עיצוב גרפי 2023  – הכל על אסטרטגיה של עיצוב גרפי לעסקים, חוקים וכללים.

עיצוב גרפי 2023  – הכל על אסטרטגיה של עיצוב גרפי לעסקים, חוקים וכללים.

עיצוב גרפי הוא מרכיב חשוב בשיווקו של כל עסק, והוא מוצר משלים וגם כזה שעומד בפני עצמו, בכל מה שנוגע לעמידה מול טקסט. עיצוב גרפי הוא תחום שכולל לא מעט חוקים ודרישות מכיוון שהמעצב מופקד על רגשותיו של הלקוח הפוטנציאלי ויכול באחת אלמנט עיצובי לסייע לעסק להצליח או להתרסק.

למה? כי אנשים נחשפים לחומרים הוויזואליים שכל עסק מפיק, בעיקר היום בעידן האינטרנט, עידן בו כל אחד יכול להפיץ איזה מידע שהוא רוצה. היום עיצוב גרפי נכון הוא קריטי, וזו הסיבה שהוא צריך להיות תחת חוקים וכללים ברורים.

לדוגמא – צבעים

אם ניקח את עולם הצבעים כדוגמא, נבין ששימוש לא נכון בהם יכול לעשות הרבה יותר נזק מאשר התועלת שהיתה מבוקשת. לדוגמא, עסק שרוצה לשדר נינוחות והרמוניה, רוצה לגרום ללקוחות שלו להרגיש שהם הגיעו למקום הנכון ולקנות בבטחה מוצר או שירות כלשהוא, סביר להניח שאם בתהליך הרכישה יהיו הכפתורים באדום, זה יפחית דרמטית את כמות הרכישות. למה? כי אדום הוא צבע של אזהרה. אדום הוא צבע של הפחדה והוא יותר דחייה בכל מה שנודע לתשלום ולעסקאות.

מצד שני, אתר שרוצה לשדר תחושה של אנרגיה ותשוקה, אם יעשה שימוש באדום במקומות הנכונים יוכל להשיג את האפקט הרצוי. כי לאדום יש גם את האפקט הזה והכל תלוי במה רוצים להשיג.

חוקים בעיצוב גרפי שנכתבו בדם…

טוב, הם לא באמת נכתבו בדם ולא צריך להגזים, אבל בהחלט יש חוקי עיצוב שצריך לשים לב אליהם. למה? כי זה קריטי לאפקטיביות של העיצוב. עיצוב גרפי הוא אסטרטגיה שלימה ומרכיב חשוב באסטרטגיה כזו הוא העיצוב הגרפי שילווה את החומרים הפרסומיים. יש בדרך כלל לא מעט חומרים פרסומיים שרצים הן בזירת האון ליין והן בזירת האוף ליין, והם צריכים להיות מעוצבים נכון.

איך עושים את זה? בוחרים את המעצב הגרפי הנכון, זה שצבר ניסיון ויכול להציע את שירותיו, זה שמכיר את החוקים ופועל על פיהם בכדי להשיג את התוצאות הרצויות בעיצוב הגרפי.

כדי לעצב עיצוב גרפי לעסקים צריך לזכור מספר עקרונות כללים לעיצוב:

  • כל עסק צריך שתהיה לו מצגת מוצרים, פליירים, כרטיסי ביקור, לוגו כרזות, מודעות באנרים וכולי. חומרי השיווק שלהם אמורים להיות על פי קווי עיצוב חוזרים כדי לשמור על רצף עיצובי אחיד. נמצא את התכלית לעיצוב גרפי, התועלת, הניווט באתר התקשורת עם הקהל וננסה להעביר מידע בצורה קלילה ופשוטה. נאסוף מידע על המוצר כדי להתחיל לקשר את הצבעים למוצרים הספציפיים שנשלב בגרפיקה. חזותיות וארגון ויזואלי, תרשימים ועוד יצרו שפה ויזואלית גרפית נוחה כדי לתת דימוי ומשמעות חיוביים למוצר. נתייחס לקבוצת הגיל ואזורים גאוגרפיים נתייחס לתכונות הצבע ונשתדל להעביר את הצבעים בעיצוב גרפי על פי תורת הצבעים המקובלת ונתייחס למשמעות כל צבע וצבע בנפרד.

נשמור על איזון ודומיננטיות ויזואלית גרפית מושלמת ליצירת הרמוניה מתמשכת.

נעצב בקומפוזיציה גראפית מושלמת כדי להעביר לקורא את ההרמוניה הויזואלית. העיצוב והגרפיקה העסקית חייב לכלול צורות, קווים, אלמנטים ואיזון צבעים משתלבים לערכים גראפיים אחרים. ניצור מניפולציות לתמונות וקשר ויזואלי בין התמונה לטקסט נשלב אפקטים של צבעים בעיבוד התמונה כדי לשמור על הקשר בין התמונה למוצר שאנחנו מוכרים בדרך כלל עיצוב התמונות נעשה לרוב בתוכנת הפוטושופ.

בוגרי עיצוב גרפי והשכר הגבוה בתחום.

רוצים לעסוק במקצוע בעיצוב גרפי? נמאס לך ממקום העבודה הנוכחי שלך? רוצים לעבוד מהבית ולשנות את אורח החיים שלכם? בהחלט, בפוסט הבא, תלמדו עובדות מרתקות על תחום העיצוב החי וכיצד הוא עשוי לשנות את כל הגישה שלכם לעבודה בעולם המחשבים. תחום העיצוב הגרפי נחשב לאחד המקצועות המבוקשים בעסקים הישראליים וברחבי הגלובוס, וניתן לראות שמעצבים גרפיים הפכו בולטים למדי בתקופת הקורונה. בפוסט הבא נסביר מהו עיצוב גרפי ואיך הוא קשור לעולם הגרפיקה הממוחשבת, ובמקביל נראה לכם סרטים מעולים שהכנו לכם ביוטיוב שמלמדים אתכם איך ליצור גרפיקה בתוכנת אדובי. השיעורים בעמוד זה נוצרו על ידי גדולי המרצים בבית הספר ויראו לכם כיצד להתחיל כמעצב גרפי. בשיעורים תלמדו על תוכנת Adobe תוך יצירת שינויים גרפיים רבים.

גרפיקה ממוחשבת ועיצוב מותג נמצאת בכל מקום

גרפיקה ממוחשבת ועיצוב מותג נמצאת בכל מקום בימינו, החל משלטי דרכים ועד כיסויי מוצרים, ויש אינסוף פרסומות ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם שבהן אנו עשויים לצפות בפרסומות ובפרסומות שנוצרו על ידי מעצבים גרפיים. מעצבים גרפיים נכללים בתחום העיצוב הגרפי, ומעצבים גרפיים רבים בקטגוריית המעצבים הגרפיים הם הקובעים כיצד יהיה רעיון העיצוב. כלים גרפיים של אדובי כגון Photoshop, Illustrator ו-Indesign משמשים מעצבים גרפיים. כל תוכנה ממלאת פונקציה ייחודית ביצירת גרפיקות שונות, והתוכנה עצמה היא רק כלים. כדי להפוך למעצב גרפי מיומן, תחילה עליך לשלוט בכל שפות העיצוב וכיצד ליישם גרפיקה.

אתה לא יכול להתחיל לייצג חברות אם אתה פשוט יודע איך להשתמש בתוכנות גרפיות. עיצוב גרפי כרוך במספר קווים מנחים לייצור גרפיקה להצגת חברות במקומות רבים. במהלך הקורס ילמדו הסטודנטים על סרטים שונים וכן כיצד להכין גרפיקה למיתוג חברה ותיק עבודות. תיק עבודות הוא הפריט החשוב ביותר שיש לך אם אתה רוצה לעבוד בתעשייה זו, מכיוון שהוא הדבר היחיד שמצביע על מה שמעצבים גרפיים יכולים להשיג בקריירה שלהם. אם אתה רוצה להיות מעצב גרפי ובעל ניסיון קודם, זה בוודאי יועיל לך בתעשייה, אבל גם אם אין לך ניסיון כלל בתעשיות המדיה החזותית, תוכל להוציא תיק עבודות מקצועי. מטרת הקורסים היא לטפח את החשיבה היצירתית של התלמידים באינספור קומפוזיציות ויזואליות לעולמות המיתוג וההייטק.

יצירת כריכה ויזואלית למוצר של מעצב גרפי, למשל, צריכה לפעול לפי כללים מסוימים:

אריזת המוצר כוללת את כל המומחיות המקצועית של מה המוצר משדר ולמי אנחנו רוצים לקדם אותו. הקשר בין המעצב הגרפי למותג הוא ישיר שכן המעצב הגרפי זקוק לאפיון לקוח שדן מיהו קהל היעד ומה אנו רוצים לבטא בעטיפת המוצר. זה די נדיר שצרכנים מבצעים רכישות על סמך כריכת ספר בלבד. כיסויי מוצרים שאינם נראים מקצועיים או בעלי תמונות מטושטשות ולא אחידות לא יוכלו להימכר ברשתות שיווק שונות. תפקידו של מעצב גרפי הוא קריטי מכיוון שהוא או היא זה שמספק את כל הכלים שחברות זקוקות לו למדיה השונות. המוצר עשוי להיות משווק ברמות גבוהות במיוחד כל עוד המעצב הגרפי יודע לאן המותג רוצה להגיע ויש שיתוף פעולה הדוק כדי להבין את ההתפתחות החזותית. בפסקה הבאה תמצאו שפע של ידע פנטסטי כיצד ליישם שיטות ומניפולציות בעולם העיצוב.

לימודי עיצוב גרפי:

כיום ניתן ללמוד עיצוב גרפי במגוון דרכים, לרבות תואר ראשון או שני בתקשורת חזותית, וכן תכניות תעודה במגוון תחומים. אנחנו יכולים להגיד לך שכיום זה לא משנה אם יש לך תואר ראשון או אם הלכת למוסד עם מוניטין גדול. מה שחשוב בימינו לקבל אישור לעבוד בתאגידי הייטק או במשרד פרסום הוא רק המראה של תיק העבודות שלך. תוכל לשווק את מה שיש לך להציע כל עוד תיק העבודות שלך מקצועי ורלוונטי למתרחש בעולם העסקים.

אנו מלמדים עיצוב גרפי באינטרנט:

במשך כמעט חמש עשרה שנים, בית הספר מלמד דיסציפלינות עיצוב גרפי דרך האינטרנט. במהלך השיעור, המדריך רשאי לצפות במסך התלמיד באמצעות תוכנת זום או כל תוכנת חיבור אחרת, ועל התלמיד לתרגל את התוכן בעקבות הסבר המורה. אם יש נושאים שאינם ברורים, או אם התלמיד אינו מבין פקודה באילוסטרייטור או ב-Indesign, על המדריך לחזור על התוכן עד שכל חומר הלימוד יוגדר כראוי.

בלמידה אישית ופרטנית, המדריך מקדיש את כל היחס ותשומת הלב שלו לתלמיד, מה שמביא לתיק עבודות מפוצץ. אנו יכולים להבטיח לכם שתחום העיצוב הגרפי ימשיך להיות מבוקש, הן בתעשיית הדפוס והן בתעשיות האינטרנט וההייטק, שכן זהו האמצעי היחיד להעברת מידע לכל הגלובוס. עיצוב גרפי הוא ללא ספק מקצוע ותיק ועתיק, לכן ההתקדמות בענף נמשכת. מה שחשוב עכשיו בתחום העיצוב הגרפי אולי לא יהיה רלוונטי בעוד 10 שנים, ולכן מעצבים גרפיים בכירים לוקחים ללא הרף קורסים ומשלימים הסמכות כדי להישאר מעודכנים. אם אתה מתעניין בתחום העיצוב, אין ספק שתמצא שזו קריירה צומחת שתשמור אותך מעודכן בהתפתחויות הטכניות החדשות ביותר.

מדוע תיק עבודות יקר יותר מתעודה?

תעודות ותארים לא מעידים עד כמה אתה מוכשר כמעצב גרפי. תעודה ותעודה זה רק מעיד על כך שסיימת את הלימודים וקיבלת את חומרי הלימוד שלך, אבל תיק העבודות שלך מגלה מי אתה באמת. תיק העבודות הוא הדרך היחידה שלך להיכנס לעולמות ההייטק או הפרסום והשיווק. כל חברת אינטרנט או פרסום שרוצה להתמודד איתך לא תהיה מודאגת מההסמכה שיש לך או כמה זמן אתה בתעשייה. הניסיון לא רלוונטי בתחום הזה, ומה שהם ירצו לראות זה איזה עיצוב איכותי עשית. לקוחות יבחרו לשתף איתך פעולה אם העיצובים שלך יוזמים טרנדים חדשים וידונו במה שקורה בעיצוב מודרני.

עבודה בענף העיצוב הגרפי.

ידוע שגרפיקאים מרוויחים שכר גבוה למרות תקופת ההשכלה הקצרה שלהם. כיום, על מנת להתקבל לארגון הייטק או פרסום, יש להצטייד בפורטפוליו, כפי שעולה ממודעות הדרושים השונות שמחפשים בפייסבוק למשל. סולו סקול מציע רשת מדהימה של למעלה מתשעה עשר אלף מפעלי היי-טק ומשרדי פרסום באינטרנט שמחפשים גרפיקאים חסרי ניסיון. בגלל הגירעון האדיר בענף הדפוס, בטוח שהצורך בעיצוב גרפי רק יגדל.

אחת הסיבות למחסור זה היא שבעוד שבעבר רוב הבוגרים עמדו לעבוד אך ורק בעולם הדפוס והתאמה אישית של גרפיקה לעיצוב אריזות, יש כיום יותר אפשרויות למעצבים גרפיים מכיוון שכל הפרסום השיווקי עבר לדיגיטל מדיה והיי-טק, מה שיוצר ביקוש עצום. אנו ממליצים שתתקשר אלינו  ותדבר עם אחד מיועצי הלימוד שלנו על האופן שבו גם אתה עשוי ללמוד מהבית במשך כתשעה חודשים. עד אז, אנו מזמינים אתכם לצפות בכל השיעורים בתחום העיצוב הגרפי שעשינו רק עבורכם.