ללמוד מהבית לימודי תעודה תקשורת חזותית וחווית משתמש

ללמוד מהבית לימודי תעודה תקשורת חזותית

תקשורת חזותית היא העברת מסר באמצעות כלים שונים שניתן לראותם בעין כמו טלוויזיה, קולנוע או אינטרנט. העברת המסרים באה לידי ביטוי בצורות שונות אך העיקרון הוא אחד להצליח לגרום לצופה להתרשם אם זה ממוצר אחד, תמונה או סרטון אנימציה וכל זה ניתן ליישם דרך לימודי תקשורת חזותית בצורה מקצועית. לימודי תקשורת חזותית אפשר ללמוד לתואר, לתעודה מקצועית או באמצעות קורסים ספציפיים לתוכנות גרפיות הנותנות את הכלים הפרקטיים. הדרך ללימוד תקשורת חזותית עוברת גם במסלול קורסים אונליין ברשת האינטרנט כאשר ישנם אתרים במציעים את לימודי כל התוכנות הפופולריות והחשובות בתחום העיצוב והמולטימדיה.

לבנות חווית משתמש הרמונית – תפקידי בוגרי מסלול חווית משתמש ותקשורת חזותית

מעברים נוחים ותעבורה הם הסיבות העיקריות להצלחת תוכנה או אתר אינטרנט מותאמים למובייל או לסמארטפון – התוכנה חייבת להיות מותאמת לגדלים שונים של מסך וכן לצרכים של תאגידים גדולים.

מיתוג ותעבורה המותאמים לנייד, המרמז על זרימה בין פונקציות שונות, מבטיח שחווית המשתמש תהיה פשוטה ככל האפשר. במקום שלכל תכונה יהיה תיאור מורכב של מטרתה, יהיו מאפיינים משותפים בהפעלת הפונקציות הרבות בתוכנית. אם מדובר בתוכנה, אז המעברים בין הפונקציות יהיו חלקים.

למידה פשוטה – כאשר צרכן בוחר מוצר, הוא שוקל כיצד ללמוד אותו. אם זה יהיה תהליך למידה ארוך וקשה או אם הוא יוכל להשתמש במוצר לאחר קריאה פשוטה של ​​תיאורים שונים והבנת חלק מהפונקציונליות תוך כדי השימוש בהם. לפריטים מסוימים יש חווית למידה כל כך בסיסית שנוכל להשתמש בהם ללא קריאת ההוראות, ורק לאחר שהשתמשנו בהן, נרצה להמשיך ולחקור את התכונות הקיימות בהן ולקרוא את המדריך.

יעילות וזיכרון של פונקציות המוצר – זה מתייחס לכמה מהר אני יכול להשתמש במוצר ולעשות שימוש חוזר כדי לזכור את רוב הפונקציות שמוחזרות. האם יש לי צורך לעיין במדריך הלמידה? או שאדון ברוב הפונקציות מההתחלה?

ליקויים וכיצד להתמודד איתם, ככל שיהיו פחות תקלות, כך ייטב. אנו, כצרכנים, רוצים מוצר שלם שעובד היטב ושדורש כמה שפחות תקשורת עם החברה שייצרה את המוצר או החברה המשווקת. אם מדובר בתוכנה, ככל שיהיו פחות פגמים, חווית המשתמש שלנו תהיה פחות מהנה.

מקצוע תקשורת חזותית

באם אתם בוחרים ללמוד תקשורת חזותית במסגרת תואר או לימודי תעודה כדאי לשלב זאת עם קורסים אונליין הנותנים הדרכה באמצעות לימודים עם מורה אחד על אחד ללימודי תעודה, שלב אחר שלב כך שתוכלו לתרגל את אשר למדתם בכיתה או לחילופין ללמוד רק דרך קורסים אונליין ולקבל דרכם את התעודה המקצועית יחד עם תיק עבודות מרשים ביותר.
תקשורת חזותית זהו מקצוע העתיד שכן עולם המדיה מתחדש ומתפתח מידי יום ונראה כי הביקוש רק עולה לאנשי מקצוע בתחום זה אשר הינם מקצועיים ויצירתיים מספיק כדי להביא את עולם התקשורת החזותית לרמה אחת גבוהה יותר ולכן באם יש לכם את הכישרון לתחום כדאי לרכוש את הידע הזה בצורה מקצועית.

היכן לומדים?

  • תקשורת חזותית אפשר ללמוד כמעט בכל מקום בארץ לפעמים מסלול הלימודים אינו נקרא בשם זה דווקא אלא מוצג כאוסף של קורסים של תוכנות גרפיות ולכן אפשר למצוא בקלות קורס גרפיקה במרכז הארץ או בכל אזור אחר שכן מספר המקומות המציעים לימודי גרפיקה במרכז הארץ הוא רב ביותר וכדאי להירשם מראש. לא חייבים ללכת ללמוד גרפיקה במרכז או בכל אזור אחר בארץ משום שאפשר ללמוד גרפיקה או כל קורס השייך לתקשורת חזותית דרך לימודים מקוונים באינטרנט. מדובר בלימודים ברמה גבוהה שיכולים להחליף כל כיתה במכללה או בית ספר לגרפיקה ואף לתת ערך מוסף בעובדה שהם זמינים בכל שעות היממה וללא כל הגבלה.

הביקוש יעלה בישראל, והיא תישאר אחד מעיסוקי ההיי-טק המבוקשים ביותר עד 2029.

קורס מעצבי חווית משתמש UX מכין את הסטודנטים להבין אנשים כמו גם את השוק. סטודנטים שיסיימו את לימודיהם במגזר זה יוכלו לעבוד כפרילנסרים במקצוע, או שיוכלו להשתלב בארגונים העוסקים בפיתוח ועיצוב מוצרים, או שיוכלו להשתלב ולעבוד גם כשכיר וגם כעצמאי.  מעצבי UX מתחילים בכ-17,000 שקל ועשויים להרוויח עד 30,000 תלויי חברה ויותר אם יובילו צוות גדול של מעצבים. אנשים שעובדים ב-UX למדו לעתים קרובות מקצועות רלוונטיים אחרים כמו עיצוב גרפי, פיתוח אתרים, פיתוח אפליקציות ומעצבי ממשק משתמש ועשויים לשווק את עצמם כתוצאה מהמומחיות הרחבה שלהם.

מסלול תקשורת חזותית – עיצוב גרפי וחווית משתמש מה זה בעצם UX?

UX הוא קיצור ראשי תיבות של The User Experience או חווית משתמש באתרי אינטרנט ואפליקציות בעברית. כיום, בעידן שבו הכל טכנולוגי ומשודר דרך האינטרנט, ולכל מוצר יש מספר יריבים, הלקוח, שהוא המשתמש העיקרי במוצר, מעוניין בחוויה נעימה, ידידותית ולא פשוטה תוך שימוש במוצר טכני.  יתכן ומדובר במכשיר חשמלי פשוט לשימוש ובעל מגוון פונקציות, או תוכנה פשוטה לשימוש, נוחה וכוללת אוסף הגדרות שמייתר את הצורך של המשתמש בהרבה תוכנות. וכמובן, הבעיה של אפליקציות, אתרים ופריטים דיגיטליים שנכנסים לשוק על בסיס יומיומי מחייבת ליזמים חווית משתמש טובה ככל האפשר; אחרת, הם ימצבו נמוך בשוק התחרות והמיזם שלהם ייכשל.

כיצד לבנות חווית משתמש UX

כאשר יש לנו רעיון או פרויקט בראש, אחד הדברים הראשונים שעלינו לשקול הוא כיצד לבנות חווית משתמש UX. המושג חווית משתמש מקיף מגוון רחב של היבטים הקשורים לממשק המשתמש – החיבור בין המשתמש לטכנולוגיה, עיצוב גרפי באפליקציה ובאתר המותאם לנגישות התוכן, נושא השיווק, וכן אתה עשוי להיות מופתע ללמוד על הרגשות והתחושות שמשתמשים יחוו בזמן העבודה עם המערכת או המוצר. אנחנו רוצים שהמוצר שלנו יספק לצרכנים כמה שיותר יתרונות רלוונטיים שאפשר. זה מה שיעלה את המוצר שלנו לרמה המקצועית וישים אותנו בצמרת השוק המתחרה כמוצר הגדול ביותר.

מהי חווית משתמש חווית משתמש – ממשק משתמש

כדי להדגיש כיצד מידע זה יועבר למשתמש – גדלי הסמלים משתנים בהתאם למסך המשתמש – מתן מיקוד לנושאים אלו היא אחת הסיבות להצלחה בשימוש ומכירת יישומים.

אז מה עלינו לתת עדיפות בשנת 2022 עבור חווית UX מעולה?

קלות השימוש של עיצוב אתר או אפליקציה: מהבחינה הזו, נזכיר שאנו רואים את קלות השימוש בפונקציות הרבות של המוצר שלנו. אנו מדגישים כי המוצר יהיה פשוט לשימוש עבור הצרכן. ככל שזה יותר פשוט, כך ייטב. צרכן יעדיף מכשיר קל לשימוש שניתן להפעיל בלחיצת כפתור והוא המהיר ביותר.

גווני צבע נכונים התואמים למה שהחברה רוצה לשדר

חשוב לשים לב לגווני צבע נכונים התואמים למה שהחברה רוצה לשדר תוך כדי היותם נחמדים למשתמש, צורות אטרקטיביות, גופנים מסוימים והגדרות ויזואליות. נניח שזו תוכנה, ויש נקודה בתוך התוכנית שבה מופק הרבה טקסט; חשוב להדגיש כיצד תוכן זה יועבר למשתמש. האם יעבור בצורה של כמות גדולה של טקסט קשה לקריאה, או שנבנה אותו לריבועים של חומר שקל לקרוא. נעשה את אותו הדבר עם הצבע, נוודא שלא יהיו יותר מדי גוונים, שהגוונים ישלימו זה את זה, שמה שנדרש יודגש, ושאופי החברה ישודר כפי שהתכוונו. כפי שאנו יכולים לראות, עיצוב הוא חיוני להפליא בחוויית המשתמש.

אמינות ופתיחות

בשימוש – כצרכנים, אנו נחפש ללא הרף את הארגון האמין ביותר בשוק, ששירותיו ניתנים בשקיפות. אנחנו לא נהנים שמנצלים אותנו. נרצה לקבל מידע מדויק ויש למי לפנות במידת הצורך. אם, למשל, יש אתר אינטרנט שבו מוזנים פרטי כרטיס אשראי, אנחנו כצרכנים רוצים לדעת שהאתר בטוח. היינו רוצים לדעת אם הוא עבר את כל בדיקות הבטיחות והשיג את התקן.

עדכונים מתמידים: פריטים טכנולוגיים ותוכנות שמקבלים שדרוגים שוטפים יהיו יתרון עצום לאותם עסקים. המשתמשים של היום מצפים למערכות ולמוצרים המודרניים ביותר. אם המוצר מקבל עדכונים תכופים, זה מצביע על כך שצוות עובד ללא הרף על המוצר ומשפר אותו.

למי עלינו לפנות כדי לבנות חווית משתמש מעולה למוצר שלי?

כאשר אנו מעצבים מוצר, אבן הדרך הראשונה היא הקונספט של המוצר; עם זאת, נשתמש באבני דרך נוספות, חיוניות לא פחות. אבני דרך אלו הן בעצם מתכנתים, מאפייני מוצר, מנהלי פרויקטים, מנהלי מוצר, מומחי שיווק, בעלי תקציב, מעצבי UX ומעצבי ממשק משתמש. כולם יעבדו יחד כדי להבין טוב יותר את הצרכנים ולספק חווית משתמש חיובית. כל אחד מאנשי המקצוע הללו אחראי על הובלת ההתמחות שלו בפיתוח מוצרים. בסיום התהליך נעביר את כל העבודה לאנשי UI, שייצרו את המוצר האמתי.

באחריותם של מעצבי UX לחשוב כמו משתמשים ויריבים בשוק. כלומר, עליהם להבין את היתרונות והחסרונות של מוצרים מתחרים, כמו גם כיצד לצמצם את החסרונות ולמקסם את היתרונות. כל זה נעשה על ידי מעצב UX על מנת לשקול מה הצרכן היה רוצה לראות במוצר. זה באמת נכנס למוחם של האנשים.

אז, איפה אנחנו הולכים לחפש את כל האנשים האלה? גישה אחת היא הבאת פרילנסרים מקצוענים עצמאיים העובדים על פיתוח מוצר ובניית צוות אפשרות נוספת היא ליצור קשר עם עסק לפיתוח מוצר ועיצוב מיקור חוץ.

מה יהיה עם חווית משתמש UX כמקצוע בשנת 2022 ומה יהיה בשנת 2023?

תחום חווית המשתמש הוא תחום מאוד מבוקש כיום בעולם, ואנו מתרחבים בישראל. ככל שהעולם התקדם טכנולוגית, התחרותיות בשוק התגברה, והדרישה לחוויית משתמש טובה לא פחות הפכה את המקצוע למבוקש יותר. יזמים ועסקים גילו שהמסלול להצלחת המוצר שלהם חייב בהחלט לכלול התמקדות בחוויית המשתמש. תמיד יהיו התקדמות בתחום זה שכן כל פירמה תשאף כל הזמן לעדכן את חווית המשתמש שלה ולייצר חוויה טובה יותר מהמתחרים.