מדריך פוטושופ עבודה במסכה ליצירת אפקטים על טקסטים למתקדמים

עולם שלם מאחורי עבודה עם מסכות בפוטושופ

הכנו במיוחד בשבילכם הסבר העולם פוטושופ למתקדמים שמסביר כיצד על ידי יצירת מניפולציות אפשר לתת עומק בתיבות טקסט. זה לא משנה עד כמה אתם תנסו להיות יצירתיים בתוכנת הפוטושופ היא לעולם לא נגמרת וככל שיודעים אותה לעומק לאורכה ולרוחבה אפשר להגיע לרמות עיצוב מאוד גבוהות. בשיעור כאן תוכלו לראות את פיתוח היצירתיות שמתאים לאנשים שיודעים מה הם שכבות עבודה בפוטושופ וכיצד לעבוד במסכות. השיעורים כאן לא מתאימים לאנשים שלא פתחו מסמך גרפי מעולם. אז אם אתם מחפשים איך לשדרג את הפרסומת או מסע פרסום כזה או אחר השיעור כאן בהחלט יוכל לכם טיפים וטריקים עיצוביים לשדרוג את תיק העבודות שלכם.

לצפייה בעוד סרטונים באתר על עולם הפוטושופ

באתר תוכלו לצפות באין ספור סרטונים בעמוד קורס פוטושופ למתחילים ולמתקדמים, בעמוד הראינו טכניקות שונות ליצירת עיצובים גרפיים בסגנון של שיעור זה. בעמוד תוכלו לראות כיצד מעצבים גרפיים חושבים ועל ידי שימוש בפקודות מאוד פשוטות מוציאים סגנונות בגרפיקה ממוחשבת ברמה מאוד גבוהה. בעיצוב גרפי זה לא משנה כמה אתם יודעים את התוכנה הכי חשוב זה כיצד אתם משלבים את כל הידע שלכם כדי להוציא עיצוב גרפי שיעזור ללקוחות שלכם להוציא עיצובים גרפיים שישכנעו את אלה שצופים להניע לפעולה. הסוד בשימוש נכון בתוכנת הפוטושופ זה התרגול והערבוב של הפקודות, אל תחששו לטעות ולנסות וככל שנושא התרגול יהיה הדבר החשוב שלכם בלימודים תוכלו להצליח ולהוציא עיצובים גרפיים תוך שימוש בחוקי העיצוב הגרפי למטרת מניפולציות עסקיות.

היצירתיות בהכנת עיצובים גרפיים

פיתוח היצירתיות בתוכנת הפוטושופ מאוד רחב. עלינו תחילה להבין מה המטרה שאליה אנחנו הולכים לעצב ואז להתאים את הצבעים בהתאם לנושא. המטרה בתרגיל הזה ליצור משיכת תשומת לב ועבודה מקצועית על יצירת מניפולציות עם טקסטים. פוטושופ לא רק תוכנה לעיבוד ותיקון תמונות אלה מאפשרת למעצבים גרפיים לשדרג את הפרסומות שלהם ולמשוך תשומת לב לקידום מכירות ושיווק עסקים. בסרטון עבדנו על שני צבעים מנוגדים שחור ואדום כדי לתת משקל לעיצוב הפנימי. ככל שתדעו את חוקי הצבעים בעולם העיצוב הגרפי תוכלו בקלות להגיע לרמות עיצוב מאוד גבוהות.

אז מה עשינו בשיעור עיצוב גרפי בפוטושופ תקציר

תקציר הסרטון photoshop מדבר על הכנסת גרפיקה בתוך תיבת הטקסט. יצירת המניפולציה מאפשרת על ידי שימוש בטכניקת מסכות בפוטושופ. מסכות בפוטושופ מסתירות את כל מה שאנחנו לא רוצים כדי ליצור גבולות לעבודה לפי האלמנט שאליו אנחנו רוצים להכניס את העיצוב הגרפי. השתמשנו באובייקטים חכמים ועבדנו בצורה חכמה כדי לחסוך זמן בעבודת פוטושופ. מעצבים גרפיים נותנים דגש מאוד חשוב לעבודה בשימוש בקיצורים כדי לחסוך זמן ולתת ללקוחות יותר מדוגמה אחת בהכנת הסקיצות.

אם ניקח לדוגמה את עיצוב גרפי בסרטון נוכל להראות אותו במספר דוגמאות שונות על ידי הורדת שקיפויות בגרפיקה או שימוש בצבעים שונים. את הגרפיקה תוכלו לשכפל לקבצים נוספים ולהראות במקום בצבע אדום את הגרפיקה בצבעים אחרים כדי לאפשר ללקוחות שלכם לבחור מה הכי נכון לביצוע פרסומת או כל עבודת שיווק שמתקבלת מעיצוב זה.

שיעור עיצוב גרפי בפוטושופ

יצירת מילוי של צבע והחלה של אפקטים על השכבה

  1. השלבים בסרטון מאפשרים לכם לעקוב ולעצור בכל רגע נתון כדי לשנות ולתת טכניקות אחרות. אנחנו בסרטון השתמשנו במלבנים תוכלו לשדרג את זה על ידי שימוש בעיגולים או בכל צורה אחרת.  יצרנו שכבה וצבענו על ידי שימוש בכלי הבחירה בצבע אדום
  2. בחרנו את השכבה והבאנו את אפקט ההצללה בחלון השכבות בתחתית החלון. לאחר מכן דאגנו שההצללה תהיה בצבע שחור. קיבענו את הגרפיקה על ידי שכפול מספר פעמים על ידי שימוש במקש ALT ובזמן העבודה דאגנו שלא תהיה שום בחירה מהבהבת.
  3. ברגע שיש לכם בחירה מהבהבת ואתם מבצעים את פקודת השכפול כל השכפול יתבצע באותה שכבה מה שלא רצינו שיקרה בסרטון הזה. הסיבה לעבודה בשכבות הוא מתן אפשרות עתידי לשינוי הצבעים והעבודה יותר גמישה ללא עבודה בשכבות לא תוכלו להגיע לאפקטים שיצרנו.
  4. בחירה סלקטיבית  על ידי מקש SHIFT מאזור לאזור יהיה על-ידי סימון של כל השכבות והכנסה לקבוצה כדי שיהיה לנו נוח להכניס את כל הקבוצה בבת אחת בתוך הטקסט.
  5. שימוש בקבוצות מאפשר לכם לשלוט בצורה יותר קלה בקובץ העבודה. במקום לראות המון שכבות בחלון השכבות תוכלו לקבץ את כל העבודה לשכבה אחת על ידי שימוש בטכניקת הכנסה לקבוצה.

שכפול גרפיקה

בסרטון התבצעו שני סגנונות של שכפול. פוטושופ תוכנה מניפולטיבית מאפשרת לכם לשכפל את הגרפיקה לכל כיוון חלק מהשכפול מעביר את כל האפקטים וחלק מהשכפולים מעביר אזורים שבחרתם בלבד. בשיעור כאן נתנו דגש על שכפול הגרפיקה ומעבר למקום החדש עם אותם תכונות הגרפיות של האלמנט.  מאוד חשוב לשים לב כשאתם משכפלים איזה עוד פקודות פתוחות לכם ברקע כי אם זה המצב לא תוכלו לבצע את אותו סגנון עבודה.

הסיבה ששכפלנו את הגרפיקה הייתה כדי לתת עומק דרך עבודה בשכבות. ההצללה שחורה שמגיעה מעל שכבה אחרת יוצרת מדרגות בעבודה. כל מדרגה נראית טוב לעין על ידי שימוש בצבע שחור בהצללה לא מומלץ להשתמש בצבעים אחרים אם אתם רוצים לתת עומק בגרפיקה.

  1. את השכפול עשינו על ידי עבודה על מקש המוב  MOVE ולאחר מכן לחצו על מקש האלט ALT ומשכנו לאורך הקובץ בצורה רוחבית. דאגנו שלא יהיה שום סימון בגרפיקה כדי לא לקבל את כל הגרפיקה בשכבה אחת. בסרטון הדגשנו את הנושא הזה של השכפול ותוכלו לראות את כל המהלכים צעד-אחר-צעד כדי לקבל את אותו סגנון עיצוב. טכניקה נוספת שהשתמשנו בסרטון זה שכפול על אותו מקום כלומר תוכלו לקחת את השכבה ולגרור אותה על אייקון יצירת שכבה חדשה או להשתמש בפקודת CTRL J.
  2. הפקודה הזאת לוקחת את כל התוכן של השכבה ומעתיק האוטו למקום חדש גם אם יש לכם אפקטים שנעשו בשכבה הכל יעבור לכם אותו דבר מה שמאפשר למעצבים גרפיים ליצור מניפולציות כגון הנמכה של הצללה או קידוד של צבעים בזמן העבודה.

עבודה בקבוצות עם CLIPPING MASK בפוטושופ ועבודה עם אובייקט חכם

המהלכים בשימוש מסכות צריך להיות לפי סדר מסוים בתוכנת הפוטושופ. כשעובדים עם מסכות צריכים לדעת שאנו מסתירים אזורים שאנחנו לא רוצים שיופיעו בתוך גבולות העבודה. בפוטושופ יש אינספור סגנונות של מסכות וכאן בסרטון השתמשנו בסגנון אחד בצורה פשוטה כדי לעשות את האפקט בצורה הכי מהירה שאפשר. תוכלו לבצע סגנון שונה ואישי משלכם ובמידה ואתם עובדים על תיבות טקסט מומלץ להשתמש בפונט עבה כדי שתוכלו לראות את התוכן של המסכה בצורה ברורה ככל שהפונט יותר עבה אפשר להכניס למסכה יותר אלמנטים וליצור עיצוב גרפי מושלם. אופן העבודה היה בצורה הבאה.

קיבוץ הגרפיקה בתוך קבוצה

  1. עבודה על שכבות חכמות –  הסיבה שעבדנו בשכבה חכמה כדי שנוכל לבצע את פקודת המסכה אם לא היינו משתמשים בפקודה הזו לא היינו יכולים לבצע את האפקט הזה ולשמור על הרזולוציות של האפקטים שביצענו קודם שימוש בשכבה חכמה SMART OBJECT מאפשר למעצבים גרפיים חופש פעולה בעת ביצוע העיצוב הגרפי. בשכבה חכמה יש הרבה יתרונות וזה מאוד פופולרי בהכנת גרפיקה בפוטושופ. אחת הטכניקות בעיצוב שזה מאפשר להגדיל ולהקטין את הגרפיקה לכל רזולוציה וזה לא פוגע בעבודה ובאיכות הקובץ.
  2. מעבר של תיבת הטקסט מתחת לקבוצה –  כדי שהמסכה תעבוד לכם כמו שצריך בקובץ ויכנס ישירות לתוך תיבת הכיתוב עליכם לדאוג שהקבוצה נמצאת מעל הכיתוב ולא ההפך. שימוש בטכניקת מסכות בצורת clipping mask חייב להיות מעל הגרפיקה ולא ההפך.
  3. שימוש בפקודת clipping mask בתרגיל הגרפי בסרטון – העבודה בתוך המסכה מאפשר לכם לגעת בתוך התוכן הפנימי שנמצא בתוך תיבת הכיתוב ולהזיז את זה לכל מקום אחר. מה שעשינו שכפלנו כל פעם את הגרפיקה שנמצאת בתוך המסכה וביצענו טרנספורמציות ושינויים לתוך התוכן הפנימי. לאחר מכן עבדנו בשכבות בתוך המסכה כדי לבצע את פקודת השקופיות של האלמנטים ושהמסכות ישתלבו אחד בתוך השני. נשתמש בפקודות הטרנספורמציה כדי ליצור את המניפולציה ולתת עומק גרפי בתוך העבודה. חופש עבודה וביצוע שינויים בתוך המסכה מאפשר למעצבים גרפים ליצור עומק וגרפיקה מושכת את העין.

חיתוך חיצוני ושימוש בפקודת פדר

כדי לתת נפח ולהשתמש בסגנון העיצוב הגרפי לפרסומת או לכל דבר אחר תוכלו להשתמש ביצירת רקע עם שקיפות. מה שעשינו במתיחה היא לקיחת כל הגרפיקה ועיבדנו אותה לכל אורך הדף. לאחר מכן ביצענו פקודת חיתוך על ידי שימוש בפקודת הפדר בפוטושופ. ככל שהמספר שלכם יותר גבוה תוכלו לחתוך ולבסס את הגרפיקה לתוך הרקע. השתמשנו בצבע שחור כדי להעביר דרמטיות ועומק לתוך העיצוב בטקסט הפנימי. לאחר מכן חתכנו את כל האזורים הלא רצויים בקובץ על ידי שימוש בפקודת crop. שימוש באותו סגנון עיצוב הוא פרמטר שחוזר על עצמו באינספור עיצובים גרפיים כדי לתת שייכות בין העיצוב לבין מה שאתם מנסים להעביר. הצבעים האדומים בתוך הגרפיקה נעשו על ידי “טונים בעיצוב גרפי”  כדי שהצבע השחור הסופי ייתן עצמה לכל מה שקורה בתוך הכיתוב ולמקד את העין של הצופה להנעה לפעולה במסר שאותו אתם כותבים.

2019-09-29T16:22:21+03:00