עיצוב גרפי לקריירת הייטק – איפה כדאי ללמוד בירושלים? למה כדאי ללמוד עיצוב גרפי בשנת 2022?
כיום בשנת 2022 אפשר לומר שכל מיזם דיגיטלי שקיים ברשת עבר ועובר ברגעים אלו עיצוב גרפי. העיצוב הגרפי זה אומנות שהחלה ממזמן וכיום היא חלק בלתי נפרד מתעשיית השיווק ובניית מותג עבור חברות ועסקים. לעיצוב גרפי יש כוח והנוכחות שלו בעולם הדיגיטלי היא חזקה ובלתי נפרדת. חברות ומותגים היום לא יכולים לשרוד בסביבה העסקית מבלי שיהיה להם מעצב גרפי מקצוען וצמוד. אז החלטנו לבדוק מה הם היתרונות של עיצוב גרפי בשיווק דיגיטלי ולמה כדאי לכם ללמוד את התחום ולעסוק בו.
היתרונות של העיצוב הגרפי עבור חברות ועסקים בדיגיטל
-
בניית מותג
אחד הנושאים הכי מרכזיים בלימודי עיצוב גרפי הוא המיתוג. חברות ועסקים שרוצים ליצור לעצמם בידול אל מול עסקים אחרים ולהצליח, חייבים מעצב גרפי שיצר להם את המיתוג הטוב ביותר שקיים אל מול המתחרים. לבנות מותג זו מקצוענות והיא מחייבת את המעצב הגרפי להשתמש בכלים הייחודיים של המקצוע כדי שהמיתוג התפרסם בצורה טובה בדיגיטל. על המעצב ליישם את כל הכלים שלמד במהלך קורס עיצוב גרפי בירושלים או בכל מקום אחר ולהביא אותם לידי ביטוי במיתוג של החברה או העסק. הנה מספר כלים שכל מעצב גרפי לומד בקורס עיצוב גרפי ומיישם אותם כדי לייצר מיתוג מקצועי ואיכותי.
-
תורת הצבעים
במהלך עבודת המיתוג ובכלל בכל סוג של גרפיקה, חייב המעצב הגרפי להשתמש בצבעים בצורה מקצועית ותוך שימוש בתורת הצבעים. תורה זו אומרת כי לכל צבע יש את המסר שהוא מעביר. הצבעים הם למעשה דרך תקשורת שאנשים מתחברים אליה באמצעות תת המודע שלהם. חיבור של מספר צבעים במיתוג אחד מייצג מסר של מספר ערכים יחד. על המעצב הגרפי להכיר את העסק שלו הוא עיצב את המיתוג ולפי זה להתאים את הצבעים.
-
טיפוגרפיה
טיפוגרפיה היא למעשה תורה נוספת המדברת על צורת הכתב בתוך הגרפיקה. תורה זו אומרת כי צורתן של האותיות משדרת את המסר של העסק. כיום יש סגנונות מאוד מגוונים של כתב, חלקם נוקשים יותר, חלקם זורמים יותר, חלקם מרובעים וחלקם יותר מעוגלים. המעצב הגרפי לא בוחר את הכיתוב לפי היופי שלו, אלא לפי ההתאמה שלו למה שהעסק רוצה לשדר.
-
יישור ואיזון
גרפיקה מקצועית חייבת להיות מאוזנת וישרה מכל הצדדים. על האלמנטים להיות מסודרים בצורה הנכונה בתוך הגרפיקה. על המעצב הגרפי לנצל היטב את הפקודות בתוכנות הגרפיקה המאפשרות לו לעצב גרפיקות מאוזנות עם אלמנטים בזוויות הנכונות. כאשר הגרפיקה לא מאוזנת ולא מיושרת היא תהיה לא נעימה בעין ותשדר חוסר מקצועיות. חוסר מקצועיות יביא למיתוג לא נכון וחוסר הצלחה עבור העסק.
-
ניגודיות
לניגודיות יש המון משמעות כאשר יוצרים ומעצבים מיתוג עבור עסק. הניגודיות עוזרת להבליט דברים מסוימים שהינם חשובים בתוך הגרפיקה. על המעצב הגרפי לדעת היכן נמצאות הנקודות העיקריות והחשובות שיש להדגיש וכמו כן לבחור בפקודות ההדגשה המתאימות ביותר והנכונות ביותר עבור המסר של העסק.
-
הגרפיקה היא הרושם הראשוני בדיגיטלי
למעצבים גרפיים יש תפקיד מאוד חשוב כאשר הם מעצבים גרפיקה עבור עסק לדיגיטל. הגרפיקה היא למעשה הרושם הראשוני עבור הלקוח.
כאשר הגרפיקה אינה מקצועית היא נראית חובבנית, קהל היעד מזהה את החובבנות וזה הרושם שהוא מקבל על העסק. כאשר הגרפיקה היא מקצועית ואיכותית ופועלת על פי כללי העיצוב והשיווק, היא מושכת יותר תשומת לב ומייצרת עבור העסק תנועה. גרפיקה איכותית מקצועית יכולה ללכת יחד עם עסק שנים במידה וההיא מוצלחת.
במידה והיא לא מוצלחת, היא עשויה להשפיע לרעה על הצלחת העסק. מעצבים גרפיים וסטודנטים לעיצוב גרפי חייבים להבין שיש להם השפעה מאוד גדולה על ההצלחה של העסקים השונים. עסקים רבים יהיו מוכנים לשלם כסף רב עבור גרפיקה מקצועית.
-
מינימליסטיות – כל המוסיף גורע
אלמנט חשוב נוסף שמעצבים גרפיים ותלמידים לעיצוב גרפי חייבים לדעת, להכיר ולתרגל במהלך הלימודים זו המינימליסטית. על הגרפיקה שהם מייצרים עבור הדיגיטל להיות יעילה ומעוצבת בצורה כזו שתמשוך תשומת לב.
ברגע שיש לנו המון פריטים בתוך הגרפיקה אנו עלולים לגרום לכך שהמסר לא יעבור בצורה חלקה ויגרום לקהל היעד לרצות לא להסתכל על הגרפיקה העמוסה.
-
גרפיקה איכותית מגדילה מכירות
המטרה הסופית של עסק כאשר הוא שוכר את שירותיו של המעצב הגרפי, זה לייצר לידים ומכירות. כאשר הגרפיקה איכותית ונראית מצוין מבחינה ויזואלית, היא תצליח למשוך אליה מתעניינים.
הנושא הזה הוא מעט טריקי מהסיבה שקהל היעד צריך להתחבר לתדמית ולעיצוב של המותג. בשל כך על כל מעצב גרפי לבצע מחשבה וחקירה לפני שהוא מעצב גרפיקה מסוימת עבור מיתוג העסק בדיגיטל.
-
המעצב הגרפי הוא למעשה סופר
אחד התפקידים של מעצבים גרפיים כאשר הם מבצעים מיתוג עבור עסק הוא לספר את הסיפור של המותג בצורה יצירתית.
על הגרפיקה לספר את החזון של המותג, את הערכים שלו ואת העקרונות החשובים בו. את כל אלו יוצרים יחד בעזרת מכלול הכלים שקיימים למעצב הגרפי. במהלך הלימודים במכללת סולו תלמדו על כל הכלים הללו ומונחי היסוד המקצועיים של התחום. כל אלו יחד יעזרו לכם לקחת כל עסק ולספר את הסיפור שלו באמצעות הגרפיקה.
-
-
לדעת לייצר מיתוג שעובד גם בחו"ל
-
עסקים רבים כיום פועלים באופן גלובלי ואנו נראה את המיתוג שלהם גם בארץ וגם בחו"ל. חלק מהעסקים ישכרו שירות של מעצב גרפי בארץ וגם שירות של מעצב גרפי אחר בחו"ל. לפעמים החברה תעדיף לעבוד עם אותו מעצב גרפי גם עבור הארץ וגם עבור חו"ל. בשל כך, למעצבים גרפיים שיודעים לקרוא גם את הקהל המקומי וגם קהלי יעד בעולם, יש יתרון גדול מאוד כאשר הם ממתגים חברות גלובליות.
אם רוצים ללמוד את התחום של עיצוב גרפי בדיגיטל, מאיפה כדאי להתחיל?
ההתחלה הטובה ביותר כדי לעסוק בתחום של עיצוב גרפי היא באמצעות קורס עיצוב גרפי. מדובר על תחום גדול ועצום עם מגוון רחב של נושאים וכדי ללמוד אותו בצורה טובה ויסודית אנו חייבים קורס מקצועי ואיכותי בתחום. ריכזנו עבורכם מספר עקרונות בסיס שחשוב לשים עליהם דגש כאשר מחפשים קורס בעיצוב גרפי.
החלק הטכני והטכניקה
החלק הטכני והטכניקה נחשבים לאחד היסודות החשובים ביותר בתחום. החלק הטכני הוא למעשה תוכנות העיצוב שהם כלי עבודה של המעצב הגרפי כיום בלעדי תוכנות העיצוב לא ניתן לעצב גרפיקה לדיגיטל. באופן כללי אפשר לומר כי התחום עבר שינוי עצום ב-30 השנים האחרונות ואנו כבר לא רואים גרפיקה שמעוצבת בעבודת יד. תוכנות הגרפיקה החליפו את עבודת היד והמחשבים החליפו את המכונות הגדולות שהיו מייצרים איתן גרפיקות מגוונות בעבר.
ללמוד פוטושופ אילוסטרייטור ואינדיזיין.
כיום תוכנות העיצוב המרכזיות ביותר הן התכנות של חברת אדובי. כל מעצב גרפי בתחילת דרכו חייב ללמוד פוטושופ אילוסטרייטור ואינדיזיין. ללא התוכנות הללו הוא לא יוכל להיות מעצב גרפי מקצועי. יש כיום המון תוכנות שמבצעות גרפיקה בצורה דומה לתוכנות האלו, שלושת התוכנות של אדובי הן התוכנות המקצועיות המקובלות בכל בתי הספר לעיצוב גרפי. בית ספר שלא מלמדות את התוכנות הללו, הם בתי ספר שנעדיף לא ללמוד בהם את התחום כי הם לא שמים אותנו בסטטוס הידע הטכני שבו נמצאים כל המעצבים הגרפיים.
החלק של החשיבה העיצובית
החלק של החשיבה העיצובית הוא למעשה החלק שעוזר למעצב הגרפי לבצע אפיון לגרפיקה מסוימת או מיתוג של עסק. באמצעות האפיון המעצב מתכנן את המסרים שתעביר הגרפיקה לקהלי יעד שונים. החשיבה העיצובית היא גם מה שמבדיל בין מעצב גרפי אחד למעצב גרפי אחר. מדובר בפיתוח של היצירתיות המביאה מעצב גרפי לעצב גרפיקה מסוימת בסגנון עיצובי מסוים.
היכולת לחשוב באופן יצירתי ולעצב גרפיקות מגוונות
לכל מעצב גרפי יש את הסגנון העיצובי שלו שמתפתח עם הלימודים ומתפתח לאורך כל שנות המקצוע. חשיבה גרפית עשויה להשתנות כל הזמן והיא מקבלת השראה מעיצובים אחרים שראינו והתנסינו בהם. אצלנו במכללת סולו מעודדים את הסטודנטים לפתח חשיבה עיצובית כבר במהלך הלימודים. כמות התרגול שאנו מספקים עבור הסטודנטים מביאה אותם לחשוב באופן ביקורתי ולהיחשף אל מקורות השראה רבים. בצורה כזו הם יוצאים מהלימודים כאשר יש בידם את היכולת לחשוב באופן יצירתי ולעצב גרפיקות מגוונות.
החלק המקצועי של המקצוע
החלק האחרון במקצוע העיצוב הגרפי הוא החלק המקצועי. החלק הזה כולל מונחי יסוד בתחום ואת כל ההיסטוריה של התחום. ההיסטוריה היא למעשה מקור ההשראה הגדול ביותר מהסיבה שטרנדים בעיצוב חוזרים על עצמם כל הזמן. טרנדים שהיו קיימים בשנות השישים נראים כיום בוורסיות מגוונות אחרות. על המעצבים הגרפיים להכיר את המונחים, לדעת להשתמש בהם ולדעת לזהות אותם בעיצובים הישנים. זיהוי המונחים המקצועיים בגרפיקות ישנות עוזרות למעצב הגרפי לפתח סגנונות עיצוב חדשים עם אלמנטים ישנים יותר.
איזה קורס כדאי לי לעשות במכללת סולו כדי להצליח בתחום?
מכללת סולו היא מכללה לעיצוב גרפי ועיצוב מקצועות ההייטק והיא מלמדת את התחום כבר 17 שנים ברציפות. המכללה מאפשרת לכם ללמוד קורסים מגוונים בתחום ביניהם, קורס עיצוב גרפי למתחילים, קורס תקשורת חזותית, קורס חוויית משתמש, מעצבי UX-UI ועוד מגוון קורסים קצרים של תוכנות העיצוב השונות. המכללה מתאפיינת בצורת לימודים ייחודית המלמדת אונליין מהבית באמצעות מורים פרטיים אחד על אחד.
להשתלב בשוק העבודה ולעבוד מהבית בירושלים בעוד הלקוחות שלך יכולים להיות בצפון
התלמידים במכללה לומדים בקצב שנכון להם ויש להם אפשרות לבחור מתוך מגוון הקורסים שקיימים. סטודנטים שמתלבטים איזה קורס לעשות, יכולים ליצור קשר עם יועצי הלימודים שלנו ולקבל הכוונה מקצועית. דרך נוספת לקבל הכוונה היא להיכנס לאתר המכללה ולראות שיעורי דוגמה ותכנים בנושא הקורסים השונים. הסרטונים והתכנים יוכלו לעזור לכם להבין כל תחום בכל קורס ולדעת מה מתאים עבורכם.
מה עושים לאחר הקורס?
לאחר הקורס תקשורת חזותית לתחומי ההייטק ודאי תרצו להשתלב בשוק העבודה. על מנת לעזור לכם וליצור עבורכם נחיתה רכה יותר, אנו נציע לכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק של מכללת סולו. מדובר על קבוצת הדרושים הגדולה ביותר בתחום ויש בה כיום 19 וחצי אלף חברים. חלקם מעצבים גרפיים, חלקם סטודנטים וחלקם מעסיקים פוטנציאלים שמפרסמים בכל יום משרות חדשות בתחום. כל סטודנט וכל מעצב גרפי שנמצא בקבוצה רשאי לשלוח קורות חיים ותיק עבודות להצעות השונות. הקבוצה חוסכת לכם את הצורך בחיפוש אחר מודעות דרושים מתאימות.
עיצוב גרפי לדיגיטל או לפרינט
אז אם גם אתם רוצים לדעת ליצור עיצוב גרפי לדיגיטל או לפרינט ולדעת לשווק עסקים באמצעות גרפיקה איכותית ומקצועית, המקום שלכם איתנו במכללת סולו. כנסו לאתר שלנו, התרשמו מהסרטונים, התרשמו מהתכנים והשאירו לנו פרטים. יועצי הלימודים שלנו ייצרו אתכם קשר ויתנו לכם את כל המידע הדרוש על מנת להתחיל את הקורס. מומלץ להכין שאלות שמעניינות אתכם מראש על מנת שהשיחה תהיה יעילה עבורכם בצורה המיטבית.