מה זה ריטיינר עיצוב גרפי? 

מה זה ריטיינר עיצוב גרפי? 

בשביל להבין מה זה ריטיינר עיצוב גרפי צריך קודם להבין מהו העיצוב הגרפי בכלל ולמה אנחנו צריכים אותו. העולם בו אנו חיים הוא עולם מודרני, עולם בו כל דבר חיצוני משפיע עלינו ובעיקר מראות שונים אותם אנחנו רואים ביום יום. המפרסמים מנצלים את זה לטובתם ועושים את הכול בשביל למשוך את תשומת הלב שלנו. איך הם עושים את זה? בעולם הפיזי הם עושים את זה עם פרסומות ענק שתלויות בכל מקום, עם פליירים שמחולקים בתיבות הדואר, עם ברושורים שמחולקים בכנסים עסקיים, עם כרטיסי ביקור שעוברים מיד ליד ועם שלל חומרים פיזיים לפרסום, חומרים שמטרתם היא אחת – למשוך את העין ולעניין 

ריטיינר עיצוב גרפי

עיצוב גרפי בעולם הווירטואלי

אבל עם כל הכבוד לעולם הפיזי, העידן בו אנו חיים מתאפיין בעיקר בצד הווירטואלי, באינטרנט שנכנס בכל כוחו לחיינו ובמסכים השונים שנמצאים בכל מקום מסביבנו. עיצוב גרפי נוגע לכל דבר ברשת, החל באתרי האינטרנט עצמם שצריכים להיות מעוצבים כדי להיות מעניינים, דרך הפרסומות השונות שיש באתרים הללו, אלמנטים ויזואליים שמסתובבים ברשת וכל דבר אחר בה. עיצוב גרפי ברשת צריך להיות מקצועי ואיכותי מהסיבה הפשוטה, כי יש יותר ויותר תחרות בין אתרי האינטרנט ובין השאר מה שיקבע את הצלחתו של אתר או פרסומת הוא רמת העיצוב. ככל שהיא תהיה גבוהה יותר כך היא תמשוך תשומת לב רבה יותר. 

הביקוש לתחום למעצבים גרפיים

עיצוב גרפי כבר מזמן לא עוד איזה תחום שכדאי לשקול אלא הרבה יותר מזה. הוא הולך והופך למבוקש יותר ויותר, תחום שרבים רוצים ללמוד מהסיבה הפשוטה. הוא תחום עם המון עניין, המון צבעוניות והמון יצירתיות, הוא מעניין ומרתק והוא טומן בחובו פוטנציאל השתכרות גבוה מאוד. עיצוב גרפי הוא תחום שנצרך היום בכל מקום החל בחברות שיוצרות פרסומות וכלה בכל עסק בכל סדר גודל שהוא. מעצבים גרפיים נצרכים היום יותר מכל דבר אחר, ומי שילמד את התחום יוכל לבחור האם הוא רוצה להיות שכיר או האם הוא רוצה להיות עצמאי. יש כמובן לא מעט שבוחרים לשלב בין השניים, לתת שירות כשכירים ו”מהצד”, לספק שירות גם כעצמאיים. 

אפשרויות העבודה בעיצוב

אפשרויות העבודה בעיצוב גרפי הן רבות ומגוונות, והנה כמה מהן:

  • חברות לבניית אתרים – אתרי אינטרנט חיים ונושמים עיצוב. בלי עיצוב גרפי מרהיב ביופיו לא תהיה להם זכות קיום, וחברות בניית אתרים מחפשות בנרות כל הזמן מעצבים גרפיים, גם כאלה שנמצאים בתחילת דרכם.
  • חברות פרסום – כפי שציינו, העין היא זו שבוחרת וקונה. חברות פרסום משקיעות הון עתק ביצירת עיצובים שונים מה שעושים המעצבים הגרפיים שעובדים אצלם.
  • מערכות עיתונים – תגידו, כמה הייתם מוכנים לשלם בשביל שאתם אלו שתעצבו את העיתון של מחר? כמה אתם רוצים להיות מקובעי השיח ברחוב? אם תלמדו עיצוב גרפי תוכלו, ולא רק שתצטרכו לשלם אלא ישלמו לכם. יש יותר טוב מזה? מערכות עיתונים עדיין קיימות ונראה שהן תתקיימנה עוד שנים ארוכות. למה? כי למרות האינטרנט, מסתבר שאנשים עדיין לא מוכנים לוותר על העיתון הכתוב. אתם יכולים להשתלב במערכת כזו ולעשות חיל.
  • בתי דפוס – כן, גם בתי הדפוס עדיין קיימים והם הולכים להישאר איתנו עוד זמן רב. מעצבים גרפיים מעצבים את החומרים שיודפסו, בהם פלאיירים, ברושורים, כרטיסי ביקור ואחרים. 

ריטיינר בעיצוב גרפי

הגענו לעיקר, מה זה ריטיינר בעיצוב גרפי? אז קודם כל נסביר מה זה ריטיינר. ריטיינר הוא עבודה שחוזרת על עצמה חודש אחר חודש, היא לא חייבת להיות בדיוק אותו הדבר או כזו שממשיכה את העבודה הקודמת אלא באותו תחום, אותו כיוון. ואיך זה עובד בעיצוב גרפי? פשוט מאוד. ריטיינר בעיצוב גרפי זה אומר עבודה בהיקף כלשהוא שמתבצעת באופן קבוע בכל חודש, עבודה בעיצוב שצריך פעם אחר פעם. למה זה טוב? זה טוב בעיקר לעצמאים שיש להם עבודה בטוחה שחוזרת על עצמה חודש אחרי חודש. זה יוצר איזו שהיא הכנסה קבועה שתמיד טוב שיש.

גרפיקאי שכיר VS גרפיקאי עצמאי

היתרון המרכזי בעבודה כגרפיקאי הוא שאפשר לעבוד הן כשכיר והן כעצמאי, ולא פחות חשוב מכך, אפשר לעבוד מכל מקום שיש בו חיבור לאינטרנט. אז מה ההבדל בין גרפיקאי שכיר לבין גרפיקאי עצמאי? יש כמה כאלו. נתחיל מהשכיר. הוא עובד בחברה מסודרת ועם משכורת מסודרת, אך הוא צריך כמובן להראות תפוקה גבוהה ואיכותית. הוא יכול לעבוד מהמשרד מה שהופך את העבודה שלו למסודרת יותר והוא יכול לעבוד גם מהבית בחלק מהמקרים. הוא לא צריך “לרדוף” אחרי עבודה אלא העבודה באה אליו, אך פוטנציאל ההשתכרות שלו מוגבל.

לעומתו, הגרפיקאי העצמאי צריך לגייס את הלקוחות שלו בעצמו. הוא צריך לאתר אותם אחד אחרי השני, להזכיר להם בכל חודש וחודש את קיומו ולעבוד קשה מאוד. אבל מצד שני, הוא אדון לעצמו. הוא זה שמחליט בכל חודש כמה הוא רוצה לעבוד, הוא זה שמחליט בכל יום ויום מה נוח לו והוא לא צריך לוותר על זמן איכות עם המשפחה. הוא יכול לעבוד ממשרד או מהבית, הוא יכול לעבוד גם במהלך טיול לחו”ל וכל מה שהוא צריך הוא חיבור לרשת, והוא יכול להשתכר בפוטנציאל ברמה גבוהה מאוד. כל מה שצריך זה ללמוד את התחום ואת זה עושים במכללת סולו, המכללה ללימודי גרפיקה אחד על אחד און ליין.

ללמוד גרפיקה און ליין אחד על אחד

אם אתם רוצים ללמוד את התחום כדי להיות שכירים או עצמאיים, אתם יכולים ללכת למכללה רגילה וללמוד עיצוב גרפי, לקחת שיעור פרטי או ללמוד און ליין אחד על אחד במכללת סולו. למה לבחור דווקא באופציה האחרונה? כי היא הטובה ביותר, כי היא היעילה ביותר ועם התוצאות הטובות ביותר. אתם לא צריכים לצאת מהבית, לעמוד בפקקים או לשרך את דרככם בתחבורה ציבורית, אתם לא צריכים להתארגן ליציאה מהבית ולהוציא על כל יציאה כזו לא מעט, ואתם לא צריכים להפסיד שעות עבודה או לוותר על דברים שחשובים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקבוע עם המורה, להתחבר לרשת ולהתחיל ללמוד. 

  • לימודי און ליין אחד על אחד עם מורה פרטי במכללת סולו, אלו לימודים באמצעות תוכנה ייחודית שמחברת בין המחשב של המורה לבית המחשב של התלמיד. כל אחד יכול לראות את המסך של השני ואפילו להשתלט עליו, שני הצדדים יכולים לשמוע ולראות האחד את השני וזה בדיוק כמו שיעור פרטי.

למה ללמוד דווקא במכללת סולו?

כי במכללת סולו המורים נותנים את הנשמה. מבחינתם, תלמיד לא מסיים עד שהוא הבין הכול, עד שהוא הראה רמה גבוהה ועד שהוא הכין תיק עבודות מרשים אותו הוא יכול להראות למעסיקים או ללקוחות פוטנציאליים. במכללת סולו מועסקים המורים הטובים ביותר, אלו שצברו ניסיון רוב ויכולים לתת ממנו לאחרים. במכללת סולו כל תלמיד מקבל תעודה וכפי שציינו גם מכין תיק עבודות מרשים, אבל הכי חשוב, הוא יוצא עם המון יידע ועם האפשרות לעבוד בעיצוב גרפי, בין אם הוא מחליט להיות שכיר או עצמאי.

 

2019-09-05T12:39:49+03:00