מה עושה מעצב גרפי במשרד פרסום? איך עובדים מהבית?
תוכן עניינים
הצג
מידע בעמוד זה ייתן לכם את כל הטיפים האפשריים ודוגמאות על מהות העבודה של מעצבים גרפיים וגרפיקאים.
נדבר כאן על התעסוקה בתחום, האם בכלל כדאי ללמוד את התחום הזה, ואיך אפשר לאחר הלימודים להתברג בשוק העבודה בצורה מהירה וללא עיכובים, אחת השאלות שכל אחד שעושה הסבה מקצועית או שרוצה ללמוד תחום מסוים האם בכלל שווה ההשקעה לעומת התמורה שמקבלים לאחר הלימודים.
סיבה אחת טובה להישאר ולקרוא את המאמר הזה היא שעולם העיצוב גרפי הוא מאוד אופטימי, מגוון רחב של אפשרויות תעסוקה מאפשרים לכל אחד להיות חלק מנישה או לימוד נישה משל עצמו כדי להצליח בעולם הזה.
עשרות דוגמאות נוספות מעולם העיצוב הגרפי בתחתית העמוד – מומלץ לשים במועדפים ולהתעדכן בכל החידושים שהולכים להיות בעולם התקשורת חזותית בהייטק לקראת 2023:
מה התפקיד של המעצבים גרפיים במקומות העבודה
תפקידם של המעצבים גרפיים הוא קודם כל לחשוב, העבודה של המעצבים הגרפיים היא לא בצורה אוטומטית של עבודה בתוכנות הגרפיות בלבד, המטרה היא להביא את הרעיון או התוכן השיווקי למטרת הטמעת המודעות לקהל היעד אליו אנחנו מכוונים.
על המעצבים הגרפיים להבין מי קהל היעד שאליו הם הולכים להגיש את העבודה, מהם הפלטפורמות לשיווק המודעה או הרעיון וכיצד להבליט ולהעביר את הרעיון או כל עיצוב גרפי בצורה חדה קצרה וקולעת.
כיום שמכל עבר יש פרסומות ומודעות על המעצבים הגרפיים או הגרפיקאים לדעת לבלוט בצורה הכי קצרה עם מסר ברור לקהל היעד, קהלי יעד הם נושא מאוד חשוב שהמעצבים צריכים לשלוט, החל מעולם הילדים ועד לעולם המבוגרים.
בחירת הקונספט והאלמנטים הגרפיים יהיו בשילוב של צבעים שמתאימים לעולם וקהל היעד שאליו הם מעצבים, לדוגמה פשוטה מאוד במידה ועושים מודעה שיווקית לעולם של הילדים לעולם לא נשתמש בצבעים של שחור, כל צבע משדר עולם.
יש אלמנטים גרפיים אסורים לשימוש לקהל יעד זה ועוד אין ספור אלמנטים גרפיים שהמעצב הגרפי לא יכול להשתמש וכל זה בגלל שהשימוש בהם יכול לעשות נזק לרעיון שרוצים לשווק.
כלי העבודה של המעצבים הגרפיים כמובן יהיו התוכנות הגרפיות אותם למדו להשתמש בצורה מהירה כדי לחסוך את הזמן בהכנת סקיצות, שיתוף הפעולה בין המעצבים ללקוחות כולל גם הסברים על בחירת הצבעים והאלמנטים בשימוש בעיצוב הגרפי.
מקומות עבודה של גרפיקאים ומעצבים
בתחום העיצוב הגרפי אי אפשר להצביע על מקום אחד שבו יכולים לעבוד גרפיקאים או מעצבים, יש כאלה שיבחרו לעבוד בצורת פרילנס ולהקים סטודיו עצמאי לעיצוב משלהם, ויש כאלה שיבחרו לעבוד בתחום הזה תחת קורת הגג של משרד פרסום או חברה לשיווק וקידום מוצרים.
כיום עם התפתחות עולם והרשתות החברתיות אפשר לראות שקמו להם גם משרדי פרסום אינטרנטיים שמכסים ללקוח את כל הקשת הרחבה של הופעה חזותית ומשיכת גולשים לאתרי אינטרנט.
אי אפשר להתעלם מכל ההתפתחויות הטכנולוגיות שאנו חווים בשנים האחרונות, מקומות עבודה שמעצבים יכולים לעבוד יכול להיות החל:
- עבודה בבתי דפוס
- עבודה במשרדי פרסום.
- חינוך והשכלה
- הייטק – שיתוף פעולה עם מהנדסי תוכנה באופן שוטף
- עיצוב אפליקציות
- בניית אתרים לאינטרנט
- תקשורת חזותית רב תחומית
- בניית זהות מותג
- פרילנס – עבודות פרסום
- הכנת ספרים וחוברות
- עולם ההפקות ואירועים
- צילום והדפסה
- ציור ואנימציה
- שיווק ברשתות החברתיות
- מיתוג ובניית תדמית עסקית לעסקים
- מכירת ציורים באינטרנט
- עיצוב אישי של תמונות מעוצבות על קנבס ועוד אין ספור מקומות עבודה.
העולם לא יכול לתפקד ללא מעצבים גרפיים.
העולם מקבל מידע אך ורק על פי מודעות שיווקיות או מסרים חברתיים אחרים. כמובן שאם תגדילו ראש תוכלו לפתח לכם נישות עצמאיות משלכם שלא חשבו עליהם על כך נרחיב בפסקאות הבאות על נושא של הגדלת ראש ובכלל איך לפתח את הכיוון של עיצוב גרפי ולא ללכת על פי שבלונות מוכתבות מראש.
מהם כלי העבודה שאיתם עובדים המעצבים – תוכנות גרפיות
כמו שציינו קודם על המעצבים הגרפיים לחשוב לפני שהם מתחילים לעבוד, לאחר גיבוש הקונספט של העבודה מתחיל שלב הביצוע.
שלב הביצוע יהיה בתוכנות הגרפיות כגון: פוטושופ, אילוסטרייטור או תוכנת האינדיזיין, הכל תלוי מה אופי העבודה שאיתה צריך להתמודד המעצבים. קונספט העבודה וסגנון העיצוב ילווה באלמנטים גרפיים וצבעים שיוכתבו מראש על פי תורת הצבעים, התוכנות הגרפיות אכן ישרתו את המטרה כדי להראות את העיצוב ולבצע אותו אבל הרעיון של איזה צבעים להשתמש חייב להיות תואם קבל יעד אליו אתם מכוונים.
שימוש לא נכון בצבעים כבר הזכרנו קודם יעשה נזק ולא יועיל, בחירת האלמנטים הגרפיים יעשו על ידי התוכנות, לכל תוכנה יש מטרה אחרת.
תוכנת הפוטושופ תעסוק בעיקר בתמונות לעומת האילוסטרייטור שתבצע אלמנטים גרפיים וקטורים עם קווים נקיים החל משרטוט ועד איור למודעה, הכל באמת תלוי במה אתם הולכים לעצב, לוגואים ובניית תדמית עסקית לא תעשה בתוכנת הפוטושופ לה יש חסרונות מעבודה עם אלמנטים וקטורים.
בתוכנת האינדיזיין תעצבו חוברות וקטלוגים שיווקיים התוכנה לרוב מקבלת עיצובים מתוכנות הגרפיות ומטמיעה טקסטים בצורה מהירה ונוחה לעבודה.
כל תוכנה יש לה יעוד אחר ועל המעצבים הגרפיים להחליט איפה לבצע את העבודה כדי שהעיצוב יעשה בצורה נוחה בלי הרבה טעיות להטמעת העיצוב בפלטפורמה הנכונה.
איך להיות מעצב גרפי?
כמו כל מקצוע בחיים כדי להיות מקצוענים ומובילים בתחום עליכם ללמוד בצורה יסודית את חוקי העיצוב גרפי בתוכנות לעיצוב גרפי של חברת אדובי, כיום חברת אדובי אחראית על כל התוכנות הפופולריות שבם עוסקים לרוב המעצבים הגרפיים.
לימודים בעיצוב גרפי וגרפיקה ממוחשבת יכללו לימודי עיצוב והטמעת התהליכים בתוכנות פוטושופ, אילוסטרייטור ותוכנת אינדיזיין, במסגרת הלימודים תקבלו אין ספור תרגילים ומטלות כדי להשתפשף בתוכנות ולפנות מקום ליצירתיות.
ככל שתדעו את התוכנות כשפה שנייה שלכם תוכלו להיות יותר עסוקים ביצירתיות ופחות באיך עושים דברים.
שליטה בתוכנות לעיצוב גרפי בצורה גבוה תבטיח לכם להיות עסוקים באיך ליצור דברים בצורה מקצועית עם העברת מסרים בצורה נכונה וקולעת מטרה בהתאם לקהל היעד שאתם מעצבים עבורו.
אין קסמים באף תחום, גם בעיצוב גרפי צריך לחזור הרבה על החומר הנלמד, ככל שתשננו את חורי העיצוב והשימוש בתוכנות לעיצוב תוכלו להביע עבודה מהירה, תחום העיצוב גרפי לעולם לא עוצר וזה הפלוס החיובי בעולם הזה לעבוד בתחום שכל הזמן מתפתחים בו.
חוויה גדולה של כל מעצב או גרפיקאית לראות את העבודות שלהם מפורסמות בפייסבוק או בשלטי חוצות או בכלל לראות תהליך המיתוג שהיה להם במחשב משרת את החברה או העסק שעבורו עשו את עבודת עיצוב.
סיום הלימודים מה צריך – תיק עבודות בעיצוב גרפי
בסיום הלימודים תצטרכו להפגין ידיעה בעולם העיצוב, תיק העבודות הוא נושא שאתם תהיו עסוקים בכל תקופת הלימודים.
כיום ללא תיק עבודות מקצועי לא יוכלו לראות אם אתם אכן מעצבים מקצועיים או לא, תעודות הם חשובות אך לא הם מה שיפתחו לכם דלתות בעולם העיצוב גרפי.
לקוחות ומעסיקים רוצים לראות דוגמאות לעיצובים הגרפיים שעיצבתם, איך אתם חושבים ומביאים רעיונות לעבודות מחוץ לקופסה, איך אתם בונים קונספט וכיצד אתם משרתים את הרעיון להבאה לפעולה דרך העיצובים הגרפיים שלכם.
תיק העבודות צריך להכיל מספר עבודות בתחומים שונים כגון: עיצובי לוגו ושימוש בצבעים נכונים, מודעות פרסומיות להנעה לפעולה, קטלוגים מעוצבים, אין צורך להעמיס בתיק העבודות ולעתים מומלץ לשנות את תיק העבודות שלכם בהתאם למקום שאתם הולכים לעבוד מולו.
הכוונה ושימוש בעבודות נכונות להצגה בתוך תיק העבודות שלכם צריך להיות בצורה משותפת עם סנכרון מלא של המורים איתם אתם עובדים.
אם נשאלת השאלה על ה תעודה של מעצבים גרפיים עד כמה היא באמת חשובה בשוק העיצוב גרפי אז התשובה היא שהיא לא ממש חשובה, אף אחד לא מסתכל עליה, דרישת הלקוחות או המעסיקים היא לתיק עבודות בלבד.
ההבדלים בין עיצוב גרפי לבין גרפיקה ממוחשבת
רבים מתבלבלים בין עולם העיצוב גרפי לעולם גרפיקה ממוחשבת, כדי להיות מעצבים גרפיים עליכם לבחור את לימודי עיצוב גרפי, לימודי גרפיקה ממוחשבת לא יכולים לתת לכם את הכלים שלימודי עיצוב גרפי יכולים, לימודי עיצוב גרפי הם לימודי עיצוב והשימוש בתוכנות הגרפיקה הממוחשבת משרת את המטרה בעולם העיצוב.
מי שלומד את תוכנות הגרפיקה ממוחשבת בלבד לא יכול להיות מעצב גרפי ולהעמיד עיצובים מקצועיים על פי רמות המקובלות היום בשוק.
לרוב מי שלומד לימודי גרפיקה ממוחשבת לומד את זה למטרות אחרות בתחום העיצוב הכללי החל ממעצבי אופנה שצריכים לדעת את תוכנות הגרפיקה למטרות שלהם או מעצבי פנים.
תוכנות הגרפיקה ממוחשבת לא משרתות אך ורק את המעצבים הגרפיים, השימוש בהם רחב מאוד לכל תחום העיצוב הדיגיטלי הכללי החל מבניית אתרים ועד לתחומי עיצוב מוצר.