מדריך למעצבים גרפיים וגרפיקאים תהליך הפקה עיצובית מאלף ועד ת  ליצירת כרטיס ביקור - גדלים - הבאה לדפוס מתוכנות גרפיות ועוד

מדריך למעצבים גרפיים וגרפיקאים תהליך הפקה עיצובית מאלף ועד ת  ליצירת כרטיס ביקור – גדלים – הבאה לדפוס מתוכנות גרפיות ועוד

תוכן עניינים הצג

כל מה שרצית לדעת על הכנת עיצוב גרפי ותהליך בניית כרטיס ביקור, איפה מניחים את הלוגו וכיצד להתאים את הגרפיקה לדפוס, מדריך זה מתאים למעצבים גרפיים וגרפיקאים היודעים לעבוד עם תוכנות אדובי, מדריך זה מלווה בטיפים מדהימים הכוללים סרטונים ליצירת אפקטים בתוכנות גרפיות, כמובן שאם אתה או את בונים כרטיס ביקור דיגיטלי שעובר ברשתות החברתיות כמו וואטסאפ תוכלו להשתמש באותם פרמטרים המוצגים בעמוד זה, מומלץ לשמור במועדפים אצלכם באינטרנט כי נחזור ונטעין סרטונים חדשים מידי שבוע אז מומלץ לחזור. מה הגודל של כרטיס ביקור מותאם לדפוס, איך סוגרים את הגרפיקה להדפסה ועוד.

דגשים לגבי יצירת כרטיס ביקור להדפסה או לאינטרנט ככרטיס ביקור דיגיטלי:

1. מידות עבודה בתוכנות גרפיות:

מידות כרטיס ביקור: 90*50 מ”מ
מידות כרטיס ביקור בינלאומי: 85*55 מ”מ
חשוב להקפיד על מידות, לא ליצור כרטיס מעל המידות המקובלות.
כל מטרת המידות בכרטיס ביקור היא שהכרטיס ייכנס לכיס קטן או ארנק.
במידה והכרטיס יהיה גדול מדיי, לקוח לא ישמור אותו ויזרוק לפח.

2. סימטריה חיצונית בעיצוב – מכיוון שבכרטיס ביקור אין מלל מרובה, יש להקפיד על סימטריה בכל שלב.

מלכתחילה יש ליצור שוליים חיצוניים כדי שיתנו לנו תחימה של אזור עבודה.
בכך בעצם אנחנו לא נשים לוגו או טקסט מעבר לשוליים החיצוניים שיצרנו.
ניתן לדמות את זה לשוליים במחברת שמכוונים אותנו לרשום טקסט מגבול אחד לגבול שני.

3. סימטריה פנימית – מרכוזים ומרווחים שווים בין השורות.

שוב לא מדובר במלל מרובה שם, שם משפחה, נייד, כתובת מגורים וכתובת אימייל.
להקפיד את מרווחים שווים בין השורות, על מרכוזים וסימטריה פנימית.
ניתן להשתמש בסרגל נ-ALIGN כמו כן, גם בפעולת השכפול ALT וגרירה ולאחר מכן CTRL+D.

4. דקדוק – יש להקפיד על שפה וכתיבה נכונה (כולל סימני פיסוק, נקודתיים, אותיות גדולות אם מדובר באנגלית)

לדוגמה: עברית /ערבית נכתבות מימין לשמאל, אין סיבה שהמלל יהיה בצדו השמאלי של הכרטיס. אותו דבר לגבי שפה לועזית, אנגלית, משמאל לימין.

  • בנוסף, מספרי טלפון, ניידים, פקס יש לשים מקש רווח להפרדה. יש לכתוב בצורה הברורה ביותר עבור הלקוח שלא יחשוב שמדובר במספר אקראי או במספר תעודת זהות.
    לדוגמה: מספר הפקס: 04-1234567 , נייד: 052-123456789 וכולי.
  • כתובת מגורים או בית העסק – לוודא שכתבתם בצורה הברורה ביותר.
    רחוב, מספר דירה והעיר.
  • כתובת אימייל: לוודא שאין שגיאת כתיב, לבדוק מספר פעמים שכתובת האימייל תקינה.

5. טיפוגרפיה – בכרטיס ביקור לא נרבה בפונטים/גופנים.

אופציה אחת, היא בחירת פונט אחד כאשר הכותרת תהיה BOLD ושאר המלל יהיה REGULAR מרבית מהאנשים כלל לא ישימו לב שלא מדובר באותו פונט.
אופציה אחרת, שילוב מקסימלי של 2 פונטים. אין להשתמש ביותר מ-2 פונטים שונים בכרטיס ביקור.
כמו כן, יש להתאים את הפונט הנכון לבעל העסק/החברה/מקצוע שעבורו יצרנו את הכרטיס.
לדוגמה: לא ניצור כרטיס ביקור לרופא או לרואה חשבון בשימוש פונט של כתב יד.
למקצועות מכובדים או רשמיים או אפשר לכנות “מרובעים” נעניק פונט מרובע בהתאם! שישדר כוחניות, רצינות ובולטות.
למקצועות כמו קוסמטיקה, עיצוב גרפי, אומנות ואפילו רפואה אלטרנטיבית/הוליסטית כן נוכל לשחק עם הפונטים של כתב יד בהתאם.

6. צבעים – תורת הצבעוניות על פי פסיכולוגית הצבעים הנלמדת במסלול קורסים מעצבים גרפיים

ההמלצה היא להשתמש בצבעים כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוח. חוזרים לשיעור הראשון בעיצוב גרפי על היכרות עם הצבעים והשפעתם. צבעים בהתאם לבעל העסק/החברה/מקצוע שעבורו אנחנו מייצרים את הכרטיס ובו זמנית צבעים שישדרו אל קהל הלקוחות שלו.
להשתמש בצבעים מנוגדים כהה אל מול בהיר ולהפך. צבעים מנוגדים ממשיכים את תהליך העיצוב וגורמים לו להיות מעניין יותר, מושך יותר. ראה אפקט הניגודיות גרדיאנטים או אפקט ה-LOW POLY.
פחות מומלץ להשתמש בצבעים של שחור ולבן בלבד אלא אם כן ישנה אשליה מעניינת ומושכת של שימוש בשחור ולבן.

7. כרטיס ביקור דו צדדי – להמחיש בתוכנה גרפית יצירת כרטיס דו צדדי הן בפוטושופ והן באילוסטרייטור.

בפוטושופ נפתח משטח עבודה, שוליים, ניצור את העיצוב שלנו ונכניס הכל לקבוצה “צד אחד / צד קדמי” לאחד מכן על אותו משטח עבודה ניצר את העיצוב שלנו הפעם “צד שני / צד אחורי”.
בחלק הקדמי לרוב יופיע הלוגו (יצירה בפני עצמה שמהווה משקל רב עבור יצירתיות ומשיכת תשומת ליבו של הלקוח)שם ואם יש סלוגאן שיכול להוסיף ליצירתיות ומשיכת לקוח.
בחלק האחורי נוכל להציב את הלוגו גם כן, שם ושאר המלל שכתבתי למעלה.

8. כרטיס ביקור כהמשך בניית תהליך קונספטואליות במיתוג

כרטיס ביקור כהמשך מיתוג – לאחר שיוצרים לוגו בהתאם כמובן לפי המקצוע/ העסק או החברה. ניתן להשתמש בכרטיס ביקור כהמשך מיתוג ללוגו.
יצירת כרטיס ביקור הוא תהליך מאתגר שמחייב מהתלמיד להיות יצירתי, לצאת מהקופסא, לעשות חזרה על הצבעים המתאימים, על בחירת פונט, על סימטריה בכל גווניה – בשתי התוכנות! פוטושופ ואילוסטרייטור.

9. כרטיס ביקור תיק עבודות והדמיה ראשונית בתהליך אפיון לקוח

כרטיס ביקור תיק עבודות – הדמיה עבור כרטיס ביקור ועבור הסטודנט להשלמת תיק עבודות. מומלץ להגיש 4 כרטיסי ביקור במגוון מקצועות.
כחלק מהענקת אתגר יצירתיות לתלמיד אני מגוונים את המקצועות – מורה פרטי למתמטיקה או מוסיקה, חנות פרחים, משתלה, מנעולן, מעצב גרפי ועוד…
להסביר ללקוח את חשיבות יצירת כרטיס ביקור כחלק בלתי נפרד מתיק עבודות בשימוש סופי עם הדמיה מתאימה לכל העיצוב הכללי של הכרטיס וכמובן לבעל הכרטיס / הלקוח שעבורו יצרנו ועיצבנו.

10. חזרה והרחבה עבור ייצוא וייבוא של קבצים

חזרה והרחבה עבור ייצוא וייבוא של קבצים – כחלק מתהליך עבודה של יצירת כרטיס ביקור. לעשות חזרה בשתי התוכנות עבור ייצוא וייבוא קבצים.
מה זה אומר?
כדי לייצא לוגו מהאילוסטרייטור לפוטושופ, יש לייצא את הקובץ דרך חלון הasset export ולהשתמש בו בתור smart object שלא יתפקסל.
כדי לייצא את העיצוב של הכרטיס (חד צדדי או דו צדדי) להמשך הדמיה יש לייצא את הקובץ כ-JPE.
להוציא את הקובץ לכדי הדפסה להוסיף שוליים BLEED.
לבצע זאת בשתי התוכנות – פוטושופ ואילוסטרייטור.

עשרת הסעיפים שכתובים לפניך יכולים להתפרש על שניים או שלושה הדמיות ראשוניות ללקוח כשבמהלך זה מתבצע גם תהליך של יצירת לוגו והמשך עבודה של המעצב בבנייה קונספטואלית.
לתת מגוון של רעיונות ותמיד להביע את דעתך בכל העיצוב. איך אתה רואה את זה, איך אתה מתחבר לכל זה. אולי פונט אחר? אולי צבעים אחרים? אולי מיקום של הלוגו שונה? להעניק ללקוח השראה ואופציה לשדרג את העיצוב הקיים.

איזו תעסוקה תוכל למצוא בעיצוב גרפי לאחר סיום קורסים של מעצבים גרפיים / גרפיקאים ב2023?

הסיבה שרשמנו 2023 לכאורה לומדים ב2022 וכבר מוכנים לתעסוקה בהייטק ב2023. אם אתם מחפשים לפתח את הכישרון שיאפשר לכם לעבוד בבטחה ולהתפרנס היטב, תחום העיצוב הגרפי והאינטראקטיב ללא ספק יספק לכם את ההזדמנות התעסוקתית הכי רווחית בשוק ההייטק. עולם העיצוב הגרפי הוא רחב מאוד ולא מוגבל רק לעשיית לוגו או כרטיס ביקור. אנו יכולים לראות את התחום שזכה להתפרש על ידי נישות ותתי-נישות רבות החל מעבודות הייטק, אתרי שיווק, קידום אתרים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם ועד אינספור נישות שגורמות למעצבים הגרפיים של היום למצוא עבודה בקלות.

1. המצב התעסוקתי של מעצבים גרפיים ב2022

תקופת הקורונה והסגרים מול מעבר עסקים לאונליין הועילה למעצבים גרפיים על ידי יצירת תעסוקה חדשה עבור מיליוני מעצבים גרפיים ומעצבים ברחבי העולם. במאמר הבא נתאר את כל נושא התקשורת החזותית והעיצוב באמצעות סרטים והדמיות מעולות שהכנו עבורכם בקפידה על מנת שתוכלו להעריך את מידת ההתאמה שלך למקצוע זה. אם אתם אוהבים תקשורת חזותית, ללא ספק תגלו במידעון המפורט ביותר בעמוד תוכן שימושי ורלוונטי לאזור תעסוקה בשיווק עסקים לדיגיטל ועבודות למדיה האינטראקטיבית.

2. תארים ותעודות בתחום התקשורת החזותית.

תקשורת חזותית ב2022  נלמדת במוסדות לעיצוב גרפי או במסגרת תכניות לימוד אקדמיות לארבע שנים לתואר ראשון. האם יש צורך בקבלת הסמכה בתחום העיצוב הגרפי היום? התשובה היא לא. חברות ההיי-טק ומשרדי הפרסום של היום לא מתלהבים מהסמכות ותיאורים מקצועיים שכן מה שקובע הוא תיק העבודות שלך שהכנת לבד עם עצמך או במסגרת לימודית מסודרת. תוכל להשתלב בשוק זה במהירות אם תיק העבודות שלך ידבר על מה שמתרחש כעת ועל הצרכים של בעלי חברות ברחבי העולם בהתאם לרוח התקופה. עליך להפגין חשיבה יצירתית על ידי שימוש במוצרי Adobe כגון Photoshop, Illustrator ו-Indesign, וכן תוכנות לעיצוב ובניית אתרים או חנויות מקוונות כגון Elementor, WordPress ו-2022 software XD. תוכנה המשמשת ליצירה ופיתוח של יישומים טכניים.

3. מעצבים גרפיים למותג עשויים להימצא במגזר ההיי-טק כעבודה העיקרית שלהם או כפרילנסרים ממתגים לרב תחומי.

מעצבים גרפיים רבים עשויים להימצא במגזר ההיי-טק כעבודה העיקרית שלהם או כפרילנסרים, משתפים פעולה עם מפתחים ותכונות של אתרי היי-טק ומוצרים שפותחו על ידי חברות היי-טק. מכיוון שמקצועות עיצוב והדמיות וויזוכליות אלו אינם נלמדים בתואר ראשון במדעי המחשב, העבודה מתחלקת בין מתכנתים לעיצוב תכונות המוצר. כתוצאה מכך, מתכנתים מתמקדים לחלוטין בקידוד ואספקת תכנות עבור אפליקציות ואתרי אינטרנט. מעצבים גרפיים ישתפו פעולה ויקבלו את כל חוקי שפת העיצוב שרכשו במסלול הכשרת מעצבים גרפיים באמצעות מוצרי תוכנת אדובי.

4. קורסים מקוונים בעיצוב גרפי ופיתוח אתרים.

היום, עם תקופת הקורונה, והרבה לפני כן, בתי הספר ומכללות מקצועיות ללימודי גרפיקה ממוחשבת ועיצוב עברו להדריך את הקורסים כמקוונים. כדי ללמוד את המקצוע הזה מהבית, תזדקקו למחשב שיוכל להריץ תוכנות גרפיות וחיבור לאינטרנט, שניהם נפוצים ברוב הבתים. אנחנו עוסקים בתחום הלמידה המקוונת כבר חמש עשרה שנים, הרבה לפני הקורונה. בית הספר מספק תוכנת חיבור, הדומה לתוכנת זום ומאפשרת למדריך לראות את מסך התלמיד. במהלך השיעור, מסך התלמיד נמצא על מחשב המורה. המפגש אונליין מציע הסברים מפורטים על עולמות העיצוב הגרפי והתקשורת החזותית, ולאחר מכן פעילויות מעשיות בתוכנת אדובי להעברת השפה העיצובית בצורה מקצועית ומדויקת.

5. משימות עיצוביות מפתחות מחשבה לבניית הדמיות דיגיטליות לתיק העבודות

בסיומו של כל הדרכה למעצבים גרפיים מתחילים, התלמידים מקבלים משימות עיצוביות מפתחות מחשבה שיעזרו למעצבי גרפיקה מתחילים לחזק את החשיבה היצירתית שלהם לתיק העבודות. מכיוון שתיק העבודות הוא הפריט המשמעותי ביותר בתחום העיצוב הגרפי, אין ספק שזה הדבר היחיד שאנו רואים לנגד עינינו במהלך הלימודים כי הצלחת הסטודנט ברכישת עבודה. סיוע בשיעור  תמיד כלול בקורס גם מעבר לשעות הלימוד; תוכל ליצור קשר עם המרצים שלך גם מעבר לשעות הלימודים כדי לקבל הבהרות בנושאים מבלבלים או כדי לתרגל תנועות ופקודות לא ברורות. בבית ספר סולו מאמינים בלימוד אישי ואישי אחד על אחד במתכונת של שיעורים פרטיים, המאפשרים הישגים לימודיים ומיקוד. מחצית מהסטודנטים של סולו הם תלמידי עבר בוגרים מסלול לימודים בעיצוב גרפי מאוניברסיטאות אחרות שנכשלו בקורסים קבוצתיים בעיצוב גרפי וחווית משתמש.

6. איך אני יכול להתחיל לעבוד בשטח? היכן אוכל לקבל את העבודה הראשונה שלי לאחר קבלת תואר בעיצוב גרפי או הסמכה מקצועית של מעצבים גרפיים?

שיווק אישי לעסקים וגם לעצמך המעצב המתחיל. הרשתות החברתיות כמו פייסבוק / אינסטגרם של היום מספקות כלים מדהימים שיווקיים ופשוטים עבור מעצבים גרפיים שרוצים לעבוד במגזר. בין אם תבחרו להיות שכיר או עצמאי, תוכלו למצוא עבודה בתחום זה בקלות על ידי חיפוש בבלוגים או באתרי עבודה שונים המציעים בוגרים. כיום, זה לא משנה אם למעצב גרפי יש מומחיות קודמת או לא, שכן ארגוני הייטק רוצים להתמודד עם אנשים שמספקים נקודת מבט רעננה ומגמות עיצוב חדשות.

7. קהילת פייסבוק מדהימה של למעלה מתשעה עשר אלף משרדי פרסום ותאגידי הייטק

לבית הספר סולו ללימודי הסמכה למעצבים גרפיים יש קהילת פייסבוק מדהימה של למעלה מתשעה עשר אלף אנשים, מה שמקל על מעצבים גרפיים להשיג עבודה. מכיוון שבית הספר מאמין בעידוד יזמות, הוא יקשר אותך לקבוצה זו בתחילת הקריירה בעיצוב גרפי שלך כדי ליצור שותפויות מסחריות עם חברות הייטק או משרדי פרסום. הארגון קיים למעלה מעשור וקבע כבר את עבודתם הראשונית למאות אלפי מעצבים גרפיים בישראל.

8. במסגרת הלימודים תלמדו כיצד להשתמש בתוכנת הגרפיקה של אדובי:

  • פוטושופ: תוכנית לימוד זו מאפשרת ליצור פרסומות חברתיות כגון פרסום, שיווק גרפי וקידום חברות. תוכנה מאוד מניפולציה המשמשת לרוב גרפיקאים.
  • איור עסקי ושיווקי מאת: תוכנת המיתוג הפופולרית ביותר  אילוסטרייטור עובדת בעיקר עם קווים וצורות, ומאפשרת למעצבים ליצור לוגואים, תרשימים ואינפוגרפיקות. קישוריות הפקודות מתמזגת ליישומי Photoshop ו-Indesign.
  • Indesign 2022 היא תוכנה ליצירת חוברות וקטלוגים. עובד היטב עם מגוון טקסטים שפוטושופ ואילוסטרייטור לא יכולים. תוכנת Indesign היא לא תוכנת עיצוב, אלא תוכנה מיוחדת העוסקת בכמויות עצומות של טקסט, בדומה לתוכנת וורד או אקסל. אינדיזיין משמשת לעתים קרובות בתחום הספרות על ידי חברות דפוס והוצאה לאור.

9. עקרונות עיצוב חזותיים, חוקי העיצוב גרפי

באמצעות עקרונות עיצוב חזותיים, חוקי העיצוב גרפי שיודגשו בתיק העבודות שצריך להכיל הדמיות עיצוביות רב תחומי מול הדגמות בעבודה עם כל התוכנות הללו. כיום, לא מספיק שמעצב גרפי רק ידע להשתמש בתוכנות גרפיות; כמו כן, עליו להיות מסוגל להשתמש בכל עקרונות העיצוב הגרפי השונים בקומפוזיציות עיצוב גרפי ולהעביר מסרים מכירתיים ושיווקיים או טיפוגרפיה מתאימה תוך שימוש בתורת הצבע. לכל צבע יש כוח, ומעצבים גרפיים לומדים לאורך הלימודים כיצד ליצור תיק עבודות המדגים את הרציונל מעולה לפי משקלי עיצוב. במהלך הקורס, יוקצו לך שיעורי בית ותרגילים מכיוון שזהו ההיבט המכריע ביותר של תחילת העבודה באזור. זה לא סוד שבזמן לימוד שפה חדשה, תצטרך להשקיע זמן תרגול רב. בעמוד זה תמצאו את כל הסרטונים ושיעורי הסבר ביוטיוב שהכנו עבורכם המדגימים יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה למעצב הגרפי המתחיל.

פנו אלינו כבר עכשיו כדי ללמוד עוד על תוכניות הלימוד המבוקשת ביותר בענף ההייטק תקשורת החזותית והעיצוב הגרפי בבית הספר. כדי ללמוד תקשורת חזותית ולבנות אתרים ואפליקציות, עליך להיות בעל ניסיון קודם בעיצוב גרפי. צפייה נעימה מטעימות בעולם העיצוב הגרפי.