הקמת אתר אינטרנט - מדריך צעד אחר צעד

הקמת אתר אינטרנט – מדריך צעד אחר צעד

בניית אתרים הינו תהליך יצירה מתמשך המחייב אתכם לפעול על פי מספר שלבים מקצועיים בדרך להעמדת אתר אינטרנט איכותי ומקצועי. ריכזנו עבורכם את שלבי התכנון, הבנייה והעיצוב על פי תזרים מקצועי המובצע ברוב חברות האינטרנט המובילות בתחום בניית אתרים.

שלב 1- אפיון האתר

לכל אתר אינטרנט ייעוד אחר ומטרות שונות. על מנת לבצע את הליך בניית אתרים בצורה מקצועית ויעילה, תדרשו לאפיין היטב את אופי האתר? מטרות האתר? קהלי היעד של האתר, אלמנטים מרכזיים באתר וכדומה.

שלב 2- אפיון מערכות האתר

אפיון מערכות האתר נועד להתאים את האתר לצרכיו. מערכות האתר הן ממשקי מערכת שנועדו להטיב עם גולשי האתר ועם מנהלי האתר. מערכת ניהול תוכן, מערכות ניוזלייטר, מערכת צ’ט אונליין, מערכת פורומים, מערכות סליקה למטרות חיוב, מערכות אבטחה ועוד, הן רק חלק ממגוון מערכות האמורות לפעול באתרים שונים על פי סיווגם המקצועי. כמו כן, בשלב זה תדרשו לבצע “ריגול תעשייתי” לאתרים נוספים החופפים לתחום האתר אותו אתם מתכוונים להקים, ריגול זה יעזור לכם לתכנן את האתר על פי צרכי הגלישה ברשת.

שלב 3- עיצוב האתר

לאחר שגיבשתם את מטרות האתר ואתם יודעים באופן ברור ומדויק מי הם קהלי היעד המרכזים שלו, השלב הבא של בניית אתרים יהיה תכנון קפדני ומדויק של עיצוב האתר והטמעת מערכות התפעול בתוכו. לעיצוב אתרים יש חלק מכריע וחשוב בתהליך בניית אתרים מכיוון שעיצוב האתר מהווה את החשיפה הראשונית של האתר בפני כל גולש וגולש ברשת, במידה והעיצוב אינו מזמן המשך גלישה באתר, הדרך ליציאה ממנו קצרה מתמיד.

שלב 4- אחסון האתר

לאתר בדיקה של כלל מערכות האתר ובדיקת תקינותו, תדרשו לאחסן את האתר ברשת האינטרנט על פי חבילות אחסון שונות המותאמות לאתר שזה עתה יצרתם. שירותי האחסון מוענקים ברוב המקרים על ידי החברה שבאמצעותה ביצעתם את הליך בניית אתרים.

שלב 5- תחזוק האתר וקידום האתר ברשת

לאחר שלבי בניית אתרים, ומרגע עליית האתר לרשת האינטרנט, מתחיל למעשה השלב החשוב מכל והוא תהליך תחזוק האתר ברמה השוטפת וקידום האתר ברשת, פעולות אלו מתבצעות ברוב המקרים על ידי חברות חיצוניות בעלי מומחיות לתחומי קידום אתרים.

תקשורת חזותית מה זה?

עבודת מעצבים גרפיים נוכל לראות בכל מקום שאנחנו מסתכלים החל מהקניונים מודעות שאנחנו רואים בכל מקום ועד שלטי חוצות. תפקיד המעצבים גרפיים מאוד מבוקש כיום במדינת ישראל ובעולם כולו נוכל לראות שיש מחסור במעצבים גרפיים מקצועיים. בכתבה הבאה הכנו במיוחד בשבילכם אין ספור סרטונים מדהימים שמסבירים מה זה תקשורת חזותית ואיך אפשר על ידי למידת המקצוע להתחיל להרוויח כסף בשוק שצמא לידיים עובדות. אם אתם מחפשים תחום לפרנסה שמאפשר גם עבודה מהבית אין ספק שעיצוב גרפי ותקשורת חזותית אלו אחד הדברים שמאפשרים לאנשים להתקדם במהירות.

תקשורת חזותית מה זה?

תקשורת חזותית זה מושג שמבלבל מאוד עם עולם העיצוב הגרפי אבל בסופו של דבר תקשורת חזותית מדבר על כל המדיה שמסביבנו החל מעיצוב אתרי אינטרנט ועד בניית אפליקציות וחווית משתמש. כדי ללמוד תקשורת חזותית אתם תצטרכו ללמוד עיצוב גרפי קודם ולכן תחום זה הוא מאפשר לבוגרי הקורס לעבוד בחברות הייטק ועוד.

מה מעצבים גרפיים צריכים לדעת היום?

מעצבים גרפיים היום צריכים לשלוט באין ספור טקטיקות וערוצי מידע כדי לעזור לעסקים ומותג לקדם מוצרים בכל פלטפורמה אפשרית החל מפרסו ממומן ברשת החברתית פייסבוק או אינסטגרם וקידום אתרים בגוגל שזה עולה כסף. עולם התקשורת חזותית כולל בתוכו פלטפורמות ואסטרטגיות דיגיטליות שמנחות כל פעילות שיווקית של משרד דיגיטלי. אין ספק שעולם הדפוס עדיין חי וקיים וכל תקשורת בין הצרכנים למותג על ידי יצירת דיאלוג וויזואלי זה המושג של תקשורת חזותית.

מעצבים גרפיים צריכים ללמוד את כל עקרונות העיצוב שכוללים פלטפורמות נפלאות לקידום עסקים ועיצוב למותג במקביל נוכל לראות שמעצבים גרפיים עובדים בעולם ההייטק בשיתוף פעולה עם מהנדסי מחשבים ומהנדסי תוכנה.

נושאי הלימוד בעיצוב גרפי

נושאי הלימוד בעיצוב גרפי כוללים הבנה של שפה גרפית אחידה וכיצד לתת תשומת לב לפרטים קטנים תוך שימוש בטיפוגרפיות והשפעת הטיפוגרפיה על קהל המטרה. קהל המטרה הוא קהל הצרכנים שמשתמש במוצר בצורה ישירה או עקיפה ולסירוגין אם אנחנו מדברים על עולם ההייטק נוכל לראות שכל המוצרים שלהם החל מיצירת תוכנות לעולם כולו ובניית אפליקציות צריך מעצב שמבצע את כל הוויזואל.

למה יש מחסור בעולם העיצוב הגרפי במעצבים מקצועיים?

המחסור היום בעולם העיצוב הגרפי מגיע בגלל הצורך המסיבי בעידן הדיגיטלי של היום ליצור אסטרטגיות שיווקיות גם בעולם ההדפסה וגם בעולם הדיגיטל. תחום הדיגיטל השתנה מאוד ונוכל לראות שהמודל של קבלת מידע מוצק כתבנית עם ערכים לעולם האינטרנט. הדור של היום מקבל את כל המידע שלו אך ורק דרך האינטרנט ואפליקציות ולכן אנשי שיווק צרכים לשרטט את המוצר ואת השיווק אך חורק דרך מפות אינטרנטיות. המודל החדש של שיווק אינטרנטי יצר אנשי מקצוע רבים שצריכים לעבוד עם אנשי שיווק ולכן מעצבים גרפיים מבוקשים מאוד. סגנונות עבודה אלו לא היו קיימים בעבר ונוכל לראות שכל האסטרטגיות השיווקיות בעולם הדיגיטל ליצירת נכסים דיגיטליים לעסקים מתבצעים אך ורק על ידי מעצבים גרפיים החל מיצירת אתרי אינטרנט במערכות וורדפרס ועד לעיצוב אפליקציות בתוכנת XD של חברת אדובי, במקביל הסטודנטים לומדים את כל עולם חווית המשתמש כדי להיות נגיש לגולשים בצורה מקצועית.

מה זה חווית משתמש?

כיום כדי לייצר מעורבות או אינטרקציה עם מוצר השירותים או התכנים שבעלי המותג נותנים זה יכול להיות דרך מידע ברשת החברתית פייסבוק או דרך המנוע חיפוש גוגל שמפנה גולשים לעשר תוצאות ראשונות רלוונטיות. כל אתר מכיל תכנים ומוצג בפלטפורמה דיגיטלית שמאכלסת נתונים רבים ולכן חווית המשתמש לקהל זה ליצור קשר ישיר ומעורבות מהירה עם הצורך שלהם בביקור באתר כלומר עם גולש נכנס לאתר ומתקשה למצוא את המידע שהוא מחפש זה אומר שחווית המשתמש היא לא נכונה לכן מנוע החיפוש גוגל מעניש אתרים במידה ונכנס גולש לאתר ויוצא ממנו מהר כי זה אומר שהאתר לא רלוונטי במנוע החיפוש שהיה. חווית משתמש זה לא רק הנגישות אלא גם כל סגנון הצבעוניות והראייה הוויזואלית שתהיה פופולרית ומוטמעת באתר בצורה נכונה.

הלמידה אונליין דרך האינטרנט איך זה קורה?

בתקופת הקורונה ראינו שהפעילות של אין ספור טכנולוגיות וחברות עברו אך ורק לפעילות באינטרנט כתוצאה מכך מכללות רבות ואוניברסיטאות החלו ללמד סטודנטים אונליין. בית הספר סולו מלמד סטודנטים כבר מעל חמש עשרה שנה דרך הפלטפורמה הדיגיטלית לחיבור מסכים בין המורה לתלמיד ובאמצעות השיטה הזו המורה יכול לראות את המסך של הסטודנט במהלך השיעור. המורה יסביר על עולם העיצוב אתרים ותקשורת חזותית ואם יש נושא מסוים שלא ברור בלמידה פרטנית הסטודנט מקבל תשובה ישירה.

התמיכה בלימודים היא לא רק בשיעור עצמו אלא מעבר לשעות הלימוד. בסיום כל הדרכה פרטנית אחד על אחד הסטודנט מקבל תרגילים ושיעורי בית רבים כדי ללמוד לעבוד על כל המערכות הפופולריות שעולם העיצוב הגרפי צריך במידה ויש שאלה הסטודנט מבצע שיתוף פעולה עם המורה כדי להבין אם הסגנון עבודה הוא נכון. בלמידה פרטנית ואישית כל היחס מופנה לסטודנט בשיעור מה שיוצר ריכוז מדהים והצלחה בקריירה.

השכר בעולם העיצוב גרפי ותקשורת חזותית.

בוגרי מסלול תקשורת חזותית יכולים להתחיל עם שכר של תשע עשרה אלף שח נטו ללא ניסיון ובמידה והם בוחרים לעבוד בעולם ההדפסה הם יכולים להרוויח שכר שהוא פחות של שתיים עשרה אלף שח נטו בעבודה משותפת עם בתי דפוס או הפקות ספרים. אין ספק שמרבית הבוגרים בוחרים לעבוד בטכנולוגיה מעודכנת כיום בעולם ההייטק ומעדיפים להתחבר לנתונים עדכניים וטכנולוגיה יותר מתקדמת.

העבודה פרילנס מהבית מה זה?

מרבית הבוגרים בתחום העיצוב הגרפי עובדים בתחום זה בצורה פרטנית ואישית לשיתוף פעולה עם משרדי שיווק ודיגיטל. העבודה היא מקוונת מה שמאפשר למדוד את כל סגנון העבודה אם הוא רווחי או לא. בוגרים רבים כבר בתקופת הלימודים מגלים את עולם הפתרונות הדיגיטליים ומייצרים שיתופי פעולה עם עסקים או פלטפורמות שצריכים מעצבים גרפיים. לבית הספר יש קבוצה מדהימה מעל תשע עשרה אלף חברות שיווק שבהחלט יוצרים שיתופי פעולה עם מעצבים מתחילים.

כיצד בית הספר יכול לעזור לך למצוא את העבודה הראשונה שלך?

לבית הספר יש קבוצה כבר מעל שתיים עשרה שנים שמקשרת בין חברות הייטק ומשרדי פרסום למעצבים גרפיים מתחילים. הקבוצה שווקה באין ספור פלטפורמות דיגיטליות ולכן יש את חברות ההייטק ומשרדי הפרסום הגדולים ביותר בישראל שנותנים במה תעסוקתית לעבודה משותפת בעולם השיווק הדיגיטלי ובעולם הדפוס למעצבי גרפיקה מתחילים.

אין ספק שתוכל למצוא את הלקוחות הראשונים שלך במידה ואתה בוחר לעבוד בצורה פרטנית ואישית כפרילנס או לסירוגין אם אתה בוחר לעבוד בצורה פרטנית עם חברה טכנולוגית תוכל למצוא אין ספור ראיונות עבודה. בקבוצה מידי יום מתפרסמות עשרות מודעות של מעצבים גרפיים מתחילים ולכן אנחנו בטוחים שתוכל להתחבר לכל יוזמה טכנולוגית או להשתתף בסטארטפים כיום בתחום ההייטק.

תיק העבודות בעיצוב גרפי למה הוא כל כך חשוב?

תיק העבודות בעיצוב גרפי הוא הדבר היחידי שיוכל לחשוף איך מעצב גרפי מעביר מסר פרסומי תוך ירידה לפרטים קטנים. האם המעצב גרפי יודע לעצב מודעה שיווקית לרשת החברתית פייסבוק או איך מכינים באנר שבאמת מושך גולשים דרך הרשת החברתית אינסטגרם. במקביל בתיק העבודות רואים את כל ההתנהגות והדמוגרפית האישית למוצא עצמו תוך חשיבה עיצובית מעבר לקופסא. ככל שתיק העבודות הוא עשיר בתכנים אין ספק שאתם תוכלו להשתלב בכל מקום.

תעודות ותארים כבר לא פותחות דלתות ולא מרשימים לקוחות או חברות הייטק הם רק אומרות שלמדתם את התחום במקום מסוים. כל הטכנולוגיות בחברות ההייטק היום רוצים לראות שמעצבים גרפיים באמת מבינים איך מבצעים פעולות שיווק.

לסיכום:

בכתבה הכנו במיוחד בשבילכם אין ספור דוגמאות לפעילויות שיווקיות שנעשו עם תוכנות של חברת אדובי. תוכלו לצפות בסרטונים וליצור איתנו קשר עוד היום ולשוחח עם יועצי הלימודים איך גם אתם יכולים ללמוד את התחום המבוקש ביותר מהבית, שיהיה לכם צפייה נעימה.