שילוב צבעים בלוגו

שילוב צבעים בלוגו כיצד תבחרו נכון צבעים ללוגו שלכם? עסק מצליח ב-2020 מתחיל עם בחירת צבעים ללוגו

בחירת לוגו וצבעים ללוגו חשובה מאוד למיתוג העסק שלכם. בחירת קהל היעד והתאמת הצבעים הנכונים אשר ישדרו את המסר הנכון של העסק הם תורה שלמה במיתוג עסקים. במאמר זה אנו ניתן לכם כמה טיפים ופרמטרים חשובים שכדאי שתחשבו עליהם לפני שתעשו את הבחירה. מדובר בבחירה חשובה מאוד שתלווה את העסק שלכם בכל פלטפורמת פרסום, מכרטיסי הביקור ועד אתר האינטרנט שלכם. דרך הלוגו והמיתוג שלכם לקוחות פוטנציאליים יזהו אתכם. מאמר זה ייתן לכם טיפים מקצועיים על תורת הצבעים, מה משדר כל צבע ואיך לעשות את הבחירה הנכונה ביותר עבור העסק שלכם. 

האם לבחור לבד את סגנון העיצוב הגרפי למיתוג העסק שלכם?

אחד הדברים היצירתיים בהקמת עסק הוא בחירת עיצוב למיתוג העסק. פעמים רבות נשאלות השאלות, האם כדאי לנו ליצור את המיתוג לבד או להיעזר במעצב גרפי? מי יקבע את הצבעים אשר ימתגו את העסק? התשובה לשאלה זו היא לא חד משמעית. יש מספר פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון בבחירה. הדבר הראשון הוא מי קהל היעד של העסק? לרוב מי שידע הכי טוב את המענה לשאלה זו הוא בעל העסק. איזה צבע לבחור שידר את אופי העסק וישפיע על אנשים להפוך ללקוחות שלכם? לרוב מענה מקצועי על שאלה זו יהיה של המעצב הגרפי אשר מגיע עם ידע רחב בשפה עיצובית ובתורת הצבעים. המעצב הגרפי ידע לומר איך משפיע כל צבע על הלקוח. ההמלצה שלנו, תנו מענה קודם לשאלה על קהל היעד, לאחר מכן תוכלו בעזרת שיתוף פעולה עם מעצב גרפי להתאים את הצבע והעיצוב הנכון.

התאמת הצבע לקהל היעד – כיצד בוחרים צבעים בעיצוב גרפי

הדבר הכי חשוב בבחירת צבע ללוגו שלכם הוא הכרות עם קהל היעד של העסק. כדי להכיר את קהל היעד באופן הטוב ביותר, אנו ממליצים לכם לענות על מספר שאלות שיעזרו לכם במשימה.

1. תגדירו מי קהל היעד שלכם? האם קהל היעד ישיר או עקיף?                

 2. עשו סקר שוק, נסו להבין מה המתחרים שלכם משדרים באמצעות הלוגו שלהם?

3. הגדירו את המסר שאתם מעוניינים לשדר ללקוחות שלכם

4. נסו לבחור את הצבעים אשר ישדרו את מה שאתם רוצים להעביר. בחלק זה אנו ממליצים להיעזר במעצב גרפי אשר ייתן מהידע המקצועי שלו בתורת הצבעים. המעצבים הגרפיים לומדים להרגיש את הצבע ולשחק בו על מנת ליצור את המסר הנכון בתת המודע של הלקוחות שלכם. 

חשוב שתבינו שהלקוחות לא בוחרים אתכם משום שיש לכם לוגו יותר יפה, הם בוחרים אתכם כי הלוגו שלכם משדר להם את הדבר הנכון שהם היו רוצים מהעסק שלכם כלקוחות. צבעי מיתוג העסק שלכם הם בעצם שפה אשר מעבירה מסר. הצבעים גורמים ללקוחות שלכם לחשוב ולהבין מי העסק שעומד מולם. בהמשך המאמר תוכלו לקבל טעימה מתורת הצבעים 

שילוב צבעים בלוגו – טעימה מתורת הצבעים 2020

תורת הצבעים מדברת על כך שלכל צבע יש משמעות. הצבע משדר רגש לאנשים. הוא בעצם מעביר מסרים לקהל היעד ועליכם לקלוע לצבעים הנכונים עבור קהל היעד שלכם. תורת הצבעים עוסקת גם בשילובי צבעים. שילוב של שני צבעים ויותר יכול לשדר מספר מסרים. לעתים בחירה של צבע אחד עבור הלוגו שלנו תעביר יותר טוב את העסק שלנו ללקוח. 

צבע אדום- צבע התשוקה, אם נרצה להעביר מסר לרגשות, אהבה, משיכה או תעוזה, זה יהיה הצבע הנכון. הצבע האדום משדר גם כוח, עצמה ודרמטיות. 

צבע כתום- זהו צבע חם, מעביר התרגשות וחום, מעביר מסר של מוחצנות, שמחה, תעוזה. מתאים למי שמתעסק באוכל, מסעדנות, בישול. אינו מתאים לקהל יעד מבוגר וחברות מסחריות.

צבע צהוב- גם הצבע הזה הוא צבע חם, קרוב מאוד למשפחה של האדומים והכתומים. זהו צבע אופטימי ושמח, מתאים מאוד לקהל צעיר. זהו צבע שיש בו המון תשומת לב וקשה להתעלם ממנו. הוא מכניס המון שמחה ומרץ.

צבע ורוד- צבע נשי, בעל תשוקה מסוימת, המשדר גם שלווה. זהו צבע אופטימי מאוד ומתאים לקהל יעד של נשים או ילדים. יכול לשדר גם ילדותיות ויתאים למי שקהל היעד שלו הוא ילדים.

צבע כחול- צבע של שלווה ורוגע בפלטת הצבעים. זהו צבע מאוד פופולרי. ניתן לראות שימוש בצבע זה בלוגואים רבים. זה צבע שמשדר ביטחון ונאמנות. מתאים בעיקר לחברות העוסקות בטכנולוגיה, מחשבים, בנקים, חברות ביטוח וכל העוסקים בכספים, חברות אשר רוצות לשדר ביטחון. 

צבע ירוק- לא סתם זהו הצבע של הטבע. זהו צבע הצמחייה והבריאות. משדר התחדשות, מרץ, שגשוג. זהו צבע שמשתלב מצוין וניתן ליצור איתו שילובים נהדרים. רבות הפעמים שתראו שילובים שלו עם הצבע הכחול.

צבע שחור- כוח ועצמה הם המסרים שמעביר הצבע השחור. זהו צבע שיהיה מצוין בחברות העוסקות בכספים. זהו צבע חזק שמשתלט ולרוב ניתן לשלב אותו עם צבע נוסף לצורך איזון

זוהי ממש טעימה קצרה על קצה המזלג. תורת הצבעים מביאה איתה אלפי פרשנויות לכל צבע. מעצבים גרפיים מוכשרים בלימודיהם להבין את תורת הצבעים לעומק, את השילובים עם הצבעים האחרים ואת המסרים שהם יכולים להעביר בעזרת הצבעים. ידע זה מאפשר להם ליצור לוגו עם מספר צבעים המשדרים מספר מסרים אל לקוחות העסק. כל שילוב יצור שפה חדשה אחרת. 

מיתוג עסקים

תורה שלמה נוספת היא מיתוג עסקים. האחריות במיתוג עסקים היא גדולה מאוד כי מיתוג לעסק לרוב לא מחליפים באופן תדיר. מיתוג העסק אמור לשמש אותו להרבה זמן ולייצג אותו בפרסומים השונים ברשת, במדיות החברתיות, בעיתונות ובפרסומות. חשיפת הלוגו לאורך זמן במדיות השונות יוצרת סביב העסק תדמית מסוימת ולכן החשיבות של המיתוג היא מאוד גדולה. כאשר נמתג את העסק שלנו חשוב שמעצבי מיקום העסק יתאימו את עיצובו לשפה שבה המעצב הגרפי יצר את הלוגו, שיהיה קונספט דומה. שוני בין הלוגו לבין עיצוב פנים העסק יכול ליצור דיסונאנס אצל הלקוחות שלנו. 

כאשר תעצבו את הלוגו שלכם, אתם תהיו מעוניינים לשדר גם חוזקה של המקום שלכם. לכן בבחירת הלוגו השתמשו בצבעים מלאים (solid) אשר ישדרו את החוזק. ימנעו משימוש במעברי צבע אשר מבלבלים את העין ומשדרים חולשה.

תוכנות להכנת לוגואים מקצועית – אילוסטרייטור מבית חברת אדובי

איכות תמונת הלוגו חשובה מאוד בעת עיצוב לוגו. כדי לעצב לוגו בצורה מקצועית כדאי ליצור אותו בתוכנה וקטורית. תוכנה טובה ליצירת לוגו היא אילוסטרייטור הוקטורית שמאפשרת הגדלה והקטנה של הגרפיקה מבלי לפגוע באיכות, זאת בניגוד לתוכנות אשר עובדות על פיקסלים. הלוגו שלכם הולך להיות בצורות שונות של מדיה, הקטנה והגדלה של הלוגו יהיו התאמות שתצטרכו לעשות כל הזמן, אם אתם מעוניינים שהלוגו שמייצג אתכם יראה טוב בכל מקום שתפרסמו אותו, אנו ממליצים לכם לעבוד עם תוכנה וקטורית. לרוב מעצבים גרפיים ישתמשו בתוכנת האילוסטרייטור ליצירת הלוגו והמיתוג שלכם.  

תוכנות להכנת לוגואים מקצועית - אילוסטרייטור מבית חברת אדובי

 לימודי עיצוב גרפי – ללמוד לשווק עסקים

מעצב גרפי בלימודי קורס עיצוב גרפי לומד איך להבין ולהתחבר לעסק שאותו הוא יעצב. המעצב הגרפי ילמד איך לזהות את קהל היעד ואיך לעשות סקר שוק וללמוד את המתחרים. עיצוב לוגו הוא תהליך בין המעצב הגרפי לבעל העסק ונמשך מספר חודשים בודדים. כחלק מהתהליך, בעל העסק יקבל מהמעצב מספר סקיצות עד שיגיעו ללוגו המדויק. סיעור מוחות בתחילת התהליך יכול למנוע התנגשויות בין המחשבה של המעצב הגרפי לבעל העסק. סיעור המוחות ישים את קהל היעד בקדמת הבמה ואת ההבנה שכדאי לבחור את עיצוב הלוגו בהתאם למסר שרוצים לשדר. בסוף התהליך, בעל העסק יקבל לוגו בקובץ פתוח אשר ניתן להגדיל ולהקטין באופן קבוע מבלי לפגוע באיכות. כדי לבחור את המעצב הנכון עבורכם, בקשו לראות את תיק העבודות שלו ולקבל אינדיקציה על מקצועיותו. 

מה לבקש ממעצבים גרפיים רגע לפני שמתחילים בתהליך העבודה

הדבר הנכון לעשות לפני התחלת עבודה עם מעצב גרפי הוא לראות את תיק העבודות שלו. פחות חשוב הניסיון של המעצב יותר חשובה המחשבה, החדשנות והאם התחברתם לקונספט של המעצב. בעסק חדש חשובה מאוד החדשנות ואם המעצב הגרפי מביא איתו יצירתיות וחדשנות זה יהיה טוב עבורכם. 

לתת את הבמה למעצבים הגרפיים לעשיית לוגואים מקצועיים 

אנו ממליצים להגיע לתהליך עם המעצב הגרפי בראש פתוח. תנו למעצב להביא את המקצועיות שלו והראייה היצירתית. תהיו פתוחים לסגנונות שונים. הדבר הנכון לעשות בתחילת התהליך הוא לאפיין בצורה הכי מדויקת שאתם יכולים את העסק שלכם ואת קהל היעד. לאחר האפיון, למעצב הגרפי יהיה מושג לגבי העסק שלכם, הוא ילמד את העסק ומהותו ויוכל להיות יותר מדויק.

לסיכום כמה מילים על מיתוג של עסק בצורה נכונה

עסק חייב שיהיה לו מיתוג טוב! זה אחד הדברים הכי חשובים בבנייתו של עסק. הוא הפנים של העסק ומייצג אותו במדיה השונה. אין זה משנה גודל העסק, משנה מה אתם רוצים לשדר ללקוחות. בואו לתהליך בראש פתוח, עשו שיעורי בית ותמקדו את המעצב הגרפי על מהות העסק שלכם. עבודה טובה לפני התהליך תשתלם לכם. אל תקלו ראש בבחירת הלוגו והצבעים שלו, נסו לקרוא כמוה שיותר על תורת הצבעים ונסו להתאים את המיתוג לקונספט וללקוחות. 

2019-10-20T11:15:27+02:00