידה אישית אפשר לתת דגש יותר אישי על איך לעבוד על אפליקציה בצורה נכונה ומהם הטעויות העיצוביות בעת הכנת קונספטואליות שנדרשת מהרעיון, אין שום לחץ כיתתי והמורה נותן עזרה בלייב אחד על אחד בצורה פרטית לדוגמה אם במהלך שיעור אונליין לומדים איך לעצב לוגו ולהטמיע אותו בתוך אפליקציה ולאחר מכן המורה מבקש מהסטודנט לתרגל את החומר שלמד אז במידה ומתעוררת שאלה הסטודנט מקבל באותו רגע תשובה מה שמשאיר את הנושא חם, הדגש לכל אורך הלימודים הוא בתיק עבודות כי זה הסבר היחידי שיבקשו ממכם בסיום הלימודים, אמנם תעודה מתקבלת בסיום ההדרכה אבל תעודות כבר לא פותחות בתעשיית הדיגיטל שרוצים לראות באמת איך המעצבים גרפיים חושבים וכיצד הם יכולים לעזור לבעל העסק או הגוף הפרסומי לקדם את המצע הפרסומי לידי ביטוי של מכירות והעברת המסרים לצרכנים.

מה לומדים בקורס תקשורת חזותית אונליין מהבית במכללת סולו?

קורס תקשורת חזותית במכללת סולו מתחלק לשניים. בחלקו הראשון ילמד הסטודנט עיצוב גרפי ומבואות הקשורות אליו כמו תורת הצבעים, הפונט ושימושים בכלים השונים בתוכנות. חלקו השני של הקורס יתמקד בדרישות של מעצבים גרפיים בתעשיית ההייטק ויתמקד בבנייה ועיצוב של אפליקציות ואתרים שהם למעשה חלק חשוב מאוד עבור מעצבים כיום. כל אלו יחד בונים קורס איכותי מאוד ומקיף את החומר שזקוק לו המעצב הגרפי כיום.

איך מתנהל שיעור עיצוב גרפי או בניית אתרים אונליין במכללת סולו?

מכללת סולו שמה את הסטודנט במרכז. המורה מלמד את הסטודנט בקצב שלו. המטרה היא לא ללמד ולסמן וי על החומר, אלא ללמד את התחום כך שהתלמיד מבין את החומר ויודע ליישם אותו בפועל. ללא יישום נכון של החומר ותרגול מספק, לא יצליח התלמיד לעסוק בתחום. המכללה מחלקת את השיעור לתתי נושאים, תרגול במהלך השיעור יחד עם המורה, תרגול בשיעורי הבית וקבלת משוב עליהם. המשוב הוא בעל חשיבות גבוהה מאוד, כי כך התלמיד מקבל הבנה על איכות התוצרים שלו בהתאם לדרישות השוק. כל אלו יחד מביאים את התלמיד למצוינות בתחום.

האם החומר הלימודי בעיצוב גרפי הוא רק טכני?

החומר במכללת סולו אינו טכני בלבד. כמובן שלומדים היטב את החלק הטכני כי הוא למעשה מהווה את כלי העבודה של הסטודנט, אך במהלך השיעורים ילמד הסטודנט גם מבואות חשובים וידע חשוב שיעזרו לו לבצע עיצוב גרפי ברמה גבוהה ועל פי חוקי העיצוב.

אם התחום מסקרן אתכם והלמידה אצלנו ודאי מסקרנת לא פחות, גלשו באתר, צפו בסרטונים, התרשמו מהתחום ומהשיעורים אונליין מהבית וצרו עמנו קשר. הנציג שלנו כבר ישלים עבורכם את כל התמונה בטלפון ותבינו בדיוק איך הכל מתנהל. אנו מתרגשים בשבילכם כי אתם הולכים ללמוד תחום מרתק ומאוד מאוד מבוקש כיום.