בשביל להבין מהי ההגדרה המדויקת של תקשורת חזותית צריך להבין קודם מהי תקשורת חזותית ואז לנסות ולהגדיר אותה.

כולנו מנסים להעביר רעיונות האחד לשני. בין אם אנו שני אנשים פרטיים ובין אם אנו עסק אל מול לקוח, ואת הרעיונות הללו לא תמיד אפשר להעביר ללא אמצעים ויזואליים. אפשר כמובן להגיד אותם אבל הם יישמעו יבשים ולא משכנעים, ובדיוק בשביל זה יש את האפשרות לעשות שימוש בצבע בתוכנות גרפיקה ממוחשבת או עיצוב, בצליל ובחומר בשביל להשיג את המטרה. כך לדוגמה אם ננסה להעביר תחושת עצבות, נצטרך כנראה לעשות שימוש בתמונה רלוונטית שתעצים את המילים. תקשורת חזותית הגדרה היא כל מה שאנחנו יכולים להעביר באמצעות עיצוב וקול.

איפה בחיינו יש תקשורת חזותית?

יותר נכון לשאול, איפה אין? תקשורת חזותית נמצאת בחיינו בכל מקום. תקשורת חזותית נמצאת בספרים אותם אנו קוראים, ספרים שמישהו עיצב את הכריכה שלהם בשביל לגרום לנו להתעניין בהם ומישהו עימד אותם, בחר פונטים וכדומה. תקשורת חזותית נמצאת במיתוג עסקים, באיך שהם נראים ובחומרים שהם משחררים לקהל רחב, היא נמצאת כמובן באתרי האינטרנט בהם אנו גולשים כל הזמן, באפליקציות שנמצאות כולן בכיס שלנו, בטלוויזיה, באריזות המוצרים אותם אנו קונים שאמורות למשוך אותנו לרצות לקנות את מה שבפנים, בקמפיינים הפרסומיים אליהם אנו נחשפים, בברושורים ובפלאיירים הכתובים, במודעות התלויות בלוחות המודעות שלנו, בסרטי האנימציה אותם אנו רואים ואיפה לא…

לימודי תקשורת חזותית – מתאימים לכל שלב בחיים

יכול להיות שזה עתה סיימתם את השירות הצבאי שלכם ואתם רוצים ללמוד משהו, להתחיל קריירה ולהיכנס לעולם העבודה. יכול להיות גם שאתם כבר עובדים בעבודה כלשהיא אבל מחפשים משהו אחר, משהו קצת יותר מזה, יכול להיות שאתם אוהבים את העבודה שלכם אבל צריכים תוספת הכנסה ומחפשים משהו שיוכל להשתלב בעבודה הנוכחית, ויכול להיות גם שיצאתם לפנסיה ואתם מחפשים עיסוק מכניס כדי להשלים את הקיצבה החודשית שלכם. לא משנה מהי הסיבה, לימודי תקשורת חזותית והתעסקות בתקשורת חזותית לאחר מכן יכולים להיות בדיוק מה שאתם מחפשים.

תקשורת חזותית
תקשורת חזותית

סוד הקסם – עבודה בגרפיקה ועיצוב מכל מקום…

אז מה סוד הקסם של תקשורת חזותית? למה זה תחום שרבים כל כך רוצים ללמוד אותו? יש לכך סיבות שונות כשהראשונה שבהן היא העניין הרב, היצירתיות והדמיון שמופעלים לצורך כך. אבל מעבר לכל הסיבות הבנאליות והמובנות, יש לתקשורת חזותית גם קסם שאין בכל מקצוע. מהו אותו קסם האמת שתקשורת חזותית או עיצוב גרפי הם לא היחידים שנהנים מהיתרון הגדול הזה, האפשרות לעבוד מהבית או מכל מקום אחר. אנחנו חיים בעידן בו יש מקצועות שכל מה שהם דורשים הוא מחשב וחיבור לאינטרנט וכמובן טלפון סלולארי בשביל לדבר עם הלקוחות. אז היום כשיש אינטרנט בכל מקום ויש כמובן גם חבילות זולות במיוחד לנייד, אין שום סיבה לא לעבוד מכל מקום בעולם. כל מה שצריך הוא לפטופ, את התוכנות הרלוונטיות ואפשר להתחיל לעבוד.

עבודות מהבית בעיצוב תארו לכם עולם יפה…

תארו לכם מצב בו העבודה שלכם היא מהבית. כן כן, אתם לא צריכים לצאת בשבילה לשום מקום ואתם לא צריכים אפילו לצאת מהפיג’מה שלכם לכבודה. אתם קמים בבוקר ומתחילים את היום שלכם בנחת עם כוס קפה. לאחר מכן אתם מארגנים את הילדים למוסדות החינוך, וכשהם מסיימים להתארגן אתם לוקחים אותם. אתם חוזרים הביתה ומתיישבים לעבוד כמה שעות, ולאחריהם אתם מחליטים לעשות הפסקה. אתם עושים כמה טלפונים לסידורים וממשיכים לעבוד. הילדים חוזרים בצהריים ואתם איתם עד שעות הערב, ובערב אתם מחליטים שאתם רוצים לעבוד עוד שעה. יש יותר כיף מלנהל את שעות העבודה ואת צפיפות העבודה לבד? יש יותר מהנה מלהיות אדונים לעצמכם?

עבודה בתקשורת חזותית

אז עכשיו כשאתם יודעים מהי תקשורת חזותית הגדרה, הנה כמה אופציות בשבילכם לעבוד כשכירים בעיצוב גרפי\תקשורת חזותית. אתם יכולים להצטרף למשרד פרסום כלשהוא ולהיות אלו שמעצבים את הפרסומות בין אם הן פרסומות פיזיות כמו ברושורים או פלאיירים ובין אם אלו פרסומות וירטואליות, אתם יכולים להצטרף לחברת בניית אתרים ולעצב את האתרים של הלקוחות שלה, אתם יכולים לעבוד בסטודיו לעיצוב ולתת שירות לכל דורש, אתם יכולים לעבוד בבית דפוס ולעצב עבור אנשים את מה שהם צריכים שיודפס, אתם יכולים לעבוד במערכות עיתונים ולהיות אלו שייעצבו את הידיעות של מחר, ואתם יכולים לעבוד בהוצאה לאור ולהיות אחראיים על המראה של הספרים שיוצאים לאור. אלו כמובן כמה דוגמאות ויש עוד הרבה, אבל חשוב שתדעו שאת כל אלו תוכלו לעשות גם מהבית כעצמאיים.

עבודה בתקשורת חזותית
עבודה בתקשורת חזותית

עבודה כעצמאיים בעיצוב

יש היום לא מעט חברות שמעסיקות את העובדים שלהן מהבית וכך הן חוסכות לא מעט הוצאות כמו הוצאות אוכל. יש יותר חברות שמעדיפות לשלם לפרילנסרים, מה שאומר שבמקום שעובדים יישבו אצלם במשרדים והם יצטרכו להוציא עליהם על פנסיה ודברים נוספים, העובדים יוציאו להם חשבוניות ויעבדו מהבית. עבודות בתחום האינטרנט נחשבות היום לנפוצות מאוד. הן נחשבות לנדרשות וככאלו גם לפרילנסרים לא חסר עבודה. פרילנסר יכול לעבוד מהבית או מכל מקום אחר כמו שציינו, ולתת שירות לכמה חברות במקביל.

למה לא ללמוד במכללה  לגרפיקה ועיצוב רגילה?

אם אתם רוצים ללמוד תקשורת חזותית, אתם יכולים כמובן לפנות לכל מכללה שמציעה לימודים כאלו ולהשתלב בקורסים שהיא מציעה. אבל חשוב שתדעו שיש לא מעט חסרונות בלימודים בשיטה המסורתית, לימודים בכיתה בזמנים קבועים ועם עוד תלמידים. החסרונות הם – אי אפשר להיעדר משיעור ואם נעדרים קשה מאוד להשלים את מה שנלמד, מי שיש לו הפרעות קשב או סתם לא מצליח להבין משהו יכול להיתקע מאחורה, הכיתה תתקדם והוא יישאר מאחור. בשביל ללמוד מחוץ לבית צריך גם להתארגן, לנסוע בתחבורה ציבורית או ברכב על כל המשתמע מכך, ולפעמים גם להפסיד שעות עבודה.

תקשורת חזותית הגדרה
תקשורת חזותית הגדרה

למה לא ללמוד עיצוב ותקשורת בשיעור פרטי רגיל?

אופציה נוספת היא ללמוד עם מורה פרטי אחד על אחד. זה נוח יותר ואפשר לקבוע מתי שמתאים, אבל בשביל לשבת עם בן אדם צריך להתארגן. לא משנה אם הוא יגיע אליכם או אתם אליו, אתם לא יכולים ללמוד עם גופייה ובלי להתארגן לפגישה. זו בדיוק הסיבה ששיטת האונליין אחד על אחד של מכללת סולו היא השיטה המנצחת.

למה ללמוד דווקא במכללת סולו?

אם אתם חושבים ללמוד תקשורת חזותית, מכללת סולו מציעה לכם את האופציה הטובה ביותר. במכללת סולו לומדים אחד על אחד און ליין, מה שאומר שלומדים באמצעות תוכנה שמקשרת בין שני המחשבים וכל אחד מהצדדים, המורה והתלמיד, יושבים כל אחד בבית שלו. זה בדיוק כמו לעשות שיעור פרטי עם מורה פיזית ואפילו טוב יותר. מכללת סולו מציעה לכם לימודים מעניינים שכוללים את כל התוכנות הרלוונטיות. היא מציעה לכם את המורים הטובים ביותר ואת הדרך הטובה ביותר לצבור ניסיון. אם אתם שוקלים ללמוד עיצוב גרפי או תקשורת חזותית, הגעתם אל המקום הנכון. אל המכללה שיש לה כבר מאות בוגרים מרוצים, המכללה שמקבלת את ההמלצות הרבות ביותר וזו שדואגת לתלמידים שלה מא’ ועד ת’.

מקבץ עבודות בוגרי מסלול תקשורת חזותית