שאלון אפיון לקוח שאלון סגנון עיצוב טיפים ודגשים ליצירת לוגו מעצב גרפי מתחיל

שאלון אפיון לקוח שאלון סגנון עיצוב טיפים ודגשים ליצירת לוגו 2022:

מעצב גרפי מתחיל? לא יודע מה לשאול את הלקוח שלך ומרגיש קצת מובך לפעמים? להלן שאלון מיתוג שיעזור לך להבין מי עומד מולך, בכתבה הבאה הבאנו לכם טיפים מדהימים שיעזרו לכל אחד לצלוח את השאלון מיתוג ללקוחות שלכם. אנו ממליצים לאפיין את זה בטופס מקורי או להוריד מפה ישירות את השאלון לקובץ וורד ולהשאיר שורה ריקה כדי לקבל משוב מהלקוחות שלכם, תהליך מיתוג נחשב לאחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחה בקריירת המעצבים גרפיים, אמנם שאלון זה מיועד למיתוג בלבד אבל בהחלט אפשר להמיר את השאלון הזה לאפיון של כל נושא, החל מהכנת אפליקציה שצריכה מיתוג או בכלל עבודה על קונספטואליות של הכנת חנות אונליין עם מיתוג תואם זהות העסק.

הרכבת זהות מותג

במסלול לימודים עיצוב גרפי בבית הספר הסטודנטים נחשפים לבניית קונספטואלית לתהליך הרכבת זהות מותג, לרוב תהליך מיתוג לוקח זמן מה עד שמחליטים על איזה סגנון ללכת ומה הכי נכון ללקוח שלכם, מומלץ לפעול בכובד ראש לכל שאלה כי לוגו זה נושא שאי אפשר להחליף לאחר תהליך מיתוג, חיי לוגו על המדף הם לרוב בין 6-8 שנים. מי אנחנו? על כך תקראו בפסקאות הבאות.

  1. שאלון מיתוג – אפיון לקוח –

    להבין מי הלקוח שעבורו נייצר את הלוגו.

במה הוא עוסק? מה המקצוע שלו? אל מי הוא פונה? מי קהל הלקוחות שלו?

האם מדובר בעסק עצמאי או חברה או רשת?

  1.  שאלון אפיון עסק שיתוף לקוח בתהליך המיתוג – לעבוד בשיתוף פעולה.

לשאול את הלקוח אם יש רעיון התחלתי שנרצה לפתח עבורו? האם ירצה להוסיף ללוגו משהו אישי משלו, משהו שמייחד אותו מבין כל השאר כמו: חתימה, כתב יד או אפילו דיוקן של הלקוח עצמו (כל זאת בהתאם לפי סעיף 1)

  1. אסוציאציות ויצירתיות –

    את התהליך הזה ניתן לבצע ביחד עם הלקוח. נעלה נושא ליצירת לוגו וכל אחד יאמר את האסוציאציה הראשונה שעולה לראש ונרשום בדף טיוטה לאיפיון הלקוח.

לדוגמה: בית קפה.

פיתוח החשיבה בעת בניית לוגו – מהן האסוציאציות הראשונות שעולות לראש? קפה, קפה חם, צבעים חומים, ספל, אדים, מכונת אספרסו, פולי קפה. איך ממשיכים מכאן? ניתן לחפש דוגמאות ללוגואים של בתי קפה, לקבל השראה מחיבור של מספר אלמנטים שכתבנו בטיוטה ומתחילים לעבוד.

רעיון אחד ליצור ספל קפה עם אדים, רעיון אחר ליצור לוגו שהאלמנט העיקרי שלו יהיו דווקא הפולי קפה.

  1. שאלון עיצוב לוגו – צבעים במיתוג

    – התאמת צבעים קריטית בלוגו. במהלך כל האיפיון עם הלקוח חוזרים על עניין הצבעים ומשמעותם. מה הם משדרים, מתי נכון להשתמש בצבע כזה או אחר ומתי נוותר עליו. האם אנחנו מכוונים ללוגו שישדר יוקרתיות או לפשטות? לוגו מתוחכם ויצירתי או בנאלי?

הצבעים יהיו מותאמים לפי המקצוע / החברה / העסק מה הם משדרים ואיזה מסר רוצים להעביר לקהל הלקוחות שלהם.

ניקח לדוגמה חנות תכשיטים (זהב/כסף) – במקרה כזה אנחנו מחויבים להשתמש בצבעים שישדרו יוקרתיות. העסק מחייב לשדר ללקוח שמדובר במקום יוקרתי, תכשיטי זהב או כסף הם יקרים. הלוגו יהיה יוקרתי מבחינת שימוש בצבעים מתאימים, גרדיאנטים משתלבים בצורה מושלמת עם עסקים שרוצים לשדר יוקרתיות.

להתאמת צבעים ולחיפוש פלטות של צבעים משתלבים אפשר להסתייע באתר שנקרא COLOR HUNT. מצורף לינק: https://colorhunt.co/

  1. פשטות וניקיון בלוגו

    – נשמור על ניקיון הלוגו, לא צריך להעמיס באלמנטים. לקלוע למטרה אליה אנחנו מכוונים. להעניק את המסר הנכון לקהל הלקוחות על ידי העיצוב שלנו. צבעים, טיפוגרפיה, תחכום, אשליות ואיור.

כאשר לקוח יביט בלוגו הוא צריך להבין במה מדובר ולא להתבלבל מכל כך הרבה דברים שנמצאים בלוגו ועל כך נאמר LESS IS MORE.

  1. טיפוגרפיה וטקסט

    – לא נרבה במלל בלוגו ואם נפלה החלטה ליותר משלוש – חמש מילים נשתמש ביצירתיות להכניס את כל המלל ללוגו.

לדוגמה אפשרות לטקסט מסביב ללוגו שיהווה מעין מסגרת חיצונית.

פונטים/גופנים – לגבי טקסט בלוגו כמו בכרטיס ביקור לא נרבה בפונטים – מקסימום 2 פונטים לשימוש. כותרת יכולה להיות BOLD שאר המלל יכול להישאר אותו פונט רק הפעם נבחר REGULAR. יש לדאוג שהמלל יהיה קריא! גם אם מדובר בפונט כתב יד. אנחנו צריכים לעצב בצורה ברורה עבור הלקוח שיהיה קריא. לוגו יכול להיות הרבה פעמים קטן והטקסט נבלע. לשים לב לשימוש בלוגו ולשמור על טקסט קריא.

פונטים/גופנים בהתאם לפי המקצוע / עסק / חברה –

מקצועות עסקיים כמו אדריכלות, נדל"ן, ראיית חשבון, כלכלן, פסיכולוג קליני – יקבלו פונטים "מרובעים" שיעניקו נוכחות, בולטות ורציניות.

מקצועות עסקיים כמו קוסמטיקה, אומנות, עיצוב גרפי, קונדיטוריה, גלידרייה – יקבלו פונטים רכים יותר שיעניקו רכות ויצירתיות כמו כן גם צבעוניות.

  1. המשך מיתוג והדמיה

    – תהליך מיתוג של לוגו יבוא לידי ביטוי בהדמיות. יש לבחור הדמיה מתאימה בהתאם לפי המקצוע / עסק / חברה. אם דיברנו על דוגמה ליצירת לוגו לבית קפה המשך מיתוג הלוגו יכול להיות על ספל קפה, מפיות, תפריט, סינרים, שלט כניסה לעסק.

הדמיה שתהיה רלוונטית למקצוע / עסק / חברה – הרלוונטיות פה הכרחית להמשך משיכת לקוח. לתת לו הדמיה הכי מציאותית שאפשר להפיק. כלומר, לוגו של בית קפה לא יהיה על כל ספל קפה שמונחת על השולחן, נצטרך להביא הרבה יותר מזה. הדמיה של ספל קפה ליד מכונת קפה תעשייתית או מלצר שמגיש את הספל קפה ובכך נוכל להעביר את המסר בבירור ללקוחות.

  1. טופס אפיון לקוח בהטמעת ייחודיות ללוגו – רוצים שיזכרו אתכם? תהיו ייחודיים.

לוגו שמעוצב בצורה נכונה, טקסט, צבעים מתאימים, סלוגן או שם עסק קליט.

בחזרה לסעיף 2 אם יש ללקוח משהו ייחודי שלו שיוכל להשתלב בלוגו זה יהיה מצוין וייחודי.

לעשות בדיקה כללית עבור המקצוע / עסק / חברה לראות מה הרוב מייצר ולעשות שונה לגמרי.

  1. מגוון אפשרויות ביצירת זהות למותג –

    אנו תמיד אומרים שעבור כל מקצוע / עסק / מקצוע אין הגבלה ליצירת הלוגו. היצירתיות היא אינסופית. שילוב צבעים, שינוי פונט/גופן, משחק נכון עם טיפוגרפיה ואפילו הענקת אשליה ושילוב אלמנטים בהתאמה יתנו לנו המון אפשרויות. נציג ללקוח מספר אפשרויות כאשר בכל אפשרות שהצגת יש שינוי. צבעים, פונט, מסגרת, רקע ועוד.

  1. ביקורות וחוות דעת –

  2. שתפו את הסקיצות שלכם כדי שתוכלו לקבל ביקורות וחוות דעת מאנשים קרובים או אם יש לכם חבר טוב שיידע גם להחמיר ולחסל לחלוטין את הלוגו. ביקורות וחוות דעת יחזקו או יחלישו את המחשבה שלכם בכל תהליך היצירה. לא לפחד מביקורות קשות או מחמירות, מה שרואים מכאן – לא רואים משם. תשתפו את הלוגו מבלי להרחיב במילים וכך תוכלו להגיע למטרה הסופית שלכם. האם הלוגו מובן? הטקסט קריא? האשליה בולטת ומובנת? האם השגתי את המטרה שלי מבחינת כל תהליך היצירה?

בסופו של דבר תהליך של יצירת לוגו גורם לנו לפרוץ גבולות ולהזרים אלינו אינסוף רעיונות, אינסוף של יצירתיות וסיפוק עצמי עבור פגיעה במטרה בצורה מוצלחת.

מי אנחנו בית הספר סולו – המרכז להכשרת מעצבים גרפיים לתעשיית ההייטק?

אנו מעבירים קורסים והכשרות ללימודי תקשורת חזותית אינטראקטיבית לעולם ההייטק ונספחיו. במסלול לימודים אלו הסטודנטים בונים תיק עבודות שפותח לכם דלתות, אנו בית ספר אונליין שיטת הלימודים כבר עובדת אונליין אצלנו מעל 12 שנה, בלימוד פרטני אחד על אחד עם המורה שלך אפשר לרדת לפרטים קטנים ולרזולוציות מאוד קטנות בעולם העיצוב הגרפי. תוכלו ליצור איתנו קשר עוד היום ושוחחו עם נציגי הלימודים על מגוון מסלולי הלימוד בבית הספר.

התקשרות במהלך הלימודים לקבוצה שחוטפת מעצבים גרפיים כבר בתקופת הלימודים

במידה ואתה רוצה להתחיל ללמוד וחושש אם תהייה לך עבודה לאחר הלימודים נוכל להבטיח לך שתהייה מוצץ עם הצעות עבודה מכל עבר. ברשות בית הספר קבוצה מעל 19 אלף איש שמעבירים עבודות מידי יום לבוגרים של בית ספר סולו המרכז להכשרת מעצבים גרפיים, אנו הבית ספר היחידי עם קבוצה מטורפת זו עם מגוון רחב של חברות הייטק הגדולות במשק ומשרדי פרסום. אם בחרת בתחום העיצוב גרפי נוכל להגיד לך שבחרת נכון, תחום רווחי וכלכלי מאוד שמאפשר גם עבודה מהבית.