צבעים בלוגו - מה הכי טוב ומה אסור להשתמש

צבעים בלוגו – מה הכי טוב ומה אסור להשתמש?

יש הרבה צבעים בלוגו של חברה, אבל איזה מהם הכי חשוב? יש הסבורים שצבעי היסוד צריכים להיות בחזית כל עיצוב לוגו, בעוד שאחרים טוענים שיש להשתמש בצבעים עדינים יותר. במאמר זה, נדון בשישה צבעים שניתן למצוא ברוב הלוגואים ומדוע הם נחשבים חשובים.

לוגו חיוני בעסקים, וחשוב לבחור צבעים המושכים את העין וקלים לזכור. ישנם צבעים רבים שניתן להשתמש בהם עבור לוגו, אבל כמה צבעים פופולריים יותר מאחרים. כחול הוא אחד הצבעים הפופולריים ביותר עבור לוגואים, מכיוון שהוא מזוהה עם אמון ורצינות. צבעים פופולריים אחרים עבור לוגו כוללים ירוק, צהוב, אדום, סגול וורוד. חשוב לקחת בחשבון את ערכת הצבעים של העסק בבחירת הצבעים ללוגו שלו.

לוגו הם חלקי עיצוב חשובים ולעתים קרובות הם יכולים להיות הדבר הראשון שהצופה שם לב אליו. הצבעים המשמשים בלוגו יכולים לתת את הטון לחברה ולעזור להגדיר את זהותה. ישנן דרכים רבות ושונות להשתמש בצבע בלוגו, וחשוב לבחור צבעים שיעבדו היטב ביחד. להלן שישה טיפים לבחירת צבעים ללוגו שלך:

בחרו צבעים משלימים. כאשר שני צבעים נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים, הם משלימים.

בחירת צבעים משלימים היא דרך מצוינת להוסיף עניין ואיזון ללוגו שלך. כאשר שני צבעים נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים, הם משתלבים כדי ליצור פלטה תוססת ומגוונת יותר.

להלן צבעים משלימים שניתן להשתמש בהם בלוגו שלך:

בחירת ערכת צבעים משלימה ללוגו העסק שלך יכולה לייחד אותו מהמתחרים. צבעים משלימים הם צבעים הפוכים זה מזה בגלגל הצבעים, כך שבשימוש יחד הם יוצרים מראה תוסס וייחודי.

להלן 8 צבעים משלימים שכדאי לקחת בחשבון עבור הלוגו שלך:

1. כחול וורוד – שני הצבעים הללו נחשבים משלימים כי הם הולכים טוב ביחד בגלגל הצבעים. הן מרגיעות ומרגיעות, מה שהופך אותן לבחירות מצוינות עבור עסק שרוצה למקד ללקוחות נשים.

2. צהוב וסגול – גוונים אלו הם עוד דוגמה מצוינת לצבעים משלימים כי הם יוצרים עיצוב אנרגטי ומרגש. ניתן לשלב אותם עם ירוק בהיר או כתום, מה שמעניק ללוגו שלך הרבה משיכה.

3. הוספת צבעים משלימים ללוגו שלך יכולה לעזור ליצור עיצוב מגובש ומאורגן יותר. כחול וורוד הם שני צבעים שלעיתים משלימים, לכן מומלץ לשקול להשתמש בהם יחד עבור הלוגו שלך. צבעים משלימים אחרים שניתן להשתמש בהם עבור לוגו כוללים סגול וצהוב, ירוק וכתום, חום ולבן, ואדום ושחור. הבחירה באילו צבעים להשתמש כמשלימים או מתואמים היא העדפה אישית, אך לזכור רעיון האיזון הוא תמיד רעיון טוב כאשר מעצבים משהו מורכב מבחינה ויזואלית כמו לוגו.

ירוק וורוד – שני הצבעים הללו נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים, אך הם עובדים היטב יחד כי לשניהם יש אפקט מרגיע. הם גם משלימים כי הם משתנים בבהירות. צהוב וכחול – שני הצבעים הללו הם עוד זוג הפכים, אך הם עובדים היטב יחד מכיוון שהם חולקים גוונים משותפים. הם גם משלימים כי הווריאציות שלהם יוצרות עומק ועושר. כתום וסגול – קשה לשלב בין שני הצבעים הללו בהצלחה, אבל כשעושים זאת נכון, מקבלים תוצאה יפה בולטת מהקהל. הם גם משלימים כי הוויברציות השונות שלהם מביאות חיים לעיצוב.

לצבעים יש תפקיד חשוב בעיצוב לוגו.

לוגו מעוצבים תמיד מתוך מחשבה על מטרה מסוימת. בין אם זה ליצור זיהוי מותג או פשוט להתבלט על פיסת נייר, הצבעים הנכונים יכולים לעשות את כל ההבדל.

כשזה מגיע לעיצוב לוגו, צבע הוא גורם חשוב להפליא. לא רק שצבעים שונים מעבירים מסרים שונים, אלא שהם יכולים גם לעזור לייחד מותג מהמתחרים שלו.

כמה משילובי הצבעים הנפוצים ביותר בשימוש בלוגואים כוללים ירוק וכתום, כחול וצהוב, סגול וורוד ושחור ולבן. עם זאת, יש אינספור אפשרויות אחרות שיכולות להיות יעילות באותה מידה.

ראוי לציין שלא כל צבע צריך להיכלל בעיצוב לוגו. למעשה, כמה מעצבים בוחרים בעיצובים מינימליסטיים המסתמכים רק על כמה צבעים לבחירה כדי ליצור אפקט עוצמתי.

צבעים ראשוניים: שלושת צבעי היסוד הם אדום, צהוב וכחול. הם הצבעים הבסיסיים המשמשים בדפוס ובטלוויזיה.

כשזה מגיע לבחירת הצבעים הנכונים לעסק שלך, תרצה לוודא שאתה בוחר צבעי יסוד. אלו הם שלושת הצבעים המשמשים ברוב הלוגואים ומהווים את הבסיס לכל שילובי הצבעים האחרים. בעת שימוש בצבעי יסוד, חשוב להיות מודע לאופן שבו הם ייראו ביחד ואיזה סוג מסר אתה מקווה לשלוח עם המיתוג שלך.

בעת בחירת ערכת צבעים, חשבו במה סביר להניח שקהל היעד שלכם יתעניין. לדוגמה, אם אתם מעצבים לוגו לחנות בגדי ילדים, אולי עדיף לבחור בצבעים עזים כמו כחול וצהוב ולא גוונים כהים יותר כמו שחור וחום. בנוסף, זכור את העונתיות של התעשייה שלך – במהלך חודשי החורף, צבעים כהים יותר כגון שחור או נייבי יכולים להיות מושכים יותר.

  • צבעים משניים: שלושת הצבעים המשניים הם ירוק, כתום וסגול. הם מיוצרים על ידי ערבוב שני צבעי יסוד יחד.
  • בעולם העיצוב הגרפי ישנם שלושה צבעים משניים: ירוק, כתום וסגול. ניתן למצוא צבעים אלו בלוגואים ובעיצובים אחרים. הם מיוצרים על ידי mixi.
  • צבעי היסוד הם אדום, כחול וצהוב. ערבוב שלושת אלה יחד יוצר את כל שאר הצבעים בקשת. אבל מה לגבי הצבעים המשניים? הם נוצרים כאשר שני צבעי יסוד מעורבבים יחד. אז כדי ליצור סגול, תצטרך אדום וכחול מעורבבים יחד.
  • הסיבה ששלושת הצבעים המשניים האלה מקבלים כל כך הרבה תשומת לב היא שקל לזהות אותם כשאתה רואה אותם בשימוש בעיצוב. והם יכולים להוסיף הרבה עומק לפרויקט. אז אם אתה מחפש דרך יצירתית לשפר את הלוגו או האתר שלך, שקול להשתמש באחד מהצבעים המשניים האלה.
  • צבעים שלישוניים: ששת הצבעים השלישוניים הם אדום-כתום, צהוב-כתום, צהוב-ירוק, כחול-ירוק, כחול-סגול ואדום-סגול. הם מיוצרים על ידי ערבוב צבע ראשוני עם צבע משני.
  • גלגל צבע: גלגל הצבעים הוא עיגול עם צבעים שונים המסודרים סביבו. זה יכול לעזור לך לבחור את הצבעים הנכונים עבור הלוגו שלך.

צבע

צבע הוא חלק חשוב בכל לוגו. עבור חברות רבות, ערכת הצבעים שלהן היא אחד הדברים הראשונים שאנשים מבחינים בהן. זה יכול לעזור לתת את הטון לחברה ויכול להיות דרך רבת עוצמה להתחבר ללקוחות.

כמה צבעים פופולריים יותר מאחרים, אבל יש הרבה אפשרויות זמינות לכל חברה. יש כמה קווים מנחים שיכולים לעזור לוודא שהצבעים שבחרת נראים טוב ביחד ולעזור לך ליצור אסטרטגיית מיתוג מגובשת.

ראשית, ודאו שהצבעים שאתה בוחר עובדים היטב יחד על ספקטרום. זה אומר שהם צריכים להיות מסוגלים לעבור מבהיר לחושך או מקריר לחמים מבלי להיראות בוציים מדי או להתנגש. שנית, חשבו איזה מסר אתם רוצים האם אתה רוצה שזה יהיה שובב וצעיר, או מקצועי ושמרני?

צבעים הם היבט קריטי בעיצוב לוגו.

ניתן לשפר לוגו, כמו כל אלמנט עיצובי אחר, בעזרת שימוש בצבעים משלימים. זה יכול לעזור ליצור מראה מגובש ומושך עבור חברה או מוצר. בבחירת צבעים ללוגו, חשוב לקחת בחשבון את זהות המותג ואת הרושם הכללי של המותג. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את לוח הצבעים של הסביבה שמסביב בה ישמש הלוגו.

להלן טיפים לבחירת צבעים משלימים עבור לוגואים:

בחירת צבעים משלימים ללוגו שלך יכולה לעזור ליצור מראה מגובש ומאוחד לעסק שלך. בעת בחירת צבעים, זכור את העצות הבאות:

1. בחרו שני צבעים דומים שיעבדו יחד בהרמוניה. לדוגמה, אם אתם מעצבים לוגו עם כחול וירוק כצבעים העיקריים שלו, שקלו לבחור צבע שלישי – כמו סגול – שיחמיא לשניהם.

2. הימנע משימוש ביותר מדי צבעים שונים בעיצוב הלוגו שלך. תערובת של גוונים שונים יכולה לעזור ליצור תמונה מעניינת וויזואלית יותר, אבל יותר מדי גוונים שונים יכולים לגרום ללוגו שלך להיראות כאוטי ולא מקצועי.

3. קחו בחשבון את הסביבה שמסביב בבחירת צבע ללוגו שלכם.

טיפ בחרו צבעים המשקפים זה את זה באופן עקבי

בבחירת צבעים משלימים, חשוב שהם חולקים תכונות דומות. לדוגמה, אם אתם מעצבים לוגו עם כחול וירוק כצבעים המשלימים שלו, ודאו שלשני הצבעים יש תחושה קרירה או רגועה. זה יעזור להם לעבוד טוב ביחד הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה רגשית כאשר צרכנים צופים בהם.

  • צבעים ראשוניים: אדום, כחול וצהוב הם צבעי היסוד.
  • צבעי היסוד הם אדום, כחול וצהוב. הם נתפסו במקור כצבעים הבסיסיים של תמונה או ציור. ניתן לשלב אותם בדרכים שונות ליצירת צבעים רבים אחרים. לדוגמה, ירוק ניתן ליצור על ידי שילוב של כחול וצהוב יחד.
  • צבעים משניים: ירוק, סגול וכתום הם הצבעים המשניים.
  • צבעים הם חלק חשוב בכל לוגו. הם יכולים לעזור ליצור מותג ויזואלי ולגרום לחברה לבלוט מהמתחרים. שלושת צבעי היסוד הם אדום, צהוב וכחול. עם זאת, ישנם גם צבעים משניים, שהם צבעים שאינם אחד מצבעי היסוד. ירוק, סגול וכתום הם צבעים משניים.
  • הסיבה לכך ששלושת הצבעים הללו נבחרו כצבעים משניים היא משום שהם בדרך כלל אינם מופיעים יחד בטבע. סגול הוא צבעם של פרחים ועלים שגדלים באור השמש, אבל ירוק וכתום בדרך כלל לא מתערבבים. למעשה, ירוק נחשב לעתים קרובות לצבע של דשא או עצים בעוד כתום קשור לפירות בשלים.
  • עם זאת, מכיוון שהם משתלבים היטב כאשר משתמשים בהם כחלק מעיצוב לוגו, שלושת הצבעים הללו הפכו פופולריים בקרב מעצבים.

צבעים שלישוניים: חום, אפור ושחור הם הצבעים השלישוניים.

צבעי היסוד הם אדום, כחול וצהוב. צבעים אלו מהווים את הפלטה הבסיסית של כל ציור או עיצוב. אבל מה לגבי שני צבעי היסוד האחרים? למה הם יכולים לשמש?

בתיאוריה, כל צבע יכול להיות צבע משני. צבעים משניים הם אלה שנמצאים בין צבעי היסוד ונופלים בספקטרום המשלים שלהם. צבעים משלימים הם שני צבעים שכאשר מרכיבים אותם יחד יוצרים צבע שלישי, הנקרא צמד הצבעים המשלים.

כשמדובר ביצירת לוגואים, צבעים שלישוניים יכולים להיות מאוד יעילים. חום, אפור ושחור הם כולם גוונים ניטרליים כך שניתן להשתמש בהם בכל עיצוב לוגו. הם גם עובדים היטב יחד מכיוון שלכל אחד יש תכונות ייחודיות משלו. בראון הוא המגוון ביותר מבין השלושה ויכול לעבוד היטב עם אלמנטים בהירים וכהים כאחד בעיצוב לוגו.

צבעים משלימים: צבעים משלימים נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים.

צבע הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר במיתוג של ארגון. כשמדובר בבחירת פלטת צבעים, צבעים משלימים הם המפתח. צבעים משלימים נמצאים זה מול זה בגלגל הצבעים ופועלים היטב יחד כי הם יוצרים איזון.

לדוגמה, ירוק וורוד משלימים זה את זה כי הם יוצרים תחושה רגועה ומרגיעה. לכחול ולצהוב יש גם מערכת יחסים משלימה כי הם גם בהירים וגם אנרגטיים. על ידי בחירת צבעים משלימים, אתה יכול ליצור תמונת מותג מגובשת שמושכת ויזואלית וקלה לעיניים.

בעת עיצוב הלוגו של החברה שלך, הקפד לקחת בחשבון את הצבעים המשלימים של שוק היעד שלך. אם אתה מכוון לצרכנים שאוהבים סגול, שקול להשתמש בסגול וכחול בתור הצבעים המשלימים שלך. זה יבטיח שהלוגו שלך ייראה מוכר ללקוחות ויחזק את זהות המותג שלך.

צבעים אנלוגיים: צבעים אנלוגיים צמודים זה לזה בגלגל הצבעים.

צבע הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר בעיצוב גרפי. זה יכול לגרום ללוגו לבלוט ולהיות בלתי נשכח. בנוסף לכך, צבע יכול גם לעזור ליצור תחושת חמימות או קרירות בסביבה. ישנם צבעים רבים ושונים שניתן להשתמש בהם בלוגו, אך חלק מהצבעים האנלוגיים צמודים זה לזה בגלגל הצבעים. לצבעים אלו גוונים דומים ויכולים להיות משלימים או סותרים כאשר משתמשים בהם יחד. משמעות הדבר היא שהם יוצרים אפקט שבו העיצוב כולו נראה תוסס או אינטנסיבי יותר מאשר אם היו משתמשים בהם בנפרד.

צבעים אנלוגיים בדרך כלל עובדים היטב יחד מכיוון שהם מספקים ניגודיות. הם יכולים גם להוסיף חיוניות לעיצוב, מה שיכול להפוך אותו למעניין ומרתק יותר. בעת בחירת צבעים אנלוגיים עבור הלוגו שלך, חשוב לשקול איזה סוג הודעה אתה רוצה לשלוח.

תורת הצבעים: תורת הצבעים חשובה לבחירת הצבעים הנכונים ללוגו.

תורת הצבעים חשובה לבחירת הצבעים הנכונים ללוגו. לוגו צריך להיות קל לקריאה וניתן להבחין בו מסמלים אחרים באותו ענף. בבחירת הצבעים חשוב לקחת בחשבון את אישיות המותג ושוק היעד. כמה לוחות צבעים פופולריים המשמשים בלוגו כוללים: כחול, ירוק, ורוד, צהוב, כתום, שחור, חום ואפור. כמו כן, חשוב להשתמש בצבעים משלימים יחד בעת עיצוב לוגו כי הם ייצרו מראה הרמוני יותר.

תורת הצבעים חשובה בבחירת צבעים ללוגו. לוגו צריך להיות קל לקריאה והצבעים צריכים להתאים היטב יחדיו. שלושת הגורמים העיקריים שישפיעו על האופן שבו צבע עובד בלוגו הם עוצמה, גוון ורוויה. בבחירת צבעים ללוגו חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הללו וכן את קהל היעד. לדוגמה, אם קהל היעד הוא ילדים אז אולי עדיף לבחור בצבעים רכים יותר שהם פחות עזים.

מסקנה: בחר את הצבעים הנכונים עבור הלוגו שלך כדי ליצור רושם מתמשך.

עיצוב לוגו הוא היבט חשוב במיתוג. זה יכול ליצור רושם מתמשך על לקוחות פוטנציאליים וקיימים, ולעזור להבדיל את החברה שלך מהמתחרות שלה. בעוד שיש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון בעת עיצוב לוגו, כולל שם החברה, הגופן ופלטת הצבעים, אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור הוא שהלוגו שלך צריך להיות ייחודי.

בעת בחירת צבעים ללוגו שלך, חשוב לזכור מה ייצג בצורה הטובה ביותר את המותג שלך. לדוגמה, אם אתה חברת בגדים, שימוש בצבעים כמו כחול וצהוב יהיה מתאים. אם אתה מוכר מכשירי חשמל לבית, שימוש בצבעים כמו ירוק ואדום יהיה מתאים יותר. ואם אתה רופא שיניים, שימוש בצבעים כמו לבן וורוד בהיר עשוי לעבוד טוב.

כאשר בוחרים צבעים ללוגו שלכם, חשוב לזכור מה ייצג בצורה הטובה ביותר את המותג שלכם. ניתן להשתמש בצבעים כדי ליצור קשר חיובי או שלילי עם חברה. לדוגמה, קשתות הזהב של מקדונלדס הן איקוניות ומזוהות עם תעשיית המזון המהיר, אבל יש אנשים שמוצאים אותן דוחות בגלל בחירות המזון הלא בריאות שלהם. לעומת זאת, הפסים הכחולים והצהובים של UPS משויכים למשלוח חבילות והופכים אותם לזיהוי ברחבי העולם.

בבחירת צבעים ללוגו, חשוב לקחת בחשבון את הגורמים הבאים:

מטרת הלוגו.

בבחירת צבעים ללוגו של העסק, חשוב לקחת בחשבון את מטרת הלוגו. צבעים יכולים להוות ייצוג חזותי של ערכי החברה או תדמיתה, ויכולים לעזור למשוך לקוחות ומשקיעים. להלן מספר קווים מנחים לבחירת צבעים:

-בבחירת צבעים ללוגו, חשוב לקחת בחשבון כיצד ישמשו אותם. אם הלוגו ישמש רק על נייחים ולא יוצג באינטרנט, צבעים בהירים יותר עשויים להתאים יותר. אם הלוגו יוצג גם באינטרנט, צבעים כהים יותר עשויים להיות יעילים יותר מכיוון שהם יופיעו טוב יותר על המסכים.

-חשוב גם לבחור צבעים המתאימים זה לזה. בבחירת מספר צבעים, עדיף לבחור גוונים קרובים בצבע כך שייראו מלוכדים בשילובם.