יצירת קריירה בעיצוב גרפי
בקורס עיצוב גרפי נתמקד בשילוב של אומנות ממוחשבת טקסט ואלמנטים גרפיים, כדי שנוכל ליצור תקשורת אפקטיבית כגון: חוברות, עלונים, שלטים, כרזות, לוגו וכל סוג אחר של תקשורת חזותית.
המעצבים הגרפיים החדשים משתמשים בתוכנות הגרפיקה כדי להוציא את הרעיון של הלקוח לאור.
במה מעצבים גרפיים עוסקים? מה היקף התעשייה הזאת?
עיצובים גרפיים יכללו מצגות POWER POINT, ממשקי אינטרנט, פלאש ואנימציה, אלמנטים אינטראקטיביים, עיצובי CD, עיצובי DVD, אתרי אינטרנט, עיתונות, ספרים, שלטים, עיצוב חולצות, לוגואים, כרטיסי ביקור, מגזינים וכל מה שבעצם דורש הסבר לקהל הרחב על הרעיון החדש שנולד. היום העולם בחוץ חייב להסביר דרך המעצבים הגרפיים את מה שהוא מנסה למסור לנו.
עיצוב גרפי היא קריירה מאוד מרגשת, כדי להיכנס אליה צריך לעבור לימודים וקורסים בגרפיקה ממוחשבת ועיצוב גרפי, לעיתים לאחר הלימודים בגרפיקה ובתור מעצבים גרפיים תמצאו את עצמכם עובדים עם טכנולוגיות חדישות ומצוינות מעבר לים. באמצעות היצירתיות של המעצב הגרפי תוכלו ליהנות מדמיון לרעיון החזותי. עיצוב גרפי כקריירה מתגמל את המעצב הגרפי הן בסיפוק אישי והן בלמידה מתמשכת כמקצוע חיי ונושם לאורך כל הקריירה הגרפית על ידי קורסי העשרה והמשך בלימודי עיצוב גרפי ממוחשב.
כל מה שאפשר להעלות על הדמיון
בעולם הממוחשב של ימינו, אפשר ליצור הכול באמצעות שימוש בתוכנות גרפיקה ממוחשבת כמו הפוטושופ. אפשר לקחת נערה מלאה עם עור לא חלק, ולהפוך אותה לבעלת גוף מושלם, עור פנים חלק כמו של תינוק, לשנות את גוון עיניה מחום לכחול, למחוק את הכתם מהחולצה, לשנות את הקיר מלבן לתכלת, ובעצם לעשות בתמונה ככל העולה על רוחנו. גרפיקה ממוחשבת משמשת תחומים רבים, למשל תחום העיתונות, הפרסום, עיצוב כרטיסי ברכה, עיצוב אתרים, ועוד. אם בעבר היה צורך לאייר באופן ידני, הרי שהיום אפשר ליצור בקלות לוגו, לשנות תמונה, ובעצם להכין מגוון רחב של קבצים גרפיים ככל שרק נעלה על הדמיון. כיום גם מי שאינו ניחן ביכולת לצייר ולרשום, יכול ללמוד את רזי התוכנות המשמשות את תחום גרפיקה ממוחשבת וליצור קבצים גרפיים מרשימים במיוחד.
לימודי עיצוב גרפי יצירת קריירה בעיצוב גרפי, עיצוב גרפי מזה?
עיצוב גרפי היא הבאת רעיון באמצעות טקסט ואלמנטים גרפיים. המטרה ליצור רעיון שהוא בעצם נעים לעין, ולדאוג שנקבל את מלוא תשומת הלב של הצופה, עיצובים גרפים לא יכולים להיות רק יפים הם צריכים לעבוד! בקורס עיצוב גרפי נתמקד בשילוב של אומנות ממוחשבת טקסט ואלמנטים גרפיים, כדי שנוכל ליצור תקשורת אפקטיבית כגון: חוברות, עלונים, שלטים, כרזות, לוגו וכל סוג אחר של תקשורת חזותית.
המעצבים הגרפיים החדשים משתמשים בתוכנות הגרפיקה כדי להוציא את הרעיון של הלקוח לאור.
למי זה מתאים?
מי שנמשך בדרך כלל לתחום הם אנשים בעלי דמיון פורה, עם נטייה ליצירתיות. אפשר למצוא רבים שאוהבים גם לצייר, לרשום ולאייר, אך גם מי שמתקשה בשימוש ידני באמצעים כמו מברשת, מכחול, עפרונות, וכדומה, עשוי למצוא הנאה מרובה משימוש בתוכנות מחשב בכדי ליצור גרפיקה ממוחשבת. מי שמחובר מאוד למחשב ומצליח בקלות ללמד את עצמו תכונות שונות, עשוי למצוא עצמו לומד א התחום באופן עצמאי, דרך משחק בתוכנות גרפיות, ואולי על ידי כך שהוא נעזר בספרות מקצועית, או באתרי אינטרנט המציעים לימוד על התוכנה. בדרך כלל, מי שמחפש להשתלב באופן מקצועי בשוק העבודה בתחום יעדיף ללמוד את הנושא באופן מסודר כדי לשלו היטב בתוכנות ולהשיג יתרונות מקצועיים.
- בוגרי קורסים יכולים להשתלב במגוון רחב של תפקידים. למשל כגרפיקאי במערכת של עיתון. העבודה יכולה לערב הרבה עיבוד בפוטושופ של תמונות שמגיעות מצלמי המערכת. עבודה עם תוכנות גרפיות שקשורות לעימוד, עריכת פונטים של כותרות ראשיות, כותרות משנה, והטקסטים עצמם, ועוד. בוגרי גרפיקה ממוחשבת משתלבים גם במשרדי פרסום ואז עליהם להשתמש בוויז'ואל בכדי להעביר מסר מסוים, לעיתים תוך כדי שילוב סלוגן אותו כתב הקופירייטר ואז על הגרפיקאי לעצב את הטקסט מבחינת הפונטים, הצבעים, והשילוב עם הקובץ הגרפי שעיצב. בוגרי לימודי גרפיקה ממוחשבת משתלבים גם במגוון רחב של תפקידים נוספים, כמו עיצוב אתרי אינטרנט בחברות לבניית אתרים, ועוד, וחלק בוחרים לעסוק בתחום זה כפרילנסרים.
מתי בפעם האחרונה ראיתם מודעת פייסבוק פנטסטית ותהיתם איך אפשר לשחזר אותה?
האם אתה בעל עסק שרוצה לפרסם ולשווק את החברה שלך בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם בעצמך? אם אתם מתעניינים בתחום האמנות הדיגיטלית והשפה החזותית, ללא ספק תגלו אינסוף מידע במידעון הבא שיסביר לכם מה עושים גרפיקאים כדי לגרום לגולשים ולקהלי יעד להוציא יותר. כיום, עיצוב גרפי נחשב לאחד התחומים המבוקשים בתעשייה מבחינת קידום אתרים ושיווק חברות, שכן רק מעצבים גרפיים יכולים לעזור לחברות להעביר מידע כגון מסרים מכירתיים ומסרים שיווקיים באמצעות מודעות ברשתות החברתיות.
אם נשתמש בפייסבוק כדוגמה, אנו יכולים לראות שיש אינסוף פרסומות מכירות שעוזרות לצרכנים לתפוס דברים באור חדש, בניגוד לתמונות שיווקיות שמתקשרות על המותג. כיום, לא מספיק שיש רק מילים ברשתות החברתיות, אלא גם לשלב תמונות וטקסט מכיוון שהוא מעביר מסר הרבה יותר חזק. בעמוד הבא תמצאו שפע של דוגמאות שנוצרו על ידי מרצים פרטיים שיסבירו מהו עיצוב גרפי.
מה זה בדיוק מותג?
מותג זה הוא כל אדם או חברה שרוצים להקרין תדמית לקהל היעד שאליו הוא מוכר ומקדם. מותג זה הוא קונספט העולה לאורך זמן בפעולות השיווק ויוצר רושם ראשוני בקרב קהל היעד. אנו עשויים לראות מותג הדורש לוגו, אתר אינטרנט, דפי פייסבוק של החברה ומקומות רבים אחרים בהם ניתן למצוא מותג, כגון חנות אמתית או חנות מקוונת. אנו יכולים להבחין בשנים האחרונות כי חנויות פיזיות רבות עברו למכור באופן מקוון לחלוטין ולהחזיק מחסנים. אולי נמצא רשתות אופנה שיש להן מחסני בגדים אבל לא מוכרות בחנויות אמתיות אלא יש להן אתר אינטרנט שבו הן מקדמות את כל הפריטים שלהן.
בעבר דרשנו סדרנים ואנשי מכירות בחנות אופנה; כעת, אנו זקוקים למעצבים גרפיים כדי לארגן דברים באתר בצורה נעימה ויזואלית לעין. אלו הן רק הדוגמאות הבסיסיות ביותר לביצועים של מעצבים גרפיים בשוק העבודה בימינו. עם כניסת האינטרנט בעשר השנים האחרונות והשימוש הרב בהייטק, הצורך במעצבים גרפיים היה גדול במיוחד. מעצבים גרפיים משמשים בשיתוף פעולה של חברות היי-טק ליצירת גרפיקה עבור הסחורה שהם מפתחים, מעיצוב רכיבים דיגיטליים ועד תוכנות ופיתוחים שמעצבים גרפיים הם אלה שמציעים את כל השפה השיווקית והוויזואלית.
איך יוצרים מותג?
כדי לתמוך במערך השיווק והמכירות המלא, מותג צריך שפע של פרסומות ואתרי תדמית. מעצבים גרפיים משתמשים בכלים כמו פוטושופ, אנדיזיין ואילוסטרייטור כדי לבצע את כל חוקי העיצוב הגרפי שהם לומדים בקורס תעודת העיצוב הגרפי שלהם. מעצבים גרפיים יוצרים את כל השפה השיווקית באמצעות הגישות המקצועיות שהם רוכשים, החל מיצירת חשיבה יצירתית ועד לבחירת הצבעים המתאימים למותג. כיום, איננו בוחרים צבעים באקראי; עלינו לשקול מספר גורמים לפני שנחליט באיזה צבע ישמש בלוגו או באיזו הרמוניה נשתמש בשילובי צבעים בפרסום ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם.
התלמידים מבינים את תורת הצבע ואת המשמעויות הפסיכולוגיות מאחורי כל גוון על מנת לחזק את מערך הפרסום שהם ישתמשו במדיה החברתית. מכיוון שהחברה צריכה לתקשר לגרפיקאי בדיוק מה הם מציעים ולמה הם נמצאים באינטרנט, שיתוף הפעולה בין המותג למעצב הגרפי הוא שיתופי. אף אחד לא מצפה שמעצבים גרפיים יכירו כל שיטה וטכנולוגיה בעולם, ולכן שיתוף הפעולה בין לקוחות למעצבים גרפיים חייב להיות רציף ושקוף על מנת לתת אינספור עצות למעצב גרפי ללמוד את המותג בצורה המקצועית ביותר.
הזדמנויות ומקומות עבודה לאחר לימודי עיצוב גרפי
מעצבים גרפיים מועסקים לעתים קרובות במשרדי פרסום, הוצאה לאור ודפוס, רפואה, חינוך, וכמובן, היי-טק. מעצבים גרפיים מספקים פתרונות חזותיים בכל המיקומים על ידי שימוש בתוכנת גרפיקה של Adobe. לכל סטודנט יש גישה לתוכנת גרפיקה של אדובי בתשלום אגרה חודשית של שבעים שקלים. במהלך הלימודים, הסטודנטים רשאים לרכוש את כל התוכנות המתעדכנות אוטומטית במחשביהם בתשלום מופחת. לאחר שנה של שימוש בחבילה כסטודנט, על הסטודנט לשלם מאה שקלים בחודש עבור שימוש יומי. יתרה מזאת, היתרון היחיד בעבודה עם תוכנות גרפיות של אדובי באמצעות חברות הוא בכך שהן מתעדכנות אוטומטית בכל התפתחויות שאפשר להעלות על הדעת. בעבר, מעצבים גרפיים יכלו לרכוש את התוכנה באופן חד פעמי, אך בכל פעם שהושקה גרסה חדשה, הם נאלצו לרכוש את התוכנה שוב, מה שגרם לבעיות בחברה, אז אדובי בחרה ליצור מנוי חודשי שמתעדכן אוטומטית. משרד הרישום של בית הספר יסייע לך בחיבור והקמת מנוי לפרופיל אישי באתר Adobe, וכן במתן סיוע טכני.
אפשרויות למעצבים גרפיים ומעצבים בתחילת דרכם.
כיום, מעצבי זהות מותג ומעצבים גרפיים עשויים למצוא בקלות עבודה עקב ביקוש משמעותי הן מחברות ההייטק והן מתעשיית הדפוס. בעבר, האופציה היחידה של מעצבי מותגים הייתה לעבוד רק בעסקי האריזות או המדבקות בהכנת חריטות, אך כעת המצב שונה לחלוטין, וניתן לראות מעצבים גרפיים עובדים בחברות הייטק בשיתוף פעולה מלא עם מתכנת ופיצ'ר כמקודד. מתכנת ומפתח מקצועי של תכונה בלימודי מדעי המחשב אינם לומדים את כל השפה החזותית וכיצד לייצג לקוחות, לכן מעצבים גרפיים יספקו את השפה החזותית באמצעות הנחיות עיצוב גרפי במידת הצורך. עיסוקים אלו לא היו קיימים לפני עשור, ולכן מעצבים גרפיים רבים בחרו לסיים לימודי עיצוב גרפי ותקשורת חזותית כדי לעבוד בעיקר עם מפעלי היי-טק בעשור הקודם עבודה כזו לא הייתה למעצב הגרפי. רוב הבוגרים מעדיפים לעבוד כפרילנסרים בענף זה, לספק שירותי פרסום ושיווק וכן יצירת מותג ללקוחות פרטיים.
המוסד מציע קבוצה מדהימה שתאפשר לכל בוגר להירשם לאחר סיום הלימודים. מדי יום מתפרסמות עשרות משרות על ידי תשעה עשר אלף המשרדים שמחוברים לקבוצה זו, אנחנו יכולים לספר לכם שבשתיים עשרה השנים האחרונות הקבוצה הזו נמצאת בפייסבוק ומסייעת לעשרות אלפי מעצבים גרפיים לעבוד בתחום ולהגיע לעבודה הראשונה שלהם. תוכל לקבל את כל המידע וכמובן את כל העובדות כיצד ללמוד תחום זה מהבית תוך כדי שיחה עם יועצי הלימודים.
איך סולו בית הספר למעצבים גרפיים משתמש באינטרנט כדי לחנך גרפיקה ועיצוב לעולם ההייטק?
אנו עוסקים למעלה מחמש עשרה שנים ומלמדים אונליין באמצעות מערכות חיבור שונות שהן די דומות לזום וגם זום עצמו. המדריך לגרפיקה ממוחשבת מסביר וצופה במסך התלמיד תוך מתן הסברים מעמיקים כיצד לפתח גרפיקה במהלך השיעור הפרטי אחד על אחד. ההסברים מועברים בהדרכות קצרות כדי לאפשר ללומד לתרגל את המידע הנלמד. אם תלמיד אינו מבין כיצד להשיג אפקט מסוים בבניית אתר אינטרנט או בהפקת עיצוב ויזואלי הרמוני במהלך השיעור, המדריך יחזור עד שהתלמיד ידע את כל התכנים הנלמדים.
בסיומו של כל קורס ניתנים שיעורי בית ומשימות לסטודנטים על מנת לסייע להם לשפר את כישורי החשיבה החזותית שלהם על מנת לקדם את תיק עבודותיהם. מכיוון שזה מה שהלקוחות והמעסיקים מצפים ממך, תיק העבודות נחשב לאחד ההיבטים המשמעותיים ביותר בסיום הלימודים. הסמכה או תעודות מקצועיות כיום אינם מספקים גישה לאף אחד לעבודה בתחום. למרות שחשוב לציין בקורות החיים שלמדתם בסביבה מסודרת, מה שתתבקשו בסופו של דבר הוא תעודה שמדגימה מי אתם באמת מבחינה עיצובית. התעודה שימושית אך ורק כדי להוכיח שלמדת את כל הליכי התכנון בצורה מקצועית.