איך לעצב מודעות ממירות יותר לקמפיין פייסבוק בגוגל?

איך לעצב מודעות ממירות יותר לקמפיין פייסבוק בגוגל?

גם אתם תוהים מהי הנוסחה המנצחת לעיצוב של מודעת פייסבוק? אז אולי לא מדובר על נוסחה מדעית, אך בהחלט מדובר על כמה כללים מנחים שבעת שתדבקו בהם, תעלו משמעותית את הסיכוי שלכם למודעות מוצלחות יותר. הרבה יותר.

השלב הראשון: הגדרת קהל יעד שלכם

יציאה לדרך ללא הגדרת קהל היעד שלכם היא כמו להתחיל ולרקוח תבשיל מבלי שיש מולכם מתכון ומצרכים רלוונטים. בעת שאתם מגדירים את קהל היעד, אתם למעשה יכולים להשיב לעצמכם על עוד המון שאלות רלוונטיות. מובן כי עיצוב של מודעה המיועדת לקהל מבוגר לא תהיה דומה בשום אופן וצורה למודעה המכוונת אל קהל של ילדים. חברה לשיווק בפייסבוק שיודעת את העבודה – צריכה לדעת את הדברים האלה ולתכנן את הקמפיין בהתאם.

דומה הדבר גם בעת שקהל היעד שלכם הינו קהל של נשים: הבחירה לרוב תהיה בצבעים אחרים ובפנייה אחרת, בעוד מודעה לגברים תהיה מעוצבת, מסוגננת וממותגת בדרך שונה. אם כן, מי הקהל אליו אתם פונים?

מסר חזק, קליט וענייני

שוב ושוב עולה בהקשר של קידום בפייסבוק (ובכלל) העובדה כי התוכן הוא המלך. אולי הצמדת תואר של בן מלוכה היא מעט מוגזמת, אך כן חשוב לדעת כי גם כאן, בעת שאתם רוצים לעצב מודעה, עליכם לדבוק בתוכן מתאים. מה הופך את התוכן למתאים? הבנת קהל היעד שלכם בראש ובראשונה. הפנייה שלכם תתבצע בצורה מסוימת לסוגי קהלים שונים, כך שניתן לתקשר מוצר או שירות בעשרות דרכים שונות בהתאם לקהל שלכם. כן חשוב דרך קבע לנקוט בגישה של מסר חזק, קליט, ברור וענייני שלא ישאיר מקום לסימני שאלה. במילים אחרות: עליכם להבהיר היטב מה כוונתכם, מה מטרתכם ומה אתם מפרסמים.

טקסט בולט, פונט נעים ונראות הרמונית

סוגיית העיצוב הינה סוגייה חשובה בדיוק כמו בחירת המילים הנכונות לשילוב במודעה שלכם. נסו לחשוב על עצמכם כמה פעמים נחשפתם למודעה שהגבתם אליה בצורה לא טובה: “מה זה הגודל הזה של הפונט?”, “וואו, הכתב הזה פשוט לא יפה”, וכדומה. התגובות שלכם לא מגיעות כך סתם, והמטרה שלכם היא לגרום לתגובות חיוביות יותר בקרב אלו הנחשפים אל המודעות שלכם. כן חשוב להקפיד על טקסט בולט שיסייע להעביר את המסר בצורה ברורה ובולטת, כמו גם על פונט נעים שיהלום גם את המיתוג שלכם וגם את המוצר או השירות שאתם מקדמים. התוצאה? צריכה להיות הרמונית, נעימה ומתאימה למסר שאתם רוצים להעביר.

חשיבות הצבעים בהם אתם משתמשים

השימוש בצבעים חשוב גם הוא, ואולי במידה רבה חשוב אף יותר מאלמנטים אחרים. ראשית, חשוב להשתמש בפונט שצבעו יתבלט מעל לרקע המודעה. שנית, כדאי מאד לנצל את המודעה שלכם על מנת לתמוך את המותג שלכם: אם הצבע המוביל את המותג שלכם הינו הצבע הכחול, יהיה חבל מאד להשתמש בצבעים אחרים. החדירו גם אתם את המסרים השיווקיים שלכם, הכוללים בין היתר את צבע המותג, כך שלא לאט אלו יחלחלו אל תודעתם של הנחשפים למודעה – קהל היעד שלכם. שימו לב כי אתם לא בוחרים בצבעים שיוצרים אי נוחות, כמו צבעים זוהרים מדי שיגרמו לנחשפים למודעה פשוט לדלג עליה.

הניעו לפעולה באמצעות המודעה!

זיכרו כי המודעה שלכם הינה מודעה פרסומית. התוכן שתשלבו במודעה חייב להיות כזה שיניע לפעולה, שיפנה לרגש ויגרום לקהל הנחשפים לעשות משהו. מודעה עם תוכן אנמי לבטח תגרור תגובות אדישות שלא יקדמו אתכם, כך שהמודעה הפרסומית לא תיצור כל אפקט. שימו את הדגש על טקסט חד, קולע, שנון ואפילו חצוף – כזה שיעורר תגובה.

2018-07-23T19:06:58+00:00