לימוד עיצוב תקשורת חזותית שילוב בין אמנות לקופירייטינג

אומרים שתמונה טובה מאלף מילים, ולפעמים כדי להעביר מסר באופן מהיר, ברור וחד כדאי להיעזר לא רק במילים, אלא גם באמצעים ויזואליים. לימודי תקשורת חזותית הם שילוב ייחודי של לימודי תקשורת ולימודי עיצוב חזותי, שילוב מנצח המקנה בידי היוצרים כוח רב להביע ולהשפיע.

עולם השיווק הוא עולם שמתפתח ללא הרף. שינויים טכנולוגיים הכניסו מימדים חדשים בהם עושה עולם השיווק והעיצוב שימוש: האינטרנט הפך מהיר יותר ומאפשר העברת מדיה באיכות גבוהה יותר, כלים טכנולוגיים מאפשרים יצירת עולמות תלת ממדיים כיד הדמיון, ועולם הטלביזיה והרדיו צבר קהל נאמן המבלה שעות רבות מול המסכים מידי יום. מדובר בכר פורה דרכו ניתן להעביר מסרים מסוגים שונים: החל בפרסום ושיווק, דרך הבעת דעה חברתית או פוליטית וכלה באמירה אישית תרבותית.

מה הם לימודי תקשורת חזותית?

לימודי תקשורת חזותית הם לימודים המשלבים לימודי עיצוב ברמה גבוהה עם לימודי תקשורת. הסטודנטים לומדים את יסודות העיצוב במקביל לסוגיות תקשורתיות שונות. לאחר סיום הלימודים, הסטודנטים בשלים להשתלב בעולם המסחרי והאומנותי לאחר שבחרו בתחום התקשורת החזותית המדבר אליהם ביותר.

מה לומדים במסגרת לימודי תקשורת חזותית?

בתחום התקשורת החזותית הגיוון הוא רב וקיימים הבדלים ניכרים בין מוסדות הלימוד השונים המציעים מסלולי הכשרה בתחום. בין התחומים הנלמדים אפשר למצוא קורסים כגון:

  1. יסודות העיצוב – רישום, המחשה, טיפוגרפיה
  2. תוכנות ייחודיות – פוטושופ, אילוסטרייטור, פלאש, אינדזיין, סוליד, אפטר אפקט, כלי אנימציית תלת מימד כ- Maya או 3D Studio Max, דרימוויבר
  3. תיאוריות בעיצוב – יסודות העיצוב, פיתוח שפה והעברת מסרים
  4. נושאים מתקדמים – צילום, וידאו, צבע
  5. התמחויות ייחודיות בתחום התקשורת החזותית – עיצוב ממשק משתמש, עיצוב מוצר, פיתוח אריזות, עיצוב מגזינים וספרים, שיווק ופרסום, טקסטיל ותקשורת חזותית, עיצוב ממשקי לימוד ועוד.

איפה משתלבים בעבודה לאחר סיום הלימודים?

לימודי תקשורת חזותית מאפשרים לבוגרים להשתלב במגוון רחב של תחומים ושל סוגי עבודה שונים. בין יתר סוגי החברות בהם יוכלו הבוגרים להשתלב יש את חברות פרסום, מערכות עיתונים, משרדי דפוס, ערוצי טלוויזיה, חברות לבניית אתרי אינטרנט, וחברות תעשייתיות.

 

 

גם סוג העבודה אותה יבצע בוגר תקשורת חזותית תהיה שונה בין החברות השונות: בחברות הפרסום העבודה תתרכז סביב יצירת פרסומות ועיצובן, בחברות תשתיות העיצוב החזותי יעשה בקשר למוצרים עצמם ולאריזותיהם, ובחברות לבניית אתרי האינטרנט העבודה יכולה להיות בכיוון של תכנון מממשק משתמש חכם, תחום בו המומחים יכולים להגיע לשכר גבוה במיוחד.

 

מגוון סוגי העבודות הרב והשוני הרב ביניהם מבטיח כי בוגרי החוג לתקשורת חזותית יזכו להתמחות בתחום אשר מתאים להם ומדבר אליהם ביותר. האפשרויות המגוונות גם מונעות שחיקה כתוצאה מדינמיות בתחום העבודה.

2017-09-04T13:16:29+00:00