מה זה פוסטר

מה זה פוסטר בעולם העיצוב הגרפי

רוצים לדעת איך נראה פוסטר? כיצד עיצוב פוסטרים משרת את עולם המעצבים גרפיים? כל מה שאתם צריכים לדעת על מחירון גרפי להכנת פוסטרים ודוגמאות עיצוביות להצלחת העיצוב שלכם. בכתבה תוכלו לראות פרמטרים מאוד חשובים להתחלת עיצוב למתחילים ולמתקדמים חינם ולקבל המון טיפים בעיצוב גרפי בתוכנות המקצועיות לכך. הכנו במיוחד בשבילכם שיעורי יוטיוב גרפיקה ועיצוב שמסבירים כיצד מתחילים והדגשים החשובים מאוד בעולם הדפוס. סגנון עיצוב פוסטר הוא שונה מעיצוב גרפי רגיל ולכן תוכלו לראות את כל ההסברים המפורטים בכתבה הזאת. שיעורי הווידאו מוסברים בשפה העברית ומתאימים לכל אחד שיודע מהלכים בתוכנות גרפיות וגם לכאלה שנפגשו עם התוכנות רק בכתבה הזאת.

חוקי העיצוב הגרפי משתנים בעת הדפסת גרפיקה על גיליונות פוסטר תקציר

עיצוב פוסטר הוא סגנון הכנת גרפיקה בגדלים מאוד גדולים לעומת סגנונות אחרים של באנרים או מודעות שגודל הגרפיקה הוא קטן יותר. בפוסטר יש לנו יותר מקום להכניס מידע ולהשתמש בפרמטרים ויזואליים כדי למקסם את המסר שאנחנו רוצים להעביר. בפוסטרים צריכים לתת דגש מאוד חשוב לאלמנטים שאנו מכניסים כדי להוציא את הגרפיקה באיכות גבוהה מאוד במודל דפוס. נוכל לראות פוסטרים על שלטי חוצות המותאמים ללוחות מודעות או בכל מקום שמאפשר לפרסם נייר בצורה גדולה.

חוקי העיצוב משתנים בהתאם למסרים שאנו רוצים להעביר ולכן לפני שאנחנו מתחילים לעבוד עלינו לפרק לגורמים את כל הרצונות של הלקוחות שלנו לפי סגנון העיצוב. בניית קונספט עיצובי תהיה בהתאם לכללים והחוקים שבעיצוב גרפי החל משימוש בצבעים נכונים בהתאם לקהל היעד שאליו אנחנו מעצבים. לרוב סגנון עיצוב פוסטר הוא יותר מכיל מידע וכמויות טקסטים רבות לעומת מודעות ובאנרים שאמורים להעביר מסרים בצורה יותר מתומצתת.

תוכנה להכנת פוסטר הפוטושופ

דוגמה להכנת פוסטר – פרסום הופעה של זמרים ועוד.

דוגמה מאוד מפורסמת של פוסטרים שאנחנו רואים מכל עבר זה פרסום הופעות של זמרים ולהקות. בסגנון עיצוב זה עלינו לתת מידע על התחלת האירוע ולהכניס תמונות גדולות של הזמרים. בסגנון עיצוב זה אנו מפרסמים  את הזמרים ונותנים אלמנטים ויזואליים של מסיבה על ידי שימוש בצבעים חיוביים, המטרה של עיצוב פוסטר זה היא למשוך את תשומת הלב ולגרום להבלטה של המידע בצורה טובה, סגנון עיצוב פוסטר זה צריך להכיל את התמונות באיכות מאוד גבוהה כדי לא לראות טשטוש של התמונות ולהוזיל את סגנון העיצוב.

עיצוב הגרפיקה יהיה בנפח גדולפוסטרים בסגנון מחאה

לרוב עיצוב פוסטרים מכילים מידע רב ומסרים שונים בסגנון של מחאה אבל לאו דווקא. נוכל לראות פרמטרים עיצובים כגון תמונות או כל אלמנט ויזואלי אחר כדי להעביר את המסר בצורה טובה ומשכנעת כדי לגרום למודעה למכור ולשווק את מה שאנחנו מכניסים בפוסטר. זאת רק דוגמה אחת מבין מאות סגנונות של הכנת פוסטרים בשימוש צבעים על פי תורת הצבעים וחוקיה.

תוכנות גרפיקה ועיצוב להכנת פוסטרים

תוכנות גרפיקה ועיצוב להכנת פוסטרים

תוכנות הגרפיקה הממוחשבת להכנה ועיצוב של פוסטרים מקצועיים הם תוכנות פוטושופ ואילוסטרייטור. תוכנות אלה יוצרו על ידי חברת אדובי. לכל תוכנה יש את התפקיד שלה בקריירת המעצבים הגרפיים ושילוב של שני התוכנות יוצר את העיצוב הגרפי לפוסטר או כל סגנון אחר. פוטושופ בעיקר מתמקדת בהכנה ועיבוד גרפי לתמונות ואילוסטרייטור היא תוכנה ליצירת מניפולציות על הקווים וצורות ובנייה של עיטורים גרפיים.  עבודת המעצב הגרפי היא להתחיל בעיבוד גרפי של התמונה בתוך פוטושופ ולאחר מכן לשאוב את סגנון העיצוב שנעשה בפוטושופ ישירות לתוכנת אילוסטרייטור להמשך עבודה. העבודה צריכה להיות באיכות מאוד גבוהה בשני התוכנות כדי לאפשר בדפוס  להוציא את הגרפיקה באיכות מאוד גבוהה.

תוכנה להכנת פוסטר הפוטושופ

בפוטושופ כשמכניסים תמונה צריכים לעשות עיבוד גרפי ולשפץ אותה לאחר הצילום. פוטושופ היא לא רק לתיקון ועיבוד תמונות אלה באמצעות התוכנה אפשר לבצע מניפולציות גרפיות על התמונה וכל תמונה יכולה להיות דרמטית ומעבירה מסר באמצעות שקפים שבונים מעל התמונה. נוכל לגזור את התמונה מהרקע שהיא נמצאת כרגע ולהוסיף רקע חדש להעשרת הגרפיקה ולהעברת מסרים בצורה נכונה ומקצועית. במידה ויש לנו שלוש דמויות שונות שאנחנו רוצים להכניס אותם לרקע אחד אז נבצע את הפרדה בתוכנת הפוטושופ ונבנה את כל הרקע המשתלב ישירות בגודל המתאים לפוסטר. זה רק דוגמה אחת מבין מאות דוגמאות שתוכנת פוטושופ מאפשרת לנו. לאחר שיצרנו את סגנון העיצוב נעביר את הגרפיקה להמשך עבודה באילוסטרייטור להוספה של רקעים או מלל. תוכלו לראות בעמוד הבא שיעורים נוספים שהכנו במיוחד עבורכם שמסבירים את יכולות תוכנת הפוטושופ בצורה יותר רחבה.

בשיעור המצורף בפוטושופ תוכלו לראות איך על ידי המספר פקודות בודדות אפשר להגיע לרמות עיצוב מאוד גבוהות החל מיצירת מניפולציות על טקסטים – כיתוב בתוכנת הפוטושופ ועד להכנת רקעים תוך שימוש בטכניקות בעיצוב הגרפי. כיום הסגנונות והטרנדים החדשים בעיצוב זה להכין גרפיקה נקייה תוך שימוש באלמנטים מינוריים בלבד. בשיעור המורה מראה איך משתמשים בפקודות ושימוש בגרפיקה לניפוח אזורים מתים בעיצוב. אזור מת בגרפיקה הוא אזור שאין צורך להכניס בו מידע ואנו משתמש בעיטורים גרפיים כדי לחזק את כל מה שיש במרכז המודעה כגון שימוש בצבעים חזקים יותר או בהירים יותר ביחס למה שיושב במרכז המודעה שהוא המסר המרכזי ביותר בהכנת פוסטר.

תוכנה להכנת פוסטר אילוסטרייטור

תוכנת אילוסטרייטור נחשבת בתעשיית עיצוב גרפי למרכזית מאוד. בקורסי עיצוב גרפי מעצבים מכינים איתה לוגואים ובונים את התדמית הזהותית לעסקים. באמצעות התוכנה נוכל למשוך קווים לכל מקום וליצור מניפולציות עד לעיצוב גרפי של עיטורים וניפוח אזורים (מילוי חללים מתים בדף) כשאנו מכינים גרפיקה. תוכלו לראות בעמוד השיעורים שמסבירים בצורה רחבה יותר על יכולותיה של תוכנת אילוסטרייטור. התוכנה משלימה את כל מה שתוכנת הפוטושופ לא יכולה לעשות ויכולות ההדפסה בתוכנת אילוסטרייטור מאוד גבוהות כי החישוב בתוכנה או ביצוע של גרפיקה וקטורית. באמצעות התוכנה אפשר לאייר ולצייר גרפיקה דיגיטלית לעיצוב לוגואים ועיטורים ברמות מאוד גבוהות.  בעמוד הבא הכנו עבורכם שיעורים נוספים המסבירים את יכולות תוכנת האילוסטרייטור בצורה יותר רחבה כולל שימוש בפקודות לפיתוח היצירתיות וקבלת רעיונות בזמן עבודה.

התוכנות הגרפיות פוטושופ ואילוסטרייטור לא משרתות רק את המעצבים הגרפיים וגרפיקאים אלה נוכל לראות שימוש בתוכנה בעולם האופנה, עיצוב פנים, עולם האינטרנט ואפליקציות. התוכנות מלאות בכלים ופקודות וככל שיודעים את התוכנות לעומק אפשר לבצע עיצובים ברמות מאוד גבוהות תוך פיתוח הכישרון והיצירתיות הנבנית לכל אורך השימוש בתוכנה. השילוב ביניהם מאפשר התחלת עבודה בפוטושופ והמשך המניפולציה בתוכנת אילוסטרייטור וחוזר.  הסוד בהכנת פוסטרים בשימוש התוכנות זה תרגול ככל שתתרגלו את החומר והפקודות בתוכנות ברמה גבוהה תוכלו לבצע אינספור עיצובים ולפתח את היצירתיות. התוכנות הגרפיות הם שפה לכל דבר ותרגול זה הדבר היחידי שיביאו אתכם לעבודה שוטפת בתוכנות של חברת אדובי.

חוקים לעיצוב גרפי בשימוש פוסטרים

חוקים לעיצוב גרפי בשימוש פוסטרים

בעיצוב גרפי כמו סגנון הכנת פוסטר צריכים לתת דגש יותר רחב בהבנה של קהל היעד שעומד מולנו. לפי הבנה של קהל היעד נבחר איזה צבעים נשתמש לאלמנטים שיעבירו את המסר בצורה הברורה ביותר. במידה ואנחנו מעצבים לקהל צעיר נשתמש בצבעים יותר חמים ובמידה ואנחנו משתמשים בצבעים קרים יותר נצטרך להתאים את הנושא לפי הרלוונטיות. בסגנון עיצוב זה בגלל שהוא גדול יותר אפשר לשים לב לכל הפרטים הקטנים ולכן עבודת המעצבים הגרפיים קצת יותר מאתגרת לעומת הכנת באנר או מודעה פרסומית לרשתות החברתיות כמו פייסבוק לדוגמה.

לרוב סגנון עיצוב פוסטר הולך לענף הדפוס ונצטרך להדפיס את הדברים האלה במקומות שמתמצאים ומתמקדים בהדפסה של גרפיקה בגדלים גבוהים יותר. קומפוזיציה בעיצוב פוסטר היא חשובה מאוד היות ויש יותר אלמנטים להרכיב ולסדר ביחס לאלמנטים אחרים, עלינו לשים דגש על מה תופס את העין בצורה יותר רחבה כדי להבליט את המסר השיווקי או המכירתי בצורה נכונה יותר. שילוב בהכנת הקונספט העיצובי יהיה בשיתוף פעולה עם הלקוחות כדי להצליח לבנות את הפוסטר בצורה טובה. אי שימוש בחוקים לעיצוב גרפי מקצועי יגרום לפוסטר להראות לא מקצועי וזול, אמנם יש ברשת אין ספור תוכנות חינמיות להכנת גרפיקה אך מומלץ לחשוב תחילה על כל העלויות שנלוות לעיצוב פוסטר כמו הדפסה, קו שלא יושב במקום או תמונות שלא גזורות נכון תוך שימוש בטכניקות גזירה יראו היטב בפוסטר היות וזה גודל גדול מאוד שאי אפשר לטשטש טעויות בעיצוב.

איכות גרפיקה להדפסה

גרפיקה בגדלים גבוהים כמו פוסטר צריכים להיות באיכות מאוד גבוהה ושימוש בקבצים יהיה עבודה ברזולוציה של 300 די פי אי. איכות גבוהה תאפשר לאלמנטים ויזואליים שנמצאים בפוסטר להיות מודפסים ולהראות בצורה נקייה יותר. אי אפשר להשתמש בתמונות שאין להם רזולוציה גבוהה כי אם נשתמש בתמונות לא איכותיות ברגע שנגדיל אותם בקבצים נוכל לראות לאחר מכן בהדפסה גירעון ונקודות מטושטשות. מומלץ מאוד לפני שקובעים את כמות הפוסטרים שצריכים להדפיס בבית הדפוס לבקש דוגמת הדפסה אחת כדי לראות שאכן כל האלמנטים הוויזואליים יוצאים טוב בדפוס. תמיד תהיה סטייה בין הצבעים שאתם רואים במחשב לבין הצבעים שיצאו לאחר ההדפסה לכן דוגמת הדפסה תבטיח לכם לראות את אחוז הסטייה בשימוש בצבעים של דפוס. רגע לפני שסוגרים את הקבצים עליכם לתת דגש על שימוש נכון בצבעים CMYK הנכונים להדפסה ורזולוציה נכונה. בשיעורים המצורפים תוכלו לראות דוגמאות של סגירת קבצים לדפוס ולקבל פרמטרים חשובים וטיפים רגע אחד לפני שמאשרים את הגרפיקה להדפסה.

למינציה לדפי פוסטר לא רק להחייאת הצבעים

למינציה בגרפיקה ממוחשבת זה צבע שקוף שנמצא מעל כל הגרפיקה. נוכל לראות שימוש בלמינציה לא רק כדי לגרום לצבעים להיראות טוב על הדפסה של דף מט או מבריק אלה כדי לשמור את הפוסטר בתנאים של מזג אוויר במידה והוא יושב בחוץ. שימוש בלמינציה הוא פופולרי מאוד ורואים בהחלט את  הבדלים בין גרפיקה שהודפסה עם צבע זה או לא. לרוב שימוש בלמינציה מייקר את עלויות ההדפסה אבל ככל שאתם מדפיסים בכמות גדולה יותר מומלץ להשתמש בזה.

גדלים של פוסטר מידות

פורמט A נחשב לפוסטר במידות גדולות, ברשימה הבאה תוכלו לראות גדלים של עיצוב פוסטר במידות פופולריות ביותר, בתוכנות הגרפיות לרוב נמצאים גדלים אלה בעת פתיחת מסמך, במידה ולא נמצאים לכם גדלים אלו תוכלו לרשום את זה ידנית תוך מתן דגש על פורמט צבעוניות של CMYK ומתן רזולוציה גרפית לעבודה בקובץ של 300 DPI, את הקובץ הסופי מומלץ לשלוח בפורמט של PDF , פורמט זה מאכלס את כל הנתונים הגרפיים שהוכנסו לקובץ ולא פוגע באיכות שלהם לעומת פורמט JPEG קובץ תמונה שמשטח את כל הגרפיקה לאלמנט אחד בודד ויוצר פיקסול בגרפיקה. את דרישות בית הדפוס לקבלת קבצים מומלץ לבקש טרם התחלת העבודה בתוכנות הגרפיות פוטושופ או אילוסטרייטור.

בפורמט JPEG מומלץ להשתמש ברגע שרוצים לשלוח דוגמאות במייל ללקוחות לאישור סופי או מתן הארות או הערות לביצוע הגרפי, פורמט זה לרוב הוא פורמט נמוך יותר במשקל שלו לעומת פורמט פדפ ששווה ערך לקובץ גרפי שנעשה בתוכנת גרפיקה.

הגדלים הפופולריים בשוק:

A0
841 – x 1189 מ”מ
A1
594 – x 841 מ”מ
A2
420 – x 594 מ”מ
A3
297 – x 420 מ”מ

A3
297 – x  210 מ”מ

מחירון עיצוב פוסטר – הטווחים והמלצות

מחירי  עיצוב פוסטר מתחילים החל מ 700 ש”ח והכל תלוי בכמה אלמנטים אתם קיבלתם מהלקוחות שלכם. אם אתם אלה שצריכים לרכוש את התמונות אזי המחירים יהיו הרבה יותר גבוהים לגבייה. עיצוב פוסטר בגלל שהטכניקה זה עיצוב בגודל גדול מאוד העבודה פה היא יותר מאתגרת מאשר הכנת באנרים. לרוב שימוש בעיצוב פוסטר לעתים דורש אלמנטים גרפיים כמו לוגואים של חברות אחרות או תמונות ולא תמיד מקבלים אותם באיכות מאוד גבוהה. אם אתם אלה שצריכים גם להכין את הלוגו או לבקש מהצלמים שיכינו עבורכם אלמנטים כגון תמונות המחירים יכולים להגיע עד שכר של 2000 ש”ח. המחירים בהחלט משתנים בהתאם למקצועיות של המעצבים והניסיון הגרפי של המעצב. תוכלו לראות בקישור הבא המלצות ומחירון לחיוב של פוסטרים או כל גרפיקה אחרת.

דוגמאות וקבלת רעיונות להכנת פוסטרים

דוגמאות וקבלת רעיונות להכנת פוסטרים

בקטגוריה הבאה תוכלו להתרשם מעבודות סטודנטים בוגרי מסלול לימודי עיצוב גרפי ותקשורת חזותית, בקטגוריה עבודות לדוגמה בעיצוב תוכלו לראות אין ספור סגנונות בנושאים שונים, המטרה להראות לכם את החשיבה העיצובית בגדלים שונים והטענת אלמנטים בגרפיקה רוחבית לעומת שימוש בגרפיקה אורכית, לרוב לפני התחלת העיצוב מומלץ לוודא איך לעצב האם לאורך או לרוחב כי החוקים הם מאוד שונים, גרפיקה לאורך מוגדרת כגרפיקה צרה יותר לעומת גרפיקה רוחבית המאפשרת יותר חופש פעולה, בדוגמאות אפשר לראות את השימוש בצבעוניות בהתאם לקונספט העיצוב ולקהל היעד שאליו עיצבו את הפוסטרים או כל סגנון גרפיקה כזה או אחר, הרזולוציות בעמוד הם נמוכים יותר לעומת מה שרואים בהדפסה בגלל שהגרפיקה מוצגת באינטרנט מה שגורם להורדת רזולוציה אוטומטית.

ללמוד לעצב פוסטרים מהבית אונליין איך זה עובד.

רוצים להיות מעצבים גרפיים ולא יודעים מאיפה להתחיל? אין לכם מקום מקצועי קרוב ללמוד את עולם העיצוב הגרפי? בית הספר מספק לימודים אונליין ללימודי תעודה בתחום הגרפיקה והעיצוב. בית הספר מאפשר לכם ללמוד דרך תוכנת חיבור חינם דרכה המורה יוכל להסביר לכם את כל מהלכי העיצוב בתוכנות של גרפיקה ממוחשבת. במהלך השיעור המורה יזיז לך את העכבר תוך הסברים מקצועיים על חוקי העיצוב הגרפי. השיחה מתבצעת דרך מיקרופון ואזניות בדיוק כמו שתוכנת סקייפ עובדת. במהלך השיעור המורה ידגים לכם נושא מסוים ולאחר ההדגמה אתם תצטרכו לבצע את התרגיל שקיבלתם בשיעור. במידה ויש נושא שהוא לא יושב לכם טוב או שאתם צריכים חיזוק מסוים המורה יחזור איתכם שוב על החומר עד שתבינו את החומר במלואו.

עיצוב גרפי למידה אישית אחד על אחד עם מורים פרטיים יבטיחו לך לקבל את כל תשומת הלב להצלחת הקורס והבנת החומר בצורה מקצועית.

למידה אישית אחד על אחד מאפשרת לכם לקבל את כל תשומת הלב במיוחד בתוכנות גרפיות גדולות כמו פוטושופ ואילוסטרייטור יחדיו. תוכלו ליצור איתנו קשר עוד היום ולקבל פרמטרים איך ללמוד את תחום עיצוב גרפי אונליין דרך למידה אישית במתכונת של שיעורים פרטיים ואת הכל זה מהבית אחד על אחד. עד אז אנחנו מזמינים אותכם לצפות בשיעורים שהכנו במיוחד עבורכם חינם כדי לתת לכם אינפורמציה ומידע רחב יותר מה זה עולם העיצוב הגרפי ותקשורת חזותית יחדיו.