מדריך פוטושופ טקסט תמונת תחריט מוזהב עיצוב תמונות אפקטים עיצוב גרפי

עיצוב תמונות אפקטים עיצוב גרפי מדריכים בעיצוב גרפי חינם

אם אתם מחפשים דברים מגניבים בפוטושופ המדריך הבא בהחלט יספק לכם מידע חשוב לכל מעצב גרפי וגרפיקאי המתחיל. הסרטון בעמוד זה לא מתאים לאנשים שלא יודעים את תוכנת הפוטושופ בצורה בסיסית כי העבודה על שכבות הוא אחד הנושאים המורכבים ביותר בתוכנת הפוטושופ שהשתמשנו בסרטון הזה. הסרטון מוסבר לכם בשפה העברית ותוכלו בכל שלב לעצור ולכתוב את כל הפרמטרים שהמורה לעיצוב גרפי עשה בסרטון. טכניקות כאלה מתאימות לאין ספור דוגמאות להכנת פרסומות ועוד. במידה ואתם רוצים לראות עוד טיפים ודוגמאות אתם מוזמנים לצפות בעמוד קורס פוטושופ ששם הכנו במיוחד עבורכם אינספור טיפים לעיצוב גרפי ולשדרוג תיק העבודות שלכם.

שימוש בפרסומות עיצוב גרפי להבלטת מסרים

במידה ואתם רוצים להכין פרסומת או עיצוב גרפי שהולך לפייסבוק או לאינסטגרם טכניקה זו בהחלט תעביר לכם את המסר בצורה הכי טובה שיכולה להיות. כולנו יודעים שהרשתות החברתיות מלאות באינספור פרסומות מכל עבר וכדי להניע לפעולה את הגולשים ולגרום להם להתעניין במה שאתם מפרסמים בהחלט תצטרכו לאתגר את עצמכם בעיצוב גרפי קוסם שימשוך את העין. מעצבים גרפיים עושים את הכל כדי לקדם את המכירות ולשווק מוצרים על ידי עניין שהם יוצרים בשימוש באלמנטים ויזואליים כאלה ואחרים. פוטושופ היא תוכנה מדהימה להכנת פרסומות ובמידה ואתם רוצים אך ורק לעסוק בתחום זה פוטושופ בהחלט תספיק לכם, במידה ואתם הולכים לעסוק במיתוג עסקים ובניית תדמית זהותית פוטושופ היא לא התוכנה לכך.

כמה מילים על טיפוגרפיה בעיצוב גרפי

טיפוגרפיה של האפקט הספציפי בפוטושופ השתמשנו בפונט עבה בגלל שאנחנו רוצים להראות כמה שיותר תוכן שנכנס לתוך האות. במידה ותשתמשו בפונט רזה יותר לא תוכלו להגיע לרמות עיצוב כאלה ולהעביר את המסר שלכם במידה ואתם עושים פרסומת או מודעות לכל מטרה אחרת. טיפוגרפיה ותורת האות הם נושאים מאוד חשובים בלימודי עיצוב גרפי כי צריכים לדעת כיצד לקשר את סגנון האות למסר שאותו אתם רוצים להעביר, אנחנו בחרנו בפונט זה כדי להעביר דרמטיות בצורה ישירה. טיפוגרפיה נכונה תעשה למודעות שלכם פלאים, הכל בסופו של דבר איזה סגנון פונט מתאים לקהל היעד שלכם לקונספט שאותו אתם רוצים להעביר.

מה עשינו בסרטון – מדריך עיצוב טקסטים ותחריט מובלט בעיצוב גרפי – טכניקות עבודה בפוטושופ

תוכלו לראות את המהלכים הכתובים כדי לאפשר לכם לשלוט במה שקורה בסרטון. כמו שאמרנו קודם לא מומלץ להשתמש באותם פרמטרים במידה ואתם רוצים לקבל אפקטים באותו סגנון. אנחנו הראינו בשיעור רק דוגמה אחת כמובן שתוכלו לעשות לכם את זה גם בסגנון של מספר אותיות ולאו דווקא במה שהצגנו כאן. תוכלו לראות בהמשך באיזה אפקטים מרכזים השתמשנו כדי לאפשר לכם לעשות את זה בצורה דומה. פוטושופ תוכנה מניפולטיבית ביותר השמיים איתה זה הגבול ואפשר לקחת את אותו סגנון ולהראות אותו באינספור סגנונות שונים ככל שתתרגלו יותר ותקבלו שליטה תוכלו להבין מה הפרמטרים בעמוד זה אומרים אנחנו עבדנו על צורה יבשה יותר רק כדי להראות לכם את האפשרויות בחלון השכבות עם האפקטים.

  1. מה שעשינו בסרטון היה לקחת אות ולגרום לה להיראות לכאורה היא יוצאת מתוך העץ. תחילה יצרנו כיתוב ולאחר מכן ביצענו צורה עגולה כדי לגרום לה להיות המובלטת בסרטון. השתמשנו באפקטים מאוד פשוטים הנמצאים בחלון השכבות בתחתית החלון. תוכלו לרשום לכם את כל הפרמטרים שמוצגים בשיעור –  סרטון ולקבל את אותו סגנון עיצוב. כמובן שתוכלו לשנות את הפרמטרים לקבל סגנונות אחרים אבל כדי לקבל בדיוק את מה שעשינו כאן תצטרכו לעקוב צעד אחר צעד אחרי מה שהמורים לעיצוב גרפי ביצעו בשיעור גרפיקה זה.
  2. מרכוז גרפיקה נעשה על ידי בחירה של שכבת גרפיקה 1 מול שכבת גרפיקה אחרת בסרטון. העבודה הייתה על כלי החץ הראשון שמופיע לכם בחלון הכלים בתוכנת הפוטושופ. אם לא תהיו על כלי זה לא תוכלו למרכז ולקבוע סנטר  – סנטר לאלמנטים. קומפוזיציה בעיצוב גרפי היא ליצור קשר בין אלמנט לאלמנט אחר וזה מה שבעצם יצרנו בסרטון הכנסנו את הכל המרכז כדי ליצור אפקט גרפי נכון לפרסום מודעה.
  3. שימוש בשקופיות על הצורה העגולה בשיעור הייתה כדי לגרום לצורה עגולה להשתלב עם הרקע של העץ שיושב מתחת לשכבה הזו. האפקט של החותמת יוצר את הערבוב מה שאפשר לאחר מכן ליצור גם את ההבלטה ומתן הצללה לאלמנטים.
  4. כדי לראות את אותו אפקט בכמה סגנונות שונים יצרנו שכבת צבע שישבה מתחת לשכבת העץ. את שכבת העץ הגדלנו לכל אורך הקובץ כדי שנוכל לתמרן לאחר מכן בחיתוך ובקומפוזיציה גראפית לעמוד. מתחת לשכבת העץ ייצרנו שכבה רגילה עם צבע כדי להראות לכם איך האפקט הזה משתלב גם עם צבעים אחרים ולאו דווקא מה שראינו בסרטון. מומלץ במידה ואתם עושים סגנון של עיצוב גרפי תמיד להראות ללקוחות שלכם דוגמאות נוספות ולאו דווקא דוגמה אחת כדי שיהיה אפשר לבחור עוד דוגמאות אחרות לסגנון הסופי.
  5. שימוש בצבעים אחרים ולאו דווקא בשימוש של תמונה יאפשר לכם לקבל עוד סגנונות, כל מה שתצטרכו לעשות זה לפתוח מספר שכבות שיכסו לכם את כל הרקע בתוכנה, מאוד חשוב שהכיתוב ישב בסדר הכרונולוגי מעל כל השכבות. במידה ותסתירו את העין של השכבה ותעלימו אותה תוכלו לראות איך האפקט שעשיתם משתלב בצורה הרמונית עם הצבעים האחרים. הכל תלוי בסגנון העבודה שלכם. אנו בחרנו בשימוש של תמונה כדי להעביר את האפקט למצב של תחריט מובלט.
טיפוגרפיה של האפקט הספציפי בפוטושופ השתמשנו

טיפוגרפיה של האפקט הספציפי בפוטושופ – המטרה היתה להראות את הטיפוגרפיה על גוונים אחרים

הורדת גרפיקה ותמונות חינם לשימוש אישי

באתר בתפריט העליון יש לכם את האפשרות לעשות חיפוש. במידה ותקלידו הורדת תמונות חינם תקבלו אינספור אתרים חינם שמאפשרים למעצבים גרפיים וגרפיקאים להשתמש בתמונות בחינם לשימוש אישי. מה שעשינו בסרטון הורדנו מספר דוגמאות של תמונות המורכבות מעץ ובחרנו את התמונה הכי בהירה. באפקטים המוצגים בעמוד זה מומלץ להשתמש עם תמונות בהירות כי הגרפיקה העליונה אמורה להיות בצבע כהה יותר מה שייתן contrast גרפי לכל העמוד ויצור עומק להעברת מסרים בצורה נכונה.

לסיכום זה לא משנה כמה אתם יודעים את תוכנת הפוטושופ, התוכנה הזאת לא נגמרת לעולם, זה לא משנה כמה תעבדו עליה תמיד תרגישו שיש משהו חסר ואתם לא יודעים אותה מספיק, אין ספק שצפייה במדריכים לעיצוב גרפי ושדרוג הידע שלכם בגרפיקה יאפשרו לכם להישאר כל הזמן ערניים לטרנדים חדשים שהולכים בעיצוב.

2019-10-01T21:08:54+03:00