כמה זמן לוקח ללמוד להיות גרפיקאי הפוך לגרפיקאי בהייטק על ידי לימוד מקצועות חווית המשתמש UI UX

כמה זמן לוקח ללמוד להיות גרפיקאי? הפוך לגרפיקאי בהייטק על ידי לימוד מקצועות חווית המשתמש UI UX

כולנו מחפשים סביבת עבודה איכותית בה נוכל להתקדם ולהתפרנס היטב. ידוע שמעצבים משמשים לפיתוח רעיונות בזהות עיצובית בתעשיות ההייטק. האם אני צריך להיות מתכנת כדי לעבוד בטכנולוגיה עילית? אז לא, ממש לא! כיום, מעצבים גרפיים בוודאי עשויים להצטרף לתחום ההייטק בשנת 2022. השאלה היא האם קורסי עיצוב גרפי מספיקים כדי להיכנס לתעשיית ההייטק? לא, אבל יש דרך קלה מאוד להפוך את המעצב הגרפי בוגר מסלול לימודים רגיל למועסק בהיי-טק. בפוסט הבא נסביר מה תלמדו בכל שלב ואילו קורסי עיצוב גרפי יובילו אתכם לקריירה בהייטק.

חשיבותו של עיצוב גרפי למתחילים.

רומא לא נבנתה ביום אחד, ולהפוך למעצב גרפי היי-טק לא סביר שיקרה תוך דקות ספורות. יש פוטנציאל לימודי שתצטרך להתחיל בתור מעצב גרפי. כל מעצב גרפי בהייטק החל את הקריירה שלו בבית ספר לעיצוב גרפי למתחילים. קורס כזה מלמד את הסטודנטים את כל ההיבטים של עבודת הקונספט בעסק ועוזר להם לצמוח בתחומים נוספים כמו הייטק. ההתחלה היא קריטית שכן היא זו שתהפוך אותך למעצבים גרפיים לעבודת רעיונות היי-טק. מכללת סולו מספקת מבחר מגוון של התמחויות וקורסים בעיצוב גרפי, לרבות פיתוח מותג רעיונות בעיצוב היי-טק.

מה כדאי ללמוד בקורס מתחילים כדי להיות מוכר כמעצב הייטק מקצועי יום אחד?

שיעורי עיצוב גרפי למתחילים כוללים שלושה תחומים עיקריים: הבנת האבולוציה של עיצוב המותג ההיסטוריה של העיצוב היא המבוא לעבודה ומשמעותית עבורך מכיוון שהיא חלק מהיכולת שלך ללמוד על סגנונות עיצוב קודמים. כאשר אתה מבין את ההיסטוריה ומה הניע גרפיקאים לייצר גרפיקה מסוימת בסגנונות שונים, אתה מקבל השראה רעננה שעוזרת לך לפתח גרפיקה נוספת המבוססת על המרכיבים ההיסטוריים של רעיון העבודה הזה. ההיסטוריה מלמדת גם רעיונות חיוניים שצמחו לכדי טרמינולוגיה עבור אותו מושג עבודה בתעשייה שאי אפשר לנטוש, כגון תורת הצבעים, פריסת קומפוזיציה, טיפוגרפיה ועוד. כולם נמצאים כעת בשימוש על ידי כל המעצבים הגרפיים, ללא קשר למיקום.

טכניקות ושיטות ללמידה

כדי להיות מעצב גרפי, הן כמעצב במשרדי פרסום והן כגרפיקאי היי-טק בהמשך, עליך להיות בקי בכלים לגרפיקה ממוחשבת, לדעת כיצד להשתמש בהם ולהתעדכן בהתקדמות בהם. פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין נלמדים כיום בשיעורי עיצוב גרפי. כל אחד מהיישומים הללו מציע שפע של פקודות עיצוב ויכולות שניתן להשתמש בהן כדי ליצור מגוון רחב של גרפיקה בימינו. הבנה והיכרות עם ההנחיות יאפשרו למעצב הגרפי לדעת מה האפשרויות הנגישות עבורו וניתן לפתח אותן כאשר הוא מעצב את הנראות של הגרפיקה הממוחשבת. המפתח כאן הוא שילוב של יצירתיות ומומחיות יישומים המאפשרת להפוך את הרעיון לגרפיקה ממוחשבת.

פוטושופ

פוטושופ הוא כלי לעריכת תמונות המאפשר לבצע שינויים בתמונות ברמת הפיקסלים. הודעות רבות עשויות להיות מועברות באמצעות תמונות על ידי ביצוע התאמות בהן. במציאות, צלמים כבר לא צריכים ליצור צילומים מכיוון שפוטושופ מאפשר להם לבצע שינויים רבים. כמו כן, מעצבים גרפיים אינם צריכים להציב דרישות מיוחדות מצלמים; הם יכולים פשוט לצלם את התמונה כפי שהיא, להעלות אותה לתוכנת פוטושופ ולבצע שינויים. אתה יכול להתאים את הצבעים, למחוק או להוסיף חלקים, לשלב תמונות, ליצור תמונות ועוד מגוון כלים מדהימים כדי לאפשר לך כמעצב לספק שיווק דינמי באמצעות גרפיקה.

אילוסטרייטור

תוכנית חשובה נוספת בשיעורי עיצוב גרפי היא אילוסטרייטור. תוכנה מבוססת וקטור המאפשרת לך לצייר. אתה רשאי להשתמש בתוכנה ליצירת לוגואים ומיתוג לעסקים. תוכנית אילוסטרייטור ייחודית בכך שהיא מאפשרת לפתח ציור או אלמנט גרפי מאויר בכל גודל ולאחר מכן לערוך אותו מבלי לאבד את איכותו.

אינדיזיין

InDesign היא תוכנת פרסום המאפשרת למעצבים גרפיים ליצור טקסט בתוך אזור גרפיקה ממוחשבת. תוכנית זו יוצרת ספרים, חוברות וכל דבר אחר עם פריסת טקסט.

עבודת העקרונות המנחים והעיצוב הפילוסופי

מהי בעצם עבודת עיצוב פילוסופית? חשיבה עיצובית היא צורת חשיבה המשלבת יצירתיות עם הרעיון של העברת מחשבות באמצעות חזותי מחשב. עבודת עיצוב פילוסופית היא יכולת בונה שהמעצב לומד לפתח באמצעות התנסות לאורך הקורסים. הגישה כרוכה בשימוש בעקרונות מנחים כדי לבנות רעיון עבודה זה תוך חשיבה ותיאור של המסר שאנו רוצים להעביר. כאשר עורכים עבודת עיצוב פילוסופית, הטכניקה הנכונה של מעצב גרפי מתחילה בחשיבה על המסר.

כל מעצב גרפי תוהה “מה אני רוצה לשדר?” ו”מהי הדרך הטובה ביותר להעביר את זה?” אם זו פרסומת, השתמש בתמונה, בטקסט או בשניהם. אם מדובר בלוגו, מהם הערכים שיעבירו את המסר, אילו צבעים יעבירו את המסר הכי הרבה, איזה ביטוי יעביר את המסר, ואיך הוא יופיע וישתלב עם גרפיקה ממוחשבת של גווני לוגו? חשיבה עיצובית מחייבת שהמעצב הגרפי יתחיל להשתמש ברעיונות המנחים של דוגמת עבודה זו.

עיצוב גרפי הוא אחד הגורמים המנחים את תפיסת העבודה הזו.

יישור ואיזון – כל תמונות המחשב חייבות להיות ישרות ומאוזנות מכל הצדדים. כאשר תמונות מחשב אינן מאוזנות ואינן מיושרות, הן נראות לא מתאימות לרעיון העבודה.

פריסה – הרעיון העיצובי של רכיבים וכתיבה בתוך חלל של גרפיקה ממוחשבת מסוימת.

היררכיה – זהו היבט בו קובעים אילו רכיבים משמעותיים ומרכזיים בגרפיקה ממוחשבת מסוימת ואילו אלמנטים נמצאים בתחתית ההיררכיה וצריכים להיות יותר מהצד, קטנים יותר, ובעלי נוכחות וראייה נמוכים יותר. ההיררכיה מסייעת בתקשורת רעיונות ומדגישה את החיוני.

ניגוד – ניגוד הוא כלי להדגשת היבטים מסוימים בגרפיקה ממוחשבת. ניתן להשתמש בצבעים, צורות וגודל ליצירת ניגודיות.

תורת הצבעים – תורת הצבעים היא תאוריה שמסבירה את החוזק של כל צבע. כל גוון מייצג מסר אחר. בחירה בגוון מסוים פירושה החלטה אם לשלוח מסר דרמטי או שיווקי.

פרספקטיבה היא דרך חישובית להסתכל על אפקטים תלת מימד חזותיים. האם הגרפיקה הממוחשבת תופיע בחזית, אם מהצד, מרחוק או ממרחק קרוב.

מתי אתה מתכנן ללכת להייטק כמעצב גרפי?

כדי לצמוח בעיצוב הייטק, מעצב גרפי חייב להתעדכן ולרכוש כלים חדשים. חלק מהמעצבים הגרפיים עשו בעבר את קורס המתחילים, עובדים במגזר ורוצים להתקדם, ואחרים מעוניינים ללמוד את המקצוע מהיסוד.

הכשרה לתקשורת חזותית היא הקורס שיגרום לך להתחיל מיד בהייטק.

סטודנטים שיודעים מלכתחילה שהם רוצים לעבוד בעיצוב הייטק מקצועי, יוכלו ללמוד את מסלול התקשורת החזותית אצלנו במכללת סולו לימודי מעצב גרפי. זהו קורס של שנה וחצי בו התלמידים עוברים תחילה את קורס המתחילים, הכולל את כל החומר שתואר קודם לכן, ולאחר מכן ממשיכים לשלוט הן בחשיבה בעיצוב אתרים והן בעיצוב אפליקציות. אפשרות נוספת היא שאתה כבר מעצב גרפי ועובד על זה ועכשיו אתה צריך לסיים את התכנים הקשורים לעולם בהייטק. שתי הבחירות נהדרות, וייתכן ששתיהן יושלמו איתנו כחלק מתכנית לימודים במכללת סולו.

מה לומדים כשלומדים עיצוב אתרים?

כיום, ישנם מיליוני אתרים, ומאות נוספים נוצרים מדי יום. אדם שיוצר אתר אינטרנט מחפש לבדל את עצמו מהמתחרים ורוצה שהאתר שלו יהיה הגדול והמושך ביותר מבחינה ויזואלית. זה דורש סיוע של מעצב גרפי לעיצוב אתרים. וורדפרס משמשת כיום לבניית 30% מאתרי האינטרנט והיא ללא ספק התוכנה הטובה ביותר לפיתוח ועיצוב אתרים כיום. וורדפרס מספקת עיצוב מקוון ברמה גבוהה ושיווק משכנע, והיא כוללת כעת את התוסף Elementor, המאפשר לבנות דפי אתר בצורה קלה ויצירתית. בקורס המקצועי של מכללת סולו תלמדו עיצוב בסיוע וורדפרס ואלמנטור ותוכלו להתקבל לרעיון של זהות חברת הייטק, כאשר הצורך ברוב המקרים הוא ידע בעיצוב בוורדפרס.

מה אתה לומד כשאתה לומד עיצוב אפליקציות?

אחרי עיצוב ובניית אתרים, אפליקציות נחשבות יותר ויותר כפלטפורמה החזקה ביותר. כיום, כל תאגיד שמכבד את עצמו משיק גם אפליקציה וגם פלטפורמה זו, והיריבות עזה. מעצבים גרפיים חייבים להבין איך מייצרים אפליקציה עם אפיון משתמש לא פחות מנוח ביותר על מנת שהיא תקבע את השוני שהחברה מחפשת.

מה אתה מגלה במהלך חווית משתמש?

ההיבט המכריע ביותר של שיעורי דוגמאות היי-טק הוא חווית המשתמש. כל אתר, תוכנה ואפליקציה חברתית זקוקים לחוויית משתמש מצוינת וגם לאפיון חכם ומדויק להפליא. על המעצב הגרפי ליישם מספר רב של מושגים בחוויית המשתמש על מנת להיכנס למוחם של קהלי היעד ולדעת כיצד המוצר יהיה במצב ההרמוני ביותר עבורם. ככל שנעשתה יותר עבודת אפיון בצורה של רעיון עבודה עם חשיבה רבה יותר, כך הצרכנים ירצו להשתמש באתר או באפליקציה ויצליחו לשכנע יותר. בעיצוב אתר אינטרנט או אפליקציה תלמדו כיצד ליצור אפיון מדהים באמצעות שיעורי תקשורת חזותית.

איך אוכל למצוא עבודה בתעשייה כשאסיים את הקורס?

כדי לאתר עבודה כמעצב גרפי בהייטק, חפשו מודעות דרושים המזכירות את התפקיד. כולם מודעים לכך שקבלת עבודה ומקומות פנויים אינם תמיד תהליך פשוט שפשוט יושבים ומחפשים את כל האתרים שמציעים כעת תעסוקה. אנו במכללת סולו חוסכים לכם את הטרחה של חיפוש פרסום תובעני על ידי הוספתכם לקבוצת התעסוקה שלנו בפייסבוק. זו לא סתם עוד קבוצה, אלא קבוצת התעסוקה הגדולה בתעשייה. בקבוצה זו יש כ-19.5 אלף חברים.

חלק מהחברים הם תלמידי המכללה, חלקם מעצבים גרפיים וחלקם מעסיקים ומשרדי הייטק המקדמים תפקידים פנטסטיים בקבוצה בתחומי העיצוב הגרפי והעיצוב הגרפי הייטק. כאשר אתה מוצא משרה שמעניינת אותך, פשוט שלח את קורות החיים ותיק העבודות שלך במייל והמתן שיקראו לך לעבודה. מכיוון שמדובר בארגון בעל שם נרחב בעסק, חברות רואות בתיקי עבודות של בוגרי מסלול מעצבים גרפיים  בבית הספר איכותיים במיוחד.

מהו בעצם תיק עבודות ואיך משיגים כזה?

תיק עבודות לדוגמה הוא הפנים הציבוריות של המעצב הגרפי. עבודת הגרפיקה הממוחשבת שלך תוצג בתיק העבודות. עבודות גרפיקה ממותגות חייבות להיות מעולות ומגוונות על מנת שעסקים יזהו איזה גרפיקאי עומד מולם וירצו להעסיק אותך. התעודה והמקום בו למדת פחות משמעותיים ברעיון העבודה; מה שאתה יודע לבצע צריך להראות, וזה בדיוק מה שאתה בוחן עם תיק הדוגמאות.

המעסיק יבדוק אם אתה משתמש באותם מושגי גרפיקה באותו ראיון עבודה, אם אתה משתמש בהוראות מתקדמות באפליקציות ואם הגרפיקה המעוצבת שלך עדכנית ועכשווית. כתוצאה מכך, ככל שתיק הדוגמאות שלך יהיה שונה יותר עבור אותו ראיון עבודה, כך תוכל להתקבל במהירות.

האם אתה יוצר תיק עבודות במהלך הקורסים?

בתי ספר רבים לא מייצרים תיק עבודות, לכן מעצבים גרפיים נשארים לפעמים בלי תיק דוגמה יפה. אנו במכללת סולו מודעים לכך, ולכן אנו דואגים לאורך כל הקורסים לאפשר לכם לפתח גרפיקה ברמה של תיק דוגמא מרתק ממנו תוכלו לבנות תיק עבודות סימולטורי ראשון כדי להתקבל לכל מקום עבודה. ניתן גם להירשם לקורס אצלנו המתמקד בפיתוח תיק עבודות לנושא זה.

ללמוד את הקריירה בעיצוב היי-טק

לכן, אם אתה רוצה ללמוד את הקריירה בעיצוב היי-טק אבל לא בטוח איזה קורס הכי מתאים לך, אל תדאג; יועצי הקורסים שלנו יוכלו לסייע לך בנושא זה ולהציג בפניך את כל נושאי הלימוד שיעזרו לך לקבוע מה הכי מתאים לך. מכללת סולו אונליין, המלמדת עיצוב גרפי ועבודת קונספט בתחומי הגרפיקה הממוחשבת להייטק מזה 15 שנה, יש את כל הידע לסייע לכם בקבלת ההחלטה על עבודה מבוקשת דרך לימודים אונליין אחד על אחד מהבית במתכונת של שיעורים פרטיים ללימודי תעודה ותיק עבודות.