גרפיקה ממוחשבת ועיבוד תמונה

גרפיקה ממוחשבת ועיבוד תמונה

מחפשים מידע על עולם הגרפיקה ממוחשבת ועיבוד תמונה עם הקשר לצילום? בכתבה זו הכנו במיוחד בשבילכם סרטוני הסבר מדהימים ושיעורים בחינם על עולם העיצוב גרפי וצילום, בשיעורי ההסבר תוכלו לראות איך מעצבים גרפיים עובדים במקומות עבודה, על היצירתיות בעיצוב וכמובן לקבל רעיונות בעיצוב גרפי לשדרוג העיצוב שלכם או תיק העבודות שלכם בגרפיקה ממוחשבת, זה לא חדש שעולם העיצוב גרפי וצילום תמיד הלכו יחד, צלמים ומעצבים גרפיים עובדים תמיד בשיתוף פעולה מלא היות וחומרי הגלם של הצילום עוברים למעצבים הגרפיים ליצירת מניפולציות שונות בעת עבודת הכנת הגרפיקה ממוחשבת לפרסום, עולם העיצוב גרפי נחשב לאחד התחומים המבוקשים והחמים ביותר בתעשייה בעולם ובישראל בפרט כי זה הכוח שמניע את המכירות לעסקים דרך אפיקי שיווק שמקובלים היום להגברת התנועה לקידום מכירות, בכתבה זו נסקור לכם את כל הנתונים החמים ביותר בתעשייה ונסביר לכם למה מעצבים וצלמים מאוהבים בעולם זה מאוד.

טשטוש תמונה מיקוד גרפי בתוכנת גרפיקה ממוחשבת פוטושופ

טשטוש תמונה מיקוד גרפי בתוכנת גרפיקה ממוחשבת פוטושופ

תוכנת הפוטושופ בעולם הגרפיקה ממוחשבת

תוכנת פוטושופ מבית חברת אדובי נחשבת לתוכנה מאוד שימושית בעולם המעצבים הגרפיים והגרפיקאים מעצבים גרפיים התוכנה מאפשרת למעצבים לבצע מניפולציות על תמונות לפתח קווי שיווק דרך תמונות ולעשות את התמונות מאוד יפות כדי שגולשים או צופים בתמונות יבצעו את הפעולות שבעצם רוצים לרוב קידום מכירות. צלמים מבצעים בעולם צילום עיבוד תמונה בגלל שלא תמיד התמונה יוצאת בדיוק איך שרוצים ולכן הם הם צריכים לתקן את התמונות או לשפר את האיכות של התמונה ולהתאים אותה לנושא שבגללה היא צולמה. כמו כן פוטושופ מאפשרת למעצבים גרפיים לעבוד בשיתוף פעולה עם צלמים לדוגמה עיצוב קטלוג לקידום מכירות יעשה בשיתוף פעולה בין צלם או צלמת למעצבים גרפים.  מעצבים גרפיים ייתנו את הקו השיווקי של הקטלוג והצלמים בעצם יתאימו את עצמם לצורך השיווקי לקידום המכירות זאת רק דוגמה אחת מבין עשרות דוגמאות שאפשר לכתוב כאן. נוכל לראות בשיעורים שהכנו במיוחד בשבילכם מגוון רחב של מניפולציות על תמונות שעוסקות בכל הרבדים בעולם העיבוד ועיצוב גרפי לתמונות, החל מהפיכת תמונות לציור ועד לניקוי קמטים או כתמים בתמונות, השיעורים מוסברים בשפה העברית ובהחלט יכולים לתת לכם אינדיקציה על עולם העיבוד תמונות.

פוטושופ מניפולציה

פוטושופ מניפולציה

יצירת מניפולציות על תמונות לקידום מכירות – דוגמאות מעולם העיצוב וצילום

נוכל לראות דוגמה מאוד מפורסמת לדוגמה דוגמנים עם מוצר מסוים קוד לבוש פשוט עם מוצר ואז המעצבים לוקחים את האזור שרוצים לפרסם ומשאירים אותו באזור צבעוני והדוגמן  הופך לשחור לבן  בתמונה, המטרה בתבנית  זאת היא לקדם את המוצר בצורה מאוד חדה כדי שלא יהיה מיקוד על הדוגמן עצמו. הצלמים אמורים להעביר  למעצבים הגרפיים את התמונה באיכות מאוד גבוהה כדי שהמעצבים גרפיים יוכלו לבצע את המניפולציה בצורה טובה.  דוגמה נוספת התמונה בעיצוב גרפי וצילום זה שאנו רוצים לפרסם מוצר מסוים ולקדם את המכירות שלו לרוב תמונות עובדות יותר בקידום מכירות לכן אנחנו לוקחים את המוצר ומצלמים אותו באזור מסוים,  ואז את האזור אנחנו מטשטשים כדי ליצור מיקוד על המוצר אפשר להוסיף טקסט עם אפקטים מסוימים אבל עדיין המיקוד יהיה אך ורק למוצר להגברת קידום מכירות. הצלמים לרוב יבצעו את האפקט הזה ואם לא המעצבים יצטרכו לעשות את זה בתוכנת הפוטושופ על ידי כלים מיוחדים שהתוכנה  מאפשרת לדוגמה כלי טשטוש.

עיבוד תמונות בפוטושופ

עיבוד תמונות הוא תחום רחב מאוד בעולם גרפיקה ממוחשבת  סגנון עיצוב זה יעשה אך ורק על ידי תוכנת פוטושופ, לתוכנה כלים רבים לעיבוד תמונה החל מתיקון תאורות, הגברה של מידע בתמונה על ידי הוספת אפקטים, הצללות לאזורים שלא קיבלו תאורה מספיקה בצילום, חידוד צבעים בתמונה ועוד אפקטים נוספים שתוכנת הפוטושופ מאפשרת. צלמים לרוב ישתמשו בתוכנה כדי לעבד את התמונות להכנת אלבומים דיגיטליים או להנצחת אירועים שהם מפיקים. מעצבים גרפיים ישתמשו בתמונות של הצלמים כדי לבצע מניפולציות שונות לקידום מכירות של עסקים, המעצבים הגרפיים יבצעו מניפולציות בתמונות של עיבוד תמונה כדי להפוך את התמונה למושכת יותר ומעניינת יותר. שיטות העבודה של הצלמים והמעצבים הגרפים הם שונות מאוד כי כל אחד לוקח את סגנון העבודה בצורה שונה מאוד, המעצבים הגרפיים חושבים על קידום מכירות לעומת הצלמים שיודעים בדיוק מה לעבד בתמונה כי הם היו נוכחים בשטח הצילום ורוצים להיות ממוקדים למטרה.

  • תוכנת הפוטושופ מאפשרת לצלמים ולעוסקים בתחום עיצוב גרפי כלים רבים כגון חיתוך של אלמנטים מתוך תמונה והעברה למקום אחר, חיבור של חלקים בתמונה לכל מטרה עיצובית, תיקוני צבע שמתבקשים בכל תמונה, תיקוני חשיפה של אור או פחות חשיפה של אזורים, ריטוש תמונות וניקוי אזורים לא מחמיאים בתמונה, הוספה של אלמנטים חיצוניים מתמונה אחרת לתמונה שעובדים עליה, שיפוץ פנים וניקוי פנים של דוגמניות או אנשים, ציור ואיור גרפי אמנותי בתוכנה כחלק מביצוע ועיצוב של טכניקות מתקדמות שרק photoshop יכולה לאפשר.

קולאז’ים בפוטושופ והקשר לעיבוד תמונות בתוכנת גרפיקה ממוחשבת

קולאזים בפוטושופ הם שילוב של תמונות, שיטת העבודה היא הכנסה של תמונות לתוך קובץ העבודה ולאו דווקא עבודה על תמונה אחת. הרעיון שעומד מאחורי הכנת קולאז תמונות הוא להראות חיבור בין מספר תמונות עם אפקטים שיוצרים את זה, כגון ריכוך וחיתוך גבולות תמונה כדי לחבר את זה לתמונה אחרת. שיטת קולאז בצורת הכנת גרפיקה ממוחשבת קלאסית היא הכנסת תמונה לקובץ ולא לבצע שום אפקט על התמונה כדי להראות את הניקיון בגרפיקה, טכניקות אלה שימושיות מאוד בהכנת אלבום דיגיטלי. אלבומים דיגיטליים הם לרוב נושאים שקשורים אך ורק לעולם הצלמים, צלמים כחלק מחבילת אירוע שהם מספקים ללקוחות שלהם אמורים לספק גם אלבום דיגיטלי. באלבום הדיגיטלי נוכל לראות את התמונות הכי חשובות שהיו באירוע, לפני הכנסת התמונות באלבום הדיגיטלי הצלמים יבצעו על כל תמונה לחוד את העיבוד הגרפי של התמונה החל מהגברת הצבעוניות בתמונה, הפיכת התמונה לאותנטית תוך שימוש בטכניקת הפיכת תמונות בשחור לבן וביצוע שקופיות. יצירת תמונות במצב של ספיה ועוד. טכניקות מתקדמות בתוכנת הפוטושופ מאפשרות לצלמים להוציא את כל מה שהם רוצים בתמונות נוכל לראות היום מעצבים גרפיים שעובדים בתחום הצילום ומספקים שירותי גרפיקה לצלמים לכל אורך השנה, היות ואירועים הם לא רק בתקופת הקיץ כמו שהיה נהוג בעבר אלא לכל אורך השנה.

מניפולציה על תמונות בעיבוד גרפי בתוכנת גרפיקה ממוחשבת הפוטושופ

מניפולציה על תמונות זה משהו שכבר קיים המון שנים חלק קוראים לזה זיוף וחלק קוראים לזה מניפולציה אבל בסופו של דבר זה יצירת אומנות, צריך גם יצירתיות ומיומנויות בתוכנות הגרפיקה כדי לבצע את זה. יש מניפולציות שזה יהיה שינוי וזריקה של צבעים או הזזת אלמנטים בתוך התמונה כדי לגרום לה להראות לא טבעית. סוגי עריכת תמונות גורם לכך להראות יוצא דופן סוריאליסטי. עריכת תמונות ומניפולציה על תמונות זה לא אותו דבר בגלל שעריכת תמונות זה תיקון של בעיות בצילום כגון הסרת רקעים או תיקוני צבע לעומת מניפולציה על תמונות שמשנה את התמונה לגמרי מהצורה שנראתה בתמונה. לרוב מניפולציה של תמונות יהיה למגזינים, ליצירות אומנות בגלריות, אריזות או עיצוב ספרים וכריכות. כדי לבצע מניפולציה על תמונות צריך בהחלט להפעיל את הדמיון והיצירתיות, התמונות שעברו מניפולציה מבלבלות את הצופה ולא תמיד הצופה מבין מה המטרה שעומדת מאחורי המניפולציה. המטרה היא להראות משהו לא טוב לא טבעי כדי למשוך את העין, אין ספק שבתוכנת פוטושופ כדי לבצע עיצובים גרפיים צריכים המון סבלנות ולקבל השראה לפעמים ממקורות אחרים. היצירתיות זה משהו שנרכש במשך הלימודים על ידי אינספור תרגילים ושיעורי בית שמקבלים בתקופת ההדרכה.

פילטרים אפקטים בעיבוד תמונות בפוטושופ

פוטושופ מכילה פילטרים ואפקטים שמאפשרים למעצבים גרפים לבצע מניפולציות לקידום מכירות. חלק  מהפילטרים עובדים על טשטוש של אזורים על ידי מתן של פרמטרים ועוצמת טשטוש, הפיכת תמונות לציור וקביעת אחוזי החלקים שמקבלים צבעים בשטח מלא. ביצוע החשכה של אזורים לעומת אזורים אחרים ועוד. יש אפשרות בתוכנת הפוטושופ לבצע את הפילטר בצורה סלקטיבית רק על חלק מהתמונה, לדוגמה להפוך את התמונה לציור וחלק מהתמונה יהיה פיקסלים רגילים. לתוכנה קטגוריות שלמות של פילטרים שרובם עובדים על מחוונים ככל שהמחוון יותר גבוה והערך מספרי יותר גבוה הפילטר יהיה יותר חזק ומשפיע. אחד הפילטרים המפורסמים ביותר בעיבוד תמונה הוא פילטר liquify photoshop  filter זה מאפשר לעצב ולנפח אזורים בתמונה לדוגמה אם אנחנו רוצים לתקן פנים נוכל לעבות שפתיים או לצמצם שומנים של דוגמן או דוגמנית כדי לעצב את הגוף מחדש, אומנם טכניקה זאת שנויה במחלוקת אבל עדיין משתמשים בטכניקות האלה כדי לעצב את הגוף במגזינים או בעיתונים. פילטרים לרוב הם כלים אוטומטיים ולא צריך הרבה יצירתיות כדי לעצב את התמונה אומנם צריך לדעת איך לקשר בין הפילטרים כדי לבצע עיצוב גרפי מושלם בתמונה.

תוכנות נוספות בגרפיקה ממוחשבת

תוכנות נוספות בעיצוב גרפי של חברת אדובי הם אילוסטרייטור ואינדיזיין  בשימוש מעצבים גרפיים ועוד תוכנות אחרות לעיצוב הרב תחומי. תוכנות אלה הם שימושיות מאוד בקרב מעצבים גרפיים, אבל לא רק, נוכל לראות חוץ מעצבים גרפיים גם קולגות נוספות כגון מעצבי אופנה שמשתמשים באילוסטרייטור ליצירת גרפיקות להכנת בגדים. נוכל לראות מעצבי פנים שמתעסקים בתוכנת פוטושופ ואילוסטרייטור להדמיות דיגיטליות.  התוכנות בעיצוב גרפי עם כלי העבודה של המעצבים וגם לעוסקים בתחום העיצוב רב-תחומי, דרך התוכנות בגרפיקה ממוחשבת מוציאים את היצירתיות החוצה דרך כללים וחוקים בגרפיקה ממוחשבת. חברת אדובי משדרגת כל הזמן את התוכנות כדי להקל על המעצבים הגרפיים את העבודה בתוכנות ממשק התוכנה הוא באנגלית. ודורש מהמשתמש בתוכנה ידע בשפה האנגלית בצורה מאוד מאוד בסיסית. ממשק של התוכנות הגרפיקה לרוב הוא נראה אותו דבר כלומר מי שיודע כבר את תוכנת פוטושופ לדוגמה יכול כבר להרגיש בבית בתוכנת אילוסטרייטור או תוכנת אינדיזיין לרוב כלי התוכנה יושבים בצד שמאל,  בצד ימין נוכל לראות חלונות עבודה ובחלק של התפריטים העליונים יש לנו כלי קיצור לכל כלי העבודה. ככל שיודעים את התוכנות הגרפיקה בצורה מאוד גבוהה אפשר לעבוד ולשפר את היצירתיות בעיצוב שאנו עושים.

לימודים עיצוב גרפי

מה צריך היום ללמוד כדי להיות מעצב גרפי או גרפיקאית מקצועית בתחום? כיום אנחנו צריכים ללמוד שלוש תוכנות מאוד מפורסמות שהם פוטושופ, אילוסטרייטור ותוכנת אינדיזיין, לכל תוכנה יש מטרה אחרת בעולם העיצוב הגרפי. ידיעת התוכנות בלבד לא מאפשרת למעצבים גרפיים לבצע תיק עבודות מקצועי. בתקופת הלימודים תלמדו כיצד לשלב בין צבעים בעיצוב מה הוא החוזק והמשקל הגרפי של כל צבע וצבע בהכנת גרפיקה, שימוש באלמנטים גרפיים כדי ליצור איזון וקומפוזיציה להגברת המסר מכירתי או שיווקי הגברת תודעת המיתוג דרך אלמנטים גרפיים וקטורים שנעשים בתוכנת אילוסטרייטור, עיצוב והכנת קטלוגים, חוברות, ספרים בתוכנת אינדיזיין. התוכנות כמו שאמרנו קודם הם רק כלי עבודה בתקופת הקריירה המקצועית של המעצבים הגרפיים, חוקי העיצוב הגרפי הם הדברים החשובים ביותר שתצטרכו לרכוש בתקופת הלימודים ככל שתכינו יותר ויותר עבודות בתקופת הלימודים תוכלו להתברג במהירות ולהבין את עולם עיצוב גרפי בשוק העבודה. כיום מה שפותח דלתות בעולם העיצוב הגרפי זה אך ורק תעודות ותיק עבודות בלבד, תיק עבודות מראה מה אתם יודעים לעשות וכיצד אתם יכולים לעזור בגרפיקה החזותית לפרסום.

תיק עבודות בעיצוב גרפי למה הוא חשוב היום

תיק עבודות עיצוב גרפי הוא כרטיס כניסה שלכם לחברות הייטק או לעבודה במשרדי פרסום, מה שיבקשו זה לראות דוגמאות שעשיתם בתקופת הלימודים בגרפיקה ועיצוב  או אם עשיתם את זה בעצמכם בהכשרה תעסוקתית. כיום זה לא משנה אם יש לכם ניסיון בעיצוב גרפי או אין לכם ניסיון בעיצוב גרפי, לקוחות ומעסיקים רוצים לראות כיצד אתם מעבירים קומפוזיציה נכונה, כיצד אתם משכנעים את הצופים במודעות שלכם לבצע את הפעולה במודעה שעיצבתם.  לדוגמה אם אתם מכינים מודעה פרסומית בפייסבוק אז כיצד אתם עיצבתם אותה שהיא תהיה מושכת ומעניינת כדי לקדם את המוצר. תיק עבודות צריך לכלול ציורים ואיורים עסקיים, עבודות מיתוג ושיווק, עיצוב חוברות, קטלוגים וספרים וכמובן עוד אין ספור נושאים שונים שקשורים לעולם האינטרנט, החל מהכנה של עיצוב ממשק לאתר אינטרנט, עיצוב אייקונים וכפתורים לאפליקציות.  את תיק העבודות אתם תרגישו או תשלחו דרך קישור שתספקו למבקשים זה יכול להיות דף עסקי בפייסבוק או גלריה של כל העבודות שלכם באתר אינטרנט. אתם יכולים לעצב לכם אתר אישי ולהכניס לשם את העבודות או לסירוגין לחפש ברשת אתרים חינמיים שמאפשרים פרסום של תיק עבודות של מעצבים גרפיים. זה לא משנה מאיפה יש לכם תעודה או אם בכלל יש לכם תעודה מה שתתבקשו זה אך ורק דוגמאות לעיצוב גרפי.

העבודה בתחום העיצוב גרפי והביקוש הגבוה בתחום –  למה יש מחסור במעצבים גרפיים

בתחום עיצוב גרפי וגרפיקה ממוחשבת יש מחסור מאוד גדול של כוח אדם בישראל ובעולם. נוכל לראות את המחסור הזה ואת הביקוש הגבוה על ידי קבוצות שלמות בפייסבוק של חברות  שמבקשות מידי יום מעצבים גרפיים פרילנסרים או שכירים. הביקוש הוא בגלל השינויים שנעשו בעשור האחרון, בעבר מעצבים גרפיקאים היו פונים אך ורק לעבוד בתחום הדפוס היום בגלל שיש למפרסמים ולחברות עוד אפשרויות נוספות לפרסום כגון רשתות חברתיות ואתרי האינטרנט נוצר הצורך במעצבים גרפיים שיכינו את הפתרונות הגרפים לעולם האינטרנט. הביקוש של מעצבים גרפיים הוא גם לעולם הדפוס וגם לעולם האינטרנט מה שיצר משבר תעסוקתי מאוד גדול וגרם למקפצה בשכר של המעצבים הגרפיים. עקב הביקוש הגבוה נוכל לראות היום מעצבים פרילנסרים שמעדיפים לעבוד בתחום הזה מהבית ולתת שירותי גרפיקה גם לעולם הדפוס וגם לעולם האינטרנט. בתחום העיצוב לניסיון של המעצבים הגרפיים אין בכלל החשיבות, אם יש לכם תיק עבודות מקצועי זה הדבר היחיד שיפתח לכם דלתות לתעסוקה ולא הניסיון בעיצוב.

2018-12-22T20:06:42+03:00